تبلیغ

دانلود بازی کامپیوتر

.

دانلود انیمیشن دوبله فارسی

.



لینک های خراب را در قسمت نظرات گزارش دهید. (در کمترین زمان ممکن اصلاح میشود.)
پزشکی و سلامت مجله

دلایل زرد شدن دندان ها + ویدئو

امتیاز یادت نره

علت زرد بودن دندان‌ها، جلوگیری از زردی دندان و تغییر رنگ دندان زرد شدن دندان ها از علت تا درمان دلیل زرد شدن دندان چیست درمان زرد شدن دندان ها زرد شدن دندان نیش زرد شدن دندان کودک یک ساله علت تغییر رنگ دندانها شیشه ای شدن دندان علت لکه های زرد روی دندان جلوگیری از زرد شدن دندان درمان لکه های قهوه ای روی دندان دلایل زرد شدن دندان ها

دلایل زرد شدن دندان ها + ویدئو

چند علت بدرنگی دندان‌ها:

اگر دندان های شما بدون هیچ دلیل مشخصی تغییر رنگ داده اند و همچنین علائم دیگری نیز ظاهر شده اند به یک دندانپزشک مراجعه کنید تا علت آن را تشخیص دهد و درمان مناسب را توصیه کند.

دلایل مختلفی برای بدرنگ شدن دندان ها وجود دارند که عبارتند از:

۱- بدرنگ شدن دندان توسط مواد خوراکی و آشامیدنی : 

قهوه، چای، نوشابه ها، برخی آبمیوه ها و آب سبزیجات (مثل آب سیب و آب گوجه فرنگی) می توانند باعث لکه دار شدن دندان ها شوند.

۲- مصرف تنباکو و بدرنگ شدن دندانها : 

کشیدن سیگار یا جویدن تنباکو می تواند دندان ها را لکه دار کند.

۳- تمیز نگه نداشتن دندان ها:

مسواک زدن و کشیدن نخ دندان به طور منظم می تواند پلاک دندان و مواد ایجاد کننده لکه دندانی مثل قهوه و تنباکو را از بین ببرد و از تغییر رنگ دندان ها جلوگیری کند.

netpaak.ir telegram دلایل زرد شدن دندان ها + ویدئو

۴- تاثیر بیماری ها بر بدرنگ شدن دندانها:

بیماری های مختلفی می توانند روی مینا (سطح سفت روی دندان) و عاج دندان (ماده زیر مینای دندان) تأثیر بگذارند و باعث تغییر رنگ دندان ها شوند.
برخی روش های درمانی نیز می توانند روی رنگ دندان مۆثر باشند. به عنوان مثال رادیوتراپی (اشعه درمانی) گردن و سر و نیز شیمی درمانی می توانند باعث بدرنگ شدن دندان ها شوند.به علاوه ابتلا به برخی عفونت ها در مادران باردار می تواند با تأثیر برروی رشد مینای دندان جنین، باعث تغییر رنگ دندان ها در نوزاد شود.

تاثیر داروها بر روی تغییر رنگ دندان

۵- داروها:

دادن داروی آنتی بیوتیک تتراسایکلین و دوکسی سایکلین به کودکان زیر سن ۸ سال که هنوز دندان هایشان در حال رشد است، باعث تغییر رنگ دندان ها می شود.
استفاده از دهانشویه های حاوی کلرهگزیدین و ستیل پیریدینیوم کلراید باعث ایجاد لکه دندانی می شود. آنتی هیستامین ها (مثل بنادریل)، داروهای ضد روان‌پریشی و داروهای فشار خون بالا نیز می توانند باعث تغییر رنگ دندان ها شوند.

۶- تاثیر مواد دندانپزشکی بر بدرنگ شدن دندانها: 

برخی مواد مورد استفاده در دندانپزشکی مثل مواد پرکننده دندان و خصوصا مواد حاوی سولفید نقره باعث ایجاد رنگ خاکستری مایل به سیاه در دندان ها می شوند.

۷- افزایش سن: 

با افزایش سن، لایه بیرونی مینای دندان کم کم ساییده می شود و رنگ زرد طبیعی عاج دندان را آشکار می کند(عاج در زیر مینای دندان است) و باعث بدرنگ شدن دندان می شود.

۸- عوامل ارثی و ژنتیک در بدرنگ شدن دندان: 

برخی افراد به طور ژنتیکی، دندان های روشن تر و یا تیره تری نسبت به بقیه دارند.

۹- عوامل محیطی: 

استفاده زیاد از فلوراید باعث تغییر رنگ دندان ها می شود. این فلوراید اضافی می تواند از طریق منابع طبیعی (مثل آب آشامیدنی با فلوراید زیاد) یا دهانشویه، خمیردندان، فلوراید درمانی در کودکان یا مصرف مکمل آن به بدن وارد شود.

۱۰- آسیب و صدمات: 

به عنوان مثال آسیب ناشی از افتادن در کودکان و ضربه به دندان، می تواند تشکیل مینای دندان را مختل کند، زیرا دندان های کودکان هنوز در حال رشد هستند. همچنین آسیب ها و صدمات می تواند باعث تغییر رنگ دندان ها در بزرگسالان شود.

 

اثر آسیب ها و صدمات بر بدرنگ شدن دندانها:

چطور از تغییر رنگ دندان ها جلوگیری کنیم؟
با ایجاد چند تغییر ساده در شیوه زندگی تان می توانید از بدرنگی دندان ها جلوگیری کنید به عنوان مثال اگر خیلی قهوه می نوشید یا سیگار می کشید، مقدار آن را خیلی کم و یا حتی قطع کنید.
همچنین به طور منظم مسواک بزنید و نخ دندان بکشید تا دندان هایتان تمیز بماند و هر شش ماه یکبار به بهداشت کار دهان و دندان مراجعه کنید تا دندان هایتان را تمیز کند.
اگر دندان های شما بدون هیچ دلیل مشخصی تغییر رنگ داده اند و همچنین علائم دیگری نیز ظاهر شده اند به یک دندانپزشک مراجعه کنید تا علت آن را تشخیص دهد و درمان مناسب را توصیه کند.

چه روش هایی برای سفید کردن دندان ها وجود دارد؟

روش سفید کردن دندان ها، بسته به علت تغییر رنگ آنها مختلف هستند و می توانند شامل موارد زیر باشند:
۱- یادگیری روش صحیح مسواک زدن و نخ دندان کشیدن از یک دندانپزشک
۲- پرهیز از مصرف موادغذایی و نوشیدنی هایی که باعث تغییر رنگ و لکه دار شدن دندان ها می شوند.
۳- باندینگ دندان (پیوند دندان)
۴- روکش کردن دندان
۵- استفاده از مواد سفیدکننده دندان با تجویز دندانپزشک
۶- استفاده از روش های سفیدکردن دندان در دندانپزشکی
۷- استفاده از مواد سفیدکننده دندان که نیاز به نسخه دندانپزشک ندارند.
منبع : tebyan.net

ویدئو:


طب اسلامی - طب سنتی - نت پاک


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا