📚 مجله نت پاکعمومی

انواع لوستر محبوب و پرفروش چه ویژگی هایی دارند؟

4/5 - (1 امتیاز)

لوستر برای روشنایی در خانه از اهمیت بسیاری برخوردار می باشد. شما برای ان که از محیطی زیبا و جذاب در خانه یا در محیط کار داشته باشید، لازم است که میزان روشنایی در خانه خود را تأمین نمایید. به همین دلیل  برای آن که بتوانید نور خانه خود را در طول روز و شب تأمین نمایید، لازم است که از چراغ هایی استفاده کنید که حداکثر کارایی را داشته باشند.

در این مطلب می خواهیم تا اطلاعات بسیار مفیدی را درباره لوستر و انواع پرفروش آن را در اختیار شما قرار دهیم.

images 1677656756 63ff02b4f0f4e انواع لوستر محبوب و پرفروش چه ویژگی هایی دارند؟

برای انتخاب یک لوستر مناسب به چه مواردی توجه داشته باشیم؟

همانطور که می دانید لوسترها انواع مختلفی دارند که بعضی از آن ‌ها بزرگ‌تر و پر جلوه‌ تر و برخی دیگر از آن ها کوچک ‌تر و ظریف ‌تر می باشند. نکته مهم این است که در هنگام انتخاب انواع لوستر باید به عوامل مختلفی توجه کرد. از این نکات می توان به موارد بسیار مهم زیر اشاره داشت:

  • ارتفاع سقف خانه یا محلی که می خواهیم لوستر را در آن جا نصب کنیم
  • نوع و جنس وسایل استفاده ‌شده در چیدمان و دکوراسیون خانه
  • کاربردی که لوستر برای هر محیط دارد
  • هم چنین نوع دکوراسیونی که می‌خواهیم مناسب با آن چراغ آویز مورد نظر را تهیه کنیم

هم چنین سایز و اندازه لوستر و آویز نیز از مواردی است که برای انتخاب لوستر در منزل خود باید دقت بسیاری انتخاب کنید. نکته بسیار مهمی که باید بدانید، این است که متراژ خانه و فضای آن در انتخاب یک لوستر بسیار مهم است. برای مثال اگر خانه شما کوچک است هرگز به سراغ لوسترهای بسیار بزرگ نروید.

شما باید بدانید که برای نورپردازی خانه خود حتما نباید لوسترهای بزرگ و سنگین را تهیه فرمایید. بلکه باید متناسب با متراژ و فضای منزلتان، لوستر مورد نظرتان را انتخاب کنید. اگر سقف فضای شما بلند است شما می توانید از لوسترهای بزرگ و حتی چند طبقه نیز استفاده نمایید اما اگر سقف کوتاه است باید لوسترهای کوچک تر و مناسب تر با محیط را تهیه کنید.

موقع خرید لوستر بهتر است چه معیارهایی را در نظر بگیریم؟

به غیر از استایل، سه فاکتور اصلی در انتخاب یک لوستر خوب اهمیت فراونی دارد. این معیارها عبارتند از سایز، میزان شدت نور و کنترل میزان نور. در کنار لوستر می توان از چراغ دیواری یا آباژور هماهنگ با لوستر، جهت تنظیم نور یا ایجاد نور متمرکز در یک نقطه از اتاق نشیمن یا اتاق کار بهره برد.

نخستین نکته در انتخاب یک لوستر مناسب با دکوراسیون داخلی و فضای خانه شما، توجه به ابعاد آن لوستر است. داشتن لوستری بیش از حد بزرگ و یا خیلی کوچک می تواند تاثیر منفی در فضای خانه شما داشته باشد. با انجام محاسبات ساده زیر می توانید لوستر خود را به نقطه کانونی یک اتاق تبدیل کنید.

– طول و عرض اتاق را اندازه بگیرید
– این دو عدد را در واحد فوت با هم جمع کنید
– جمع این دو عدد در واحد فوت برابر با قطر لوستر در واحد اینچ است.

همچنین باید اطمینان حاصل کنید که نور خروجی لوستر خیره کننده نباشد. اگر لوستر دور لامپ را احاطه کرده باشد نور آن کنترل شده است . اما در غیر این صورت باید از یک کلید دیمر برای لوستر خود استفاده کنید. هم چنین در نطر داشته باشید هیچ چیز بدتر از نشستن در فضای نشیمن یا دور میز ناهارخوری و درخشش یک نور خیره کننده در صورت شما نخواهد بود.

انواع لوستر کدام اند؟

همان گونه که می دانید، از زمان های قدیم تا الان، لوستر یا چراغ آویز به عنوان یک عضو ثابت و تزئینی در دکوراسیون داخلی حضور داشته است. شاید در گذشته تنوع چندانی در زمینه لوستر ها و چراغ های آویز وجود نداشته بود. اما امروزه با پیشرفت در زمینه معماری داخلی و مهندسی و طراحی، لوستر هایی بسیار زیبا در شکل ها و نوع های مختلفی طراحی و ساخته می شود که هر یک از این مدل ها زیبایی خاص خود را دارند.

به طور کلی انواع لوستر عبارتند از :

  • لوستر کریستالی
  • لوستر آشپزخانه
  • لوستر پذیرایی
  • لوستر چوبی
  • لوستر فانتزی
  • لوستر ریسه ای
  • لوستر مدرن
  • لوستر حبابی
  • لوستر سنتی

لوستر های چند وجهی یا هندسی

لازم به ذکر است که یکی از جدید ترین انواع لوستر ، لوستر با فرم چند وجهی می باشد. امروزه معمولا خانه ها از سبک های مدرن و ساده استفاده می کنند و می توان گفت که لوستر های مشبک یا چند وجهی به دلیل داشتن اشکال هندسی مشابه یا متفاوت، بهترین انتخاب برای دکوراسیون منزل به سبک مدرن می باشند. در صورت علاقمند بودن به سبک مدرن بهتر است از لوستر های چند وجهی بهره ببرید. این مدل لوستر ها با سبک های زیر هم خوانی و هماهنگی مناسبی خواهند داشت:

images 1677655920 63feff70df578 scaled انواع لوستر محبوب و پرفروش چه ویژگی هایی دارند؟

می توان اذعان داشت که لوستر به شکل شکل های هندسی یکی دیگر از انواع لوستر های مدرن و امروزی می باشند که طرفداران خاص خود را دارد. تصویر فوق لوستر مثلث را از برند فروهر دیزاین نمایش می دهد. درخشندگی این لوستر به شکلی است که نور یکنواخت را با شدت زیاد در سراسر فضا پخش خواهد کرد. بنابراین زیبایی شگفت انگیزی را به محیط خانه خواهد داد. این مدل لوستر دارای ظاهری ساده می باشد و طراحی پیچیده ایی ندارند. اما در صورت استفاده در فضای مناسب، روشنایی خیره کننده ایی را ایجاد خواهند کرد. این مدل لوستر مناسب دکوراسیون های سبک مدرن و مینیمال نیز می باشد.

لوستر های کلاسیک

نکته بسیار مهمی که درباره لوسترهای کلاسیک وجود دارد، این است که لوستر های کلاسیک از گذشته تا به امروز در میان بسیاری از افراد از محبوبیت خاصی برخوردار بوده اند. همان گونه که می دانید، این مدل لوستر طرفداران خاص خود را دارد. با محبوب شدن دوباره سبک کلاسیک در طراحی معماری و دکوراسیون داخلی، استفاده از این مدل لوستر بیشتر شده است و جلوه خاصی دارد و هم چنین توجه هر بیننده ایی را به خود جذب می کند، به دلیل آن که این نوع از لوسترها زرق و برق بسیاری دارند.

با این وجود نمی توان گفت این لوستر ها قدیمی و دمده خواهند شد، به دلیل این که می توان اذعان داشت همواره افراد زیادی وجود دارند که علاقمند به سبک کلاسیک در منزل خود هستند. برای چنین افرادی انتخاب لوستر های کلاسیک با تزیینات زیاد و سنگین همیشه ایده آل بوده و خواهد بود.

images 1677656848 63ff03101a313 انواع لوستر محبوب و پرفروش چه ویژگی هایی دارند؟

لوستر های مینیمال

اگر شما آن دسته از افرادی هستید که به سبک های مینیمال علاقه دارید، باید به شما تبریک بگوییم. به دلیل آن که در حال حاضر این سبک بسیار محبوب و پرطرفدار می باشد و لوسترها با اشکال بسیار مختلفی برای این سبک وجود دارد بنابراین دیگر دغدغه نبود لوستر برای سبک مورد نظر خود را نخواهید داشت.

شایان به ذکر است که سبک مینیمال یک سبک مدرن و امروزی می باشد که در آن سادگی از اهمیت بسیاری برخوردار است و از تزیینات و عناصر غیر ضروری و اضافی کمتر استفاده می شود.

باید بدانید که یک لوستر مینیمال به سادگی هر چه تمام تر زیبایی خود را نشان می دهد. در ظاهر این مدل لوستر هیچ تزئینات اضافه ایی دیده نمی شود.

images 1677656222 63ff009ec2d4c انواع لوستر محبوب و پرفروش چه ویژگی هایی دارند؟

لوستر های مدرن

زمانی که سخن از سبک مدرن در طراحی لوستر ها می شود. امکان دارد ذهن مخاطب به هر سمت و سویی کشیده شود. همان گونه که می دانید، سبک مدرن ویژگی های مختص به خود را دارد.اما محدودیت زیادی در فرم لوستر ایجاد نمی کند. طراحی لوستر های مدرن به هر شکل و فرمی صورت می گیرد. در این مدل لوستر ها انواع متریال های صنعتی و رنگ های بسیار مختلف دیده می شود.

لوستر های مدرن می توانند در نحوه اتصال خود به سقف یا دیوار و محل قرار گرفتن خود در فضا نیز نوآورانه عمل کنند.

لوستر های فلزی

همان گونه که در قسمت های قبل این مقاله اشاره داشته ایم، انواع متنوعی از لوستر های مدرن وجود دارند که نمی توان هیچ قانون و قاعده خاصی برای تعریف ویژگی های آن ها تعریف نمود. یک لوستر مدرن امکان دارد دارای فرم هندسی باشد و یا یک فرم کاملا ساختگی یا غیر هندسی داشته باشد.

هم چنین در ساخت لوستر های مدرن هیچ محدودیتی در استفاده از متریال وجود ندارد یعنی شما می توانید از هر متریالی مانند چوب، فلز، پلاستیک و … در ساخت این نوع لوسترهای مدرن استفاده نمایید.

یکی از ایده های نوین و خلاقانه لوستر های امروزی استفاده از فلزات براق به عنوان پوسته و روکش نهایی لوستر می باشد. این نوع متریال جلوه و درخشندگی خاصی به لوستر خواهد بخشید.

لوستر حباب دار

سال های سال است که این نوع از لوستر ها برای محیط اتاق خواب و حتی اشپزخانه مورد استفاده قرار می گیرد. اکنون نیز شکل ها و  فرم های بسیار جالب تری از این لوستر ساخته می شوند که از آن ها می توان در محیط پذیرایی و هال نیز استفاده کرد.

به این صورت که این حباب دیگر محدود به یک کره که لامپ را در بر می گیرد ، نیست. امروزه حباب ها کنار هم قرار می گیرند و صفحات به شکلی  هستند که فرم یک محفظه را برای لامپ شکل می دهند. این مدل لوستر بهترین گزینه برای دکوراسیون اتاق خواب می باشد.

images 1677656800 63ff02e091d30 انواع لوستر محبوب و پرفروش چه ویژگی هایی دارند؟

لوستر برنزی

لوستر برنزی به دلیل مقاومت بالایی که در برابر خوردگی و رطوبت دارد، یک گزینه انتخابی عالی برای نواحی مختلف جغرافیایی کشور به خصوص شهرهای شمالی ایران است. البته یکی از نقاط ضعف لوستر برنزی این است که انعکاس نور کمی دارد، هر چند با استفاده از کلاهک یا لاله می توان درخشندگی این جنس از لوستر را زیاد کرد.

برای ساخت انواع لوستر برنز اکثراً از آلیاژ برنج استفاده می شود، به این دلیل که انعطاف پذیری برنج بیشتر بوده و و مقاومت بالاتری در برابر اسید شدن و تغییر رنگ دارد. با این حال لوستر برنزی به دلیل گران بها بودن فلز برنز جزو لوسترهای گران قیمت محسوب می شود.

در هنگام انتخاب لوستر به تنظیم نور و روشنایی لوستر دقت کنید

انتخاب رنگ لامپ  یعنی زرد یا سفید بودن نور آن به اندازه انتخاب نوع لامپ که پیشتر درباره آن صحبت شد، حائز اهمیت است. پیشنهاد ما استفاده از ترکیب رنگ زرد و سفید یا به اصطلاح لامپ‌های آفتابی و مهتابی در کنار هم برای نورپردازی است. با این کار هم نور یک‌ رنگ لوستر موجب خستگی چشم نمی شود و هم رنگ دکوراسیون منزل‌تان تحت تاثیر منفی تابش نور سفید یا زرد متمرکز قرار نمی گیرد. همچنین به منظور تنظیم میزان تابش نور و صرفه جویی در مصرف برق پیشنهاد می کنیم از دستگاه کنترل کننده شدت نور لوستر یا همان Dimmer استفاده کنید.

این موارد جز اصلی ترین موضوعاتی هستند که در انتخاب لوستر باید مد نظر قرار دهید. در واقع همیشه پرفروش ترین لوسترهای بازار از این قوانین تبعیت می کنند و در همه آنها این ویژگی ها وجود دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا