تبلیغ

دانلود بازی کامپیوتر

.

دانلود انیمیشن دوبله فارسی

.



لینک های خراب را در قسمت نظرات گزارش دهید. (در کمترین زمان ممکن اصلاح میشود.)
طب اسلامی سنتی

خواص خردل در طب سنتی +ویدئو

امتیاز یادت نره

خواص خردل چیست؟ (آشنایی با مضرات و خواص گیاه خردل)  آشنایی با خواص خردل زرد خواص خردل / خواص خردل برای پوست / خردل برای لاغری فواید خردل زرد؛ از رشد مو تا سلامت قلب گلچینی از خواص باور نکردنی گیاه خردل خواص خردل زرد برای کبد خواص خردل در طب سنتی

خواص خردل در طب سنتی +ویدئو

خواص خردل

 خردل سرشار از اومگا۳ و سلنیوم است .

چکیده :  خردل برای درمان سرفه و ابریزش بینی بسیار مناسب است. از خواص خردل میتوان به رفع خلط و گرفتگی بینی اشاره کرد. خردل دارای «میروزین» و «سینیگرین» است که خلط را روان میکند و در نتیجه دفع خلط آسان تر می شود.

معرفی خردل و خواص آن

دانه خردل سرشار از ریز مغذی موسوم به سلنیوم است که این ماده معدنی خواص ضد التهابی فوق‌العاده‌ای دارد. همچنین دانه خردل منبع غنی از عنصر منیزیم است که به کاهش شدت حملات آسم و علائم خاص آرتریت روماتوئید و پایین آوردن فشار خون کمک می‌کند.
دانه‌های گیاه خردل از حدود پنج هزار سال پیش مورد استفاده انسان قرار گرفتند و به دلیل دارا بودن خواص فراوان شناخته شده هستند.
دانه‌های خردل حاوی کالری پایین و ارزش تغذیه‌ای بالا هستند و خواص آنتی‌باکتریال و ضد عفونی‌کننده فوق‌العاده‌ای دارند. این دانه‌ها در انواع مختلف شامل خردل سیاه، خردل سفید و خردل هندی قهوه‌ای با پوست و یا به شکل پودر موجود هستند.

***

کارشناسان تغذیه خاطرنشان کردند که روغن خردل به دلیل گرمایی که تولید می‌کند برای پوست بسیار مفید است.
دانه خردل سرشار از ریز مغذی موسوم به سلنیوم است که این ماده معدنی خواص ضد التهابی فوق‌العاده‌ای دارد. همچنین دانه خردل منبع غنی از عنصر منیزیم است که به کاهش شدت حملات آسم و علائم خاص آرتریت روماتوئید و پایین آوردن فشار خون کمک می‌کند.
کارشناسان می‌گویند: «اگر از سردردهای میگرنی رنج می‌برید، سری به خردل بزنید، چون دانه‌های خردل آرام بخشی موثر برای کاهش تعداد دفعات سردردهای میگرنی هستند».

netpaak.ir telegram خواص خردل در طب سنتی +ویدئو

دانه‌های خردل سرشار از کلسیم، منگنز، اسیدهای چرب امگا-۳، آهن، روی، پروتئین و فیبر خوراکی هستند. به‌علاوه برای افرادی که بد ‌اشتها هستند، دانه‌های خردل واقعا می‌توانند کمک‌کننده باشند. برای رفع بداشتهایی توصیه می‌شود که مقداری دانه خردل سیاه را با شیر مخلوط کنید قبل از غذا آن را بنوشید.
دانه‌های خردل همچنین برای گوارش و هضم فوق‌العاده سودمند هستند، چون سرعت متابولیسم را در بدن افزایش می‌دهند. این دانه‌ها همچنین برای زنان یائسه که مشکل خواب دارند، مفید است.

دیگر خواص آن

۱. طبع آن خیلی گرم و خیلی خشک است.
۲. جهت تسکین دردهای عصبی سیاتیک خردل سیاه را خیس نموده بصورت ضماد بگذارید.
۳. جهت تسکین کمردرد و درد پهلو از ضماد دانه‌های خردل سیاه استفاده شود.
۴. ضماد خردل سیاه برای بیماری نقرس و رماتیسم مفید می‌باشد.
۵. جهت درمان رماتیسم خردل را در وان ریخته  و در آب آن استراحت کنید.
۶. جهت رفع یبوست یک قاشق غذاخوری دانه خردل سفید را چند روز در آب خیسانده سپس صبح ناشتا میل شود .

****

۷. جهت درمان خیز عمومی بدن از خردل سفید یا سیاه می‌توان استفاده کرد.
۸. جهت رفع بلغم و بوی بد دهان از خردل استفاده کنید.
۹. جهت اندام‌های فلج خردل را در ظرفی ریخته حرارت داده همان طور که داغ است به محل درد بمالید.
۱۰. جهت درمان سکته، تمام بدن را با آب گرم که مخلوط خردل است بشویید.
۱۱. جهت درمان وزوز گوش پا را با خردل پاشویه کنند.

***

۱۲. مالش با روغن خردل سیاه بر آلت برای نغوظ مفید است، هنگام نزدیکی باید پاک شود.
۱۳. خردل دفع کننده اخلاط از اعماق بدن است.
۱۴. برای تقویت ذهن و حافظه مفید می‌باشد.
۱۵. جهت درمان سردرد با عسل مخلوط کرده و  بر پیشانی بمالید.
۱۶. برای بیدارکردن و به حال آوردن بیمار، در حال غش و صرع کمی از گرد آن را و یا چند قطره از دمکرده آن را داخل بینی بیمار بچکانید.
۱۷. عطسه‌آور می‌باشد.

***

۱۸. جهت شب‌کوری چند قطره از آب دمکرده خردل را همراه عسل در چشم بچکانند، البته با تجویز پزشک انجام شود.
۱۹. جهت ورم زیر زبان، سنگینی و سستی آن دمکرده خردل را همراه عسل مخلوط نموده مزمزه و یا این که غرغره شود.
۲۰. جهت تنگی‌نفس و سرفه خردل را با عسل مخلوط نموده میل شود.
۲۱. جهت تقویت نیروی جنسی خردل را با عسل مخلوط نموده میل شود.
۲۲. جهت رفع صرع خردل را با تخم چغندر جوشانده میل کنید.
۲۳. اگر جوشانده تخم خردل را در سوراخ لانه مار بریزند مار را از بین می برد.

***

۲۴. تخم خردل برای گرم‌مزاجان مضر است باید با سرکه کاسنی میل شود.
۲۵. جهت درمان عضو فلج شده، نقرس و رماتیسم نیز مفید می‌باشد.
۲۶. خردل جهت درمان سیاتیک مفید است.
۲۷. جهت درمان استسقاء از دمکرده خردل سیاه استفاده شود.
۲۸. جهت درمان لکنت زبان مفید می‌باشد.

***

۲۹. جهت درمان انزال زودرس میل شود.
۳۰. برای درد طحال و کبد مفید می‌باشد.
۳۱. جهت درمان چرک گلو با جوشانده آن غرغره شود.
۳۲. جهت تسکین درد ضرب‌خوردگی از ضماد برگ این گیاه استفاده شود.
۳۳. خردل برای بیماران ورم پروستات، تصلب شرائین، ورم کلیه، سکته مغزی، یبوست، سرطان، اسید اوریک و نقرس مضر می‌باشد.

11721687 خواص خردل در طب سنتی +ویدئو

خواص خردل برای درمان آبریزش بینی

برای درمان ابریزش بینی از خردل استفاده کنید . روغن خردل یک ماده موثر برای درمان ابریزش بینی هست که هیچگونه عوارضی ندارد . روغن خردل دارای خاصیت آنتی بیوتیکی، ضد ویروسی و آنتی هیستامینی می باشد که منجر به رفع آبریزش بینی خواهد شد . برای این کار باید مقداری روغن خردل را حرارت بدهید تا گرم شود. سپس با کمک قطره چکان، چند قطره از این روغن را داخل سوراخ های بینی بریزید تا مخاط مجاری بینی را تمیز بکند.

خواص خردل و درمان سرفه

خردل سرفه را درمان می کند و با عفونت‌ مجرای تنفسی مقابله خواهد کرد. اگر سرفه می‌کنید خردل استفاده کنید. برای این کار کافیست پودر خردل سیاه را با آرد گندم و مقداری آب مخلوط کنید و هم بزنید تا به صورت خمیر در بیاید. خمیر را روی یک حوله پخش کنید و حوله را تا کنید. روی گلو و سینه‌تان وازلین بزنید و سپس مرهم را روی آن قرار دهید. کسانی که واریس دارند این مرهم را استفاده نکنند .

خواص خردل و افزایش چربی سوزی

طبق بررسی های بدست امده ریختن ۲۰ گرم خردل در وعده ‌غذایی حدود ۲۰‌ درصد سوختن چربی را در بدن شما تشدید خواهد کرد. علت این امر وجود ماده‌ای به نام ایزوتیوسیانات است که در خردل وجود دارد. ایزوتیوسیانات رگ‌ها را گشاد میکند و  موجب سطح هورمون افدرین که چربی سوز است.

خواص خردل در درمان گرفتگی عضلات پا

گرفتگی عضلات پا برای اکثر افراد اتفاق می‌افتد. پاها معمولا بعد از یک تمرین شدید، ناگهان دچار گرفتگی می‌شوند. این، تنها یکی از ناراحتی‌های کوچکی است که بخاطر ساختن بدنی بهتر و قوی‌تر متحمل می‌شوید. خوشبختانه شما مجبور نیستید دندان‌هایتان را به هم فشار دهید و درد را تحمل کنید و می توانید برای جلوگیری از گرفتگی عضلات پا، از این درمان کاملا طبیعی استفاده کنید.

خردل زرد یک درمان موثر برای گرفتگی عضلات نیز می‌باشد. این ادویه‌ی محبوب بسیار موثر بوده و گرفتگی عضلات را در عرض چند دقیقه برطرف خواهد کرد. خردل زرد حاوی اسید استیک است، ترکیبی که باعث تولید استیل کولین در بدن می‌شود. استیل کولین، یک نوع انتقال دهنده‌ی عصبی است که به عضلات علامت می‌دهد تا کار کنند. استیل کولین، درد و سوزش ناشی از گرفتگی عضلات پا را نیز تسکین می‌دهد.

فواید خردل برای تسکین دردهای روماتیسمی

زمانی که کمردرد دارید یا از دردهای روماتیسمی رنج می‌برید، خردل یک مسکن و گرم کننده‌ی خوب مفاصل است. اگر می خواهید از خواص خردل برای تسکین دردهای روماتیسمی بهره بگیرید، روی یک قاشق چای‌خوری خردل آسیاب شده یک فنجان آب جوش بریزید و اجازه دم بکشد. یک دستمال را به این دم کرده آغشته کرده و روی نقاط دردناک قرار دهید. مرهم را روی یک حوله یا پارچه پخش و آن را لوله کنید. اول روی پوستتان وازلین بمالید و سپس مرهم را روی آن بگذارید. نباید مرهم خردل زیاد روی پوست بماند زیرا ممکن است پوستتان را دچار التهاب بکند. توجه داشته باشید این مرهم برای افرادی که از واریس رنج می‌برند مورد منع استفاده دارد.

خواص خردل برای درمان بی اشتهایی

زمانی که بی اشتها می‌شوید و یا احساس سنگینی می‌کنید جوشانده‌ی خردل می‌تواند کمکتان کند. در واقع خردل با افزایش ترشحات معده به هضم بهتر غذا کمک می‌کند. محلول را صاف کرده و روزانه تا درمان علائم بی‌اشتهایی و احساس سنگینی میل کنید.

منبع:راسخون

ویدئو خواص خردل

_________________________________________________________

طب اسلامی - طب سنتی - نت پاک


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا