تبلیغ

دانلود بازی کامپیوتر

.

دانلود انیمیشن دوبله فارسی

.



لینک های خراب را در قسمت نظرات گزارش دهید. (در کمترین زمان ممکن اصلاح میشود.)
طب اسلامی سنتی

درمان طبیعی خشکی پوست در طب سنتی+ویدئو

امتیاز یادت نره

درمان سریع خشکی پوست درمان و رفع خشکی پوست صورت و بدن علت خشکی پوست و راههای مقابله با آن علل و درمان خشکی پوست آشنایی با روش‌های درمان خشکی پوست  درمان خشکی پوست در طب سنتی درمان خشکی پوست دست درمان خشکی پوست پا درمان خشکی پوست در پاییز
ماسک برای خشکی پوست صورت درمان خشکی پوست بعد از استحمام درمان پوست خشک و حساس درمان خشکی پوست سر در طب سنتی

درمان طبیعی خشکی پوست در طب سنتی+ویدئو

علت خشکی پوست

از دست رفتن آب بدن را دی هیدریشن می نامند که علت خشک شدن پوست است . برای حل کردن این مشکل ابتدا باید علت اصلی آن را فهمید. چندین فاکتور در خشک شدن پوست موثرند از جمله محیط،آب و هوا، موقعیت سلامتی و یا نوع زندگی . بعضی از آنها به آسانی قابل علاج هستند ولی بعضی دیگر زمان و تلاش بیشتری را برای درمان نیازمندند .خشکی پوست

راههای درمان سریع خشکی پوست

بعد از تمیز کردن پوست خود، آن را مرطوب کنید تا خشک نشود. یک محلول مرطوب کننده یا روغن مخصوص صورت استفاده کنید که دارای مواد مغذی و طبیعی باشد. هرگز از کرم های جامد استفاده نکنید. در شب برای شستن کرم، یک تمیز کننده روغنی استفاده کنید که کرم بچه مناسب تر است.

حداقل نیم ساعت قبل از خوابیدن، کرم مخصوص شب بمالید. اگر بعد از زدن کرم فوراً بخوابید، پوست نازک اطراف چشم های شما متورم خواهد شد.

یک بار در هفته برای روشن شدن پوست، از ماسک مخصوص صورت استفاده کنید. برای تهیه این ماسک :یک قاشق مربا خوری خاک رس سبز رنگ و یک قاشق مرباخوری عسل را مخلوط کنید. این مخلوط را به صورت خود بمالید ولی مواظب باشید اطراف چشم ها نمالید. ۱۵دقیقه صبر کنید و سپس با آب ولرم صورت خود را بشویید. در حالیکه پوست صورت کمی مرطوب است، یک مایع نرم کننده یا روغن طبیعی مخصوص به صورت خود بمالید.

netpaak.ir telegram درمان طبیعی خشکی پوست در طب سنتی+ویدئو

وقتی پوست ترک برمی دارد، مصرف آب و اسیدهای چرب ضروری را افزایش دهید. همیشه پوست خود را چرب کنید و از تماس با مواد مضر محافظت کنید.

برای از بین بردن خشکی پوست انگشتان دست، کرم گل همیشه بهار و ویتامین E را استفاده کنید. موقع خواب این مخلوط را به پوست دست خود بمالید و تمام شب دستکش های نایلونی بپوشید تا کرم به جایی مالیده نشود.

دستگاه بخور یا سماور

از دستگاه بخور یا سماور یا یک ظرف آب روی شوفاژ برای مرطوب کردن هوای اتاق به خصوص در زمستان استفاده کنید. این کار باعث می شود پوست آب کمتری از دست بدهد.

در محیط های خیلی گرم قرار نگیرید. از تغییرات ناگهانی دما خودداری کنید. پوست خود را از تماس با باد و نور خورشید هم محافظت کنید. به یاد داشته باشید که پوست در اثر خشک شدن بسیار آسیب پذیر و حساس می شود.

در هوای سرد زمستانی که باد هم می وزد، حتماً یک کرم مرطوب کننده به صورت خود بمالید، زیرا سرما باعث تبخیر آب از پوست می شود. باد هم سرعت تبخیر را افزایش می دهد.

کارهایی که به پوست شما اسیب میرساند:

هرگز سیگار نکشید. سیگار به دلایل مختلفی برای پوست مضر است. نیکوتین موجود در سیگار رگ های خونی و از جمله مویرگ های تغذیه کننده پوست را تنگ می کند. در نتیجه خون کمتری به پوست می رسد و پوست دچار کمبود اکسیژن و مواد مغذی می شود که برای سلامتی پوست مضر است. همچنین پوست را خشک و زبر و سخت می کنند.

از صابون های تند و کرم های پاک کننده مواد آرایشی استفاده نکنید، زیرا این کرم ها دارای روغن های هیدروژنه هستند. این روغن ها باعث می شوند رادیکال های آزاد به پوست آسیب زده و باعث خشکی و چین و چروک آن شوند. برای پاک کردن پوست خود، از روغن  زیتون و روغن بادام استفاده کنید. به آرامی روغن را به پوست خود بمالید، سپس با آب گرم آن را بشویید و با یک پارچه نرم، پوست خود را خشک کنید.

هنگام حمام کردن از آب خیلی داغ استفاده نکنید. تا جایی که امکان دارد جلوی آفتاب نایستید. نور خورشید باعث خرابی بیشتر پوست می شود. تابش مستقیم نور خورشید به پوست خشک باعث خشکی، چین و چروک، جوش و حتی تاول می شود.

ماسک صورت برای خشکی پوست

۱- ماسک روغن زیتون و تخم مرغ

یکی از بهترین ماسک ها و کرم های گیاهی برای افرادی است که پوست های بسیار خشک دارند. خشکی پوست این افراد در بیشترین حد خود قرار گرفته است، به طوری که با لمس کردن پوست دست آن ها، زبری و خشونت زیادی در سطح پوست احساس می شود.

برای تهیه این ماسک گیاهی کافی است یک قاشق چای خوری روغن زیتون را با یک زرده تخم مرغ مخلوط کنید و آن را به مدت ۳۰ دقیقه روی صورت و دست های خود ماسک کنید. پس از این مدت زمان دست ها را با کمک آب ولرم بشویید و سپس برای شست وشوی صورت از شیر کمک بگیرید.

۲-ماسک سیب زمینی

یکی از ساده ترین و کم دردسرترین ماسک های طبیعی برای درمان خشکی پوست است. استفاده از این ماسک در طول فصل پاییز و زمستان علاوه بر درمان خشکی پوست به پیشگیری از ابتلا به این عارضه نیز کمک می کند.

برای تهیه این ماسک کافی است یک سیب زمینی متوسط را آب پز کنید و پس از سرد شدن آن را رنده کرده و با مقداری شیر خمیر کنید. این خمیر را به مدت ۲۰ دقیقه روی صورت خود ماسک کنید و سپس با آب نیمه ولرم آن را بشویید. این خمیر علاوه بر درمان خشکی پوست به لطیف شدن پوست های معمولی نیز کمک می کند.

رابطه خشکی پوست با جنس لباس

لباس های چسبان خشکی پوست را بیشتر می کند بنابراین بهتر است از لباس های نخی و کمی گشاد که به بدن نچسبد استفاده شود.
در فصل سرما پوست بیشترین تاثیر را به عنوان یک بافت زنده در تماس با محیط دچار کنش و واکنش هایی می شود. این تأثیرپذیری در فصل زمستان به دلیل میزان آبی که دفع می شود یا در لایه های پوست می ماند افزایش می یابد.
یک حمام نه چندان طولانی، آب پوست را ۷ برابر می کند اما بعد از مدت کوتاهی این میزان رطوبت از بین می رود.

کودکان و سالمندان

در این فصل کودکان، سالمندان به ویژه افراد بالای ۷۰ سال و کسانی که زمینه پوست خشک با رطوبت و چربی کمتر دارند، بیشتر در معرض خشکی پوست قرار می گیرند.
قرمزی پوست ناشی از سرما :قرمزی گونه برخی افراد ارثی است و بعضی نیز به دلیل حساسیت به سرما دچار قرمزی پوست می شوند. در موارد ارثی این عارضه زیاد قابل تغییر نیست اما حساسیت پوست را با کاهش خشکی می توان کاهش داد.

رفع خشکی و خارش پوست با طب سنتی دکتر روازاده

نعناع، ریحان، بابونه، رزماری، اسفناج و آویشن از جمله گیاهانی هستند که برای نرم کردن پوست می توان از آنها استفاده کرد.

اعتقاد طب سنتی این است که خشکی پوست در میان افرادی با مزاج های «گرم وخشک» و «سرد و خشک» شایع تر است. غلبه سردی و خشکی در این افراد باعث خشکی بیشتر پوست و در نتیجه، خارش خواهد شد. ضمن اینکه مصرف خوراکی هایی با مزاج های گرم و خشک و سرد و خشک هم می تواند خشکی و خارش پوست را تشدید کند.

معمولاً مرکز تنظیم خشکی ها در بدن، کبد است. یعنی خشکی پوست و خارش های آن در اغلب موارد با افزایش رطوبت کبد از بین می رود یا تا حد زیادی تخفیف پیدا می کند. برای افزایش رطوبت کبد و درمان خارش، دو روش مصرف دارو و اعمال یداوی در طب سنتی وجود دارد. اعمال یداوی شامل ماساژها و حجامت می شوند.

عرق کاسنی یا عرق شاه تره

که خوشبختانه در کشور ما هم به وفور پیدا می شوند هم می توانند حرارت کبد را پایین بیاورند و تا حد زیادی جلوی خارش های پوستی و خشکی آن را بگیرند. مصرف این دو عرق در افرادی با مزاج گرم و خشک، می تواند به سرعت رطوبت کبد را افزایش دهد اما افرادی که مزاج سرد و خشک دارند هم می توانند از عرق کاسنی و شاه تره برای رفع خارش های خود استفاده کنند اما در کنار آن ها باید خوراکی های دیگری مانند روغن زیتون و عسل هم بخورند.

نکته دیگر درباره اصول پیشگیری یا درمان های موضعی برای رفع خشکی و خارش پوست در طب سنتی است. برای این منظور می توان نقاطی از بدن را که دچار خارش است یا پوستش خشک می شود، با انواع روغن های موضعی مانند روغن زیتون، بادام شیرین یا گل بنفشه ماساژ داد.

این روغن های موضعی باعث افزایش رطوبت در سطح پوست می شوند و استفاده از آن ها برای همه گروه های سنی مناسب است. اگر دقت کرده باشید، در بیشتر مرطوب کننده های صنعتی هم از روغن بادام شیرین استفاده می شود و دلیل آن، همان افزایش رطوبت و کاهش خارش ناشی از خشک شدن پوست بدن است. در نهایت باید به این نکته هم اشاره کنم که بهترین راه درمان سنتی خشکی و خارش پوست، در مواردی که به این درمان ها جواب نمی دهد، انجام حجامت است؛ مخصوصاً حجامت کبد به وسیله پزشکان طب سنتی یا پزشکانی که دوره های طب سنتی را گذرانده اند.

درمان خشکی پوست در پاییز و زمستان

نعناع، ریحان، بابونه، رزماری، اسفناج و آویشن از جمله گیاهانی هستند که برای نرم کردن پوست می توان از آنها استفاده کرد.

در مورد راه های درمان خشکی پوست با استفاده از طب سنتی می توان به گیاهان و سبزی های زیر اشاره کرد: که

ریحان: نیز برای رفع جوش و لک های پوستی موثر است و خواص ضد باکتریایی و ضد التهابی دارد.
گیاه رزماری با خاصیت تقویت کنندگی و ضد عفونی کنندگی جریان خون را در مویرگ های خون بهبود می بخشد که برای تازگی پوست توصیه می شود.
گیاه آویشن که به یک گیاه ضد باکتری قوی معروف است برای مقابله با آکنه و اگزمای عفونی مفید است و مصرف آن در فصل پاییز و زمستان توصیه می شود.
مصرف گیاه بابونه با خاصیت ضد قارچی، نرم کنندگی و پاک کنندگی یکی از بهترین گیاهان برای مقابله با التهاب و آرام کردن پوست است.
علاوه بر این، استفاده از برخی ماسک های طبیعی برای درمان خشکی پوست کاربرد دارند، مانند:

ماسک عسل و روغن بادام

برای تهیه این ماسک باید ۲ تا ۳ قاشق غذاخوری عسل طبیعی را با ۳ تا ۴ قاشق غذاخوری روغن بادام شیرین مخلوط کرد و روی حرارت گذاشت تا کمی گرم شود. سپس مقدار بسیار کمی بابونه به آن افزود. این ماسک باید به مدت ۳۰ دقیقه روی نواحی خشک پوست بماند.
برای درمان خشکی پوست در پاییز و زمستان باید از میوه های این فصل ینز کمک گرفت مثلاً می توان از خرمالوی رسیده برای تهیه ماسک پوست استفاده کرد. در این ماسک یک قاشق روغن زیتون را با خرمالو مخلوط و روی پوست می توان گذاشت.

برای درمان خانگی ترک پا اینجا کلیک کنید

منبع:/ravazadeh.com

namnak.com

ویدئو:


طب اسلامی - طب سنتی - نت پاک


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا