تبلیغ

دانلود بازی کامپیوتر

.

دانلود انیمیشن دوبله فارسی

.



لینک های خراب را در قسمت نظرات گزارش دهید. (در کمترین زمان ممکن اصلاح میشود.)
طب اسلامی سنتیعمومی

خواص دارویی تخمه هندوانه

امتیاز یادت نره

خواص بی نظیر تخمه هندوانه برای سلامتی بدن فواید و خواص تخمه هندوانه برای بدن مزیت ها و خواص تخمه هندوانه مضرات خوردن تخمه هندوانه

خواص دارویی تخمه هندوانه

خواص تخمه هندوانه

هندوانه یکی از میوه های آبدار است که خواص درمانی بی نظیری دارد. تخمه هندوانه هم دارای خواص زیادی می باشد که منبع پروتئین، ویتامین B و مواد معدنی است.

پروتئین موجود در تخمه هندوانه

تخمه های هندوانه غنی از پروتئین هستند، ۱ لیوان تخمه خشک شده حاوی ۳۰٫۶ گرم پروتئین است که ۶۱ درصد نیاز روزانه ما را تامین می کند. پروتئین موجود در تخمه های هندوانه حاوی چندین اسید آمینه است که یکی از آن ها آرژنین arginineاست. با این که بدن مقداری آرژنین تولید می کند، مرکز تحقیقاتی Medline Plus می گوید که ولی وجود آرژنین اضافه می تواند به بسیاری از فرایندها در بدن کمک کند و حل برخی از مشکلات جسمی را تسهیل نماید. برخی از خواص درمانی آرژنین شامل:تنظیم فشار خون و درمان بیماری عروق کرونر قلب است.

دیگر اسید آمینه های تشکیل دهنده پروتئین تخمه هندوانه:

تریپتوفان tryptophan
گلوتامیک اسید glutamic acid
لیزین lysine
ویتامین B

تخمه هندوانه همچنین سرشار از ویتامین های گروه B هستند. انجمن سرطان آمریکا The American Cancer Societyگزارش می دهد که ویتامین B برای تبدیل مواد غذایی به انرژی و دیگر عملکردهای مهم بدن لازم است. بیشترین ویتامین Bموجود در تخمه هندوانه نیاسین niacin است،۱ فنجان تخمه خشک شده هندوانه حاوی ۳٫۸ میلی گرم نیاسین است که ۱۹ درصد نیاز روزانه را تامین می کند. نیاسین برای حفظ سیستم عصبی، سیستم گوارشی و سلامت پوست مهم است.

netpaak.ir telegram خواص دارویی تخمه هندوانه

پیشگیری از بیماری های قلبی با تخمه ی هندوانه

تخمه ی هندوانه سرشار از اسیدهای چرب اشباع نشده ای مانند امگا۳ و امگا۶ است ومصرف آن خطر انسداد و سفت شدن عروق را کاهش می دهد و شما را از ابتلا به بیماری های قلبی- عروقی دور نگه می دارد. این تخمه های کوچک همچنین رگ های خونی را پاکسازی می کنند. اگر کلسترول و تری گلیسیرید خونتان بالاست، بهتر است این مشکلات جسمی را با تخمه های هندوانه درمان کنید.

رفع خستگی با تخمه ی هندوانه

تخمه های هندوانه دارای کالری کم، اما انرژی زیاد هستند. باید بدانید هر ۱۰۰ گرم هندوانه فقط ۲۰ کالری ، اما تخمههای آن تا ۵۵۵ کالری دارد، بنابراین اگر در روزهای گرم تابستان احساس ضعف و خستگی کردید، می توانید تخمه ی هندوانه بشکنید یا یک نوشیدنی مقوی تهیه کنید و بنوشید. مواد معدنی و فیبرهای موجود در این تخمه ها احساس خستگی جسمی و روحی شما را از بین می برند.

درمان یبوست با تخمه ی هندوانه

اگر دچار بیماری یبوست هستید، تخمه های هندوانه را به برنامه ی غذایی روزانه ی خود اضافه کنید. این تخمه ها ملین و حاوی فیبر هستند و به تنظیم حرکات روده ها و دفع ضایعات بدن کمک می کند.

تخمه هندوانه، منبع آنتی اکسیدان

تخمه های هندوانه منبع غنی آنتی اکسیدان ها، منیزیم و زینک (روی) هستند. این ترکیبات مفید به کنترل آسیب های ناشی از رادیکال های آزاد کمک می کنند و مانع از تخریب زود هنگام مفاصل و استخوان ها می شوند.

کنترل فشارخون با تخمه ی هندوانه

تخمه ی هندوانه مدر است و ترکیبات فعال موجود در آن ها باعث بهبود عملکرد دستگاه ادراری و دفع راحت مایعات بدن می شود، در نتیجه از تجمع ضایعات و تشکیل سنگ کلیه پیشگیری می کند. تخمه ی هندوانه همچنین مایعات و نمک بدن را تنظیم می کند و مصرف آن باعث کنترل فشارخون می شود.

منبع : برگرفته از دکتر سلام /بوعلی دارو

_________________________________________________

طب اسلامی - طب سنتی - نت پاک


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا