تبلیغ

دانلود بازی کامپیوتر

.

دانلود انیمیشن دوبله فارسی

.



لینک های خراب را در قسمت نظرات گزارش دهید. (در کمترین زمان ممکن اصلاح میشود.)
عمومیپزشکی و سلامت مجلهطب اسلامی سنتی

بختک چیست چگونه رخ میدهد؟

امتیاز یادت نره

بختک چیست و چرا رخ می دهد؟ از شر بختک خلاص شوید بختک چیست؟ – چگونه از حالت بختک یا فلج خواب خارج شویم؟ فلج خواب یا همان بختک چیست؟ بختک چیست وچرااتفاق می افتد بختک چیست و چرا اتفاق می افتد بختک در قرآن درمان بختک بختک چیست و چرا اتفاق میفتد بختک و جن بختک سراغ چه کسانی میرود عکس بختک واقعی

 

بختک چیست چگونه رخ میدهد؟

 چیست و چگونه رخ میدهد؟

اگر در خواب و بیداری احساس فلجی کرده اید و فریاد زدید اما صدایتان به گوش کسی نمی رسید، دچار اختلال خواب شده اید.

شاید برای شما نیز پیش آمده باشد که هنگام شب هراسان و غرق در عرق از خواب می پرید در خواب و بیداری سایه هیولای وحشتناکی را دیده اید، از ترس فریاد می کشیدید اما صدایی از دهانتان خارج نمی شد و گویی بدنتان را غل و زنجیر کرده بودند این زمان است که شما گرفتار یک اختلال مشهور به نام بختک شده اید.

نام بختک به این دلیل روی این کابوس گذاشته شد که از گذشته همواره افراد بر این باور بودند که عجوزه ای زشت صورت، شب ها بدن جسمانی خود را ترک کرده و روی سینه قربانی خود می نشیند.

netpaak.ir telegram بختک چیست چگونه رخ میدهد؟

فرد قربانی در چنین حالتی با احساس وحشت و در حالی که به سختی نفس می کشد از خواب بیدار می شود، گویی جسمی بزرگ روی سینه اش سنگینی می کند و قادر به حرکت نیست، این باور در بسیاری از فرهنگ های دنیا رایج است، در کشور ما هم به این حالت سنگینی و وترس بختک گفته می شود.

بدون شک کسی نیست که در طول عمر خود کابوس یا خواب وحشتناک ندیده باشد، خواب های ترس آوری مثل به دام افتادن در جایی که راه فراری وجود ندارد، کابوس هایی مثل غرق شدن یا پرت شدن از بلندی که نمی توان فریاد زد. در این وضعیت وقتی بیدار می شوید غرق در عرق هستید و ترس و وحشت همه وجود شما را فرا گرفته است.

بختک چه شکلی است؟

در برخی افراد کابوس فقط در ترس و وحشت خلاصه نمی شود بلکه بسیاری از افراد در خواب نمی توانند حرکت کنند یا به عبارتی در خواب فلج می شوند که این موضوع ترس شما را بیشتر می کند.

بدتر از همه آن است که گاهی توهم های ترسناک نیز چاشنی این علائم می شود و در این زمان احساس می کنید جسمی مانند سایه یا یک هیولا در تاریکی در حال حرکت است یا به سمت شما می آید ولی ترس و وحشت شما زمانی شدت می یابد که شما نمی توانید حرکت کنید یا فریاد بزنید اما خوشبختانه همه این ها از علائم خواب است و هیچ آسیبی به شما نمی رسد.

بختک یا فلجی در خواب از کجا می آید؟

بختک یا فلج خواب چند علامت مشخص دارد که مهم ترین آن ناتوانی در حرکت دادن بدن و صحبت کردن است به طوری که فرد به دلیل ترس و دلهره می خواهد فریاد بزند اما انگار بی فایده است. از دیگر علائم این مشکل احساس خفگی است به گونه ای که فرد تصور می کند به زمان مرگ نزدیک شده و انگار موجودی روی قفسه سینه او قرار گرفته است. در این وضعیت ممکن است توهمات شنیداری، دیداری یا حتی لمسی اما رؤیا مانند نیز اتفاق بیفتد؛ چیزهایی مثل احساس حضور فردی در اتاق، احساس فشردگی در قفسه سینه، دیدن منبع نور، شنیدن صدای افراد، دیدن شبح، تجربه خروج از بدن و… طبیعی است که بارزترین علامت در این حالت احساس وحشت و اضطراب است.

بختک سراغ چه کسانی می آید؟

در افرادی که اختلالات خواب دارند ممکن است اختلال فاز رم (REM) اتفاق بیافتد و بی حسی و بی حرکتی در این فاز به درستی عمل نکند و این افراد واکنش های شدید فیزیکی مانند رفتارهای خشونتی و عصبی در خواب از خود بروز دهند.

برخی عوامل مانند کمبود خواب، عوامل ژنتیکی، استرس یا اضطراب زیاد موجب اختلال در خواب می شوند و برخی عوامل نیز موجب برهم خوردن ساعت خواب بدن می شوند که از جمله آن می توان اختلال های ذهنی، اختلال دو قطبی، به پشت خوابیدن، حمله هایی که در خواب اتفاق میفتد، گرفتگی عضلات بدن مانند گرفتگی عضله پا، استفاده از برخی داروها مانند داروهایی که برای بیش فعالیتجویز می شود و مصرف مواد مخدر اشاره کرد.

از شر بختک چگونه خلاص شویم؟

وقتی شما در خواب و بیداری نمی توانید حرکت کنید و ترس و وحشت وجود شما را گرفته است، می توانید با برخی روش ها با آن مقابله کنید.

۱٫ سعی کنید آرامش خود را حفظ کنید

زمانی که شما احساس می کنید در خواب فلج شده اید سعی نکنید با تلاش بیشتر برای حرکت یا مبارزه با آن از این حالت خلاص شوید زیرا ممکن است حتی با دست و پا زدن و تلاش بیشتر این بی حسی و بقیه علائم تشدید شود و شما بیشتر وحشت کنید در این زمان فقط کافی است نفس عمیق بکشید و به خودتان یادآوری کنید حالتان خوب است.

۲٫نجات از فلجی و بی حسی

زمانی که خواب بد دیده اید اما در خواب و بیداری هستید و احساس فلجی می کنید می توانید انگشتان خود را تکان دهید یا سعی کنید مشت خود را گره کرده و باز کنید تا از خواب به طور کامل بیدار شوید و از بی حرکتی، حس خفگی و فشار در قفسه سینه خلاص شوید.

۳٫سعی کنید بیدار شوید

با یک حرکت یا تکان شدید در بدن حالت فلجی ازبین خواهد رفت ،همچنین وقتی از خواب برخاستید آب سرد بر روی صورت خود بپاشید تا این حالت از شما دور شود.

سعی کنید در رختخواب نمانید زیرا شانس آنکه دوباره فلجی در خواب به سراغتان بیاید زیاد است، پس از آن که کمی آرام شدید به رختخواب خود بازگردید زیرا استرس یک عامل بزرگ و مهم در فلجی خواب است و برای آن که این وحشت ها در خواب اتفاق نیفتد افکاراسترس زا را قبل از خواب از خود دور کنید.

برگرفته از پرشین وی -برترین ها

___________________________________

طب اسلامی - طب سنتی - نت پاک


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا