تبلیغ

دانلود بازی کامپیوتر

.

دانلود انیمیشن دوبله فارسی

.



لینک های خراب را در قسمت نظرات گزارش دهید. (در کمترین زمان ممکن اصلاح میشود.)
طب اسلامی سنتیتغذیه و اشپزیعمومی

غذا در بدن چگونه هضم می شود؟ + ویدئو

امتیاز یادت نره

چگونه غذا هضم می شود ؟ مراحل هضم و گوارش غذا در بدن انسان سرنوشت غذاهایی که می‌خوریم غذایی که می خوریم چگونه هضم می شود؟ غذا در بدن چگونه هضم می شود؟ مروری بر مراحل هضم و جذب غذای انسان هضم غذا چگونه انجام می شود

غذا در بدن چگونه هضم می شود

غذا در بدن چگونه هضم می شود؟

غذا در بدن چگونه هضم می شود

ماده ی اصلی در بدن می ماند و ماده ی اضافی، توسط یک عضو دفع می شود.

چکیده : اعضای بدن مانند استخوان و ماهیچه و عصب و مغز، از غذا ساخته می شوند؛ اعضای بدن در طول روز به علت فعالیت روزمره و طبیعی بدن، تحلیل رفته و ضعیف می شوند؛ بنابراین ما انسان ها همواره به غذا خوردن نیاز داریم تا غذاها جایگزین اعضای تحلیل رفته ی بدن شوند.

netpaak.ir telegram غذا در بدن چگونه هضم می شود؟ + ویدئو
دانلود فیلم و سریال در upko آپکو

غذا در بدن چگونه هضم می شود؟

یک ماده ی غذایی از لحظه ای که وارد بدن می شود، تا زمانی که عضو می سازد و باعث رشد بدن می شود، مراحلی را طی می کند که به هضم های چهارگانه مشهور است. هر مرحله ی هضم یک ماده اصلی و یک ماده ی اضافی تولید می کند که ماده ی اصلی در بدن می ماند و ماده ی اضافی، توسط یک عضو دفع می شود.

مرحله اول

همان طور که در تصویر زیر مشاهده می کنید، اولین مرحله ی هضم غذا در معده است؛ غذا پس از وارد شدن به معده، دو تا سه ساعت در معده می ماند (غلظت و لطافت غذا باعث زودهضمی و دیرهضمی می شود). [۱] در این مرحله، گرمی غریزی معده باعث هضم غذا می شود [۲] و آن را به صورت یک کشکاب در می آورد که دو قسمت می شود: ماده ی اصلی که شیره ی غذاست، در بدن می ماند و مدفوع که ماده ی اضافی و فضولات است، به روده بزرگ رفته، از آن جا دفع می شود.

مرحله دوم

در مرحله دوم کشکاب معده از طریق رگ هایی از روده ی کوچک وارد کبد می شود و کبد آن را به خون تبدیل می کند؛ در این جا نیز دو قسمت می شود: یک ماده ی اضافی دارد که باید دفع شود و یک ماده ی مفید که در بدن باقی می ماند. ماده ی اضافی همان ادرار است که توسط کلیه و مثانه دفع می شود؛ ماده ی مفید نیز به خون تبدیل شده، در بدن باقی می ماند. در طب سنتی به خون، «خلط» گفته می شود که ترکیبی از صفرا و سودا و دم و بلغم است.

مرحله سوم

خلط یا خون، وارد رگ می شود. خون درون رگ ها یک ماده ی اضافی دارد و یک ماده ی مفید. ماده ی اضافی، عرق است که از طریق منافذ پوست دفع می شود و ماده ی مفید، که همان خون شبیه عضو شده است، در بدن می ماند. با این خون، ناخن و مو و منی ساخته می شود. قسمت صالح تر و لطیف تر این خون، اعضای بدن را می سازد. مایع بین مفصلی و مغز و پیه ها توسط بلغم ساخته می شود و به همین سبب، افراد چاقی که پیه بدنشان زیاد است بلغمی هستند.

سودا اعضای سخت مانند استخوان را می سازد، چون سودا از خاک است و خاک مایه ی استحکام همه چیز است. دم، گوشت و ماهیچه ی بدن را می سازد و به همین خاطر گفته می شود افراد ماهیچه ای و عضلانی دموی هستند. صفرا عضو خاصی نمی سازد، بلکه به خاطر تیزی که دارد، غذا را به نقاط دوردست بدن و رگ های باریک می رساند.

پی نوشت:
[۱] مثلا خربزه بسیار سریع از معده خارج می شود، اما گوشت گاو بسیار طولانی در معده می ماند. اساساً خوردن میوه بعد از غذا بسیار مضر است، چون باعث تولید خلط نا به جا و خون فاسد می شود.
[۲] به همین دلیل گفته می شود که بین غذا آب (خصوصاً آب یخ) نخورید، چون گرمی معده را که برای هضم نیاز است، کم می کند و هضم ناقص و باعث اختلال می شود.

منبع:راسخون

 

ویدئو غذا در بدن چگونه هضم می شود؟

______________________________________________________________________

طب اسلامی - طب سنتی - نت پاک

غذا در بدن چگونه هضم می شود

غذا در بدن چگونه هضم می شود


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا