تبلیغ

دانلود بازی کامپیوتر

.

دانلود انیمیشن دوبله فارسی

.



لینک های خراب را در قسمت نظرات گزارش دهید. (در کمترین زمان ممکن اصلاح میشود.)
تغذیه و اشپزیطب اسلامی سنتی

خواص بیدمشک از دیدگاه طب سنتی+ ویدئو

امتیاز یادت نره

بیدمشک و خواص دارویی بی نظیرش خواص درمانی و دارویی بیدمشک خواص درمانی عرق بیدمشک‌ آشنایی بیشتر با خواص گیاه بیدمشک خواص عرق بیدمشک خواص درمانی عرق بيدمشك‌ فواید و خواص عرق بیدمشک

خواص بیدمشک

خواص بیدمشک از دیدگاه طب سنتی+ ویدئو

بیدمشک گیاهی است ملین و تقویت کننده قلب ،اعصاب و محرک قوای جنسی.

چکیده : این گیاه، داروئی دستگاه گوارش را تقویت کرده و اشتها را افزایش می دهد. جوشانده برگ یا پوست آن سبب دفع انگل ها و کرم های معده و روده می شود. عرق بیدمشک مقوی قلب بوده و باعث کاهش تب شده و خاصیت تب بری دارد.

بیدمشک چیست ؟ خواص دارویی و درمانی بیدمشک

گیاه دارویی بیدمشک از بید معمولی با نام نژادی از درخت بید است که اندازه آن از بید معمولی کوچکتر ولی سنبله های آن دارای اسانس معطری است. جالب است بدانید که گل های گیاه دارویی بیدمشک قبل از بازشدن برگ ها ظاهر می شوند و معطرند و رنگ این گیاه در بهترین نوع بیشتر است . اسانسی از گل های این گیاه گرفته می شود که به آن عرق بیدمشک می گویند که همراه با شربت جهت معطر شدن شربت مصرف دارند و مصرف درمان نیز دارا می باشد. طبیعت گیاه بیدمشک سرد و تر و مقوی قوای دماغی و قلب و مفرح مزاج است و سردردهای مزاج را تسکین می دهد.

netpaak.ir telegram خواص بیدمشک از دیدگاه طب سنتی+ ویدئو
دانلود فیلم و سریال در upko آپکو

خواص بیدمشک

درختان بیدمشک به عنوان نخستین درختان در فصل بهار در شمال غرب ایران شکوفه می کنند و این شکوفه ها به عنوان پیک بهاری به گل می نشیند. به دلیل داشتن خواص پزشکی متعدد عطر و طعم بیدمشک از زمانهای دور مدنظر بوده و این امر باعث شده تا مردم منطقه عرق بیدمشک را به دلیل خاصیت درمانی آن، در خانه های خود داشته باشند. مردم این منطقه معتقدند که عرق بیدمشک در تسکین اعصاب، درمان کم خونی و ناراحتی های قلبی موثر است.

در مورد این عرق بسیار مفید باید گفت که عرق بیدﻤﺸﻚ با داشتن ترکیباتی همچون ژرانیون سالیسین، تانن، به عنوان داروی موثر در تقویت قلب، آرام بخش و رفع کننده درد و خستگی شهرت یافته است. عطاران معتقدند بیدمشک گیاهی ملین و تقویت کننده قلب و دستگاه گوارش است و مصرف عرق آن اشتها را افزایش می دهد. عرق بیدﻤﺸﻚ تقویت کننده دستگاه عصبی و جوشانده برگ آن با عسل آرام کننده اعصاب است، همچنین جوشانده گل آن بیماری های عصبی، افسردگی، دردهای عضلانی و بیماری های روماتیسمی را درمان می کند.

مشخصات بیدمشک

بیدمشک درختچه‌ اى است از نژاد بید، دوپایه زینتى و گاهى به صورت درخت ولى به‌ هرحال بلندى بیدمشک معمولا از هشت متر تجاوز نمى ‌کند. زیر پوست و روى چوب بیدمشک برجستگى‌ هاى تیزى وجود دارد. برگهاى بیدمشک در پایه ‌هاى نر و پایه ‌هاى ماده متفاوت است، روى برگ سبز تیره و پشت آن کرکدار و روشن مى‌باشد، برگ هاى درختان ماده بیدمشک معمولا بیضى ‌شکل و پهن ‌تر از برگهاى درختان نر بیدمشک است. گلهاى بیدمشک به صورت سنبله و قبل از باز شدن برگها ظاهر مى‌شوند و معطرند، بهترین نوع گل بیدمشک است که زردى رنگ آن بیشتر باشد.

نام‌ هاى دیگر بیدمشک

بید مصرى- بید طبرى- شاه ‌بید- گل بیدک- گربه ‌بید- سوحر- سوگوت- صف صاف- دارفشفشه- مشک‌فیک- مشبد- به رامج- پیشى‌پیشى- خلاف بلخى- خلاف‌بان- وشع- به رامه- مشک‌ بید- فلابلخى.

طبیعت آن: سرد و تر است.

خواص درمانى میوه بیدمشک :

۱- هربار میوه بیدمشک را در قورى انداخته و همراه چاى دم کنید و بنوشید، چاى را معطر مى‌سازد.
۲- مقداری میوه بیدمشک(خشک) را در کمی آب بجوشانید  و دم کنید سپس آب آن را صاف‌ نموده روزانه مصرف کنید. بى‌ اشتهایى پس از بیمارى و نقاهت را برطرف مى ‌سازد، اعصاب صورت را تسکین مى‌ دهد، بى ‌خوابى را درمان مى ‌کند، سردردهاى گرم مزاج را تسکین مى‌ دهد.

خواص درمانى عرق بیدمشک

۱- عرق بیدمشک را بنوشید. ملّین طبع است، قلب را تقویت و ضعف آن را برطرف مى ‌سازد، مقوى معده و احشاء و قوه باه بوده، قند خون را پایین مى‌ آورد.
۲- عرق بیدمشک را با شرب بهارنارنج مخلوط کنید،عرق بدن که از ضعف باشد را متوقف مى ‌سازد.

بیدمشک تقویت‌کننده دستگاه عصبی بوده و جوشانده برگ آن با عسل اعصاب را آرام می‌کند. همچنین عرق بیدمشک، آرامبخش و خواب‌آور است. جوشانده گل بیدمشک همراه با شکر، ناراحتی‌های عصبی، افسردگی، درد‌های عصبی و روماتیسمی را بهبود می‌بخشد

عرق بیدمشک مقوی قلب بوده و برای حفظ سلامتی آن بسیار مناسب و موثر است و همچنین باعث کاهش تب می‌شود و خاصیت تب‌بر دارد. خواص بیدمشک

منبع : برگرفته از کتاب اسرار گیاهان دارویى/راسخون /بیتوته

خواص شوید + طب سنتی +ویدئو

فواید عدس + خواص غذایی و درمانی +ویدئو

خواص درمانی شاهتره + ویدئو

ویدئو

________________________________________________________

طب اسلامی - طب سنتی - نت پاک

خواص بیدمشک

خواص بیدمشک

 


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا