تبلیغ

دانلود بازی کامپیوتر

.

دانلود انیمیشن دوبله فارسی

.



لینک های خراب را در قسمت نظرات گزارش دهید. (در کمترین زمان ممکن اصلاح میشود.)
طب اسلامی سنتی

خواص برگ بو در طب سنتی + ویدئو

امتیاز یادت نره

برگ بو، ادویه‌ای فراموش شده خواص برگ بو چیست؟ (آشنایی با عوارض و خواص گیاه برگ بو) خواص شگفت انگیز گیاه برگ بو خواص برگ بو در طب سنتی + خواص برگ بو در غذا خواص برگ بو چیست  خواص برگ بو و آشنایی با تمام فواید گیاه برگ بو آشنایی با خواص و مضرات برگ بو

خواص برگ بو

خواص برگ بو در طب سنتی + ویدئو

خواص برگ بو

ویتامین آ موجود در برگ بو قدرت بینایی را افزایش می دهد .

چکیده : خاصیت آنتی اکسیدان در آن به بدن در تولید انسولین کمک می‌کند و در نتیجه در بهبود بیماری دیابت موثر است. دَم کرده برگ‌های آن برای برطرف شدن عفونت‌های روده‌ای موثر است.

netpaak.ir telegram خواص برگ بو در طب سنتی + ویدئو
دانلود فیلم و سریال در upko آپکو

معرفی برگ بو و خواص آن

این گیاه ادویه‌ای حاوی مقادیر قابل توجهی از مواد معدنی و ویتامین‌هاست که در سلامت انسان نقش مهمی را بر عهده دارند.برگ بو به صورت درختچه و درخت یافت می‌شود.معمولاً در تمام فصول سال سبز است و طول درخت‌های آن به ده متر هم می‌رسد.در بسیاری از مکان‌ها برای تزیین باغ‌ها استفاده می‌شود، اما استفاده‌ی اصلی آن در آشپزی و به عنوان داروی گیاهی است.

اصل این رستنی از منطقه‌ی مدیترانه است و در تمام مدیترانه به عنوان عطر غذا از آن استفاده می‌شود.در ایران برگ بو را بیشتر به عنوان یک ادویه می‌شناسند و استفاده از آن هم کمتر در غذاها مرسوم هست. در صورتی که برگ بو به جز استفاده خوراکی، استفاده های دارویی و باغبانی هم دارد و یک گیاه بسیار مفید و زیبا برای منازل به شمار می‌آید.

-با برگ بو آنژین را برطرف کنید.
-برا ی درمان بی اشتهایی برگ بو استفاده کنید.
-برگ بو برونشیت  را درمان می کند.
-درمان گرفتگی و دررفتگی با برگ بو امکان پذیر است.
-برگ بو معالجه ی درد معده است.
-مصرف این گیاه همچنین از زخم‌های گوارشی و مشکلات روده جلوگیری می‌کند.

 

برگ بو برای گوارش:

برگ بو قابض، بادشکن، معرق، مدر، استفراغ آور و اشتها آور است. تمام این ویژگی‌ها به داشتن گوارش سالم کمک می‌کنند.
برگ بو به عنوان یک مسکن مؤثر برای درد‌ها: در طب گیاهی از برگ‌ها و روغن این گیاه به عنوان مسکن، به طور گسترده استفاده می‌شود. این گیاه به درمان درد مفاصل کمک می‌کند. تنها کافی است که مقداری از روغن این گیاه را روی ناحیه دردناک بمالید تا درد آن برطرف شود.
برگ بو برای پیشگیری از سرطان: این گیاه دارای موادی است که از ابتلا به سرطان جلوگیری می‌کنند. برگ بو همچنین ضد باکتری و ضد قارچ است و قرار دادن آن بر روی پوست، از عفونت آن جلوگیری می‌کند.

برگ بو برای درمان درد‌های میگرنی:

از برگ بو برای درمان سردرد میگرنی خود استفاده کنید. پارتنولید‌ها مواد مؤثری هستند که ثابت شده است در درمان سردرد‌های میگرنی مؤثرند و برگ بو نیز حاویِ پارتنولید است؛ بنابراین این گیاه برای درمان سردرد‌های میگرنی بسیار مؤثر است.

آنزیم‌های موجود در آن با شکستن پروتئین‌ها و کمک به هضم غذا، علائم اختلالات گوارشی را کاهش می‌دهد و ناراحتی معده را درمان می‌کند.
برای رفع لکه‌های غیر طبیعی پوست، باید میوه برگ بو را به صورت پودر درآورده با عسل مخلوط نموده روی لک قرار داد.

این ادویه منحصر بفرد حاوی مقادیر قابل توجهی از مواد معدنی نظیر مس، پتاسیم، کلسیم، منگنز، آهن، سلینیوم، روی و منیزیم است که در سلامت فرد نقش حیاتی بر عهده دارند.

موارد احتیاطی مصرف برگ بو

برگ بو در برخی افراد آلرژی ایجاد می‌کند.
زنان باردار باید از مصرف این گیاه اجتناب کنند.
نباید از خرده‌های خشک شده و تیزِ این گیاه استفاده کرد (از پودر آن استفاده کنید)، چون ممکن است به دیواره دستگاه گوارشی آسیب بزنند.

منبع:راسخون

ویدئو خواص برگ بو

_____________________________________________________________

طب اسلامی - طب سنتی - نت پاک


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا