تبلیغ

دانلود بازی کامپیوتر

.

دانلود انیمیشن دوبله فارسی

.



لینک های خراب را در قسمت نظرات گزارش دهید. (در کمترین زمان ممکن اصلاح میشود.)
بارداری و نوزاد

باورهای غلط دوران بارداری

امتیاز یادت نره

باورها و توصیه‌های نادرست در دوران بارداری باورهای غلط و خرافه‌ درباره بارداري  باورهای غلط در دوران بارداری

باورهای غلط دوران بارداری

باورهای غلط دوران بارداری

اگر به تازگي مادر شده‌ايد يا در شرف مادر شدن هستيد، حتما از اطرافيان خود چيزهايي مي‌شنويد که نمي‌توانيد درست يا غلط بودن آنها را تشخيص دهيد؛ از آنجا که سلامت شما و فرزندتان آرزوي هفته‌نامه سلامت است، تصميم گرفتيم باورهاي درست و غلط را درباره بارداري براي شما بگوييم…

۱٫«اگر شکمت تيز شده، حتما پسردار مي‌شي» يا «حالا که شکمت پهن شده و بچه‌ات تو پهلو‌هاته، دختر مي‌زايي». شايد يکي از مسخره‌ترين و البته محبوب‌ترين باورهاي غلط بارداري همين اصول تعيين جنسيتي باشد که بدون کوچک‌ترين مدرک مستند علمي نسل به نسل در خانواده‌ها مي‌‌گردد. شايد زماني که سونوگرافي و آمنيوسنتز اختراع نشده بودند، حدس درست اطرافيان درباره جنسيت جنين کار خارق‌العاده‌اي بوده و هرکس باردار مي‌شد، ابتدا سري به پيشگوي جنسيت مي‌زد اما امروزه اثبات شده که تمام تغييرات ظاهري و داخلي بدن مادر در دوران بارداري دلايل علمي دارد و هيچ ارتباطي هم به جنسيت فرزندش ندارد. يادتان باشد که شکل شکم مادر به ماهيت منحصر به فرد او بستگي دارد.

 ***

۲٫«صورتت گرده! دختر داري» يا «پهلوهايت بزرگ شده! پسر داري». اضافه وزن خانم باردار به دليل وزن جنين، مايع آمنيوتيک و چربي‌هايي است که در بدنش ذخيره مي‌شود. اگر چربي‌هاي خانمي در اين دوران پشت ران‌هايش جمع ‌شده، حتما اگر باردار هم نبود و چاق مي‌شد، اضافه وزنش در آن ناحيه بيشتر بود و اين قضيه ربطي به جنس بچه ندارد.

netpaak.ir telegram باورهای غلط دوران بارداری

***

 ۳٫«اگر دست‌هات رو ببري بالاي سرت، بند ناف دور سر بچه‌ات مي‌پيچه.» حرکات اندام‌هاي بالايي کوچک‌ترين تاثيري بر اندام‌هاي مياني و تحتاني ندارند. متخصصان زنان و زايمان به مادران باردار توصيه مي‌کنند که در دوران بارداري به کلاس‌هاي آمادگي بارداري بروند و تمرين‌هاي ورزشي مخصوص اين دوران را انجام دهند. ورزش‌ مناسب براي مادر باردار بسيار مفيد است و اگر قرار بود با بالا بردن دست، بند ناف دور گردن بچه بپيچد، الان جمعيت کره زمين اينقدر زياد نبود. البته احتمال پيچيدن بند ناف دور گردن جنين وجود دارد اما همگي به وضعيت رحم مادر مربوط مي‌شوند نه دست‌هاي مادر.

***

 ۴٫«اگر به آدم زشت نگاه کني، بچه‌ات شبيه‌اش مي‌شه!» اول اينكه صورت زيباي ظاهر شرط نيست! دوم، زشتي يا زيبايي، نسبي و سليقه‌اي است و سوم، تمام ويژگي‌هاي جسمي هر فردي به ژن‌هايي که مادر و پدرش به او بخشيده‌اند، بستگي دارد و بنا به قوانين علم پيچيده ژنتيک، هر بچه‌اي مخلوطي از ژن‌هاي خانواده مادر و پدرش را بروز مي‌دهد.

***

۵٫«اگر به ماه‌گرفتگي نگاه کني، بچه‌ات لب شکري مي‌شه.» لب شکري‌ها مرا ياد يک چيز مي‌اندازند،اصغر مهربان داستان زيباي بادبادک‌باز اما گذشتگان و بعضي از امروزي‌ها چنين نظري ندارند‌. آنها معتقدند که خسوف، نيشي است که رخ ماه را زده است و اگر زن باردار به آن نگاه کند، همين بلا سر فرزندش مي‌آيد و به همين دليل مادر بايد هميشه يک سنجاق تيز به لباسش وصل کند تا اين بلا دفع شود اما اين داستان عجيب هيچ توجيه علمي‌اي ندارد و لب‌شکري شدن به دنبال عوامل پيچيده ژنتيکي و محيطي در افراد بروز مي‌کند نه پديده‌هاي نجومي آميخته با گزيدگي.

  ***

 ۶٫«مبادا در دوران بارداري وارد وان شوي! آب کثيف جنين را مريض مي‌کند.» آبي ولرم با دماي ملايم براي مادر باردار بسيار آرامش‌بخش است به‌خصوص در ماه‌هاي پاياني بارداري. بابت کثيف بودن آب وان و رسيدن آن به جنين هم نگران نباشيد زيرا جنين در پوششي مخاطي در کيسه آمنيوتيکي قرار گرفته و آب وان به او نمي‌رسد.

***

 ۷٫«اگه سر دلت مي‌سوزه بچه‌ات پرمو مي‌شه.» تعداد فوليکول‌هاي موي هر فرد به ويژگي‌هاي ژنتيکي او بستگي دارد که از شما و همسرتان به ارث برده است. سوزش سر دل در دوران بارداري، ناشي از عواملي چون حساسيت بيشتر بافت‌هاي دستگاه گوارش به هورمون‌هاي دوران بارداري و فشار رحم به معده است.

 ***

۸٫«اگه زياد ميوه نخوري، بچه‌ات موقع دنيا اومدن کثيف مي‌شه.» خوردن ميوه از عادت‌هاي تغذيه‌اي بسيار خوب و سالم است به‌خصوص، در دوران بارداري زيرا اين گروه خوراکي‌ها مقدار زيادي ويتامين، مواد معدني و فيبر را به بدنتان مي‌رسانند اما هيچ ربطي به وجود داشتن يا نداشتن چربي و خونابه روي بدن نوزاد ندارد. متاسفانه همه انتظار دارند وقتي فرزندشان از رحم‌شان خارج مي‌شود، مثل آن بچه‌هاي سفيد و تپل تبليغات تلويزيون باشد اما همه نوزادان در بدو تولد با لايه‌اي از چربي محافظ به نام ورنيکس پوشيده شده‌اند.

***

 ۹٫«اگه شير و پنير زياد بخوري، سر بچه‌ات جوش سفيد مي‌زنه.» کلاه گهواره‌اي، جوش‌هاي سفيدي که روي سر بسياري از نوزادان وجود دارد، ناشي از مقدار زياد چربي در جمجمه نوزاد است؛ اين جوش‌ها معمول و بي‌خطر‌ هستند و ايجاد آنها ربطي به ميزان لبنياتي که مادر مصرف کرده ندارد. يادتان باشد لبنيات از مهم‌ترين و ضروري‌ترين مواد غذايي دوران بارداري است و کلسيم اين گروه براي رشد جنين‌ حياتي است.

منبع: بیتوته

معاینات دوران بارداری

وزن‌گیری مادر در دوران بارداری

_______________________________________________

%D8%A8%D8%A7%D8%B1%D8%AF%D8%A7%D8%B1%DB%8C %D9%88 %D9%86%D9%88%D8%B2%D8%A7%D8%AF baby باورهای غلط دوران بارداری

 باورهای غلط دوران بارداری

باورهای غلط دوران بارداری

باورهای غلط دوران بارداری


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا