تبلیغ

دانلود بازی کامپیوتر

.

دانلود انیمیشن دوبله فارسی

.



لینک های خراب را در قسمت نظرات گزارش دهید. (در کمترین زمان ممکن اصلاح میشود.)
طب اسلامی سنتیپزشکی و سلامت مجلهعمومی

درمان خونریزی گوش

امتیاز یادت نره

خونریزی در گوش و بررسی علت‌های گوناگون خونریزی از گوش؛علت و درمان درمان خونریزی های گوش  سردرد و خونریزی گوش علت خونریزی ناگهانی از گوش اصطلاح خونریزی از گوش عفونت گوش و خونریزی
علت خونریزی گوش راست خونریزی گوش در اثر عفونت خونریزی گوش در اثر ضربه خروج خونابه از گوش درمان خونریزی گوش

درمان خونریزی گوش

خونریزی گوش در طب سنتی

حادث شدن این بیماری از تغییراتی‌ست که در بیمار رخ می‌دهد مثل خون دماغ شدن و قطع آن چون موجب بیهوشی می شود جایز نیست یا به سبب پر شدن عروق است که شکافته شده و یا در اثر ضربه‌ای است و یا به سبب گزیدن جانوری اسن که‌از گزیدن آن تمام از مسام ها و منافذ خون بیرون می‌زند.
علاج این اقسام آن که با تب وحرارت باشد، چکانیدن سرکه ای که با مازو و اندکی کافور جوشانده شده باشد به این دلیل که کافور به خاطر شدت سردی و برودتی که‌دارد باعث جمع شدن و حبس خون می‌گردد.

و اگر انار ملس هم در سرکه‌ جوشانده شود و بعد از آن تمام مواد فشرده شود و آب آن گرفته شود و در گوش چکانده شود نیز بسیار نافع است
همچنین اب تره نافع است زیراکه تره از کاویات است و آب خون را حبس می کند و همچنین نافع خواهد بود در وقتی‌ که‌ خون در گوش بسته و منجمد شده است.

***************

خونریزی گوش

دیدن خون برای بیشتر افراد نگران کننده است .البته دیدن خون علت مشخص و قابل قبولی برای نگرانی است اما همیشه به معنی این نیست که مشکل جدی در گوش شما وجود دارد.در واقع خونریزی گوش همیشه به این معنی نیست که خون از گوش نشات گرفته است .

اگر فقط چند قطره خون باشد ممکن خیلی جدی نباشد اما اگر با نشانه هایی مانند درد،کاهش شنوایی و سرگیجه همراه باشد امکان دارد ناشی از یک شرایط خطرناک و بسیار جدی باشد .

netpaak.ir telegram درمان خونریزی گوش
دانلود فیلم و سریال در upko آپکو

بهتر است قبل از هر چیز یک آشنایی کلی درباره ی آناتومی گوش داشته باشیم.گوش را می توان به سه قست تقسیم کرد،گوش خارجی ،گوش میانی و گوش داخلی .کانال گوش در گوش خارجی ،امواج صدا را به پرده ی گوش منتقل می کند و پرده ی گوش نیز نیروی مکانیکی وارد شده را به سه استخوان کوچک(استخوانچه،استخوان رکابی،سندان) در گوش داخلی انتقال می دهد.

این نیروها نیز پس از آن به پنجره ی بیضی شکل در گوش داخلی انتقال داده می شود.نیروی مکانیکی که به این مکان رسیده است نیز به وسیله ی حلزون گوش به سیگنال های عصبی منتقل می شود و در مغز دوباره پخش می شود .جایی ما این نیرو را به عنوان صدا دریافت می کنیم .

خونریزی در هر قسمت از بدن نشانه ی پاره شدن رگ های خونی است .منشا خونریزی همیشه همان محلی نیست که خون در آنجا دیده شده است به عنوان مثال شما ممکن است ببینید که خون از داخل سوراخ گوش شما بیرون می آید اما این به این معنی نیست که منشا خونریزی همین جا باشد یا حتی منشا آن از داخل کانال گوش باشد .

خونریزی ممکن است از اعماق گوش آمده باشد یا مربوط به نواحی اطراف گوش میانی یا گوش داخلی باشد .

علل خونریزی گوش

در قسمت بعدی به تعدادی از دلایل خونریزی ناخالص(خون آغشته به مایع یا جرم گوش) اشاره می کنیم.ممکن است شرایط غیر معمول دیگری نیز وجود داشته باشد که با خونریزی گوش نمایان شود .بنابراین بهترین کار این است که به دنبال توصیه های پزشکی باشیم.

پارگی پرده ی گوش

پاره شدن پرده ی گوش یکی از معمول ترین دلایل خونریزی گوش می باشد .پارگی پرده ی گوش می تواند به دلیل سوراخ شدن پرده ی گوش به وسیله ی یک جسم خارجی ، صدای بلند ، عفونت و تغییرات ناگهانی در فشار هوا باشد که می تواند به وسیله ی سیلی زدن ایجاد شود .

با این حال ، یک پرده ی گوش سوراخ ممکن است همیشه توسط خونریزی از گوش نمایان نشود ، گاهی اوقات سوراخ های کوچک قابل درک نیستند و به مرور زمان خود به خود درمان می شوند.

شکستگی جمجمه

یک شکستگی در پایه ی جمجمه می تواند باعث ایجاد خونریزی از ناحیه ی گوش بشود .گاهی اوقات مایعات مغزی و نخاعی از بینی و گوش نشت می کند .خون تنها در صورتی آشکار خواهد بود که در رگ های خونی پارگی ایجاد بشود و خون با مایعات مغزی نخاعی مخلوط شده و از گوش خارج بشود.این یک اتفاق نادر است و عمدتا با ضربه ی شدید به سر اتفاق می افتد.

وارد شدن جسم خارجی در گوش

جسم خارجی به وسیله ای اطلاق می شود که به طور طبیعی نباید در منطقه ی خاصی قرار گیرد.

در مورد گوش این نوع وسایل خارجی شامل گوش پاک کن،چوب کبریت،خودکار،مداد و غیره می باشد.یک جسم خارجی ممکن است لزوما باعث خونریزی نشود مگر اینکه پرده ی گوش را پاره کند یا باعث ایجاد یک برش در پوست کانال گوش بشود.کودکان همچنین ممکن است عروسک های کوچک ،مهره یا غذا را در گوش خود قرار دهند .

تب خونریزی دهنده

تب خونریزی دهنده ی ویروسی اخیرا یکی از نگرانی های بزرگ به دلیل شیوع ابولا از سال ۲۰۱۴ شده است .

در اواخر مراحل این بیماری ،ویروس آن باعث از کار افتادگی رگ های خونی می شود که ممکن است منجر به خونریزی از روزنه ها مانند دهان ،بینی ، گوش و مقعد بشود.نرخ مرگ و میر بیماری هایی مانند ابولا ممکن است به ۹۰% هم برسد در حالی که همه ی تب های خونریزی دهنده ی ویروسی کشنده نیستند.

پولیپ سمعی

یک پولیپ سمعی یا شنیداری یک توده ی خوش خیم می باشد که از پوست کانال گوش خارجی و پرده ی گوش توسعه می یابد .

این عارضه معمولا توسط التهاب های مکرر آن ناحیه که اغلب به عفونت مزمن مربوط می شود ایجاد می شود.خونریزی از پولیپ یک نشانه ی معمول نیست اما ممکن است آسیب توسط یک جسم خارجی باعث خونریزی شود.این توده ها را نباید با کلستئاتوم اشتباه گرفت.

گوش درد میانی بدخیم

عفونت گوش خارجی،که بیشتر به عنوان گوش درد شناگران شناخته می شود،معمولا با خونریزی از گوش معرفی نمی شود .یک نوع شدید از این عفونت که ممکن است به استخوان جمجمه برسد گوش درد خارجی بدخیم نامیده می شود.در این صورت احتمال خونریزی از گوش وجود دارد.

انعقاد داخل عروقی

انعاد داخل عروقی یک اختلال وخیم می باشد که در آن خون به صورت غیر طبیعی لخته شده و سپس به خونریزی غیر طبیعی حتی از یک آسیب بسیار کوچک منجر خواهد شد .در موارد خیلی وخیم خونریزی ممکن است حتی بدون ایجاد آسیب رخ دهد .

انعقاد داخل عروقی ممکن است با التهاب گسترده، بعضی عفونت ها و سرطان همراه باشد .این جزو علل نادر در خونریزی گوش می باشد.

علایم هشدار دهنده

خونریزی عجیب از گوش ممکن است همیشه دلیلی برای نگرانی نباشد.معمولا خونریزی های کم از گوش ناشی از آسیب وسایلی ماننده گوش پاک کن،انگشت و دیگر وسایلی است که برای پاک کردن گوش خود استفاده می کنید .با این حال اگر یک یا تعدادی از علایم زیر همراه با خونریزی فراوان یا مداوم رخ داد ،باید فورا درمان شود.

گوش درد
سردرد
از دست دادن شنوایی
وزوز گوش (زنگ زدن گوش)
عدم داشتن تعادل
پریشانی،خواب آلودگی و سایر علایم روانی
خونریزی در زیر پوست اطراف چشم
نفس بد بو
سرگیجه
غش کردن

اگر خونریزی از گوش به صورت ناگهانی بعد از یک حمله ، افتادن ، شیرجه زدن در آب ، تصادف ، آسیب های ورزشی یا هر نوع آسیب به سر رخ دهد لازم است که فورا بررسی شود.

هرگز از گوش پاک کن یا مواد دیگری برای بند آوردن خونریزی گوش استفاده نکنید مگر اینکه از طرف پزشک توصیه شده باشد یا خود پزشک این کار را برای شما انجام دهد.شستن گوش با آب یا هر نوع مایع دیگر نیز توصیه نمی شود زیرا ممکن است شرایط را سخت تر کند.

منبع:http://salamati.ir / قانونچه

____________________________________

طب اسلامی - طب سنتی - نت پاک


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا