روضه حاج حسین سیب سرخی در محضر آیت الله العظمی صافی+ویدئو
روضه جانسوز حاج حسین سیب سرخی در محضر آیت الله صافی
روضه حاج حسین سیب سرخی و علما – روضه مادحین در محضر مراجع روضه خصوصی مراجع – دانلود مداحی حسین سیب سرخی ۹۶ – ویدئو گریه شدید آیت الله صافی و سیب سرخی -صافی و سیب سرخی آیت الله صافی گلپایگانی و روضه حاج حسین سیب سرخی روضه امام حسین دانلود ویدیوی مداحی حاج حسین سیب سرخی در محضر آیت الله العظمی آیت الله گلپایگانی مرجع تقلید رساله صافی گلپایگانی علی صافی گلپایگانی سن صافی گلپایگانی زندگینامه صافی گلپایگانی فرزندان آیت الله صافی گلپایگانی لطفالله صافی گلپایگانی کتابها
روضه حاج حسین سیب سرخی و علما – روضه مادحین در محضر مراجع روضه خصوصی مراجع – دانلود مداحی حسین سیب سرخی ۹۶ – ویدئو گریه شدید آیت الله صافی و سیب سرخی -صافی و سیب سرخی آیت الله صافی گلپایگانی و روضه حاج حسین سیب سرخی روضه امام حسین دانلود ویدیوی مداحی حاج حسین سیب سرخی در محضر آیت الله العظمی
زندگی نامه آیت الله صافی گلپایگانی :
پدر او، آخوند ملا محمدجواد صافی گلپایگانی (۱۲۴۹–۱۳۳۷ خورشیدی)، از فقهای عصر خویش بود.[۴][۵] و مادرش، فاطمه خانم، دختر مجتهدی به نام آخوند محمدعلی بود. علی صافی گلپایگانی برادر او بود. آخوند محمدعلی، همبحث میرزای شیرازی بودهاست. لطفالله صافی گلپایگانی همچنین داماد سید محمدرضا گلپایگانی است که بر پیکر وی نیز نماز میت اقامه کرده بود. لطفالله صافی اکنون از مراجع طرازاول شیعه بهشمار میرود.[۶] وی به خاطر نوشتن کتاب التعزیر؛ أنواعُه و ملحقاتُه، که یک کتاب فقهی است، برندهٔ کتاب سال جمهوری اسلامی ایران، و به خاطر نوشتن کتاب پرتوی از عظمت حسین، برندهٔ کتاب سال ولایت گردیدهاست.[۷] وی همچنین بهدلیل نوشتن همین کتاب در سال ۱۳۸۱ بهعنوان خادم برگزیدهٔ فرهنگ مکتوب عاشورا ازسوی وزارت ارشاد شناخته شد.[۸] او برگزیدهٔ هفتمین همایش دکترین مهدویت بهخاطر تألیف کتاب منتخب الاثر است.[۹]
تحصیلات
صافی گلپایگانی ابتدا در گلپایگان، کتب پایهٔ ادبیات عرب را نزد آخوند ملا ابوالقاسم مشهور به «قطب» آموخت و ادامه مباحث ادبیات، کلام، تفسیر، حدیث، فقه و اصول را تا پایان سطح نزد پدر فراگرفت. در سال ۱۳۶۰ قمری گلپایگان را ترک کرد و به حوزه علمیه قم رفت. وی چند سال بعد به نجف رفت و در آنجا نیز از استادان آن حوزه، برای یک سال بهرهمند شد. پس از آن مجدداً به قم بازگشت و بیش از پانزده سال، در مجلس درس سید حسین طباطبایی بروجردی شرکت جست و نیز یکی از مشاورین ویژه و اصحاب خاص استفتاء او گشت. بروجردی، پاسخگویی به سؤالات مهم و حساسی از فقه و کلام شیعی و نیز نگارش کتابی دربارهٔ مهدویت را که منتخب الاثر نام گرفت، به لطفالله صافی واگذار کرد.
از اساتیدش در قم سید محمدتقی خوانساری، سید محمد حجت کوهکمری، سید صدرالدین صدر، سید حسین طباطبایی بروجردی و در نجف محمدکاظم شیرازی، سید جمالالدین گلپایگانی و محمدعلی کاظمی را میتوان نام برد.
فعالیت سیاسی
با پیروزی انقلاب اسلامی ایران، در سال ۱۳۵۸ بهعنوان عضو مجلس خبرگان اول، انتخاب و در سال ۱۳۵۹ از سوی سید روحالله خمینی به عضویت شورای نگهبان منصوب شد و هشت سال دبیر شورای نگهبان بود.[۱۰]وی در زمرهٔ روحانیون عالیرتبهای است که تأکید فراوان بر تفکیک جنسیّتی در جامعه و بهویژه در دانشگاهها داشتهاست. در پاسخ به یک استفتاء وی ابراز داشته که مسئولان جمهوری اسلامی باید از مخارج غیرضروری بکاهند و هزینههای تفکیک جنسیتی دانشگاهها را هرچه باشد تأمین کنند.
وی همچنین در موارد متعددی به معضلات اجتماعی موجود از قبیل فقر، فساد، بیکاری و اعتیاد اعتراض نموده و به مسوولین نسبت به رفع این مشکلات هشدار دادهاست.[۱۱]
در اردیبهشت سال ۱۳۹۱، وی در پاسخ به یک استفتاء حکم ارتداد افرادی که اقدام به توهین به اهل بیت در قالب انتشار مطالب طنز حول شخصیت ائمهٔ شیعه مینمایند را صادر نمودهاست. این فتوا که بدون ذکر نام صادر شده بود توسط خبرگزاری فارس به شاهین نجفی نسبت داده شد. درحالیکه صافی بدون نام بردن از شخص خاصی این فتوا را دو هفته قبل از انتشار آهنگ شاهین نجفی صادر کرده بود. شاهین نجفی نیز در مصاحبه با دویچه وله به این نکته اشاره کرد.[۱۲][نیازمند منبع]
وی بعد از بازیهای آسیایی ۲۰۱۰ گوانگ ژو در واکنشی به اعزام ورزشکاران زن به خارج از کشور گفت: اعزام ورزشکاران زن مایهٔ شرمساری است و باید از آن جلوگیری کرد.[۱۳] در مهرماه ۱۳۹۵، صافی گلپایگانی خواهان جلوگیری از برگزاری کنسرت در شهر قم شد، وی دلیل این درخواست را حفظ حرمت قم اعلام کرد.[۱۴]
نقد یا رد عرفان
صافی گلپایگانی بر عرفان انتقاد شدید وارد میکند و حتی در مواردی به عُرَفا و احوال آنها طعن وارد میکند. وی در جلسهای وقتی در صحبتهای مجتهدی تهرانی در حضور او اشاره به نام مولوی میرود، مولوی را با عبارت «علیه ما علیه» یاد میکند و در ادامه وقتی نام حسنزاده آملی (عارف معاصر ایرانی) برده میشود همین عبارت را تکرار میکند. در لغتنامه دهخدا آمدهاست: «چون نام کسی را برند که اعمال یا عقاید نانیکو داشتهاست و نخواهند آشکارا او را نفرین و لعن کنند یا در جایی گویند که در نفرین و آفرین به کسی دودل و مردد باشند، گویند: علیه ما علیه»[۱۵]
وی در اظهارنظری مکاشفه که از شئون و حالات بیّن در عرفان است و بزرگان عرفان مانند بهجت، حسنزاده و… دربارهٔ تحقق آن سخنها دارند را ادعا، خوابگونه و مصنوعی نامید و پیگیری این امور را ضایع کردن عمر دانست و مکاشفه واقعی را دیدن و تفکر [استدلالی] در شگفتیهای آفرینش دانست.[۱۶] در همین راستا از دیرباز تا کنون بعضی از فقها و مراجع تقلید مانند وحید بهبهانی، بروجردی، سید علی سیستانی، وحید خراسانی، صافی گلپایگانی و مکارم شیرازی نیز انتقاداتی اساسی بر عرفان وارد میکنند و در مواردی این انتقادات به رد عرفان تعبیر میشود.
نمایش ویدئو: