تبلیغ

دانلود بازی کامپیوتر

.

دانلود انیمیشن دوبله فارسی

.



لینک های خراب را در قسمت نظرات گزارش دهید. (در کمترین زمان ممکن اصلاح میشود.)
بازی های کامپیوتر

بهترین راهکار های افزایش تمرکز حواس + دستیابی به تمرکز + آرام کردن ذهن سرگردان

امتیاز یادت نره

افزایش تمرکز حواس – بهترین راهکار های تمرکز – آرام کردن ذهن سرگردان – تمرکز بهتر – دستیابی به تمرکز – افزایش تمرکز برای مطالعه – داشتن تمرکز – بدست آوردن تمرکز حواس – بهترین راهکار افزایش تمرکز – تمرکز حواس

 

بهترین راهکار های افزایش تمرکز حواس

افزایش تمرکز

۷ روش برای آرام کردن ذهن سرگردان و دستیابی به تمرکز بهتر

سرگردانی و انحراف ذهن به مدت طولانی، دشمن تمرکز تصور می‌شود، اما این تصور همیشه درست نیست. در واقع نوع درستی از خیال‌پردازی حتی می‌تواند به تمرکز ما کمک کند (ببینید که “چگونه خیال‌پردازی باعث یادگیری و تمرکز بهتر می‌شود”).

در ادامه پی می‌برید که چگونه ذهن سرگردان خود را کنترل کنید و روش‌های ساده‌ی دیگر را برای این‌که به مدت طولانی هوشیار بمانید کشف خواهید کرد.

۱- وظایف بیش‌تری را بر عهده‌ی ذهن خود قرار دهید

وظایف بیش‌تری را به ذهن‌تان بسپارید تا انجام دهد: تحقیق که توسط نیلی لاوی در دانشگاه کالج لندن انجام شد، نشان داده است که عوامل حواس‌پرتی خودخواسته و عمدی- مانند حاشیه‌ی رنگی در یک صفحه یا کمی سروصدا در پس‌زمینه‌ی محیط-  حواس‌پرتی را واقعاً کاهش می‌دهد.

netpaak.ir telegram بهترین راهکار های افزایش تمرکز حواس + دستیابی به تمرکز + آرام کردن ذهن سرگردان

نظریه‌ی “بار” او این کارها را پیشنهاد می کند؛ زیرا توجه، منبع محدودی است که اگر همه شکاف‌های توجه را در ذهنتان را پر کنید، دیگر جایی برای عوامل حواس‌پرتی دیگر وجود ندارد.

۲- به خودتان رشوه دهید

اگر به خودتان در زمان مناسبی پاداش بدهید، تمرکز بیش‌تری روی هدف خواهیم داشت. مطالعات نشان می‌دهد که پیشنهاد جوایز کوچک به افراد در طول کاری خسته کننده، باعث نمی‌شود که تمرکز آن‌ها از بین نرود، اما وعده‌ی یک جایزه‌ی بزرگ‌تر که کار قرار است پس از انجام کار دریافت کنند، آن‌ها را هشیار نگه می‌دارد.

احتمالاً اگر فرد دیگری این کار را برای‌ شما انجام دهد، نتیجه‌ی این روش بهتر خواهد بود. چون مایکل استرمن، محقق آزمایشگاه توجه و یادگیری بوستون که این تحقیق را انجام داده است می گوید: فریب دادن خودتان کار سختی است.

۳- خودمان را امتحان کنید

در حال حاضر می‌دانیم که بیش از یک روش وجود دارد که می‌تواند ذهن را گیج و سرگردان کند و دانستن این‌که چگونه رویاپردازی های خود را کنترل کنید می‌تواند شما را در زمان امتحانات نجات دهد. یک ترفند این است که مطمئن باشید مغزتان درگیر مواردی است که شما نیاز دارید یاد بگیرید.

برای انجام این کار خودتان را امتحان کنید. اگر در یک سخنرانی خسته‌کننده، سخنران هر ۵ دقیقه مدت کوتاهی مکث کند و افراد حاضر امتحان شوند که چه چیزهایی را به‌خاطر سپرده‌اند، مسلماً افراد مطالب زیادی را از سخنرانی یاد خواهند گرفت.

باوجود این‌که ذهن آن‌ها هم چنان سرگردان است، اما سرگردان و درگیر موضوع سخنرانی است نه هر موضوع دیگری.

۴- رویاپردازی در طول استراحت

پاول سلی روانشناس دانشگاه هاروارد می‌گوید: توقف گاه گاهی، به منظور این‌که به ذهنتان فرصت بدهید که پرسه بزند، می‌تواند تمرکز شما را افزایش دهد. اگر به خودتان بگویید که  می‌خواهم در مورد یک چیز غیرمرتبط فکر کنم (مثلاً حل مشکلی که ذهن‌تان را دگیر کرده) و سپس برگردم به سر کار خودم؛ قطعا می‌تواند مفید باشد.

۵- رفع استرس

ممکن است تصور کنید که افزایش آدرنالین باعث تمرکز مغز می شود، اما در واقع استرس، آزاد شدن هورمون‌ها، از جمله نورآدرنالین را تحریک می کند که به گیرنده‌هایی در حوزه‌های کنترل شناختی متصل می‌شود. این به نوبه‌ی خود سبب دشوار شدن پیگیری مواردی می‌‌شود که ذهن را سرگردان کرده‌اند.

۶- خواب کافی داشته باشید

کمبود خواب در حالت کلی عملکرد ذهن را مختل می‌کند و توانایی ما را برای مقاومت در برابر حواس‌پرتی‌های بیرونی و درونی کاهش می‌دهد. علاوه بر این، خواب برای تقویت حافظه مهم است. در واقع تحقیقات اخیر نشان می‌دهد اگر قبل از امتحان یک ساعت زمان داشته باشید، یک چرت کوتاه می‌تواند بسیار مفیدتر و مؤثرتر از بازخوانی دوباره‌‌ی مطالب باشد.

۷- نقاشی کنید

در یک تحقیق از عده‌ای خواسته شد که به سخنرانی ضبط شده خسته‌کننده‌ای گوش بدهند، که اگر در همین حین به آن‌ها اجازه داده می‌شد نقاشی کنند، موارد بیش‌تری را به‌خاطر می‌سپردند. البته محتوا هم مهم است.

نقاشی آزادانه در مورد آن‌چه شما سعی دارید به یاد بسپارید، به احتمال زیاد باعث به ذهن سرگردان شما  جهت می‌دهد و کمک می‌کند که روی وظایف‌تان تمرکز کنید. با وجود این به نقاشی کردن زیاد دقت نکنید، زیرا این کار نتیجه عکس خواهد داد.

نویسنده: کارولین ویلیامز


برای خواندن مطالب بیشتر اینجا را کلیک کنید.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا