تبلیغ

دانلود بازی کامپیوتر

.

دانلود انیمیشن دوبله فارسی

.



لینک های خراب را در قسمت نظرات گزارش دهید. (در کمترین زمان ممکن اصلاح میشود.)
250 فیلم برترفیلم special ( امتیاز بالای 7 )فیلم خارجیفیلم دوبله فارسی

دانلود فیلم The Matrix 1999 ماتریکس دوبله فارسی ماتریکس ۱ + ۷۲۰ ، ۱۰۸۰

1/5 - (1 امتیاز)

دانلود فیلم دانلود فیلم The Matrix 1999 ماتریکس ۱ دوبله فارسی و کیفیت عالی , دانلود فیلم جدید لینک مستقیم و رایگان ۱۰۸۰,۷۲۰,۴۸۰,۴k

دانلود فیلم  دانلود فیلم The Matrix 1999 ماتریکس دوبله فارسی , دانلود فیلم The Matrix 1999

, دانلود ماتریکس دوبله فارسی + زیرنویس فارسی , دانلود فیلم ایرانی دانلود فیلم دوبله فارسیدانلود فیلم خارجی، دانلود فیلم

کیفیت بلوری Full HD 1080p , HD 720p – ماتریکس + زیرنویس فارسی – کیفیت اورجینال اچ دی و کیفیت فشرده و کم حجم موبایل

The Matrix 1999

  جزء ۲۵۰ فیلم برتر IMDB با رتبه ۱۸ 

netpaak.ir telegram دانلود فیلم The Matrix 1999 ماتریکس دوبله فارسی ماتریکس ۱ + ۷۲۰ ، ۱۰۸۰

امتیاز: IMDb 8.7/10

ژانر: اکشن | علمی تخیلی

مخاطب: تماشای این فیلم به افراد زیر ۱۳ سال توصیه نمی شود.

نوع فیلم: سینمایی

محصول: آمریکا – استرالیا

کارگردان: لانا واچوفسکی

ستارگان: کیانو ریوز ، لارنس فیشبرن ، کری آن ماس

سال تولید: ۱۹۹۹ میلادی

زبان: فارسی (دوبله فارسی)

مدت زمان: ۹۳ دقیقه

درباره فیلم ماتریکس ۱ :

ماتریکس فیلمی در ژانر علمی تخیلی و اکشن به کارگردانی “لانا واچوفسکی” محصولی مشترک بین آمریکا و استرالیا در سال ۱۹۹۹ است.

از بازیگران این فیلم می توان به “کیانو ریوز”، “لارنس فیشبرن” و “کری آن ماس” اشاره کرد. این فیلم در آمریکا توسط کمپانی برادران وارنر توزیع شد و از هشتم آوریل ۱۹۹۹ به روی پرده رفت.

هزینه ساخت این فیلم ۶۳ میلیون دلار و میزان فروش جهانی آن بیش از ۴۶۳ میلیون دلار اعلام شده است.

واکنش منتقدین به این فیلم عمدتأ مثبت بود و موفق شد در چهار عنوان برنده جوایز جشنواره اسکار آمریکا شود.

خلاصه فیلم  :ماتریکس ۱

هکری معروف به نام “ترینیتی” ( با بازی “کری آن ماس”) در هتلی توسط پلیس به دام می افتد. او به سادگی موفق به فرار از دست پلیس می شود ولی گروهی از مأموران سیاه پوش با توانایی های فرا انسانی رهبری نیروهای پلیس در عملیات یافتن او را به عهده می گیرند.

ترینیتی که در باجه تلفنی محاصره شده، پس از پاسخ دادن به تلفن محو می شود، بدون آنکه اثری از او باقی بماند.

“توماس اندرسون” ( با بازی “کیانو ریوز”) برنامه نویس کامپیوتری است که زندگی دوگانه ای دارد و با نام مستعار “نئو” فعالیت می کند. او مدت ها است که درگیر پیدا کردن معنی کلمه “ماتریکس” است تا اینکه با ترینیتی آشنا می شود و این مقدمه بروز اتفاقات متعددی است.

دانلود ماتریکس

نقد فیلم ماتریکس ۱ The Matrix  :

The Matrix ( ماتریکس )
تاد مک کارتی

جلوه های ویژه ۱۰، فیلمنامه صفر! فیلمی بسیار جذاب و پیچیده، با ابر انسانهایی میتوانند خود را غیب کنند و به شکلهای مختلف دربیاورند.

بی تردید ماتریکس را میتوان تحولی در هنرهای تصویری و فیلمهای علمی تخیلی دانست؛ بطوریکه تریلر پیش از اکرانش هوش از سر بسیاری به خصوص نوجوانان برد.

از سویی دیگر فیلم با زبانی گیج کننده و تقریباً بی سر و ته ، مفاهیم فلسفی و باورهای مذهبی ای به چالش میکشد که میتواند برای جوانان و علاقه مندان به این گونه مباحثب سیار جالب باشد.

در مجموع میتوان گفت کمپانی برادران وارنر معجونی از مفاهیم بالا را در بسته ای شکیل و سرگرم کننده به بازار عرضه کرده است. معجونی که البته با استقبال زیادی هم روبرو شد.

فیلم با بودجه ۶۰ میلیون دلار توسط Andy  و Larry Wachowski به عنوان نویسنده و کارگردان در استرالیا ساخته شد.

ماتریکس ۱ The Matrix

برادرانی که تا قبل از این تنها یک فیلم جنایی بنام Bound را در کارنامه داشتند، با ایده ای منحصر بفرد پروژه ای را کلید زدند که به غیر از دنبالهای ماتریکس، تعدادی بازیهای رایانه ای و داستانهای مصور را نیز شامل میشود.

طبق آنچه خودشان گفته اند ماتریکس حاصل پنج سال کار مداوم است ولی بنا به شواهد این مدت بیشتر صرف طرح کردن ایده های نا متجانس در کار شده است تا چیدمان مطلوب آنها در کنار یکدیگر و سر و سامان دادنشان.

ایده هایی که از عقاید و باورهای مسیحیت گرفته تا فلسفه هایی دست و پا شکسته از مشرق زمین، ارجاعاتی به Lewis Carroll (نویسنده آلیس در سرزمین عجایب)، پیشگویی هایی گیج کننده و نامفهوم، وجود دو جهان متفاوت در آن واحد، بچه هایی در محفظه هایی ویژه رشد میکنند،

تونل زمان، موجوداتی که قابلیت زنده شدن بعد از مرگ را دارند و مهمتر از همه ظهور انسان برگزیده، همه را شامل میشود.

ماتریکس ۱ The Matrix

بعد از سکانس فوق العاده ابتدایی فیلم که در آن زنی جوان بنام Trinity (با بازی Carrie-Anne Moss) با مخلوطی از حرکات کونگ فو و ژیمناستیک تعدادی مامور ویژه را از پا در می آورد، فیلم هکر کامپیوتری جوانی (با بازی Keanu Reeves) را معرفی میکند

که بعداً توسط Trinity پیش مردی عجیب بنام Morpheus (با بازی Laurence Fishburne) برده میشود.

رهبری گروهی ایدولوژیک و تروریست که اعتقاد دارد این مرد جوان تنها کسی است که میتواند در برابر نیروهای پیشرفته و شیطان صفتی که در سال ۱۹۹۹ بشر را اسیر خود کرده اند بایستند و آنها را نجات دهد.

ولی مرفیوس خود متعلق به عالمی دیگر است که ۲۰۰۰ سال در آینده قرار دارد و همراه با گروهی از پیروانش، با وسیله ای پیشرفته همانند زیردریایی ناتیلوس به این دوران آمده اند. مرد جوان موافقت میکنند.

تا طی مراحلی ویژه و چندش آوری، بدن طبیعی اش از غلاف مخصوصی که در آن قرار دارد خارج و به زیر دریایی آورده شود.

او که حالا نامش Neu است در پشت سرش پریزی دارد که از طریق آن میتوان اطلاعات و مهارتهای بسیاری را در مغرش بارگذاری کرد و در آن واحد راهی ارتباطی است که او را به جهانی که قبلاً در آن زندگی میکرده متصل میکند.

ماتریکس ۱ The Matrix

حال Neu  ی که وارد دنیایی جدید شده، آماده مبارزه با نیروهای شیطانی است که جهان را به وضعیتی در آورده اند که در سال ۱۹۹۹ دیده میشود.

طبق آنچه در فیلم گفته میشود، بنظر میرسد در اوایل قرن بیست و یکم جنگی فراگیر میان انسانها و ماشینهای پیشرفته اتفاق میافتد که حاصل آن پیروزی هوش مصنوعی و رباتهاست.

در حال حاضر شهر زیر زمینی Zion آخرین سنگر انسانها که منتظرفردی برگزیده هستند تا نیروی به نام ماتریکس را که توسط کامپیوتری انسان نما کنترل میشود را نابود کند. نیرویی که دنیایی مجازیی را خلق کرده است که انرژی اش از بدن انسانها تامین میشود.

این دنیای جدید توسط مردانی با عینکهای آفتابی سیاه رنگ به رهبری Smith (با بازی Hugo Weaving) اداره میشود.

با وجود اینکه یک ساعت از فیلم صرف توضیح ماجراهای  بالا میشود، میتوان گفت که تمام فیلمنامه نیز به نوعی  به همین مفهوم میپردازد. مرفیوس که دائماً دانش و آگاهی از وی تراوش میکند، مدام سخنان نغز میگوید.

اطلاعاتی که تماشاگر و حتی Neu آنها را دنبال میکنند، تا شاید راه حلی برای درک گره کور موقعیتی که برایشان در ابتدا به طور نامفهوم توضیح داده شده، پیدا کنند. معمایی که تا آخر فیلم هم برایشان حل نشده و علامت سوالی بالای سرشان باقی میماند.

ماتریکس ۱ The Matrix

متاسفانه این موضوع باعث میشود تا فیلم در پیشبرد خط روایی ناکام بماند. داستانهایی فرعی اضافه شده است که بنظر میرسد تنها هدفشان فراهم آوردن محیطی برای ارائه جلوه های ویژه و کشاندن مردم به گیشه باشد.

در نتیجه این جلوه ها با وجود اینکه برای تماشاگر فیلمهای علمی تخیلی کاملاً نوآورانه و بیش از حد تصور است، ولی هیچ گونه نقشی در روند اصلی داستان ندارند.

اما همین جلوه های ویژه بزرگترین نقطه قوت ماتریکس است. تغییر فرم افراد، اشیا و فضاها بسیار حرفه ای و خلاقانه میباشد.

استفاده از تکنیک جالب معلق کردن بدلکاران بوسیله طناب و همچنین حضور Yuen Wo به عنوان مربی کنگ فو در صحنه های مبارزه با عث شده از سطح هنرهای رزمی در فیلم بالاتر از نمونه های قبلی هالیوودی باشد.

علاوه بر این استفاده فیلمسازان از تکنیکی نوآورانه که نامش را Bullet time photography  گذاشته اند، در کنار گرافیک کامپیوتری صحنه هایی را خلق کرده است که در آن میتوان سرعت و جهت حرکت افراد و اشیا را تغییر داد.

چیزی شبیه آنچه در انیمیشن های ژاپنی دیده میشود. شخصیتها میتوانند چند متر به آسمان پریده، چند تا لگد بزنند و در همین حالت متوقف شوند.

آنگاه این حالتشان از زوایای مختلف به تصویر کشیده میشود. سپس به آرامی پایین می آیند. و همه اینها به صورت کاملاً باور پذیر اجرا میشود.

دانلود فیلم ماتریکس

دانلود فیلم The Matrix 1999 ماتریکس دوبله فارسی

ماتریکس ۱ The Matrix

کاملاً مشخص است که برادران Wachowskis و سینماتوگرافر کار Bill Pope توجه ویژه ای به جلوه های بصری داشته اند. جلوه های ویژه ای که اولین بار در سطحی پایین تر در فیلم قبلیشان Bound انجام داده بودند.

طراحی تصاویر آسمانهای خراشهای بلند، مشکی و براق شهر نیز حاصل صحنه پردازی فوق العاده Own Paterson است که تصویری هرسناک از لوکیشن فیلمبرداری یعنی سیدنی، در مقابل چشم تماشاگران قرار داده است.
سرپرست جلوه های ویژه John Gaeta، طراح لباس Kym Barrett ، تیم بدلکاران و همه کسانی که در پشت دوربین باعث شده اند که فیلم از لحاظ بصری در سطح بالایی قرار گیرد. موسیقی  ارکسترال Don Davis نیز در کنار مجموعه ای از قطعات راک Marilyn Manson, Ministry, Prodigy, Rage Against the Machine اثر گذاری سکانسهای مختلف فیلم بخصوص مبارزات را بر تماشاگر را بیشتر میکند.

ماتریکس ۱ The Matrix

Kiano Reeveبا آن شخصیت جدی خونسرد اش توانسته حرکات فیزیکی Neu را بخوبی از کار درآورد.  اما در کل، نمیتوان گفت که فراتر از فیلمهای قبلی اش ظاهر شده است. Fishburne توانسته تصویر خوبی از فردی مدیر و باهوش ارائه کند،

هرچند با جلو رفتن داستان بازی اش ضعیفتر میشود. در مورد بقیه بازیگران هم بخاطر اینکه بیشتر بازیشان فیزیکی و مبارزه ای است، نمیتوان نظر خاصی داد.  ولی در این میان هنرنمایی Gloria Foster در نقش Oracle، بخصوص در صحنه ای که به Neu میگوید که انسان برگزیده است، قابل تقدیر میباشد.
منبع : نقد فارسی
مترجم: بهروز آقاخانیان

افتخارات فیلم :

برنده جایزه اسکار بهترین تدوین
برنده جایزه اسکار بهترین جلوه‌های تصویری
برنده جایزه اسکار بهترین تدوین صدا
برنده جایزه اسکار بهترین میکس صدا
برنده جایزه بافتا بهترین جلوه‌های صوتی
برنده جایزه بافتا بهترین صدابرداری
برنده جایزه ساترن بهترین جلوه‌های تصویری
برنده جایزه ساترن بهترین کارگردان


لینک های دانلود فیلم The Matrix 1999 ماتریکس دوبله فارسی :

دانلود فیلم فیلم ماتریکس 1 - دانلود فیلم The Matrix 1 1999 - دانلود فیلم The Matrix 1 دانلود فیلم فیلم ماتریکس ۲ - دانلود فیلم The Matrix Reloaded 2003 - دانلود فیلم The Matrix 2 دانلود فیلم فیلم ماتریکس 3 - دانلود فیلم The Matrix 3 Revolutions 2003 - دانلود فیلم The Matrix 3

 دانلود تریلر فیلم

 لینک مستقیم دانلود

 دانلود فیلم با کیفیت ۷۲۰

 حجم : ۱۰۴۰مگابایت

 لینک مستقیم دانلود 

 دانلود فیلم با کیفیت ۱۰۸۰

 حجم : ۱۸۴۰ مگابایت

 لینک مستقیم دانلود

  دانلود ۲۵۰ فیلم برتر جهان

برچسب : دانلود فیلم دانلود فیلم The Matrix 1999 ماتریکس دوبله فارسی

دانلود فیلم دانلود فیلم The Matrix 1999 ماتریکس دوبله فارسی با کیفیت عالی و لینک مستقیم


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا