تبلیغ

دانلود بازی کامپیوتر

.

دانلود انیمیشن دوبله فارسی

.



لینک های خراب را در قسمت نظرات گزارش دهید. (در کمترین زمان ممکن اصلاح میشود.)
طب اسلامی سنتیعمومی

درمان چربی خون در طب اسلامی +ویدئو دکتر روازاده

5/5 - (1 امتیاز)

کنترل چربی خون بدون مصرف دارو درمان خانگی برای چربی خون بالا چربی خون از پیشگیری تا کنترل بیماری درمان چربی خون؛ علائم و نحوه تشخیص آن درمان چربی خون بالا: کلسترول و تری گلیسیرید بالا نـسخـه‌ای گیـاهی بـرای کاهـش چربـی خـون  نسخه ای گیاهی برای کاهش چربی خون  درمان چربی خون در طب سنتی درمان گیاهی چربی خون برای کاهش چربی خون چه بخوریم کاهش سریع چربی خون درمان چربی خون دکتر روازاده داروی چربی خون بهترین دمنوش برای چربی خون درمان چربی خون خیراندیش کنترل چربی خون بدون مصرف دارو کنترل چربی خون بدون مصرف دارو

درمان چربی خون در طب اسلامی +ویدئو دکتر روازاده

کنترل چربی خون بالا با این روش ها

شاید با چربی خون بالا آشنا نباشید، اما احتمالا کسی را می شناسید که به این مشکل مبتلا باشد – حتی اگر شخص مورد نظر از آن بی اطلاع باشد. و از آنجا که ابتلا به این بیماری در سراسر جهان به سرعت در حال افزایش است در این نوشتار با ما همراه باشید تا ۱۱ درمان خانگی چربی خون بالا را بدانید.چربی خون

چربی خون بالا (هایپرلیپیدمیا) چیست؟

هایپرلیپیدمیا اصطلاح پزشکی است که برای ازیاد سطح چربی (لیپید) در خون استفاده می شود. به عبارت ساده تر اگر چربی خون تان بالا باشد پس مقدار کلسترول و تری گلیسیریدتان هم بالا است. چربی خون بالا یک وضعیت مزمن است اما در بسیاری موارد از طریق رژیم غذایی سالم و تمرین منظم معکوس قابل برگشت است.
چربی خون بالا وضعیت رایجی است که با سندروم متابولیک، دیابت و چاقی در ارتباط است و به عنوان یکی از عوامل بیماری عروق کرونر، بیماری شریان محیطی و سکته شناخته می شود. چربی خون بالا همانند فشار خون بالا یا علایم فشار خون بالا، می تواند مثل ی ک قاتل خاموش بدون هیچ علایم ونشانه ی شناخته شده ای باشد تا زمانی که دچار مشکل جدی می شوید. ترسناک است، نه؟

آیا راهی هست که بتوان به طور طبیعی از چربی خون بالا خودداری کرد یا آن را بهبود داد؟ البته! تغییرات سبک زندگی شامل رژیم غذایی و ورزش، کلید موفقیت هستند. اسید های چرب سالم مانند امگا۳ نیز می توانند در این امر موثر باشند، به طوری که بیشتر پزشکان مصرف آنها را توصیه می کنند، به ویژه برای بیمارانی که بیماری عروق کرونر قلب دارند و قادر به تحمل استاتین ها نیستند.

netpaak.ir telegram درمان چربی خون در طب اسلامی +ویدئو دکتر روازاده

درمان های خانگی فشار خون بالا

چربی خون بالا می توانند ارثی باشد و خطر ابتلا به بیماری عروق خونی را افزایش دهد، که منجر به سکته و بیمار های قلبی می شود. پزشکان اغلب و به سرعت برای هر کسی که چربی خون بالا و یا کلسترول بالا دارند استاتین ها را تجویز می کنند. اما استاتین ها عاری از خطرات جدی نیستند، از جمله افزایش شانس ابتلا به دیابت ها – تحقیقات نشان می دهد احتمال ابتلا به دیابت نوع دوم در افرادی که استاتین مصرف می کنند ۵۰ درصد بیشتر است.

پزشکان و متخصصین می دانند و به این حقایق اقرار می کنند ـ که تغییرات سبک زندگی تاکنون بهترین روش برای جلوگیری و کنترل چربی خون بالا است. پس چرا حجم عظیمی از استاتین های خطرناک تجویز می شود؟ جواب آن ساده و در عین حال ناراحت کننده است:بیشتر افراد تمایل ندارند که تغییرات قابل توجهی (با این حال کاملا انجام شدنی) در سبک زندگی خود ایجاد کنند.تا دیگر به داروهای کاهش کلسترول خون نیاز نداشته باشند. اما شما در حال مطالعه ی این نوشتار هستید، پس خوشحالم از این که می دانم افرادی هستند که بسیار تمایل دارند هر آن چه در توان دارند به کار گیرند تا به صورت طبیعی چربی بالای خون خود را درمان کنند.

جای بحث نیست که تغییرات طبیعی و قابل کنترل سبک زندگی، بهترین گزینه برای مقابله با چربی خون بالا هستند. در ادامه به مواردی اشاره می کنیم که می توانید همین امروز برای جلوگیری از این وضعیت یا درمان آن انجام دهید.

۱۱ درمان خانگی چربی خون

۱٫ رژیم غذایی تان را تغییر دهید

رژیم غذایی حاوی چربی بالا و مملو از خوراکی های التهاب آور می تواند چربی خون بالا را تشدید کرده یا ریسک ابتلا به آن را افزایش -دهد. به این دلیل است که باید خوراکی های ضدالتهاب بخورید و مصرف خوراکی های فرآوری شده و مضر را به حداقل برسانید.
خوراکی هایی که باعث بدتر شدن چربی خون بالا می شوند

از مصرف خوراکی های این لیست خودداری کنید و چربی خون بالایتان را درمان کنید:

– قند و محصولات غله ایی فرآوری شده – هر دو کبد را تحریک می کنند که کلسترول بیشتری تولید کند و باعث افزایش التهاب می شود.
– انواع خوراکی های بسته بندی و فرآوری شده – معمولا سرشار از نمک، قند و چربی های ناسالم هستند، قطعا باید از خوراکی های بسته بندی شده و به شدت فرآوری شده دوری کنید.
– چربی های هیدروژنه – روغن های گیاهی ملتهب کننده هستند و ممکن است باعث افزایش کلسترول شوند.
– چربی های ترانس – این نوع از چربی ها، کلسترول ال دی ال ( که به کلسترول بد معروف است)، التهاب و ریسک ابتلا به بیماری های قلبی عروقی را افزایش می دهند.
– فرآورده های لبنی معمولی –

( غیرارگانیک، هموژنیزه و پاستوریزه)

پاستوریزه و هموژنیزه کردن محصولات لبنی، ساختار شیمیایی آنها را تغییر می دهد، چربی ها فاسد می شوند، مواد مغذی را نابود می سازد و در نتیجه باعث شکل گیری رادیکال های آزاد در بدن می شود.
– محصولات حیوانی پرورشی در محیط مصنوعی– کشاورزی صنعتی، گوشت های حیوانی و محصولات ارزان اما ناسالم و خطرناک را برای ما تولید می کنند.
– کافئین خیلی زیاد – کافئین خیلی زیاد منجر به افزایش سطح کلسترول می شود. قهوه و یا چایی را به حداقل ممکن، یعنی یک یا دو فنجان در روز برسانید.

خوراکی های درمانگر 

– اسید های چرب امگا۳ – خوراکی های حاوی امگا۳ می تواند به افزایش کلسترول خوب کمک کند و ریسک ابتلا به بیماری قلبی و عروقی را کاهش دهد. ماهی های سرشار از اسیدهای چرب امگا۳ که برای سلامت قلب مفید است، شامل ساردین، ماهی تن، سالمون، ماهی قزل آلا، شاه ماهی خال مخالی است.
– خوراکی های سرشار از فیبر محلول – فیبر محلول، کلسترول را در سیستم گوارشی بهم متصل می کند و باعث می شود توسط بدن دفع شود. برای این منظور، مقدار زیادی میوه، سبزیجات، آجیل یا مغز های جوانه زده و دانه ها و دیگر خوراکی های با فیبر بالا مصرف کنید.

– روغن زیتون 

روغن زیتون طبیعی فرابکر و با کیفیت بالا، دارای ترکیبات ضدالتهاب، آنتی اکسیدان ها و مقدار زیادی درشت مغذی های مفید برای قلب است. هم چنین کلسترول خوب را افزایش می دهد.
– سیر و پیاز – این دو خوراکی کاهنده ی کلسترول، به دلیل دارا بودن ترکیبات حاوی سولفور به پایین آمدن کلسترول ال دی ال کمک می کنند که باعث پاکسازی شریان ها می شوند.

سرکه سیب 

مصرف روزانه فقط یک قاشق سوپ خوری سرکه سیب، به پایین آمدن کلسترول به صورت طبیعی کمک می کند. ثابت شده است سرکه سیب تولید صفرا را افزایش داده و به کبدتان که مسئول پردازش کلسترول است کمک می کند.
– ادویه ها – هر روز انواع مختلفی از ادویه ها را به رژیم غذایی خود اضافه کنید مثل ریحان، رزماری و زردچوبه که همه آنها سرشار از آنتی اکسیدان های محافظ قلب هستند و به پایین آمدن کلسترول به صورت طبیعی کمک می کنند.

 ۲٫ روغن ماهی ( روزانه ۱۰۰۰ تا ۲۰۰۰ میلی گرم)

ایی پی ای و دی اچ ای (چربی های امگا۳) موجود در روغن ماهی به کاهش سطح کلسترول خون کمک می کنند که به نوبه خود از بروز چربی خون بالا جلوگیری می کند. مطالعه ایی در سال ۲۰۱۵ در چین ۸۰ نفر را مورد بررسی قرار داد تا مشخص کنند آیا روغن ماهی به افرادی که از بیماری کبد چرب غیرالکی (NAFLD) مرتبط با چربی خون بالا رنج می برند کمکی می کند یا خیر. به طور تصادفی از شرکت کنندگان خواسته شد روزانه به مدت ۳ ماه روغن ماهی یا روغن ذرت مصرف کنند. از ۸۰ شرکت کننده اصلی، ۷۰ نفر این آزمایش را تکمیل کردند، و محققان دریافتند که روغن ماهی می تواند به نا هنجاری های متابولیسمی مرتبط با درمان بیماری کبد چرب غیرالکی کمک کند.

۳٫ برنج مخمر قرمز (۱۲۰۰ میلی گرم دوبار در روز)

برنج مخمر قرمز ماده ای است که از برنج استخراج می شود و به وسیله نوعی از مخمر ها به نام موناسکوس پرپورئوس تخمیر می شود. قرن-ها است که این ماده در چین و بسیاری از کشور های آسیایی به عنوان یک داروی سنتی استفاده می شود و تحقیقات نشان داده است که کلسترول خون را تا ۳۲ درصد کاهش می دهد. بهتر است با کوآنزیم۱۰ (حداقل روزانه ۱۰۰- ۹۰ میلی گرم) مصرف شود تا از کمبود آن پیشگیری شود، و تحقیقات نشان داده است این شیوه مصرف تاثیرات مثبت بخصوصی بر چربی خون بالا دارد.

مطاله ای در سال ۲۰۱۵ در کره در مجله Medicinal Food منتشر شد که تاثیر برنج مخمر قرمز را در درمان چاقی – به عنوان دلیل رایج چربی خون بالا – و درمان خود چربی خون مورد بررسی قرار داد. موش های آزمایشگاهی در ۵ گروه تفکیک شدند:رژیم غذایی معمولی، رژیم غذایی پرچرب بدون درمان، و سه گروه با رژیم غذایی پر چرب همراه با مصرف روزانه ی یک گرم برنج مخمر قرمز در هر کیلوگرم به مدت هشت هفته اضافه شدند، یک گرم برنج مخمر قرمز به ازای هر کیلوگرم به مدت ۱۲ هفته، و روزانه ۲٫۵ گرم به ازای هر کیلوگرم به مدت هشت هفته.
محققان دریافتند که برنج مخمر قرمز مانع افزایش وزن شده و پارامتر های چربی خون، آنزیم های کبدی و سطح لپتین را کاهش داده و شاخص آتروژنیک را بهبود بخشیده است. این برنج مخمر قرمز می تواند چاقی و چربی خون بالا را درمان کند.

۴٫ نیاسین (روزانه ۱۵۰۰ میلی گرم)

نیاسین (ویتامین ب۳) کلسترول ال دی ال را به مقدار ۲۵ درصد کاهش داده و کلسترول خوب را به مقدار ۳۵ درصد افزایش می دهد، به همین خاطر است که باید خوراکی های حاوی نیاسین را در وعده های غذایی خود بگنجانید. بخش غدد دانشکده ی پزشکی دوک دریافت که نیاسین به بهبود وضعیت دیابت در افرادی که به تازگی دچار دیابت ناشی از چربی خون بالا شده اند کمک می کند، یعنی می تواند این چربی خون بالا و همچنین دیابت را درمان کند.

۵٫ کروم (روزانه ۲۰۰ -۱۰۰۰ میلی گرم با توجه به سن و وضعیت سلامتی فعلی)

کروم برای سوخت و ساز چربی ها از جمله کلسترول مورد نیاز است. تحقیقیات رابطه ای بین میزان مصرف بالای کروم و عروق و سطح کلسترول خون سالم تر را نشان می دهد. حتی بعضی از مطالعات نشان داده است افرادی که بخاطر بیماری های قلبی و عروقی جان خود را از دست می دهند، هنگام مرگ میزان کروم کمتری در خون شان دارند.
تحقیقی در ترکیه در نشریه Human & Experimental Toxicology منتشر شد که مشخص کرد کروم ترکیبی با روش درمان نیاسین، وضعیت موش های مبتلا به چربی خون بالا را بهتر کرد، و نتیجه گرفتند که کروم همراه با نیاسین موجب تاثیر محافظتی بر بافت قلب می شود.

۶٫ گیاه خار مریم (روزانه ۵۰-۱۵۰ میلی گرم)

گیاه خار مریم برای سلامت قلب مفید بوده و با کاهش التهاب و پاکسازی خون و جلوگیری از آسیب فشار اکسیداتیو در شریان ها به پایین آمدن سطح کلسترول خون کمک می کند. مطالعات نشان می دهد که خار مریم بخصوص برای بیماران دیابتی که از چربی خون بالا رنج می برند مفید است.

۷٫ سیر (روزانه ۵۰۰ میلی گرم)

اگر با مصرف سیر در وعده های غذایی خود مشکل دارید می توانید آن را به صورت مکمل مصرف کنید. سیر باعث افزایش کلسترول HDL شده و کلسترول کل را کاهش می دهد.
تحقیقی که در سال ۲۰۱۵ در Diagnostic Pathology منتشر شد که خواص ضد چربی خون بالای سیر را بر روی نمونه موش-های آزمایشگاهی مبتلا به چربی خون مورد بررسی قرار داد. موش ها به چهار گروه با رژیم غذایی متفاوت تقسیم شدند:رژیم استاندارد pellet، رژیم غذایی استاندارد با مکمل ۴ درصد سیر خام، رژیم غذایی لیپوژنیک معادل با ۲۰۰ میلی گرم سیر خام به ازای هر کیلوگرم از وزن بدن و رژیم غذایی معادل با ۴۰۰ میلی گرم سیر خام به ازای هر کیلوگرم از وزن بدن.

سیب

موش های آزمایشگاهی که سیر مصرف کرده بودند میزان کلسترول LDL کمتر و کلسترول HDL بیشتری داشتند. محققان به این نتیجه رسیدند که سیر قادر است مبتلایان به کلسترول بالا را درمان کند و خطر ابتلا به بیمار ی عروق کرونر قلب را کاهش می دهد.

۸٫ ورزش

یک روش عالی و حیاتی برای حفظ چربی خون در شرایط پایدا، ر ورزش کردن است. ورزش با وزنه و تمرین های انفجاری هورمون رشد انسان را افزایش می دهد که کلسترول HDL یا کلسترول خوب را بهبود بخشیده و کلسترول LDL یا همان کلسترول بد را پایین می آورد.

۹٫ کاهش وزن

اگر اضافه وزن دارید، بهتر است وزن خود را کاهش دهید. کاهش وزن به اندازه ۱۰ درصد می تواند تا حد بسیار زیادی ریسک ابتلا به چربی خون را پایین آورد و یا روند آن را معکوس می کند.

۱۰٫ ترک دخانیات

سیگار کشیدن به طور مستقیم با افزایش کلسترول بد و تری گلیسیرید مرتبط است، پس ترک آن در درمان چربی خون نقش کلیدی دارد.

۱۱٫ روغن های معطر

مطالعه ای نشان داد وقتی به حیوانات مبتلا به کلسترول بالا روغن ریواس داده می شد میزان آن به شدت کاهش میافت. مصرف روغن ریواس باعث حفظ سطح سالم تری گلیسیرید شده و میزان کلسترول بد را در بدن کاهش می دهد. این عمل باعث افزایش گردش خون در شریان ها می شود و در مقابله با اختلالات قلبی سودمند است.
تحقیقات ثابت کرده است روغن اسطوخودوس با کاهش فشار احساسی سطح کلسترول را کاهش می دهد. روغن درخت سرو نیز با افزایش چرخش خون، کلسترول خون را کاهش می دهد، و روغن رزماری هم به دلیل خواص آنتی اکسیدان منحصر به فردش کلسترول خون را کاهش می دهد و سلامت قلب و عروق را تضمین می کند.

چربی خون بالا در مقابل فشار خون بالا

هایپرتنشن به عنوان فشار خون بالا نیز شناخته می شود. فشار خون به فشاری گفته می شود که خون شما به دیواره داخلی رگ های خونی وارد می کند. برعکس، چربی خون بالا زمانی ایجاد می شودکه میزان بالایی از چربی در رگ هایتان داشته باشید. این چربی ها می-توانند به دیوار ه شریان ها چسبیده یا دیواره شریان های شما را سفت کنند.
افراد مبتلا به فشار خون بالا ممکن است مشکلات کلسترول درمان نشده یا کلسترول درمان شده ناقص نیز داشته باشند. داشتن هردوی چربی خون بالا و فشار خون بالا باعث افزایش خطر سندروم های متابولیک می شود. اگر مبتلا به چربی خون بالا و فشار خون بالا هستید و کلسترول HDL پایینی دارید پس همچنین سندروم متابولیک هم دارید.

فشار خون بالا

فشار خون  بالا می تواند باعث آسیب به قلب، حمله قلبی، نارسایی قلبی و سکته شود. چربی خون بالا باعث افزایش خطر ابتلا به بیماری های قلبی و عروقی می شود از جمله حمله قلبی، سکته و بیماری عروق محیطی (رسوب چربی در دیواره رگ هایتان).

هر دوی این وضعیت ها می تواند ارثی باشد، و با افزایش سن خطر ابتلا به آنها بیشتر می شود. همچنین با تغییرات سبک زندگی میتوان با هر دوی این وضعیت ها مقابله کرد. بعضی از تغییرات سبک زندگی که احتمال ابتلا به فشار خون و چربی خون بالا را کاهش می دهد شامل کاهش وزن، ترک مصرف دخانیات، کاهش یا اجتناب از مصرف الکل و کافئین، افزایش مصرف خوراکی های سالم و کاهش مصرف خوراکی های ناسالم و ورزش بیشتر است.

انواع چربی خون بالا و علائم آن

هایپرلیپیدمیا یا چربی خون بالا ICD-9 را که برای بسیاری از پزشکان به این نام شناخته می شود، می توان به چربی خون خانوادگی یا اولیه که توسط ناهنجار های ژنتیکی مشخصی به وجود می آید، یا چربی خون ثانویه یا اکتسابی تقسیم کرد که به خاطر عواملی مانند سندروم متابولیک، رژیم غذایی، عدم فعالیت بدنی، و مصرف دارو به وجود می آید.
تشخیص چربی خون بالا مانند کلسترول بالا نیست. هر دو شامل مقدار زیادی چربی در جریان خون هستند، اما کلسترول بالا لزوما به این معنی نیست که شما سطح تری گلیسیرید بالایی دارید. چربی خون به این معنا است که هم سطح کلی کلسترول و هم تری گلیسیرید شما بالاست.

سبفا

کلسترول به ساختن سلول ها و تولید هورمون ها در بدن کمک می کند. تری گلیسیرید به نوعی از چربی گفته میشود که بدن برای ذخیره انرژی از آن استفاده می کند و همچنین انرژی مورد نیاز ماهیچه های شما را فراهم می سازد. داشتن مقدار بالای تری-گلیسیرید همراه با کلسترول LDL چنانچه فردی چربی خون هم داشته باشد، احتمال ابتلایش به بیمار های قلبی بیش از کسی است که فقط سطح بالایی از کلسترول LDL را دارد.

روش تشخیص

چربی خون بالا معمولا هیچ علامتی ندارد و تنها به وسیله آزمایش خون مشخص می شود. بعضی افراد درد قفسه سینه را تجریه می کنند مخصوصا اگر چربی خون شدت پیدا کند و اثرات خطرناکی روی شریان ها بگذارد. بعضی از علائم که ممکن است در موارد نادری از چربی خون بالا رخ دهند، می توانند باعث حمله قلبی یا سکته شوند.

فاکتور های خطر چربی خون بالا و عوامل ریشه ای آن

چربی خون معمولا بخاطر عادت های سبک زندگی ناسالم مثل سیگار کشیدن، رژیم غذایی ناسالم، عدم فعالیت فیزیکی به وجود می آید. زنان بالاتر از ۵۵ سال و مردان بالاتر از ۴۵ سال بیشتر در معرض خطر ابتلا به چربی خون بالا هستند.
عوامل دیگری که می تواند باعث ایجاد چربی خون بالا شود شامل این موارد است:
– دیابت
– کم کاری تیروئید
– بیماری های کبدی
چربی خون بالای خانوادگی ترکیبی، یک اختلال ارثی است که باعث ایجاد کلسترول بالا و افزایش سطح تری گلیسیرید خون می شود. طبق یک تحقیق منتشر شده در Human Molecular Genetics، چربی خون خانوادگی ترکیبی ۱ الی ۲ درصد جمعیت را تحت تاثیر قرار می دهد.

چربی خون و  وراثت

سابقه ی خانوادگی کلسترول بالا و بیماری قلبی زودرس، از عوامل خطر ایجاد چربی خون بالای خانوادگی است. اگرچه چربی خون بالای خانوادگی ترکیبی، یک وضعیت ارثی است، برخی از عواملی که این وضعیت را بدتر می کنند شامل موارد زیر است:
– دیابت
– کم کاری تیروئید
– چاقی
به طور کلی، برای آن که خطر ابتلایتان به چربی خون بالا کم شود، آزمایش خون تان باید نتایج زیر را نشان دهد:
– اچ دی ال بیش تر از ۴۰ میلی گرم در هر دسی لیتر
– ال دی ال کمتر از ۱۳۰ میلی گرم در هر دسی لیتر
– تری گلیسرید کمتر از ۲۰۰ میلی گرم در هر دسی لیتر
– کلسترول کل کمتر از ۲۰۰ میلی گرم در هر دسی لیتر

درمان چربی خون در طب اسلامی دکتر روازاده

کوتاه ولی کاربردی: درمان چربی خون
تخم شوید ۳۰گرم
تخم شنبلیلہ ۳۰گرم
تخم خرفہ ۲۰گرم
زرشڪ ۲۰گرم

یڪ قاشق غذاخورے در یڪ لیوان آب جوشانده، یڪ استڪان قبل از غذا میل نمائید.

منبع:http://namnak.com

کنترل چربی خون بدون مصرف دارو+ویدئو

ویدئو:


طب اسلامی - طب سنتی - نت پاک


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا