تبلیغ

دانلود بازی کامپیوتر

.

دانلود انیمیشن دوبله فارسی

.



لینک های خراب را در قسمت نظرات گزارش دهید. (در کمترین زمان ممکن اصلاح میشود.)
طب اسلامی سنتیبارداری و نوزاد

بارداری و طب سنتی

امتیاز یادت نره

توصیه های دوران بارداری از دیدگاه طب سنتی توصیه های بهداشتی: بارداری و توصیه های مربوطه توصیه‌های طب سنتی به مادران باردار تغذیه دردوران بارداری توصیه های طب سنتی درمورد زنان باردار توصیه های طب سنتی در دوران بارداری

بارداری و طب سنتی

بارداری و طب سنتی

بارداری و طب سنتی

طب سنتی در زمینه ی قبل و حین و بعد از بارداری هم، حرف برای گفتن دارد

برای بارور شدن ابتدا باید طبع و مزاج زن و مرد را به اعتدال نزدیک کرد” ایجاد این اعتدال حداقل شش ماه طول می کشد . بنابراین به زوج های جوان توصیه می کنیم قبل از اقدام برای بارداری، با عمل به دستورات غذایی و درمان های مکمل ، طبیعت و مزاج خود را اصلاح کنند”

netpaak.ir telegram بارداری و طب سنتی

غذاهای توصیه شده در دوران بارداری

۱ـ عسل
۲ـ خوردن انجیردر شبانگاه
۳ـ مصرف زیتون در صبحگاه
۴ـ کنجد
۵ـ استفاده از (گندم – جو – نخود) درآش یا سوپ که بدون رشته پخته شود.
۶ـ مویز
۷ـ عرق و جوشانده نعناع ( فرح بخش و گرم کننده معده )
۸ـ خرما” خصوص در ماه آخر ( باعث افزایش صبر- گرمی رحم و زایمان طبیعی می شود ) .
۹- بادام درختی مثل آدامس میل شود.
۱۰ ـ انگور – سیب – به – انار – گلابی ـ خربزه

طبع خود را گرم کنید

سرد شدن نسل علاوه بر کاهش عمر و جمعیت مشکلات و بیماری های بسیاری نظیر افسردگی، یاس، نا امیدی، انواع سرطانها و …  را ایجاد میکند”.
نسخه ای که  کمک میکند تا فرزندانی با طبع  متعادل و گرم داشته باشید و در دوران بارداری مادر باید هر روز انجام بدهد تا بهترین نتیجه را ببیند این نسخه است:
۱- خوردن ۳ عدد خرما
۲-خوردن ۱۴ عدد بادام

۳- استشمام بوی گلاب قبل از خواب” گلاب، معتدل هست و مغز را گرم میکند و با هر طبعی سازگاری دارد.
۴- خوردن آب اقیانوس به میزان یک قاشق مرباخوری!البته چون خیلی بو و طعم دارد یک قاشق مرباخوری را با یک لیوان آب مخلوط کرده و بعد میل کنید.
آب اقیانوس حاوی ۹۳ نوع املاح معدنی و بسیار مقوی است!
غالب ناباروری ها در مزاج های خیلی سرد و خیلی گرم اتفاق می افتد! که در حال حاضر به خاطر تغذیه غلط و سرد شدن مزاج ها اکثر ناباروری ها بخاطر غلبه سردی در زن و مرد هست!

 

طب سنتي از بهداشت بارداري چه مي گويد

بارداري دوران سرنوشت سازي براي جنين است زيرا اگر مادر در اين دوره به اصول تغذيه اي و بهداشتي توجه کند، سلامت جنين- صرف نظر از مسائل ژنتيکي- تا حد زيادي تضمين مي شود.از طرفي اگر مادر دوره بارداري خوبي را پشت سر بگذارد، پس از تولد نوزاد دوران شيردهي مناسبي خواهد داشت و تجربه خوبي براي بارداري هاي بعدي کسب خواهد کرد.
به دليل اهميت بهداشت دوران بارداري با دکتر مليحه تبرايي متخصص طب سنتي در اين زمينه گفت و گويي کرده ايم و ديدگاه وي را جويا شديم.
در ادامه مطلب بايدها و نبايدهاي بارداري از ديدگاه طب سنتي بررسي مي شود.

وي مي گويد: در طب سنتي مصرف بعضي از خوراکي ها به مادران باردار توصيه مي شود از جمله سيب، انار و مويز. درباره سيب گفته مي شود که محافظ جنين است و حالت تهوع دوران بارداري را کاهش مي دهد به ويژه مصرف رب آن.

***

 به طور معمول به مادران باردار توصيه مي شود از مصرف غذاهاي سنگين و بسيار مرطوب و دير هضم بپرهيزند. در طب جديد اين نکته يادآوري شده است که در زمان بارداري حرکات دستگاه گوارش و قدرت هضم کاهش مي يابد و حرکت مواد غذايي از دستگاه گوارش کند مي شود از اين رو بايد غذاهايي مصرف کرد که هضم آساني دارد. در طب سنتي نيز بر اين موضوع تأکيد شده است و مصرف غذاهاي زود هضم مانند گوشت بره جوان، نان برشته و… توصيه مي شود.از طرفي بهتر است مصرف خوراکي هاي قاعده آور مانند نخود، لوبيا، کنجد و کرفس محدود شود.اجابت مزاج در دوران بارداري نيز از موارد توجه در طب است.

***

در واقع به دليل نزديکي رحم به روده ها، عملکرد مناسب سيستم گوارشي در اين دوره اهميت مي يابد زيرا از اين طريق سموم بدن دفع مي شود. بنابراين مادر باردار بايد لينت مزاج داشته باشد. براي اين امر بايد توجه مادران باردار را به اين نکته جلب کرد که نبايد از هر نوع ملين حتي ملين هاي گياهي استفاده کند زيرا مصرف بعضي از ملين ها باعث سقط مي شود.بايد دانست که مصرف داروها حتي داروهاي گياهي نيز بايد تحت نظر پزشک باشد.از بهترين ملين ها مي توان به گل سرخ اشاره کرد که علاوه بر نداشتن عوارض، در حفظ و رشد جنين موثر است.

از گل سرخ مي توان به شکل مربا يا گل قند استفاده کرد. همچنين مي توان گلبرگ هاي آن را به شکل خوراکي يا دمنوش ميل کرد.در اين دوران بايد از مصرف غذاهاي بسيار سرد و بسيار گرم پرهيز کرد؛ چه موادي که سردي بالفعل دارد مانند آب يخ و چه سردي بالقوه دارد يعني مزاج ماده غذايي سرد است. مادر باردار بايد از غذاهاي متعادل استفاده کند.

***

  به عنوان مثال در طب سنتي مصرف فلفل، مواد غذايي تلخ و تند براي اين دوران تجويز نمي شود.
از مصرف آب و مايعات وسط غذا و دو ساعت بعد از صرف غذا نيز بايد پرهيز کرد.وي مي افزايد: مادران باردار بايد از فعاليت هاي سنگين بدني و حالت جهش و پرش بپرهيزند. البته ميزان فعاليت زن باردار به وضعيت جسمي وي قبل از بارداري بستگي دارد. اگر مادر قبلاً ورزش مي کرده است مي تواند فعاليت خود را ادامه دهد به شرطي که ورزش سنگين و شديد نباشد و به جنين وي ضربه اي وارد نشود.در طب سنتي پياده روي براي خانم هاي باردار توصيه مي شود حتي يکي از راهکارهاي رفع حالت تهوع و استفراغ، پياده روي است.ورزش هاي آبي نيز مفيد است.

***

طب سنتي نشستن در لگن آب حاوي گياهان خاص را در ماه هاي آخر بارداري توصيه مي کند تا زايمان راحت تر باشد. حتي توصيه مي شود زن باردار نزديک وضع حمل بيشتر استحمام کند.اين متخصص در بخش ديگري از سخنان خود درباره ويار دوران بارداري نيز توضيحاتي مي دهد و مي گويد: گفته مي شود که ويار دوران بارداري در واقع دفع فضولات بدن است و تا جايي که مشکلي ايجاد نکند نبايد جلوي آن گرفته شود. اما اگر شديد و طولاني و امکان سقط وجود داشته باشد توصيه هايي شده است از جمله مصرف رب سيب، به، زنجبيل به شکلي که مصرف آن ضرري نداشته باشد.

***

 ماساژ دست و پا، گرم نگه داشتن زير دنده ها با پارچه لطيف از جمله توصيه هاي طب سنتي براي زنان باردار است.از نظر طب سنتي رشد جنين در دماي مناسب (گرما) انجام مي شود. از آنجا که جنين در حال رشد است مادر باردار بايد پهلوهاي خود را گرم نگه دارد.
وي افزود: در موارد خاص اگر مادر دچار فشار خون شود و حتي صورت و دست هاي وي ورم کند، بايد معاينه و پروتئين ادرار وي اندازه گيري شود. اگر مادر مشکلي نداشته باشد اين ورم ها جزو ورم هاي شايع در دوران بارداري محسوب مي شود.

***

ماليدن آب نمک به اندام متورم و ضماد بعضي گياهان مفيد است.به بهداشت و نظافت پوست و مو نيز در اين دوران بايد توجه شود. از آن جا که ممکن است ترشحات زنانه افزايش يابد نياز به نظافت بيشتر است. همچنين توصيه مي شود از لباس هاي نخي و گشاد استفاده شود.اگر قرار است که زن باردار سفر کند، نبايد مدت طولاني بنشيند و بي حرکت باشد بلکه هر دو ساعت يک بار بايد از خودرو پياده شود و چند قدمي راه برود. در اين زمينه بهترين زمان سه ماهه دوم يعني از ماه چهارم تا ششم است و در مواردي که خانم لکه بيني و يا احتمال سقط دارد بهتر است مسافرت نکند.

***

در طب سنتي تأکيد مي شود که خانم باردار و شيرده نبايد هم و غمي داشته باشد. زيرا موادي که در شرايط عصبانيت و غم و اندوه در خون آزاد مي شود بر جنين موثر است حتي شادي و هيجان بيش از حد نيز توصيه نشده است همان طور که در زمينه تغذيه توصيه به رعايت تعادل است در بروز احساسات و عواطف نيز بايد متعادل بود.در اين زمينه بر مشاهده مناظر زيبا و طبيعت تأکيد شده است.

منبع:بیتوته / راسخون

آداب بارداری، زایمان و نوزادی

اندازه جنین هفته ی اول تا آخر بارداری + عکس

________________________________________________________________________________________

طب اسلامی - طب سنتی - نت پاک
بارداری و طب سنتی

بارداری و طب سنتی

بارداری و طب سنتی

بارداری و طب سنتی

بارداری و طب سنتی


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا