تبلیغ

دانلود بازی کامپیوتر

.

دانلود انیمیشن دوبله فارسی

.



لینک های خراب را در قسمت نظرات گزارش دهید. (در کمترین زمان ممکن اصلاح میشود.)
طب اسلامی سنتی

راز درمان سیب – همه خواص درمانی سیب – طب اسلامی

5/5 - (1 امتیاز)

راز درمان سیب – همه خواص درمانی سیب – طب اسلامی  راز درمان بودن سیب در چیست؟

درمان با سیب از نگاه طب اسلامی  درمان بودن سیب   سیب و خواص درمانی و مضرات آ ن  خواص سرکه سیب و ۵۵ کاربرد عجیب ولی واقعی آن   بالاخره سیب را با پوست بخوریم یا بدون پوست ؟  همه چیز درباره خواص درمانی سیب خواص دارویی سیب آب سیب بهترین درمان برای اسهال و استفراغ کودکانسیب درمانی برای لاغری روش گرفتن عرق سیب مضرات سیب خواص سیب برای لاغری فواید خوردن سیب ناشتا خواص سیب پخته برای چاقی صورت سیب پخته برای یبوست خواص سیب زرد
راز درمان سیب - همه خواص درمانی سیب - طب اسلامی

درخصوص سیب روایاتی یافت شده است که برخی از آنها را در این مقاله شرح داده ایم:

در روایتی چنین آمده است که «سیب، شوینده معده است می دانیم که معده خانه بیماری هاست، پس اگر سیب معده را می شوید و اصلاح می کند، در واقع از بیماری های زیادی پیشگیری می کند و بیماری های زیادی را هم درمان می کند».

در روایت دیگری از حضرت علی (علیه السلام) چنین آمده که «سیب بخورید، زیرا معده را دبّاغی می کند».

درنتیجه با خوردن سیب، معده دباغی خواهد شد (منظور از دباغی معده یعنی رطوبت و عفونت معده که سبب بیماری است، رفع خواهد شد).

در روایت دیگری چنین می فرماید که “سیب، علاوه بر اینکه شوینده قلب و معده اسمی باشد، شوینده قلب نیز است”. شستن رگهای خونی و شستن قلب، سبب رفع بیماری های قلبی عروقی می شود.

راز دیگر درمان بودن سیب، این است که چون سیب، سرد است، بیماری هایی که منشاء آن گرمی باشد را درمان می کند.

نکته قابل توجه: در روایات، سیب به عنوان غذا مطرح است، نه دارو، یعنی برای اینکه تاثیر دارویی داشته باشد، باید زیاد خورده شود و به یکی دو تا سیب اکتفا نکنید.


 تقویت چشم با سیب  
چون سیب داری ویتامین های A،B،C  می باشد اگر روزانه ناشتا دو عدد سیب شیرین و همچنین موقع خوابیدن دو عدد سیب میل کنید اثر خوبی در بر طرف کردن ضعف بینایی دارد.

درمان و آوردن سنگ از کلیه و مثانه با سیب 

جوشانده ی پوست سیب را هر روز دو بار بنوشید این جوشانده ایجاد کننده ادرار است و شما باید آن را در موردی که مبتلا به حبس ادرار همراه با تحریک کلیه ها و مثانه شده اید مصرف کنید.

طرز تهیه جوشانده پوست سیب  
برای تهیه ی جوشانده ی پوست سیب باید یک قاشق سوپ خوری پوست خشک شده سیب را در یک لیوان بزرگ آب ۲۵ دقیقه بجوشانید و پس از صاف کردن روزی دو بار یک لیوان معمولی یعنی حدود ۲۵۰۰ گرم بنوشید.

درمان و رفع بیماری کبدی و سینه درد با سیب 

ترشحات غدد بزاق و معده را مساعد و متعادل می سازد، برای معالجه ی چاقی و اضافه وزن خوب است و همچنین برای بیماری های کبدی، ناراحتی معده و مجاری ادرار و سینه درد نافع می باشد.

درمان و رفع اسهال کودکان با پوست درخت سیب 

صدو بیست گرم برگ یا پوست خشک سیب را در یک لیتر آب سرد بخیسانید و بعد آن را روی آتش بگذارید تا حدود یک ربع بجوشد و بعد از روی آتش بردارید و حدود یک ربع بگذارید تا دم بکشد بعد آن را صاف کنید و با عسل شیرین کنید و بعد از هر غذا یک فنجان بنوشید این داروی ساده بهترین درمان اسهال است. در عین برای تقویت قوای جنسی مناسب می باشد. نکته قابل توجه این است که مراقب باشید عسل مورد استفاده خالص و طبیعی باشد.

درمان و برطرف کردن کمبود فسفر در بدن با سیب
سیب به علت داشتن مقدار قابل توجهی فسفر، اعصاب و مغز را تقویت می کند، برای امراض حصبه ای،اسهالی و اسهال خونی و ورم معده بسیار نافع است اسهال را به خوبی معالجه می کند و از طرفی مانع مناسبی برای بوجود آمدن ناراحتی های گوارشی است به این ترتیب سیستم کار معده را منظم می کند.

netpaak.ir telegram راز درمان سیب - همه خواص درمانی سیب - طب اسلامی

درمان درد چشم با سیب 
سیب به علت دارا بودن ویتامین های A-B-C برای تقویت چشم موثر است.

زمان های قدیم برگ سیب را برای دفع اختلالات چشم مفید می دانستند. همچنین اگر سیب را رنده کنند و از آن مرهمی تهیه کنند، این مرهم را اگر روی چشم که ضربه ای به آن وارد شده بگذارند، فورا درد ضربه را آرام می کند.

برای انواع درد چشم باید یک سیب قرمز شیرین را پوست بکنید و هسته آن را در بیاورید و با آب بپزید و آن را به صورت مرهم روی چشم بگذارید، اگر کمی شیر مادر را به این مرهم اضافه کنید اثر و خاصیت آن کامل می شود.

سیب و تقویت معده 
امام علی (ع) می فرماید: «خوردن سیب موجب پاکیزگی و پاک شدن معده از آلودگی ها می باشد.» همچنین حضرت امام صادق (ع) می فرماید: «سیب معده را به ترشح وامی دارد.»
رازی می گوید: «سیب برای معده و قلب مقوی است. ولی دفع آن از شکم به کندی صورت می گیرد و ایجاد نفخ می کند. بخصوص نوع خام و ترش آن و به همین خاطر کسانی که احساس سنگینی معده می کنند نباید بعد از خوردن آن آب سرد یا غذا ترش بخورند.»
سیب به علت داشتن مواد قلیایی، اسید اوریک را حل می کند و ترشحات غدد بزاق و معده را خوب را  و متعادل می کند. سیب برای ورم معده نیز سودمند است. ترشی سیب، ترشح غدد را زیاد را ترشی معدهکم می کند. سیب پوست کنده برای زخم معده مفید است و برای کسانی که درد معده دارند رنده شده یسیب نافع است. همچنین دکتر جزایری معتقد است مبتلایان به زخم معده که نمی توانند میوه ی خام بخورند، می توانند سیب را رنده کرده، بدون پختن میل کنند. مربای سیب نیز یرای معده و قلب سودمند است (روش تهیه ی مربای سیب آن است که سیب را به قطعات کوچک خرد می کنند و می پزند و با افزودن مقدار بیشتری شکر، آن را به صورت مربا در می آورند.) شربت سیب هم معده را تقویت می کند (روش تهیه  آن چنین است: ۵۰۰ گرم آب سیب را همراه با ۸۷۵ گرم شکر با گرمایی معتدل می پزند تا قوام شربتبدست آید.) سیب مانع سوء هضم شده، معده را منظم  می نماید و آب سیب نیز از تقویت کننده های معدهمی باشد. عرق یا آب مقطر سیب هم برای معالجه و تقویت معده مفید بوده، امراض پوستی را معالجه می نماید. (عرق سیب فاقد الکل بوده و از نوشابه های حلال و نشاط آور است. برای درست کردن آن باید سیب را با پوست خرد کرده در آب بجوشانید و عرق آن را بگیرید. معمولا یک چهارم آب باید تقطیر شود. در موقع تقطیر باید در نظر داشته باشیئ لیتر عرق باید گرفته شود. در موقع تقطیر سیب باید آن را خوب بشویید چون ممکن است درخت آن را سم پاشی کرده و آثار سم در روی سیب باقی باشد.)

درمان اسهال خونی با سیب 
از میوه کال و نارس سیب، دارویی برای درمان اسهال خونی درست میکنند. در قدیم بعضی از پزشکان اعتقاد داشتند که خوردن سیب کال ایجاد فراموشی می کند. ولی در طب جدید چنین عقیده ای وجود ندارد.

درمان گریه کودکان با سیب 
سیب ترش و شیرین، سموم بدن کودکان شیرخوار را دفع می کند. اگر به آن ها سیب قندک و گلاب بدهید، احساس آرامش کرده و گریه زاری نمی کنند.

درمان اسهال کودکان با سیب 
فالوده سیب برای معالجه اسهال و به خصوص برای کودکان بسیار مفید است. همچنین خوردن سیب، به صورت ناشتا در زمان اسهال کودکان مؤثر است. در بعضی موارد اسهال، اگر سیب رسیده ای را رنده کنیم و به کودک بدهیم و به غیر از چای کمرنگ بدون شیرینی غذای دیگری به کودک ندهیم این روش بسیار مفید واقع می شود.

درمان آرامش بدن با سیب

۳ عدد سیب را با مقدار ۵۰۰ گرم کره بپزید و شب، قبل از خواب مقداری از آن میل کنید. آرامبخش خوبی را قبل از خواب میل کرده اید.

درمان بوی بد دهان با سیب   
سیب غذای روح و جسم است دهان را ضدعفونی می کند و بوی بد آن را از بین می برد. سیب مسواک طبیعی است و بهترین چیزی است که دندان را سالم نگه می دارد. به کسانی که دارای نفس بد بو هستند، توصیه می شود که ابتدا یک سبزی مثل کاهو، جعفری یا ریحان را خوب بجوید و بعد یک سیب را با پوست جویده میل کنید.

درمان هضم غذا با سیب 
سیب ترشحات معده را تقویت می کند. به هضم غذا کمک می کند و برای قلب هم مناسب است.

درمان یبوست با سیب 

لکتین و اسید مالیک موجود در سیب یبوست را برطرف می کند. سیب اگر با پوست خورده شود برای یبوست، ‌تنبلی روده و کبد مفید می باشد. برای رفع کامل یبوست ۳۰۰ روز قبل از خواب و بعد از بیداری یک عدد سیب میل کنید.

 درمان دردهای قولنج کلیه با سیب 

باید هر روز به مقدار زیاد جوشانده ی سیب که به شرح زیر تهیه می شود مصرف کنید.
یک سیب را با پوست آن چهار قسمت کنید. نیم لیتر آب داغ روی آن بریزید و دو ساعت بگذارید دم بکشد. سپس آن را شیرین کرده و مصرف کنید.

درمان گریپ با سیب خام 

وقتی به گریپ سخت و مزمنی مبتلا شدید دو یا سه روز رژیم سیب بگیرید. در این مدت فقط سیب رنده کنید و بخورید و از مصرف هر غذای دیگری خودداری کنید. در این دو یا سه روز تا جایی که می توانید چایکمرنگ بدون قند هم بنوشید.
این رژیم قدمت زیادی دارد و سال هاست که مردم فرانسه وقتی مبتلا به گریپ شدند رژیم سیب خام  می گیرند و از خوردن غذاهای دیگر خودداری می کنند. در نتیجه گریپ سخت آن ها در عرض دو یا سه روز به طور کلی برطرف می شود.

درمان و معالجه ی نقرس با سیب

جوشاننده ی پوست سیب شدت درد نقرس را آرام می کند. برای تهیه ی جوشانده پوست سیب یک قاشق سوپخوری پوست سیب را که خشک و خرد کرده ایم را در یک فنجان بزرگ آب جوش پانزده دقیقه می جوشانیم و بعد آن را صاف کرده و بعد از هر غذا هر روز دو بار یک فنجان می نوشیم.

درمان و معالجه ی تبخال با سیب 

دو یا سه سیب را با پوستشان تکه تکه کنید. بعد آن را در یک لیتر آب سرد خیس کنید و روی آتش بگذارید تا پانزده دقیقه بجوشد. بعد از ده دقیقه آن را دم کنید و هر روز بعد از غذا دو فنجان از آن را مرف کنید. مصرف مرتب این جوشانده طی چند روز تبخال را ریشه کن می کند.

درمان اختلالات کلیه با سیب 

جوشانده ی پوست سیب را هر روز یک بار بنوشید، این جوشانده ادرار آور خوبی است وقتی وقتی ادرار شما نمی آید و در عین حال کلیه و مثانه شما را هم اذیت می کند از آن استفاده کنید.

برای تهیه ی جوشانده ی پوست سیب باید یک قاشق سوپخوری پوست سیب را که خشک و تکه تکه شده است را در یک فنجان بزرگ آب پانزده دقیقه جوشانید و سپس صاف کرده و هر روز دو بار بنوشید.

درمان سکته قلبی با سیب  
مصرف روزی دو عدد سیب در مدت سه ما کلسترول خون را ۱۰۰ میلی گرم پایین می آورد.  اگر این رژیم همه عمر ادامه یابد انسان از درد در امان خواهد بود.

درمان سرفه های خشک با سیب 
خوردن یا بوییدن سیب برای موارد مانند خقان و تنگی نفس مفید است.  همچنین جوشانده سیب را برایدرمان سرفه توصیه می کنیم. شیرین آن نشاط آور  و روح بخش و پخته آن برای سرفه خشک مفید است.

درمان کاهش وزن با سیب 
عصاره سیب خیلی سریع ترشح انسولین را تحریک کرده قند خون را پایین می آورد و در نتیجه انسان زیاد گرسنه می شود. پس برای کم کردن وزن خود بهتر است به جای آب سیب یا پوره سیب از خود سیباستفاده کنیم.

درمان تقویت قلب با سیب 
سیب برای دهانه ی معده و قلب مقوی است. برای گرم مزاج نیز سازگار است، ولی نوع خام و ترش آن ایجاد نفخ می کند و دفع آن به کندی صورت می گیرد.

درمان برطرف کردن ورم معده با سیب 
سیب به علت داشتن مواد قلیایی، اسید اوریک را حل می کند و ترشحات غدد بزاق معده را خوب و متعادل می سازد. سیب برای ورم معده نیز سودمند است.

درمان درد معده با سیب 
سیب، ترشح غدد را زیاد و دردهای معده را کم می کند. سیب پوست کنده برای زخم معده مفید است و برای کسانی که درد معده دارند رنده شده ی سیب سودمند است.

درمان کاهش مرض قند با سیب 

چون سیب از نظر مواد قندی ضعیف است، مصرف آن برای اشخاصی که مرض قند دارند خوب است. برخی گمان می کنند جون سیب شیرین است برای مبتلایان به مرض قند ضرر دارد، اما بر عکس، سیب نه تنها برای مبتلایان به مرض قند ضرری ندارد بلکه ثابت شده که این میوه خوشمزه بسیار شادی آور است.

اگر تب دارید حتما سیب بخورید 
امام صادق (ع) فرمود: «سیب بخورید، زیرا این میوه حرارت بدن را پایین می آورد و مزاج را خنک یا سرد می کند کسانیکه تب دارند، تبشان را می برد.»
امام کاظم (ع) به نقل از پدر بزرگوارشان از زبان رسول اکرم  می فرماید: « ما اهل بیتی هستیم که تب را با آب سرد و خوردن سیب مداوا می کنیم.»

درمان رفع بی خوابی با سیب 
سیب به خاطر داشتن فسفر زیاد اعصاب را تقویت می کند. مبتلایان به بی خوابی می توانند قبل از خواب چند عدد سیب و یک استکان آب سیب میل کنند. این روش آرامش روانی و خواب آرام و راحتی ایجاد می کند و برای افراد سالمند نیز مفید است. سیب برای کسانی که به بی خوابی های مکرر  مبتلا شده اند بسیار مفید است.

درمان تقویت موی سر با سیب 
سیب به خاطر داشتن مواد زیاد از جمله ویتامین آ- ب – ث  برای تقویت موی سر مفید می باشد، زیرا باعث شفافیت موی سر می شود و محافظ خوبی برای پوست دست و صورت می باشد.

درمان اختلالات عصبی زنان باردار با سیب 
سیب با تقویت اعصاب و تقویت روح و روان ترس و اضطراب را دور کرده و به انسان آرامش می بخشد. پسسیب جز گیاهان و میوه های آرام بخش به شمار می آید و داروی بسیار موثری برای رفع اختلالات عصبی و روانی زنان باردار به حساب می آید.

درمان زخم های شدید بدن با سیب 
یک سیب را در هاون بکوبید و یک عدد آن را در شیره ی خود سیب بپزید. مرهمی درست می شود که زخم های خیلی سخت را درمان می کند. همچنین اگر آب سیب را به مقدار مساوی با روغن زیتون مخلوط کنید دارای همان خواص برای معالجه انواع زخم ها می باشد.

درخصوص سیب روایاتی یافت شده است که برخی از آنها را در این مقاله شرح داده ایم: در روایتی چنین آمده است که «سیب، شوینده معده است می دانیم که معده خانه بیماری هاست، پس اگر سیب معده را می شوید و اصلاح می کند، در واقع از بیماری های زیادی پیشگیری می کند و بیماری های زیادی را هم درمان می کند». در روایت دیگری از حضرت علی (علیه السلام) چنین آمده که «سیب بخورید، زیرا معده را دبّاغی می کند». درنتیجه با خوردن سیب، معده دباغی خواهد شد (منظور از دباغی معده یعنی رطوبت و عفونت معده که سبب بیماری است، رفع خواهد شد). در روایت دیگری چنین می فرماید که “سیب، علاوه بر اینکه شوینده قلب و معده اسمی باشد، شوینده قلب نیز است”. شستن رگهای خونی و شستن قلب، سبب رفع بیماری های قلبی عروقی می شود. راز دیگر درمان بودن سیب، این است که چون سیب، سرد است، بیماری هایی که منشاء آن گرمی باشد را درمان می کند. نکته قابل توجه: در روایات، سیب به عنوان غذا مطرح است، نه دارو، یعنی برای اینکه تاثیر دارویی داشته باشد، باید زیاد خورده شود و به یکی دو تا سیب اکتفا نکنید. درمان با سیب از نگاه طب اسلامی  درمان بودن سیب   سیب و خواص درمانی و مضرات آ ن  خواص سرکه سیب و ۵۵ کاربرد عجیب ولی واقعی آن   بالاخره سیب را با پوست بخوریم یا بدون پوست ؟  همه چیز درباره خواص درمانی سیب خواص دارویی سیب آب سیب بهترین درمان برای اسهال و استفراغ کودکانسیب درمانی برای لاغری روش گرفتن عرق سیب مضرات سیب خواص سیب برای لاغری فواید خوردن سیب ناشتا خواص سیب پخته برای چاقی صورت سیب پخته برای یبوست خواص سیب زرد

مجله طب اسلامی و طب سنتی نت پاک


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا