تبلیغ

دانلود بازی کامپیوتر

.

دانلود انیمیشن دوبله فارسی

.



لینک های خراب را در قسمت نظرات گزارش دهید. (در کمترین زمان ممکن اصلاح میشود.)
طب اسلامی سنتی

دلایل مهم خون دماغ شدن و درمان ان در طب اسلامی+ویدئو

امتیاز یادت نره

علت اصلی خون دماغ شدن چیست و راه های مقابله با آن کدامند – دلایل خون دماغ شدن – دلایل خون دماغ چیست؟ آیت الله تبریزیان و درمان خونریزی بینی نت پاک و درمان خانگی خون دماغ شدن  درمان خون دماغ خون دماغ و سردرد دکتر روازاده و علت خون دماغ در کودکان بند آوردن خون دماغخون دماغ در خواب درمان سریع خون دماغ درمان قطعی خون دماغ طب سنتی و علت خون دماغ شدن مکرر

دلایل مهم خون دماغ شدن و درمان ان در طب اسلامی+ویدئو

تمام انچه که باید درمورد خون دماغ از عوامل تا درمان آن بدانید.

خون دماغ به هر دلیلی می تواند اتفاق افتد. همانطور که حتما شما هم تا به حال تجربه کرده اید خون دماغ حرکت روان خون از بینی به بیرون است که با توجه به دلیل باید درمان شود.عمل بینی

خون دماغ شدن در بیشتر موارد به علت ضربه و آسیب به بینی صورت می گیرد و چون شبکه عروق بینی در معرض ورود هوای خشک قرار دارد در صورت دستکاری پاره شده و دچار خونریزی می شود.

دلیل خون دماغ شدن کودکان:

خون دماغ در کودکان بیشتر به علت خشکی بینی، دستکاری و فین کردن های مکرر بر اثر سرماخوردگی اتفاق می افتد اما در بزرگسالان ممکن است علاوه بر موارد یاد شده بر اثر فشار خون بالا نیز اتفاق افتد.

netpaak.ir telegram دلایل مهم خون دماغ شدن و درمان ان در طب اسلامی+ویدئو
دانلود فیلم و سریال در upko آپکو

در صورت خونریزی های مکرر و طولانی از بینی حتما باید به پزشک مراجعه کرد تا علت مورد بررسی قرار گیرد. گاهی بر اثر برخی بیماری های خونی فرد خون دماغ می شود.

عوامل ایجاد خون دماغ

۱- هوای خیلی گرم یا سرد موجب خشکی بینی شده و به خون دماغ شدن فرد منجر می شود .

۲- انحراف تیغه وسط بینی، فشار خون بالا، مصرف برخی داروهای رقیق کننده خون مانند آسپرین و دست کردن داخل بینی همگی از عوامل بروز خونریزی بینی است.

۳- گاهی هم در بینی تومور وجود دارد که باعث خونریزی می شود.

۴- اشکالات تشریحی مثل اشکالات عروقی مخاط بینی نیز می تواند سبب خون دماغ شود.

۵- اگر کسی دچار هر نوع اختلال آناتومیک بینی باشد، مستعد خون دماغ می شود، مثلا در صورت انحراف تیغه بینی، یک طرف بینی بیشتر در معرض هوای خشک قرار می گیرد و مخاطش بسیار خشک می شود.

۶- بینی افراد عادی در هوای خشک و با دستکاری ممکن است دچار خونریزی خفیف شود، ولی در کسانی که بیماری زمینه ای و خونی دارند، شدیدتر اتفاق می افتد

۷- افزایش فشار خون باعث شکننده تر شدن رگ ها می شود و در اثر تحریک یا یک ضربه کوچک خون دماغ اتفاق می افتد که باید در این حالت به پزشک مراجعه کرد تا فشار خون چک شود چرا که فشار خون بالا می تواند عوارضی چون سکته قلبی را به دنبال داشته باشد.

۸- افرادی که از داروهای رقیق کننده خون، آنتی بیوتیک و داروهای ضد رماتیسم استفاده می کنند ممکن است دچار خونریزی بینی شوند

۹- افرادی که دچار بیماری های خونی هستند با کمترین تلنگر و ضربه دچار خونریزی بینی می شوند شاید خونریزی اولین علامت باشد و باید به پزشک مراجعه کنند.

راههای درمان خون دماغ:

برای درمان خون دماغ ابتدا به سراغ انجام کارهای مهمی می رویم در زمان بروز خون دماغ باید انجام شوند.

کمپرس های سرد باید پشت گردن و همچنین پشت بینی گذارده شود.

پایین آوردن فشار خون

قطع داروهای ضد انعقادی

بیمار باید بنشیند و بالاتنه ی خود را به جلو خم کند و دهان خود را باز نماید او در این حالت می تواند خون را تف کرده و آن را قورت ندهد سرانجام بالاتنه باید به حالت معمول در آید.

تمامی راه ها و علل های خون دماغ شدن

تنها اگر به مدت ۵ دقیقه قسمت جلوئی بینی را در سمت خونریزی به روی تیغه ی بینی با انگشت دست بفشاریم بسیاری از خونریزی های بینی مهار می شوند به بیماران گوشزد می شود که پنبه یا دستمال در بینی خود نگذارند زیرا ممکن است هنگام در آوردن آنها دچار مشکل شوند و مخاط بینی بیشتر دچار آسیب شوند و اگر سابقه خونریزی شدید یا طولانی وجود دارد یا در حین معاینه بیمار دچار افت فشار خون ارتوستاتیک (کاهش فشار خون وضعیتی) می شود، تعیین سطح هموگلوبین و هماتوکریت جهت تصمیم گیری در مورد ضرورت تزریق خون به بیمار الزامی است.

توصیه های طب اسلامی برای درمان خون دماغ

درمان خون دماغ در طب اسلامی:

امام باقر علیه السلام در مورد خونریزی بینی درسوره لقمان فرمود :هر دردمندی که خون دماغ شده آیه زیر را بنویسید و به خود ببندد درد و خون ریزی ساکن میگردد .  دلایل خون دماغ

منها خلقناکم و فیها نعیدکم و منها نخرجکم تاره اخری یومئذ یتبعون الداعی لا عوج له و خشعت الاصوات للرحمن فلاتسمع الا همسا (ک ختوم ج ص ۲۱۱ ).

امام صادق علیه السلام فرمود :برای بند آوردن خون دماغ ، پودر یا آب میوه سیب خوردنی ، نافع ترین دارو برای درمان است . اگر پیاز رنده شده را با سرکه مخلوط کرده و چند قطره از مخلوط را بر بینی چکانده شود از خون دماغ جلوگیری میشود .

درمان گیاهی خون دماغ

۱-برای جلو گیری از خونریزی بینی ، پودر مازو را به اندازه یک گرم با لوله نازکی به داخل بینی فوت می کنند خون بند می آید .  دلایل خون دماغ

۲- ضماد برگ تازه گزنه برای بند آمدن خونریزی بینی مفید است . ( برای کسانیکه سرد مزاج هستند ، در مصرف خوراکی آن باید احتیاط شود و زیاد خوردن آن برای کلیه و روده مضر است و باید آن را با صمغ عربی خورد .)

۳- برای بهبود زخم داخل بینی آب انار ترش را بجوشانید تا غلیظ شود. سپس با عسل مخلوط نموده و روی زخم بگذارید.

۴- برای جلوگیری از خونریزی بینی چند قطره از جوشانده شکوفه زردآلو را در بینی بچکانید.

۵- برای بند آمدن خونریزی بینی، چند قطره از مخلوط آب تره با سرکه را در بینی بچکانید.

۶- خاصیت ضد نفخ و ضد قارچ داشته و برای رفع آماس چشم، درمان خونریزی بینی، درمان سیاه سرفه و زخم های دهان بسیار مفید است.

۷- خونریزی بینی را برطرف می سازد.

۸- ضماد آب سماق به پیشانی و روی بینی ، خونریزی بینی را قطع می کند . ( بانوانی که دارای خونریزی زیاد رحم باشند مقداری سماق را روی کباب چنجه پاشیده و میل نمایند خونریزی قطع میشود )

۹- به بینی کشیدن ۵گرم گرد سی سنبر رافع خونریزی بینی است .( اسراف در خوردن آن مضر است مخصوصا” گرم مزاج ها بایستی آنرا با کتیرا بخورند .)

تاثیر گیاهان در بند آوردن خون دماغ:

۱۰ – مصرف سیر و دارچین در جلوگیری و بند اوردن خون دماغ موثرند.

۱۱- برای درمان خون دماغ زیره سبز را کوبیده و با سرکه مخلوط کنید و در بینی بچکانید.

۱۲- یک تکه پنبه را آغشته به آب لیمو کرده و در سوراخ بینی بگذارید. خون دماغ را برطرف خواهد کرد.

۱۳- خون ریزی های شدید بینی و همچنین دوران قاعدگی و زخم را متوقف می کند.

۱۴- اگر چند قطره از آبغوره را هنگام خونریزی بینی به درون بینی بچکانید، خونریزی را بند می آورد.

۱۵- نعناع خونریزی بینی را درمان می کند

درمان خونریزی بینی دکتر روازاده:

زمانی که فردی دچار خون ریزی از بینی می شود که به اصطلاح خون دماغ گفته می شود، زکریای رازی در کتاب من لایحضر الطبیب، جهت بند آوردن خون، به عنوان درمان اورژانسی، موارد ذیل را توصیه می کند:

– پایین دیافراگم همان سمتی از بدن که سوراخ بینی آن سمت دچار خونریزی شده است را بادکش بزرگ و زیاد نمایید. یعنی بادکش با لیوان یا ظرفی بزرگ و به تعداد سه الی چهار بار انجام گردد
– چکاندن آب خیلی یخ در سوراخ بینی
– آشامیدن آب یخ

– خوردن ماست ترش
– نشستن در آب بسیار سرد
ضمناً در برخی منابع، استنشاق پودر پوست تخم مرغ نیز توصیه شده است.
تذکر :
اگر فرد زیاد دچار خون دماغ می گردد، خوردن چیزهایی که  باعث رکود و سردی بدن می شوند مانند عدس و سماق و چیزهای قابض و ترش مفید است.

دلایل خون دماغ دلایل خون دماغ

ویدئو:


طب اسلامی - طب سنتی - نت پاک


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا