تبلیغ

دانلود بازی کامپیوتر

.

دانلود انیمیشن دوبله فارسی

.



لینک های خراب را در قسمت نظرات گزارش دهید. (در کمترین زمان ممکن اصلاح میشود.)
طب اسلامی سنتیعمومی

درمان قارچ پوستی با گیاهان در طب سنتی+ویدئو

امتیاز یادت نره

روش‌های خانگیِ درمان قارچ پوستی  راه های جلوگیری و درمان قارچ پوستی بهترین درمان های خانگی برای عفونت قارچی پوست درمان خانگی قارچ پوستی با روش های کاملا موثر و طبیعی  درمان قارچ پوستی کشاله ران درمان قارچ پوستی با طب سنتی درمان قارچ پوستی گردن درمان سریع قارچ پوستی
درمان خانگی قارچ پوستی دوره درمان قارچ پوستی عکس قارچ پوستی صورت درمان قارچ پوستی با سیر

درمان قارچ پوستی با گیاهان در طب سنتی+ویدئو

راهکارهای طبیعی برای مقابله با قارچ پوستی

قارچ پوستی عفونتی قارچی و به شدت مسری است و با این که، این عارضه عفونتِ بسیار خطرناکی تلقی نمی شود، و معمولا به راحتی درمان می شودولی دارای اهمیت زیادی می باشد. از این رو، همیشه توصیه می شود انواع مختلف عفونت ها را با پزشک در میان بگذارید و در کنار آن، از درمان های خانگی و طبیعی ذکر شده در این مقاله نیز بهره بگیرید .

بهترین درمان خانگی قارچ پوستی را بشناسید

قارچ پوستی نوعی عفونت قارچی و از عارضه های بسیار واگیردار است که برخی افراد از جمله کودکان و مبتلایان به مشکلات ایمنی بیشتر دچار آن می شوند .علائم این عفونت قارچی شامل بروز لکه های قرمز، پوسته پوسته و دایره ای شکل روی پوست یا ناخن است. معمولا این عارضه پوست سر و آرنج ها را درگیر می کند اما می تواند در دیگر قسمت های بدن هم ظاهر شود.در حالیکه داروهای بسیاری برای درمان عفونت قارچی در دسترس هستند اما درمان های طبیعی هم می تواند کارساز باشد.

راهکارهای طبیعی برای مقابله با قارچ پوستی اشاره کرده که عبارتند از:

سیر: 

سیر اغلب برای درمان عفونت استفاده می شود. برای این منظور می توان سیر را به همراه روغن نارگیل یا زیتون به شکل خمیر درآورده و آن را روی پوست قرار داد.

آب و صابون:

برای جلوگیری از گسترش عفونت پوستی به دیگر بخش های بدن باید در حد امکان پوست را تمیز نگهداشت و به همین دلیل باید محل عفونت را یک یا دو بار در روز با آب گرم و صابون شست و شو داد. همچنین لازم است محل را به سرعت خشک کرد چرا قارچ ها در محیط های مرطوب به سرعت رشد می کنند.

netpaak.ir telegram درمان قارچ پوستی با گیاهان در طب سنتی+ویدئو

سرکه سیب: 

سرکه سیب خاصیت ضد قارچی دارد. برای بهره بردن از این خاصیت سرکه سیب باید پنبه را با محلول رقیق نشده آغشته کرد و آن را روی محل مورد نظر قرار داد و سه بار در روز این کار را تکرار کرد.

آلوئه ورا: 

آلوئه ورا حاوی شش فاکتور ضد عفونی کننده است که خاصیت ضد ویروسی، ضد قارچی و ضد باکتری دارند. برای بهره بردن از خاصیت آلوئه ورا باید ژل موجود در آن را سه یا چهار بار در روز روی محل عفونت قارچی قرار داد.

روغن نارگیل: 

وجود برخی اسیدهای چرب در روغن نارگیل از طریق آسیب رساندن به غشای سلولی، سلول های قارچی را از بین می برد. برخی مطالعات نشان می دهد روغن نارگیل درمانی موثر برای افراد مبتلا به عفونت های خفیف پوستی است.

عصاره دانه گریپ فروت:

نتایج برخی شواهد حاکی از آن است که عصاره دانه گریپ فروت عفونت های قارچی را درمان می کند. برخی معتقدند برای درمان عفونت قارچی می توان یک قطره عصاره دانه گریپ فروت را با یک قاشق آب مخلوط کرد و دوبار در روز روی پوست قرار داد.

زردچوبه: 

زردچوبه ادویه ای شناخته شده با خاصیت ضد التهابی است. مصرف زردچوبه به عنوان دم نوش یا افزودن به مواد غذاییموجب بهره بردن از خواص آن می شود. همچنین برای استفاده موضعی می توان آن را با آب یا روغن نارگیل مخلوط کرده و خمیر بدست آمده را روی محل مورد نظر قرار داد.

پودر شیرین بیان:

پودر شیرین بیان را می توان به شکل خمیر درآورده و از ویژگی های ضد ویروسی و ضد میکروبی آن بهره برد. همچنین این ترکیب به عنوان درمانی خانگی برای عفونت قارچی استفاده می شود.

روغن گیاه چای: برخی از مردم استرالیا از روغن گیاه چای در درمان بسیاری از بیماری های قارچی و باکتریایی پوست استفاده می کردند. اکنون نیز این ترکیب در درمان عفونت قارچی کاربرد دارد.

آشنایی با راهکارهای طبیعی برای مقابله با قارچ پوستی

– بعد از حمام کردن ، پوستتان را خوب خشک کنید .

– لباس های گشاد و نخی بپوشید .

– جوراب های نخی بپوشید .

– پودر بچه را درون جوراب ها و کفش هایتان بریزید .

– پاهایتان را بعد از شستن، به خوبی خشک کنید .

– حوله، شانه و برس مخصوص به خود داشته باشید ..

– هنگامی که عفونت قارچی از بین رفت، ملحفه و لباس هایتان را بشویید .

– اگر فردی در خانواده تان مبتلا به عفونت قارچی پوست سر بود، بالش، کلاه، شانه و قیچی موی سر او را ضدعفونی کرده و یا دور بیاندازید .

– در استخرهای شنا، دمپایی پلاستیکی بپوشید .

– هر ۲ تا ۳ روز یک بار کفش های خود را عوض کنید (برای جلوگیری از عفونت قارچی پای ورزشکار) .

– در هنگام ورزش، لباس نخی بپوشید، زیرا عرق بدن را خشک می کند .

– اگر به بیماری دیابت مبتلا هستید، مقدار قند خونتان را کنترل کنید .

منبع:نمناک

درمان قارچ پوستی دکتر روازاده


طب اسلامی - طب سنتی - نت پاک


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا