تبلیغ

دانلود بازی کامپیوتر

.

دانلود انیمیشن دوبله فارسی

.



لینک های خراب را در قسمت نظرات گزارش دهید. (در کمترین زمان ممکن اصلاح میشود.)
مطالب " مهدویت "

القاب امام زمان (عج)

امتیاز یادت نره

القاب امام زمان (عج)

القاب امام زمان (عج) – اسماء و القاب حضرت مهدی‌ (عج) – نام ها و القاب آقا امام زمان اسامی و القاب امام زمان (عج) القاب امام زمان

اسامی و القاب امام زمان (عج)

القاب امام زمان (عج)

از جمله القاب امام عصر (ع) «ربيع الأنام» (بهار مردمان) و «نَضرة الأيّام» (سرسبزى دوران) است. با تفكّر و انديشه در اين القاب زيباى حضرت، مى ‏توان به چند مشخّصه يك خانواده مهدوى دست يافت:

۱٫ شادابى ‏

همان‏طور كه فصل بهار، فصلى آكنده از شادابى ، طراوات و نشاط براى طبيعت است، لقب زيباى ربيع الأنام، به معناى پيام ‏آور شادابى و سرور براى دل‏ هاى مردمان است.
به همين مناسبت يك خانواده امام زمانى لازم است با حاكم كردن نام و ياد آن حضرت بر فضاى خانه و بهره‏ مندى از بركت انس با ايشان، محيطى سرشار از نشاط، بالندگى و سرور بيافرينند.

۲٫ تعادل و توازن‏

يكى از ويژگى ‏هاى بارز فصل بهار، برقرارى تعادل در هوا و شرايط زيست‏ محيطى است؛ از اين‏ رو، يك خانواده مهدوى لازم است با تقويت ارتباط با بهار عالم هستى ، يعنى امام زمان (عج) شرايطى متعادل، متوازن و به دور از هر افراط و تفريطى را در خانه برقرار سازد.

netpaak.ir telegram القاب امام زمان (عج)
دانلود فیلم و سریال در upko آپکو

مشخصّات يك خانواده بهارى متعادل‏

– اعضا، نه سردمزاج و بى ‏عاطفه‏ اند و نه وابسته و احساسى ؛
– فضاى حاكم بر گفتمان خانوادگى ، فضايى آرام، متعادل و چون نسيمى روح‏ افزاست؛
– غلو، تندروى يا كندروى در اعمال، اخلاق و عقايد به چشم نمى ‏خورد؛
– توازن در رسيدگى به همه نيازمندى ‏هاى جسمى ، روحى ، عاطفى و روانى در كنار هم، بدون اينكه بُعدى از زندگى ، بُعدى ديگر را تحت‏ الشّعاع قرار دهد.

۳٫ تحوّل در رشد

فصل بهار، هنگامه حركت، متحوّل شدن طبيعت و آغاز رشد، خيزش و شكوفايى است، يك خانواده مهدوى ، با الهام از حضور بهارى امام عصر (عج)، همواره در مسير رشد، شكوفايى ، تكامل و تكاپو گام برمى ‏دارد و از هرگونه ركود، تنبلى و توقّف به دور است.

اعضاى يك خانواده امام زمانى ، داراى افكارى زاينده و اعمالى زيبا و تماشايى بوده و از پوچ‏ گرايى ، ابتذال و موانع رشد منزّه مى ‏باشند.

۴٫ حيات‏ آفرينى ‏

بهار، فصل حيات‏ بخشى ، آفرينش زندگى و تولّد دوباره هستى است؛ فصلى كه روح زندگى در كالبد طبيعت دميده مى ‏شود. خانواده‏ هاى مهدوى با الهام از بهار دل‏ها، فضاى خانه را به عطر وجود او معطّر مى ‏نمايند.
اعضاى يك خانواده مهدوى ، چون گل‏ هايى كه در دامن فصل بهار شكوفا مى ‏شوند، در دامن پرمهر امام عصر خويش، به تولّدى دوباره دست مى ‏يابند و اين زندگى بالنده را به ديگران نيز تزريق مى ‏نمايند.

خانواده‏ هاى امام زمانى با عنايات خاصّ حضرت و با اجابت دعوت ايشان، از حياتى طيبه برخوردار مى ‏شوند؛ همان‏گونه كه قرآن مى ‏فرمايد:

«يا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا اسْتَجِيبُوا لِلَّهِ وَ لِلرَّسُولِ إِذا دَعاكُمْ لِما يُحْيِيكُمْ …؛ ۱
اى كسانى ‏كه ايمان آورده‏ ايد! دعوت خدا و پيامبر را اجابت كنيد؛ هنگامى كه شما را به سوى چيزى مى ‏خواند كه شما را حيات مى ‏بخشد …»

۵٫ باران ‏زايى ‏

از ويژگى ‏هاى فصل بهار، نزول رحمت واسعه الهى و باريدن باران است. اعضاى يك خانواده مهدوى در ارتباط با بهار هستى ‏آفرين، امام عصر (عج)، به لطافت و صفايى چون بهار دست مى ‏يابند و در سوز و گداز و مناجاتشان با خداوند، چشمانى بارانى دارند. آنان در لحظه لحظه عصر انتظار، با قطرات زلال اشك خويش، دل خويش را بهارى مى ‏كنند.

حضرت على (ع) مى ‏فرمايند:
«بُكَاءُ الْعُيُونِ وَ خَشْيَةُ الْقُلُوبِ مِنْ رَحْمَةِ اللهِ تَعَالَى فَإِذَا وَجَدْتُمُوهَا فَاغْتَنِمُوا الدُّعَاء؛ ۲
اشك چشم‏ ها و ترس دل‏ها، نشانه رحمت الهى است. پس هرگاه اين دو را در خود يافتيد، دعا را غنيمت بشماريد.»

مرتبطان با امام زمان (عج)، از شقاوت و علائم بدبختى به دورند كه يكى از نشانه‏ هاى آن، فقدان اشك چشم است. پيامبر اكرم (ص) فرمودند:
«مِنْ عَلَامَاتِ الشَّقَاءِ جُمُودُ الْعَيْن؛ ۳
از نشانه‏ هاى شقاوت و بدبختى ، خشكيدگى چشم است.»

در «دعاى شريف ندبه» مى ‏خوانيم:

«هَل مِن معينٍ فَاطيلَ مَعهُ العَويلَ و البُكاءِ؛
آيا ياورى هست كه نزد او ناله و گريه را طولانى كنم؟!»

۶٫ بركت و رحمت‏

فصل بهار فصل سودبخشى و رحمت‏ آفرينى است. خانواده‏ هاى امام زمانى به بركت وجود حضرت و دعاى خير ايشان، همواره در بركت و رحمت الهى غرقند. آنان داراى عمرى با بركت، رزقى با بركت و زندگى مباركى هستند و براى ديگران نيز سبب بركت و خير مى ‏باشند.

در «زيارت جامعه كبيره» مى ‏خوانيم:

«… و ما خَصَّنا بِه مِن وَلايتكُم طِيباً لِخَلقِنا وَ طَهارَهً لأنفُسِنا و بَركَهً لَنا ..؛ ۴
و همچنين آنچه را از دوستى شما براى ما مخصوص داشته، همه اينها موجب پاكى اخلاق ما و پاك شدن وجود ما و سبب بركت براى ماست ….»

امام صادق (ع) در حديثى مى ‏فرمايند:

«نحنُ أهلُ بيتِ الَّرحمَهِ و بَيتِ النِّعمَه و بَيتِ البَرَكه؛ ۵
ما، خاندان رحمت و خانواده نعمت و دودمان بركتيم.»

يا رسول خدا (ص) در حديثى ديگر مى ‏فرمايند:
«الرَّوحُ و الرَّاحَهُ و الفَلَحُ و الفَلاحُ و النَّجاحُ و البَرَكهُ والعَفوُ و العافِيَهُ والمُعافاهُ والبُشرى و النَّضرَه و الرِّضا و القُربُ والقرابهُ والظَّفرُ والتَّمكينُ والسُّرورُ و المَحَبَّهُ مِنَ الله تبارك و تعالى عَلى مَن احبَّ علىَّ بن ابى طالب (ع) وَ والاهُ وائتَمَّ بِهِ و أقرَّ بِفَضلهِ و تَولَّى الأوصياءَ مِن بَعده وحقُّ عَلىَّ أن ادخِلَهُم فِى شفاعتى و حَقٌّ عَلى ربّى أن يستَجِيب لى فيهم و هُم أتباعى و مَن تَبِعَنى فَإنّهُ مِنّى ؛ ۶
آسايش و راحت، كاميابى و رستگارى و پيروزى ، بركت، عفو و تندرستى و عافيت، بشارت و خرّمى و رضايت‏مندى ، قرب و خويشاوندى ، يارى و پيروزى و توانمندى و شادى و محبّت از سوى خداوند متعال، بر كسى باد كه على بن ابى ‏طالب (ع) را دوست بدارد، ولايت او را بپذيرد، به او اقتدا كند، به برترى او اقرار نمايد و امامان پس از او را به ولايت بپذيرد و بر من است كه آنان را در شفاعتم وارد كنم و بر پروردگار من است كه دعاى مرا درباره آنان بپذيرد و آنان، پيروان من هستند و هر كه از من پيروى كند، از من است.»

پى ‏نوشت‏ها:
__________________________________________________
(۱). سوره انفال، آيه ۲۴٫
(۲). «ميزان الحكمه»، ح ۱۸۳۵٫
(۳). «ميزان الحكمه»، ح ۱۸۴۵٫
(۴). «تهذيب»، ج ۶، ص ۹۷٫
(۵). «خير و بركت از نگاه قرآن و حديث»، ح ۹۴۰٫
(۶). همان، ح ۹۴۶٫

القاب امام زمان
منبع: «خانواده مهدوى »، اصفهان، مرغ سليمان، چاپ سوم/ موعود

القاب امام زمان


مقاله مهدویت + تسلیم و جامعه مهدوی


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا