تبلیغاتعمومی

آشنایی با الکترود جوشکاری، اسپیسر و میلگرد ساده در شهر مفتول

امتیاز یادت نره

در زمان ساختمان‌سازی و به طور کلی ساخت یک سازه، به مصالح مختلفی نیاز است. برخی از مصالح اصلی شامل تیرآهن میلگرد، پروفیل و… از مصالح ضروری هستند. در این میان برخی مصالح دیگر نظیر اسپیسر، الکترود جوشکاری و میلگرد ساده نیز لازم است باشند تا یک سازه مقاوم و اصولی ساخته شود. شهر مفتول یکی از مراکز تولید و توزیع‌کننده انواع محصولات مفتولی و مصالح ساختمانی است. خرید اسپیسر، الکترود جوشکاری و میلگرد ساده را با قیمت مناسب و کیفیت تضمینی می‌توانید در شهر مفتول انجام دهید. در این بخش با ما همراه باشید تا با مشخصات این محصولات آشنا شوید.

آشنایی با الکترود جوشکاری

images 1675758373 63e20b2508fca آشنایی با الکترود جوشکاری، اسپیسر و میلگرد ساده در شهر مفتول

از جمله ضروری‌ترین تجهیزات جوشکاری، الکترود جوشکاری است. بدون این محصول فرآیند جوشکاری عملا غیرممکن است. بنابراین اهمیت استفاده از این ابزار بالاست. کاربرد الکترود جوشکاری در فرآیند جوشکاری، انتقال جریان الکتریکی از دستگاه جوشکاری به فلز و پر کردن فضای خالی در میان دو قطعه است. در واقع با کمک این محصول می‌توان به راحتی قطعات را به یکدیگر متصل کرد. الکترود جوشکاری در انواع مختلفی تولید می‌شود و هر یک نیز دارای کاربرد خاصی هستند. برای اطلاع از قیمت خرید  الکترود جوشکاری مطالب زیر را مطالعه کنید.

ساختار الکترود جوشکاری به صورتیست که از دو قطعه فلزی و غیر فلزی تشکیل می‌شوند. در زمان استفاده از آن‌ها یک سمت به بخش غیر فلزی متصل شده و بخش دیگر نیز به قطعه جوشکاری متصل می‌شود. در زمان جوشکاری، الکترود ذوب می‌شود و با ذوب شده الکترود فضای خالی بین دو قطعه پر می‌گردد. در واقع سبب اتصال قطعات به یکدیگر می‌شود. جنس پوشش الکترودها بسیار مهم بوده و به پوشش آن‌ها فلاکس گفته می‌شود.

کاربرد اصلی الکترود، در آهنگری و جوشکاری است و سبب اتصال قطعات فلزی به وسیله جریان الکتریکی به یکدیگر می‌شود. الکترود دو نوع است: الکترود مصرفی و الکترود مصرف نشدنی. الکترود مصرفی، در صنعت زیاد استفاده نمی‌شود. چرا که نقطه ذوب این محصول پایین است. الکترود مصرفی از دو فولاد کربن و نیکل ساخته می‌شود. الکترود مصرفی در دو نوع روکش‌دار و بدون روکش تولید می‌شود.

آشنایی با اسپیسر

images 1675758388 63e20b3454630 آشنایی با الکترود جوشکاری، اسپیسر و میلگرد ساده در شهر مفتول

اسپیسر یکی از قطعات رایج در ساختمان‌سازی است که به منظور ایجاد فاصله بین دو میلگرد استفاده می‌شود. این محصول در انواع مختلفی تولید می‌شود. اسپیسر تنها فاصله‌انداز نیست. این محصول می‌تواند نوعی پوشش روی میلگرد ایجاد کند و باعث جلوگیری از زنگ‌زدگی این محصول شود. در سازه هایی مانند دال و دیوار از اسپیسر بر روی میلگرد به عنوان پوشش استفاده می‌شود. کاربرد اسپیسر در بتن، ساختمان، سدسازی و تونل‌سازی نیز رایج است.

به طور کلی استفاده از اسپیسر سبب افزایش سرعت و کیفیت می‌شود. زمانی که میلگرد در مجاورت هوا و رطوبت قرار می‌گیرد، به مرور زمان دچار خوردگی و یا سولفاته شدن می‌شود. بنابراین بر روی عملکرد آن تاثیر منفی می‌گذارد. از این رو لازم است از اسپیسر استفاده شود تا از بروز این مشکل جلوگیری گردد.

مسئله دیگر جلوگیری از جابه‌جایی میلگرد است. به طور کلی میلگرد ممکن است در شبکه خود جابه‌جا شود. در صورتی که از اسپیسر استفاده شود، میلگرد به خوبی در جای خود نگهداری می‌شود و در نهایت تکان نمی‌خورد. همین مسئله در دوام میلگرد و ایجاد پوشش یکنواخت تاثیر بسزایی دارد. استفاده از اسپیسر بسیار مقرون به صرفه و مناسب است. به منظور خرید اسپیسر لازم است بدانید این محصول به انواع مختلفی تقسیم می‌شود که رایج‌ترین آن‌ها شامل اسپیسر بتنی، فلزی، پلاستیکی و… است.

آشنایی با میلگرد ساده

images 1675758434 63e20b621eb1e آشنایی با الکترود جوشکاری، اسپیسر و میلگرد ساده در شهر مفتول

میلگرد ساده یا میلگرد A1 به نام میلگرد نرم نیز شناخته می‌شود. سطح میلگرد ساده به صورت مسطح بوده و هیچ نوع برآمدگی روی آن مشاهده نمی‌شود. این مسئله سبب می‌شود تا میلگرد ساده در برابر فرم‌پذیری قابلیت بالایی داشته باشد. همچنین این محصول از قابلیت جوشکاری بالایی برخوردار است.

از جمله مشخصات میلگرد ساده این است که دارای تنش تسلیم ۲۴۰ کیلوگرم بر سانتی‌متر مربع است. مقدار مقاومت کششی آن نیز ۳۶۰ کیلوگرم است. به منظور تولید میلگرد نیز از شمش‌های فولادی استفاده می‌شود که در دمای بالا حرارت دیده و در نهایت تبدیل به میلگرد ساده می‌شود.

میلگرد ساده معمولا در ساختمان‌سازی استفاده نمی‌شود. چرا که نسبت به میلگرد آجدار از مقاومت بالایی برخوردار نیست. بنابراین کاربرد میلگرد ساده معمولا مصارف صنعتی است. از میلگرد ساده به منظور آهنگری استفاده می‌شود. چرا که از قابلیت تغییر شکل و جوشکاری مطلوبی برخوردار است. کاربردهای دیگر میلگرد ساده شامل ساخت پیچ و مهره، میخ و انواع اتصالات دیگر همچون ساخت مفتول است.

به منظور خرید و استعلام قیمت انواع محصولات مفتولی و مصالح ساختمانی اعم از پشم شیشه، توری، افزودنی بتن و… با شهر مفتول در ارتباط باشید. جهت دریافت اطلاعات بیشتر و ثبت خرید با شماره ۰۲۱۵۴۴۸۳ در ارتباط باشید و یا به وب سایت شهر مفتول مراجعه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا