تبلیغ

دانلود بازی کامپیوتر

.

دانلود انیمیشن دوبله فارسی

.



لینک های خراب را در قسمت نظرات گزارش دهید. (در کمترین زمان ممکن اصلاح میشود.)
طب اسلامی سنتیپزشکی و سلامت مجلهعمومی

زیبایی خانم ها و ارتباط آن با بهداشت و سلامتی(بخش دوم)

امتیاز یادت نره

زیبایی خانم ها و ارتباط آن با بهداشت و سلامتی

زیبایی خانم ها و ارتباط آن با بهداشت و سلامتی(بخش دوم)

سلامتی و زیبایی دو عنصر جدایی‌ناپذیرند و جسم سالم،همیشه زیباست.

تعداد خانم‌هایی که از وضعیت چهره و بدنشان صددرصد راضی باشند، بسیار کم است. درصد زیادی از زنان، دوست دارند بینی‌شان فرم دیگری داشته و رنگ پوست‌شان طور دیگری باشد و هزاران آرزوی دیگر. ولی یک سؤال مهم: چگونه زیبا شویم!؟

زیبایی خانم ها و ارتباط آن با بهداشت و سلامتی

سلامت باشید!

آمارهای امیدوارکننده نشان می‌دهند که زنان در مقایسه با مردان، بیشتر بیمار می‌شوند ولی عمر طولانی‌تری دارند چرا که بیشتر به فکر سلامتی خود هستند و برای دریافت دانش‌های بهداشتی، بیش از مردان علاقه نشان می‌دهند. به این نکته هم توجه کنید که سلامتی و زیبایی دو عنصر جدایی‌ناپذیر هستند و فارغ از سلیقه‌های شخصی، جسم سالم همیشه زیباست. به عنوان مثال وقتی که شما به سلامت پوست خود توجه می‌کنید، به زیباتر شدن خود نیز کمک کرده‌اید یا وقتی به تغذیه خود توجه می‌کنید، علاوه بر سلامت، زیبایی اندام هم به دست آورده‌اید.

در بخش قبلی به ۴ نمونه از مشکلات بانوان اشاره کردیم، بقیه موارد با ما همراه باشید:

netpaak.ir telegram زیبایی خانم ها و ارتباط آن با بهداشت و سلامتی(بخش دوم)

۵ ـ سرطان

هیچ بیماری یا خبر بد دیگری به اندازه سرطان قدرت ترساندن افراد را ندارد. سرطان یک بیماری موذی است که مشخصه آن رشد سریع و غیر طبیعی سلولی است که هر ساله انسان‌های زیادی را به کام مرگ می‌کشاند. آمارها نشان می‌دهد که هر روز هفتصد زن در سراسر دنیا به علت ابتلا به سرطان‌های پیشرفته جان خود را از دست می‌دهند.
ـ سرطان دهانه رحم و سرطان پستان فراوان‌ترین انواع سرطان در بین زنان می‌باشد و پس از آن سرطان معده و تخمدان قرار دارند.
ـ امروزه با پیشرفت‌های پزشکی، سرطان مساوی با مرگ نیست و با تشخیص به موقع و به هنگام، می‌توان از پیشرفت این بیماری جلوگیری و با آن مبارزه کرد.

بهترین کاری که شما به عنوان یک زن برای جلوگیری از سرطان می‌توانید انجام دهید، این است که:

۱ ـ از کشیدن سیگار بپرهیزید و حتی در معرض دود سیگار هم قرار نگیرید. شاید بهتر باشد اول از همه اگر همسرتان سیگاری است از او بخواهید تا ترک کند. این طوری او به سلامت خودش، شما، بچه‌ها و حتی هوای کره زمین کمک خواهد کرد.
۲ ـ غذاهای دارای فیبر بالا و کم چربی مصرف کنید. مصرف میوه‌جات و سبزیجات، شما را در برابر بسیاری از سرطان‌ها از جمله سرطان روزه محافظت می‌کند. رژیم‌های غذایی کم چرب اثر پیش گیرنده‌ای در برابر بعضی از سرطان‌ها دارند.
۳ ـ مصرف نمک را محدود کنید. نمک، دشمن سفید بشریت است که مصرف زیاد آن، هم سرطان مری و معده را بیشتر می‌کند و هم بیماری قلبی و فشار خون را.
۴ ـ از چاقی بپرهیزید. افرادی که چاق هستند خطر سرطان روده، سینه، کیسه صفرا، تخمدان و رحم را در خود افزایش می‌دهند.

***

۵ ـ در مقابل آفتاب، خود را بپوشانید تا از ابتلا به سرطان پوست مصون بمانید.
۶ ـ از پوشیدن لباس‌های خیلی تنگ پرهیز کنید. لباس‌های تنگ و چسبان علاوه بر افزایش خطر ابتلا به سرطان سینه، عفونت‌های قارچی واژینال هم ایجاد می‌کند که این عفونت‌ها می‌توانند به سرطان تبدیل شوند.

۷ ـ آزمایشات منظم، انجام دهید. اگر در اعضای خانواده فردی سرطانی وجود دارد، شما جزو گروه در خطر، محسوب می‌شوید. به همین دلیل، باید بیشتر از سایر افراد به سلامتی خود حساس باشید.
ولی اگر فردی عادی و بدون سابقه فامیلی هستید سعی کنید خودآزمایی را یاد بگیرید و علاوه بر آن تا چهل سالگی هر سه سال یک بار به پزشک برای انجام معاینه کامل مراجعه کنید و از چهل سالگی به بعد هر سال این معاینات دقیق را انجام دهید. البته پزشکان توصیه می‌کنند برای اطمینان از سلامت رحم، آزمایش پاپ اسمیر را هر سال انجام دهید.

۶ ـ چاقی

چاقی یکی از پیامدهای زندگی مدرن امروزی است که در اثر تحرک نداشتن کافی، مصرف غذاهای پرچرب و پر کالری و گاهی هم بر اثر استرس و فشارهای روحی و روانی ایجاد می‌شود.
ـ زنان بیش از مردان در معرض بیماری چاقی قرار دارند. چرا که بدن آن‌ها به تجمع چربی علاقه‌مند است و این چربی‌ها به خصوص در دوران بارداری و با افزایش سن، بیشتر می‌شود. چاقی می‌تواند بیماری‌هایی مانند دیابت، فشار خون بالا، مشکلات قلبی، سکته مغزی و انواع سرطان را ایجاد کند و علاوه بر این در شخص، مشکلات روحی نظیر گوشه‌گیری، شرم و افسردگی به وجود آورد.

ـ بهترین راه برای ارزیابی چاقی، اندازه‌گیری شاخص توده چربی بدن (BMI) است. برای به دست آوردن این معیار، وزن خود را تقسیم بر قد به توان ۲ کنید، عددی که به دست می‌آید در یکی از این گروه‌ها جای دارد:
زیر ۲۵   وزن مناسب
۲۵ تا ۳۰   اضافه وزن
۳۰ تا ۳۵   چاقی خفیفی
بالای ۳۵   چاقی شدید

به عنوان مثال کسی که ۱۶۰ سانتی‌متر قد و ۷۰ کیلو وزن دارد BMI او نشان می دهد که او ۲۷ کیلو اضافه وزن دارد.

***

ـ خانم‌ها معمولاً از ناحیه شکم، لگن و ران‌ها دچار چاقی می‌شوند و خصوصاً چاقی شکمی پس از زایمان در زنان نگران‌کننده است. دور شکم زنان در حالی که متر از روی ناف عبور کند، نباید از نود سانتی‌متر بیشتر باشد. اگر دور شکم شما بالای نود است شما دارای چاقی شکمی هستید و باید فکری به حال آن بکنید.

ـ رژیم غذایی، زمانی مؤثر خواهد بود که با ورزش و تغییر عادات غذایی همیشگی همراه باشد. شکیبایی و عجول نبودن هم راز موفقیت در کاهش وزن است. علاوه بر این‌ها نخوردن شیرینی و شکلات، جایگزینی عسل و خرما و مواد قندی طبیعی به جای شیرینی‌های مصنوعی، کاهش قابل توجه چربی و روغن در غذاها، استفاده زیاد از سبزیجات و میوه‌جات و بالاخره نوشیدن آب فراوان به لاغر شدن فرد کمک بسیار زیادی می‌کند.

۷ ـ سلامت پوست

ـ پوست تابلوی بدن ماست و هر نوع نارسایی و مشکلی که در بدن ما وجود داشته باشد، به نوعی در پوست نیز قابل مشاهده است.
ـ زنانی که تغذیه خوب ندارند، دارای پوستی نازک و کدر می‌شوند و زودتر از سن‌شان دچار چروکیدگی در پوست می‌گردند. مصرف ویتامین C (پرتقال و سایر میوه‌های زرد و نارنجی) ضد چین و چروک هستند و ویتامین E (موجود در روغن‌های خوراکی) به شفافیت و پاک‌سازی پوست کمک می‌کند.

ـ استفاده از آب خیلی سرد برای پوست مضر است و به بافت‌های پوستی آسیب می‌زند.
ـ امروزه مواد شوینده، دشمن شماره یک دست‌های زنان به شمار می‌رود. استفاده نکردن از دستکش، هنگام به کارگیری این مواد، به پوست دست‌ها آسیب‌های جدی وارد می‌کند و از زیبایی، لطافت و درخشندگی آن می‌کاهد.

ـ نور خورشید، خصوصاً برای زنانی که دارای پوست سفید هستند، بسیار خطرآفرین است. به همین دلیل برنزه کردن و آفتاب گرفتن طولانی مدت هرگز توصیه نمی‌شود.
ـ مصرف زردآلو، گلابی و گوجه‌فرنگی از زبر شدن پوست جلوگیری و به حفظ رطوبت پوست کمک می‌کند. علاوه بر خوردن، استفاده موضعی از این میوه‌ها (به شکل ماسک) نیز بسیار مفید است.

۸ ـ سلامت مو

ـ همه ما تجربه‌ای از ریزش مو داریم. خصوصاً در دوران بیماری بعد از زایمان یا در حالات روحی نامناسب، ریزش مو بیشتر اتفاق می‌افتد.
ـ برای حفظ شادابی موها، شستشوی روزانه آن‌ها (بدون استفاده از شامپو و سایر مواد شوینده) توصیه می‌شود.
ـ مغزهای آجیل مثل تخمه آفتابگردان، بادام، گردو، پسته و فندق (البته خام آن‌ها) برای تقویت مو بسیار مفید است، ماساژ دادن موها با روغن جوانه گندم و روغن زیتون نیز مناسب است.

ـ هر چند وقت یک بار توصیه می‌شود محلولی از گلاب و گلیسرین درست کنید و موها و بدن خود را با آن چرب کنید.
ـ موی سر به طور متوسط ۵/۲ میلی‌متر در هفته رشد می‌کند. البته نحوه توزیع مو کاملاً به وراثت و سابقه فامیلی بستگی دارد.
ـ فقر غذایی و تغذیه نامناسب باعث کور شدن، بی‌حالتی و شکننده شدن موها می‌شود. علاوه بر این موهای فقیر، رنگ واقعی خود را از دست می‌دهند و بد رنگ به نظر می‌رسند.

ـ رنگ مو، مواد فر، گلت و سایر مواد آرایشی مو، آسیب‌های جدی به موهای سر وارد می‌کند. موی رنگ شده در حقیقت موی بیماری است که تا مدت‌ها در همین حالت بیماری باقی خواهد ماند.

زن زیبا

به طور حتم تا به حال برای‌تان پیش آمده که از یک نفر تعریف کنید و او را زیبا بنامید، اما خواهرتان نظر دیگری داشته باشد و فرد مورد نظر را نه تنها زیبا که زشت بنامد! یا لباسی از نظر شما زیبا باشد ولی از نظر دیگری نه! همین اختلاف سلیقه‌ها نشان‌دهنده این است که زیبایی مسأله‌ای کاملاً نسبی و شخصی است و هر کس از دریچه خاص خود به این مقوله نگاه می‌کند. مثلاً در جنوب فیلیپین زنان قبیله‌ای به نام «بایائو» برای زیباتر شدن، صورتشان را با آرد برنج سفید می‌کنند.

صورت عروس‌های این قبیله هم با پودر برنج سفید می‌شود و سپس با ذغال روی آن نقاشی می‌کشند! یا قبایل آفریقایی از کودکی در لب پایین دخترها بشقاب‌های کوچک می‌گذارند تا به مرور در بزرگ‌سالی لب آن‌ها اندازه یک بشقاب بزرگ باشد! و احتمالاً هر کس، لب پهن‌تری داشته باشد زیباتر است.

***

از نظر ما این کارها مسخره است و نه تنها زیبایی در آن زمان هیچ کمکی نمی‌کند بلکه آن‌ها را زشت و خنده‌دار هم می‌کند. کسی چه می‌داند شاید از نظر زنان قبیله بایائو بقیه زنان دنیا خنده‌دار باشند که پوست صورتشان را می‌کشند، ابروهایشان را مدام پهن و باریک می‌کنند، چربی‌های شکمشان را ساکشن می‌کنند و …
ملاحظه می‌کنید که زیبایی چه دایره بزرگ و متنوعی دارد و با این همه، زنان همواره از علاقمندان پر و پا قرص زیبایی بوده و هستند و در طول تاریخ، زنان همواره در تلاش بوده‌اند تا زیبا و جذاب به نظر برسند.

سؤال مهم: چگونه زیبا شویم!؟

ـ تعداد خانم‌هایی که از وضعیت چهره و بدنشان صددرصد راضی باشند، بسیار کم است. درصد زیادی از زنان، دوست دارند بینی‌شان فرم دیگری داشته و رنگ پوست‌شان طور دیگری باشد و هزاران آرزوی دیگر. اما بیایید تصور کنیم که خدای نکرده در طی اتفاقی، بخش زیادی از پوست صورت و بدن‌مان دچار سوختگی شده و برای همیشه شکل طبیعی و واقعی خودش را از دست داده است. در آن صورت روزی هزار بار آرزو خواهید کرد که کاش همان پوست سالم و چهره سالم خود را داشته باشید و این گونه آرزوهای دور و دراز برای داشتن چهره‌ای دیگر، به یکباره تمام می‌شد.

***

حقیقت این است که صورت و بدن سالم، زیباست. حالا فرقی نمی‌کند چه ترکیب و فرمی داشته باشد. خداوند هر انسان را به گونه‌ای آفریده است و در این دنیای سرشار از قیافه‌های متفاوت زیباترین، طبیعی‌ترین آن‌ها است.

ـ بیایید متعهد شویم که هیچ گاه به خاطر زیباتر شدن سلامتی‌مان را به خطر نیندازیم. استفاده بی‌رویه از مواد آرایشی سلامت پوست زنان را تهدید می‌کند. به چهره زنان کهن‌سالی که در جوانی زیاد آرایش کردند، دقت کنید! پوست صورت آن‌ها پر است از منافذ بزرگ، پر است از چاله‌های کوچک و بد رنگ! وحشتناک‌تر از این، سپردن بینی و چشم و شکم به تیغ جراحی است و قبول عوارض بیهوشی و جراحی به قیمت زیباتر شدن است. حتماً شما هم افرادی را دیده‌اید که بعد از تحمل سختی‌های عمل و پرداخت هزینه‌های گزاف، نه تنها زیباتر نشده‌اند بلکه مشکلات پزشکی جدی و خطرناکی هم برای آن‌ها ایجاد شده است.

***

ـ البته این حرف‌ها به این معنی نیست که شما آرایش نکنید و هیچ تلاشی برای زیباتر شدن انجام ندهید. استفاده متعادل از لوازم آرایشی و توجه به کیفیت و تاریخ مصرف آن‌ها، تلاش برای حفظ تناسب اندام، رسیدگی به بهداشت دهان و دندان، استفاده از لباس‌های تمیز و به کار بردن عطر، نقش بسیار زیادی در زیباتر شدن، ایفا می‌کنند.

ـ بسیاری آدم‌ها، صورت‌های زیبایی دارند و بسیار هم خوش لباس‌اند، اما نه تنها اهل معاشرت نیستند بلکه همواره در تلاشند فاصله‌شان را با آدم‌ها حفظ کنند و به کسی نزدیک نشوند. این زیباهای تلخ، نه تنها مورد توجه و تحسین واقع نمی‌شوند بلکه به مرور منفور دوستان و آشنایان می‌شوند. حرف‌های زیادی درباره اهمیت سیرت زیبا نسبت به صورت زیبا تا به حال گفته شده و شما هم شنیده‌اید. یقین داشته باشید که:

صورت زیبای ظاهر هیچ نیست ای خواهر! سیرت زیبا به یار…

پایان…

منبع:راسخون

زیبایی خانم ها و ارتباط آن با بهداشت و سلامتی(بخش اول)

______________________________________________________

طب اسلامی - طب سنتی - نت پاک

زیبایی خانم ها و ارتباط آن با بهداشت

زیبایی خانم ها و ارتباط آن با بهداشت


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا