تبلیغ

دانلود بازی کامپیوتر

.

دانلود انیمیشن دوبله فارسی

.



لینک های خراب را در قسمت نظرات گزارش دهید. (در کمترین زمان ممکن اصلاح میشود.)
پزشکی و سلامت مجله

بررسی انواع عفونت سینوس قارچی

امتیاز یادت نره

بررسی انواع عفونت سینوس قارچی – چگونه بفهمیم عفونت سینوس داریم؟ چگونه عفونت سینوس را درمان کنیم؟ درمان فوق العاده خانگی سینوزیت و عفونتهای تنفسی علائم و نشانه‌های عفونت سینوس – بررسی انواع عفونت سینوس قارچی

بررسی انواع عفونت سینوس قارچی

بررسی انواع عفونت سینوس قارچی

بررسی انواع عفونت سینوس قارچی

عفونت سینوسی قارچی  انواع مختلف دارد که علائم و نوع درمان هرکدام متفاوت است که در این مطلب به بررسی هرکدام می پردازیم.

قارچها موجوداتی هستند که در تمام کره زمین از اعماق دریا تا قسمتهای بالای جو زمین وجود دارند. برخی از آنها درون بدن موجودات زنده دیگر زندگی میکنند. قارچها برای تکثیر خود هاگ یا اسپور تولید میکنند. پوشش بسیار مقاومی هاگ را احاطه کرده است که این امکان را به آن میدهد که در برابر مواد ضد عفونی کننده و حرارت پایدار باشد. هاگ قارچ در محیط واز جمله هوا پراکنده است و هر زمان در شرایط مناسب قرار بگیرد بسرعت رشد و به قارچ فعال تبدیل میشود.

***

جالب است بدانید در هر بار تنفس میلیونها هاگ وارد دستگاه تنفسی ما میشوند. برخی از هاگها با غذا وارد بدن میشوند. خوشبختانه در فرد سالم بخش عمده ای از این هاگها در ترشحات بدام افتاده و توسط مژکها به طرف  معده رانده شده و وارد سیستم تنفسی نمیشود. با وجود این ، بخشی از هاگهای قارچی ممکن است بدرون سینوسها یا حتی ریه وارد شوند. بسته به نوع قارچ و وضعیت ایمنی شخص اتفاقات مختلفی ممکنست روی دهد. در اغلب موارد قارچ توسط سیستم ایمنی کنترل شده و اتفاقی برای فرد روی نمیدهد. ولی گاهی قارچ میتواند در سینوس سبب بروز بیماری و حتی مرگ شود.

netpaak.ir telegram بررسی انواع عفونت سینوس قارچی

انواع عفونتهای قارچی سینوسها را بطور خلاصه بررسی می کنیم :

عفونت قارچی مهاجم :

متاسفانه این عفونت مرگ و میر بسیار بالایی دارد و از هر ده نفر که به آن مبتلا میشوند هشت نفر جان خود را از دست میدهند. این عفونت در افرادیکه دچار ضعف ایمنی هستند دیده میشود . مانند افراد مبتلا به بیماری قند، سرطان و همینطور افرادیکه تحت پیوند عضو قرار گرفته اند. عفونت قارچی مهاجم سینوس میتواند در مدت چند ساعت چشمها و سپس مغز را درگیر کند. قارچهای درگیر از خانواده موکور و آسپرژیلوس هستند.

***

تشخیص و اقدام سریع بسیار مهم است. در بیمارانیکه دچار نقص ایمنی بوده و علایم سینوزیت بدرمانهای معمول جواب نمیدهد حتما باید بفکر عفونت قارچی مهاجم بود بویژه اگر همراه بیحسی صورت، گونه یا لثه باشد. حتی قویترین آنتی بیوتیکها هم اثری در عفونت قارچی ندارد. در معاینه، ضایعات سیاهرنگ در بینی یا سقف دهان دیده میشود. بتدریج بیمار دچار کاهش بینایی و دوبینی شده و هشیاری خود را از دست میدهد.

***

در مراحل اولیه، رادیوگرافی هم کمکی به تشخیص نمیکند و معاینه بالینی دقیق و اندوسکوپی بینی بسیار کمک کننده است. تشخیص قطعی با نمونه برداری و بررسی پاتولوژی و قارچ شناسی انجام میشود که چند روز طول میکشد، به این علت گاه در صورت صلاحدید پزشک قبل از تایید قطعی جهت نجات جان بیمار درمان شروع میشود. برای درمان لازمست هر چه زودتر مشکل نقص ایمنی اصلاح و درمان دارویی ضد قارچ شروع و بیمار تحت جراحی قرار بگیرد.

***

عفونت قارچی مهاجم سینوس سبب بسته شدن رگها در محل درگیری میشود و در نتیجه بافتها از بین رفته و حالت نکروز و گندیدگی پیدا میکنند. گاه برای نجات جان بیمار نیاز به برداشتن بینی ، فک و تخلیه یک یا هر دو چشم میباشد. بیمارانیکه جان سالم بدر میبرند ممکنست نیاز به جراحی های مکرر داشته و درمان دارویی ماهها ادامه مییابد چرا که احتمال عود عفونت بالاست.

منبع: دکتر سلام

سینوزیت(Sinusitis)و درمان سینوزیت در طب اسلامی ایرانی سنتی

درمان سینوزیت در طب سنتی+ ویدئو


pezeshki بررسی انواع عفونت سینوس قارچی


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا