تبلیغ

دانلود بازی کامپیوتر

.

دانلود انیمیشن دوبله فارسی

.



لینک های خراب را در قسمت نظرات گزارش دهید. (در کمترین زمان ممکن اصلاح میشود.)
عمومیمقالات مذهبی

جهاد نکاح ، افسانه يا واقعيت؟ + ویدئو

امتیاز یادت نره

جهاد نکاح چیست و از کجا به وجود آمده است؟ جهاد نکاح چیست و از کجا آغاز شد؟ (+عکس) جهاد نکاح داعش جهاد نکاح جهاد نکاح ، افسانه يا واقعيت؟

جهاد نکاح

جهاد نکاح ، افسانه يا واقعيت؟

جهاد نکاح

در روزهاي اخير با اوج گرفتن پيروزي‌هاي دولت‌ سوريه و جناح مقاومت بر ضد وهابيون و هم‌پيمانان اسرائيل در سوريه، و پخش شدن خبر‌هايي در شبكه رسمي سوريه مبني بر جهاد نكاح ، وهابيون ايراني و فارسي زبان كه از اين قضيه در سردرگمي فرو رفته‌اند ، براي فرافكني و منحرف كردن بحث، ادعا كردند كه در يكي از شبكه‌هاي ماهواره‌اي شيعيان وابسته به مرجعيت، به زنان بلوچ اهانت شده است، و اين مطلب را به صورت گسترده در شبكه‌هاي ماهواره‌اي و سايت‌هاي خبري خود پخش كردند؛ تا شايد كمي از قبح اخبار منتشر شده در مورد جهاد نكاح كم شود !

***

اولین جهاد نکاح

جهاد نکاح، یک فتوای جهاد است که نخستین بار درسال ۲۰۱۳ و در جریان جنگ داخلی سوریه در فضای رسانه‌های مجازی و شبکه‌های اجتماعی وابسته به نظام سوریه در اینترنت منتشر شد؛ به گفته این رسانه‌ها یک روحانی وهابی به نام محمد العریفی صادرکننده آن است. این رسانه‌ها در مورد متن فتوا گفته‌اند که این جهاد حلال است. روحانی سعودی صدور چنین فتوایی را رد کرده و گفته توییترش هک شده است ولی رسانه‌های طرفدار بشار اسد بدون توجه به تکذیب این نوع جهاد، گفته‌اند که بر بخش‌هایی از جامعه تونس تاثیر گذاشته است.

netpaak.ir telegram جهاد نکاح ، افسانه يا واقعيت؟ + ویدئو
دانلود فیلم و سریال در upko آپکو

حتي كارشناس يكي از شبكه‌هاي وهابيت، با بي‌شرمي دختران ايراني را متهم كرد كه براي تقويت روحي نيروهاي حزب الله لبنان و نيروهاي فلسطيني با آنها هم‌‌خوابه شده‌اند ! و در اين شبكه‌ها ادعا شد چيزي به نام جهاد نكاح وجود ندارد !

اين امر موجب شد گروهي از اهل سنت نيز از اين قضيه تحت تاثير قرار گرفته و به سخنراني در اين زمينه بپردازند؛ ولي وقتي واقعيت امر بر آنان روشن شد، از مواضع خود بازگشته و به حقيقت اعتراف كردند، حقيقتي تلخ به نام جهاد نكاح!!!

***

براي روشن‌تر شدن مطلب به مداركي غير قابل خدشه ، از اعترافات علماي اهل سنت و روزنامه‌هاي معتبر ، اشاره مي‌كنيم :

اعتراف شيخ عثمان بطيخ مفتي اعظم تونس:
اعتراف وي  به جهاد نكاح ۱۶ دختر تونسي در سوريه

در سخنان وي كه در ۱۹ آوريل سال گذشته در تلوزيون رسمي تونس مطرح شد گفت : «۱۶ دختر بچه را برده‌اند براي جهاد نكاح ؛ اين چيست؟! اين زنا است ؛ اين فساد اخلاقي است»

شبكه العربيه و نقل خبر جهاد نكاح دختران تونس در سوريه به نقل از الوطن
شبكه وهابي العربية به نقل از روزنامه با نقل خبر از روزنامه الوطن كويتي ، در مورد سفر دختران نوجوان تونسي براي جهاد نكاح در سوريه اين مطلب را تاييد مي‌كند .

***

خبر دستگيري گروه جهاد نكاح در تونس

خبر مرتبط به دست‌گيري يك گروهك كه وظيفه انتقال دختران براي جهاد نكاح در سوريه داشت ، توسط مسئولين رسمي تونس اعلام شد  .

روزنامه الدستور و اعتراف به حصول جهاد نكاح در مصر

روزنامه الدستور مصري و تاكيد حصول جهاد نكاح در ميدان الرابعة العدوية مصر توسط جنبش اخوان المسلمين و وهابيون مصر

القدس العربي : برادر تونسي خواهر خود را به جهاد نكاح برد
روزنامه مشهور القدس العربي ، خبري را در خبرگزاري خود گذاشت كه موجب بهت و حيرت همگان شد

شوهري زن خود را براي فراهم شدن مقدمات جهاد نكاح طلاق داد !

همچنين اخبار ديگري نيز در شبكه‌هاي رسمي كشورهاي مختلف پخش شد كه تاكيد بر حصول جهاد نكاح داشت ، از جمله:

مصاحبه شبكه رسمي تونس با يكي از دختران جهاد نكاحي

شبكه تونس ، با يكي از دختراني كه در دام جهاد نكاح افتاده بود ، مصاحبه‌اي رسمي كرده و اعتراف به گمراه شدن زنان تونسي توسط وهابيون مي‌كند.

مصاحبه با خبرنگار مصري كه به زور به جهاد نكاح برده شد

***

آية حسن شعبان خبرنگار مصري نيز بعد از آزاد شدن از دست نيروهاي اخوان در ميدان الرابعة العدوية اعتراف كرد كه از او درخواست جهاد نكاح كرده بودند

مبناي فقهي جهاد النكاح وهابيون : رواياتي در كتب اهل سنت
متاسفانه وهابيون براي استدلال خويش در باب جهاد نكاح به رواياتي در معتبر‌ترين كتب اهل سنت استدلال مي‌كنند ؛ از جمله روايتي كه در چند جاي صحيح بخاري آمده است كه :

حدثنا عَمْرُو بن عَوْنٍ حدثنا خَالِدٌ عن إِسْمَاعِيلَ عن قَيْسٍ عن عبد اللَّهِ رضي الله عنه قال كنا نَغْزُو مع النبي صلى الله عليه وسلم وَلَيْسَ مَعَنَا نِسَاءٌ فَقُلْنَا ألا نَخْتَصِي فَنَهَانَا عن ذلك فَرَخَّصَ لنا بَعْدَ ذلك أَنْ نَتَزَوَّجَ الْمَرْأَةَ بِالثَّوْبِ

(صحيح البخاري  ج ۴   ص ۱۶۸۷ ش ۴۳۳۹ باب قَوْلِهِ «يا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا لَا تُحَرِّمُوا طَيِّبَاتِ ما أَحَلَّ الله لَكُمْ» اسم المؤلف:  محمد بن إسماعيل أبو عبدالله البخاري الجعفي الوفاة: ۲۵۶ ، دار النشر : دار ابن كثير , اليمامة – بيروت – ۱۴۰۷ – ۱۹۸۷ ، الطبعة : الثالثة ، تحقيق : د. مصطفى ديب البغا)

از عبد الله بن مسعود روايت شده است كه گفت : با پيامبر (صلی الله علیه وآله) به جهاد رفته بوديم و زنان همراه ما نبودند ؛ از حضرت اجازه خواستيم كه خود را اخته كنيم ؛‌ ولي پيامبر (صلی الله علیه وآله) ما را از اين‌ كار نهي فرمودند ؛ سپس اجازه‌ دادند كه ما مردان ازدواج كنيم (نتزوج) با يك زن (المرأة) و مهريه يك پارچه بدهيم !

1151112412552061571703410477864421124238 جهاد نکاح ، افسانه يا واقعيت؟ + ویدئو

توضيح روايت طبق مباني وهابيت :

روايت مربوط به جهاد است .
در روايت آمده است وليس معنا نساء (كه به صورت جمع آمده است، يعنی بيش از ۲ زن همراه ما نبود )
«ثم رخص لنا» يعني بعد از اين درخواست مجوز صادر شد ؛ و قبل از آن چنين مجوزي نبود ؛ اما ازدواج دايم مجوز هميشگي در اسلام داشت .
«ننكح المراة» مراة مفرد است ؛ و در مقابل نساء معني چنين مي‌شود ؛ همراه ما چند زن نبود ، تنها يك زن بود و پيامبر به ما اجازه داد كه همه با اين يك زن نكاح كنيم !
آيا قبلا نيز چيزي به نام جهاد نكاح بوده است ؟

جبرتي تاريخ‌نويس مشهور مصري در كتاب عجائب الآثار مي‌نويسد :

وفيه سافر أيضا حسن باشا طاهر وفيه نزل الدالاتية إلى بولاق وكذلك الكثير من العسكر وحصل منهم الازعاج في اخذ الحمير والجمال قهرا من أصحابها … ثم انتقلوا إلى ناحية منية السيرج وشبرا والزاوية الحمراء والمطرية والأميرية فأكلوا زروعات الجميع وخطفوا مواشيهم وفجروا بالنساء وافتضوا الأبكار ولاطوا بالغلمان واخذوهم وباعوهم فيما بينهم حتى باعوا البعض بسوق مسكة وغيره وهكذا تفعل المجاهدون (الكتاب: تاريخ عجائب الآثار في التراجم والأخبار ،ج ۳ ص ۱۹۰المؤلف: عبد الرحمن بن حسن الجبرتي المؤرخ (المتوفى: ۱۲۳۷هـ)،الناشر: دار الجيل بيروت،عدد الأجزاء: ۳ )

در اين سال ، حسن باشا طاهر به مسافرت رفت و به نزديكي دالاتيه بولاق رفت و همچنين گروه زيادي از لشكر با او همراه شدند و مشكلات زيادي را در گرفتن الاغ و شتر به زور از مردم ايجاد كردند … سپس به منطقه منية سيرج و شبرا و زاويه حمرا و مطريه و اميريه رفتند و محصولات همه را خوردند و چهارپايان آنها را دزديدند و با زنان زنا كردند و دختران باكره را بي آبرو ساختند و با پسران لواط كردند و آنها را گرفته و در بين خود فروختند ؛ و حتي بعضي از آنان را در بازار مسكه فروختند ! و مجاهدين اين‌چنين مي‌كنند !

جهاد نکاح

جالب است كه نگارنده اين كتاب تاريخي انجام دهنده اين جنايات را «مجاهد» معرفي كرده و اين عمل را سيره هميشگي آنان مي‌داند و مي‌گويد :«و مجاهدين اين‌چنين مي كنند»!

چه كساني فتوا به جهاد نكاح داده‌اند ؟

از قرائن و شواهد چنين به‌دست مي‌آيد كه :
اين شخص شخص معتمد در نزد شورشيان سوريه است ؛ زيرا دختران تونسي كه براي جهاد نكاح به سوريه رفتند ، مرتكب اين عمل شدند ؛ يعني شورشيان سوريه اين كار را جايز مي‌دانستند ! و اين شخص هر كه هست از مفتيان نزد شورشيان سوريه است .

***

اين شخص ارتباطات بين المللي دارد ؛‌زيرا توانسته در كشورهاي مختلف گروهك‌هايي براي جذب و تبليغ دختران تهيه كند و از كشورهاي مختلف آنها را به سوريه ببرد كه لازمه اين مطلب ، داشتن پول و ارتباطات و نفوذ بسيار است و از كسي جز علماي سرشناس وهابي بر نمي‌آيد. و بي‌جهت نيست كه نام افرادي مانند عريفي و يا عرعور و دمشقيه و عثمان الخميس ، از مبلغين سرشناس وهابي در سايت‌هاي مختلف به عنوان مرجع اصلي اين فتوا مشخص شده است ؛ زيرا اين افراد تا كنون فتاواي خلاف شرع و عقل زيادي صادر كرده‌اند !

***

حال شما قضاوت کنيد
آيا وهابيت با اينگونه اعمال به دنبال تخريب چهره ی اسلام و مسلمانان نيست؟
آیا این است سنت رسول الله صلی الله علیه وآله؟!

آیا این نتیجه دوری از فقه و معارف ناب اهل بیت علیهم السلام و اصحاب خاص نیست؟
خوب است کمی تامل و تفکر کنیم!!

منبع : موسسه فرهنگی دارالعرفان /تبیان

فیلم واقعی بر اثبات وجود جهاد نکاح

_____________________________________________


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا