تبلیغ

دانلود بازی کامپیوتر

.

دانلود انیمیشن دوبله فارسی

.



لینک های خراب را در قسمت نظرات گزارش دهید. (در کمترین زمان ممکن اصلاح میشود.)
طب اسلامی سنتیتغذیه و اشپزی

خواص جوانه گندم در طب سنتی+ ویدئو

امتیاز یادت نره

۱۰ فایده ی جوانه گندم در طب سنتی جوانه گندم در طب سنتی فواید جوانه گندم در طب سنتی  فواید بی نظیر جوانه گندم در طب سنتی خواص جوانه گندم

خواص جوانه گندم در طب سنتی خواص جوانه گندم

خواص جوانه گندم در طب سنتی+ ویدئو

قند مالتوز تنها قندی است که در جوانه ها یافت می شود.

چکیده : ویتامین ای موجود در گندم برای  رفع اختلالات قاعدگی و ضعف تخمک گذاری زنان و ضعف جنسی مردان  فوق العاده مفید است. جوانه غلات دارای مواد مغذی و ضروری است که مصرف آن به بدن سود فراوان می‌رساند.

خواص جوانه گندم

جوانه غلات سرشار از ویتامین‌ها و املاح معدنی است که از چروک شدن پوست پیشگیری می‌کند و غدد جنسی را فعال می‌سازد و از دیدگاه طب سنتی دارای طبیعت گرم و تر بوده که برای خون‌سازی بسیار مفید است.

netpaak.ir telegram خواص جوانه گندم در طب سنتی+ ویدئو

جوانه گندم را می‌توان به صورت‌های مختلف مصرف کرد، به عنوان مثال می‌توان آن را چرخ کرد و در تهیه انواع غذای خام استفاده کرد.اگر جوانه گندم به اندازه یک سانت رشد کند و سپس آن را خشک کرد و آسیاب شود، آرد جوانه گندم به دست می‌آید که می‌توان در تهیه شیرینی‌ها به کار رود.
جوانه گندم سرشار از ویتامین E است که برای اختلالات قاعدگی و ضعف تخمک گذاری زنان و ضعف جنسی مردان مفید است و می‌توان برای دریافت ویتامین‌ها و مواد معدنی مفید برای بدن جوانه گندم را در رژیم غذایی افراد گنجانده شود.

***

گندم بهترین غذا برای افراد معتدل المزاج است که ارزش غذایی بالا دارد و چاق کننده و نیروبخش است، ولی موجب انسداد عروق نیز می‌شود و برای کسانی که در رگ‌های بدن، قلب، کبد و معده و … تنگی موجود دارند مضر است.

بهترین نان، نانی است که از گندم سالم تهیه شده باشد و به خوبی ورز پیدا کرده و پف مناسبی داشته باشد تا به راحتی در معده هضم شود؛ نانی که سبوس آن به کلی گرفته شده باشد به راحتی از معده عبور می‌کند و موجب انسداد کبدی و سنگ کلیه می‌شود.

جوانه های غلات و دانه ها سرشار از ویتامین ها و مواد معدنی هستند.جوانه دارای اسیدهای آمینه، اسیدهای چرب، قند طبیعی و مقدار زیادی املاح معدنی است و اگر چند نوع آن با هم خورده شوند می توان گفت که همه مواد ضروری بدن را به آن رسانده ایم. باورکردنی نیست که چنین موادغذایی ارزانی تا این حد از لحاظ ارزش غذایی کامل و مفید باشند.
به هنگام مصرف جوانه ها، دیگر نگران نخواهید بود که آلوده به کود، سم شیمیایی یا سایر موادآلوده باشد، زیرا این مواد حیات بخش به دست و زیر نظر خود ما تهیه شده اند.

نحوه استفاده از جوانه گندم:

 هم مصرف خوراکی دارد و هم از ماسک آن استفاده میگردد.

۱- هر روز جوانه گندم را با شیر مخلوط کنید و بخورید. مقوى است، نطفه را زیاد مى ‌کند، براى حفظ سلامت چشم مفید است.
۲- برای چاقی صورت هرروز بعد از غذا یک قاشق جوانه گندم و جوانه جو را در یک لیوان شیر مخلوط و با یک قاشق عسل یا شکر شیرین و میل کنید
۳- بجاى شیر مادر براى طفل از چهار ماهگى به بالا جوانه گندم را نرم بسایید و با آب انگور مخلوط نموده و به طفل بخورانید.

۴- جوانه گندم را به عنوان ماده ای موثر در ترمیم موهای اسیب دیده و ریزش مو می شناسیم
۵- جوانه گندم با داشتن ویتامین ای به عنوان اکسیر جوانی شناخته می شود که می تواند قوای جنسی را تقویت کند .
۶- با خوردن روزانه جوانه گندم به تقویت حافظه تان کمک خواهید کرد
۷- جوانه گندم فیبر و آب زیادی دارد و باعث دفع کامل مدفوع می شود و به همین دلیل از سرطان روده پیش گیری می کند .

***

پودر جوانه گندم یک مکمل غذایی پر ارزش و سرشار از ویتامینE و ویتامین های گروه B ویتامین E امروز به عنوان معجزه گر و اکسیر جوانی معرفی می شود.سلنیوم و منیزیوم وجود در جوانه گندم ، در پیشگیری از ابتلا به انواع سرطان موثر شناخته شده است. به اعتقاد برخی از متخصصان پوست ، مو و زیبایی ، جوانه گندم در درمان ریزش مو، رفع شوره سر و رفع انواع جوش صورت و ناراحتی پوستی موثر است و بدین منظور میتوانید از ماسک جوانه گندم استفاده نمائید به این صورت که پودر جوانه گندم را با ماست تازه خمیر کرده و روی پوست صورت بگذارید.

***

همچنین کسانی که از یبوست ، خستگی و بی حالی ، کلسترول بالا و دردهای عضلانی رنج می برند، باید از این ماده غذایی کمک بگیرند. اگر می خواهید لاغر شوید، پودر جوانه گندم را همراه با ماست یا سالاد کاهو قبل از صرف غذا و اگر می خواهید چاق شوید، آن را کمی بعد از غذا میل کنید
در واقع جوانه ها موادغذایی هستند که با روند طبیعی رشد و تولیدشان، در گروه سبزی ها، آن هم با ارزش غذایی بالا از نظر ویتامین ها و املاح محسوب می شوند.

در سنین مختلف، مردان بین ۱۰ تا ۳۰ درصد بیشتر از زنان به پروتئین و ویتامین های B6، A، B12 و اسید فولیک و املاح کلسیم، فسفر، روی و ید نیاز دارند. اما در خصوص زنان باردار و خانم های شیرده، بالاترین نیازهای غذایی، در نظر گرفته شده و حتی در مواردی از مقدار مصرف مردان نیز به مراتب بیشتر است. در سنین بالا به علت تحرک کمتر، نیاز بدن به انرژی کاسته شده، ولی درمقابل نیاز به ویتامین ها ، املاح و پروتئین افزایش می یابد. با مصرف جوانه های مختلف می توانید مقدار قابل توجهی از ویتامین های B را به بدن برسانید. توجه به این موضوع که تامین ویتامین های C و E، بتاکاروتن و سلنیوم می تواند از اکسیداسیون چربی ها در بدن جلوگیری کند و نیز تأمین منیزیم می تواند فشار خون را کنترل نماید.

نکته ی مهم

کسانی که از سوء تغذیه رنج می برند یا منع استفاده از سبزی ها را دارند، می توانند با تهیه جوانه گندم و مصرف مداوم آن، از کمبود ویتامین ها و املاح معدنی طبیعی بدن جلوگیری کنند”

منبع :
برگرفته از دکتر سلام
بوعلی دارو

ویدئو

_____________________________________________

طب اسلامی - طب سنتی - نت پاک

خواص جوانه گندم

خواص جوانه گندم


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا