تبلیغ

دانلود بازی کامپیوتر

.

دانلود انیمیشن دوبله فارسی

.



لینک های خراب را در قسمت نظرات گزارش دهید. (در کمترین زمان ممکن اصلاح میشود.)
طب اسلامی سنتی

درمان گیاهی گرفتگی بینی در طب سنتی+ویدئو

امتیاز یادت نره

درمان گیاهی گرفتگی بینی درمان گیاهی گرفتگی بینی روش چگونه گرفتگی بینی را باز کنیم؟ درمان گیاهی گرفتگی بینی  نت پاک و چند درمان خانگی موثر برای گرفتگی بینی  درمان گرفتگی بینی کودکان درمان گرفتگی بینی نوزادان درمان کیپ شدن بینی سرکه سیب برای گرفتگی بینی درمان گرفتگی بینی نوزاد در طب سنتی گرفتگی بینی هنگام خواب درمان سریع کیپ شدن بینی روغن برای گرفتگی بینی دکتر روازاده

درمان گیاهی گرفتگی بینی در طب سنتی+ویدئو

درمان گیاهی گرفتگی بینی

گرفتگی بینی زمانی اتفاق می افتد که در حفره بینی به دلیلی تورم ایجاد شود. این تورم منجر مسدود شدن مجرای بینی شده و در نتیجه باعث تجمع خلط در بینی می شود. و فرد نمی تواند در این حالت به درستی تنفس کند. گرفتگی بینی اغلب با سرماخوردگی، آنفولانزا و واکنش های آلرژیک (حساسیت ها) در ارتباط است.

وقت فردی دچار گرفتگی بینی می شود. در ابتدا صرفا موضوعی ازار دهنده است. ولی مهم است که این مشکل در کوتاه ترین زمان حل شود. چرا که گرفتی طولانی مدت بینی منجر به عفونت در مجاری بینی و طارافش شده و می تواند باعث ایجاد مشکلات دیگر، به عنوان مثال، عفونت گوش و بی قراری در خواب شود.

راه های زیادی برای باز کردن گرفتگی بینی وجود دارد. در این مطلب پیام سلامت ما روش هایی را که ساده و موثر بوده و با مواد موجود در آشپزخانه تان قابل انجام است؛ در اختیار شما می گذاریم. هر کدام از این روش ها را که بهتر می تواند انجام دهید. تا باز شدن کامل بینی ادامه دهید.

bebek burun tıkanıklığı 646x323 درمان گیاهی گرفتگی بینی در طب سنتی+ویدئو

netpaak.ir telegram درمان گیاهی گرفتگی بینی در طب سنتی+ویدئو

سیر

سیر یکی از بهترین داروهای خانگی برای کاهش احتقان بینی یا همان گرفتگی بینی است. خواص ضد ویروسی و ضد قارچ سیر به مبارزه با عفونت بینی کمک کرده و موجب تراکم تنفسی می شود.

دو یا سه حبه سیر تازه را در یک فنجان آب بجوشانید. همچنین می توانید نیم قاشق چای خوری زردچوبه را نیز به آن اضافه کنید. مخلوط حاصل را روزانه تا هنگام خوب شدن بنوشید.

خوردن سیر تازه به تنهایی نیز در تسکین ردد و ناراحتی ناشی از گرفتگی بینی موثر است.

سرکه سیب

سرکه سیب می تواند به سرعت و با نازک کردن مخاط بینی گرفتگی بینی را برطرف کند. به علاوه به دلیل داشتن مواد مغذی برای سلامت عمومی و ایمنی بدن شما مفید است.

معمولا دو قاشق غذاخوری سرکه سیب و یک قاشق غذاخوری عسل را در یک فنجان آب گرم مخلوط می کنند. و برای چند روز متوالی دو تا سه بار در روز می نوشند.

بخور گرفتن

بخور گرفتن یک راه محبوب و فوری برای تسکین درد و گرفتگی بینی است. بخرا مجرای تنفسی را روان کرده و موجب بهبود خروج خلط به صورت طبیعی می شود. شما می تواند ۲ تا ۴ بار در روز بخور بگیرید.

اضافه کردن یک قاشق غذاخور دانه خورد شده زنیان و استنشاق بخار آن، می تواند موجب باز شدن بینی شود. همچنین می توانید از چند قطره عرق نعناع نیز در بخور خود استفاده کنید.

نکته مهم: استنشاق بخار به دلیل امکان ابتلا به سوختگی برای کودکان توصیه نمی شود. همچنین برای زنان باردار و کسانی که مبتلا به فشار خون بالا، بیماری قلبی و یا اختلالات سیستم عصبی مرکزی، هستند نیز باید با احتیاط و با کسب اجازه از پزشک صورت گیرد.

شستشوی بینی

شستشوی بینی با محلول سالین (سرم سالین) می تواند برای درمان احتقان بینی استفاده شود. این محلول به شستن مخاط هاو درون بینی کمک می کند. این محلول را می توانید با یک قاشق چای خوری نمک و دو فنجان آب گرم تهیه کنید. برای شستشوی بینی با این محلول می توانید از وسائل شستشوی بینی که در داروخانه ها یافت می شود نیز استفاده کنید. روزانه یک یا دو با این کار را انجام دهید.

نکته مهم: حتما از آب جوشانده شده (مقطر) برای شستشوی بینی استفاده کنید. و حتما دستگاه شستشوی بینی را پس از هربار شستشو با آب گرم بشویید.

روغن اوکالیپتوس

این روغن به دلیل خواص ضد احتقان و ضد التهابیف برای گرفتگی بینی بسیار موثر است. به سادگی یک یا دو قطره از این روغن را در یک دستمال تمیز بچکانید. و آن را مرتب بو بکشید. این کار را چند مرتبه در روز تکرار کنید.

حتی می توانید قطره ای زا این روغن را روی بالش خود بچکانید. تا در هنگام شب و خواب نیز از مزایای آن بهره مند شوید.

آب گرم

وقتی از گرفتگی بینی رنج می برید؛ مهمترنی نکته ایجاد جریان ثابت خروج خلط ها از بینی است. این کار به وسیله مرطوب نگه داشتن بینی با آب گرم ممکن است. به عنوان مثال می توانید دوبار در روز دوش آب گرم بگیرید. و یا لیفی را رد آب گرم برده و سپس برای ۱۰ دقیقه روی بینی خود بگذارید. گرم کردن بینی به همراه تنفس بخارات موجود هم بینی را مرطوب نگه داشته و هم موجب باز شدن مجرای آن می شود.

در نهایت برای مرطوب نگه داشتن بینی می توانید از کرم های مرطوب کننده نیز استفاده کنید.

جوشانده گیاهی:

جوشانده یا چای گیاهی می تواند به نازک کردن مخاط بینی و در نتیجه باز کردن آن کمک کند. همچنین جای های گیاهی می توانند در خارج کردن سموم از بدن نیز موثر باشند.

بهترین چای گیاهی برای این امر نیز چای نعناع است. منتول موجود رد نعناع موجب باز شدن مجرای بینی می شود. روزانه نشویدن چند نوبت از این چای می تواند بسیار موثر باشد.

فلفل سیاه:

فلفل سیاه و سفید برای تسکین احتقان بینی و سینوس مسدود شده، بسیار مفید است. این ماده باعث ایجاد عطسه و در نتیجه خروج مخاط و مواد حساسیت زای گیر کرده در مجرای بینی و سینوس ها می شود.

کمی فلفل سیاه در کف دست خود بریزید. سپس چند قطره روغن کنجد روی آن بچکانید. و در کف دست خود مخلوط کنید.

این ماده را با شدت زیاد استنشاق کنید. ممکن است در همان لحظه ایجاد عطسه کند. جلوی عطسه خود را نگیرید.

این کار را تا چند بار در صورت نیزا می توانید تکرار کنید.

چای تند گوجه فرنگی:

چای تند گوجه فرنگی یک درمان عالی برای گرفتگی بینی است. این چای از طریق بهبود جریان خون در مخاط بینی منجر به باز شدن گرفتگی می شود.

یک فنجان آب گوجه فرنگی را با یک قاشق غذاخوری سیر خورد شده، یک قاشق غذاخوری آبلیمو، کمی سس تند و کمی نمک دریایی، مخلوط کرده و بجوشانید.

این چای را در حالی که هنوز گرم است به آرامی و دو تا سه بار در روز بنوشید.

همچنین، خوردن غذاهای بسیار تند، مثل زنجبیل، سیر، پیاز و فلفل قرمز، می تواند در باز شدن سریع تر گرفتگی بینی موثر باشد.

شنبلیله

شنبلیله به لطف خواص ضد التهابی اش یک ماده طبیعی ضد گرفتگی بسیار موثر است. شنبلیله همچنین می تواند به پاکسازی مجرای بینی و به گرم و مرطوب نگه داشتن مخاط بینی کمک کند.

یک یا دو قاشق چای خوری دانه شنبلیله خورد شده را در یک لیوان آب چوش ریخته و دم کنید. و در حالی که گرم است آن را بنوشید. این کار را دو تا سه بار در روز انجام دهید.

نکته مهم: شنبلیله در دوران بارداری ممکن است تحریک کننده انقباضات رحم باشد. و بهتر است مصرف نشود.

در نهایت اگر هیچ کدام از روش های گفته شده برای بهبود گرفتگی بینی به شما کمک نکرد؛ بهتر است با پزشک خود تماس بگریید.

برای درمان گرفتگی صدا اینجا کلیک کنید

ویدئو:

درمان گیاهی گرفتگی بینی

 

درمان گیاهی گرفتگی بینی


طب اسلامی - طب سنتی - نت پاک
درمان گیاهی گرفتگی بینی


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا