تبلیغ

دانلود بازی کامپیوتر

.

دانلود انیمیشن دوبله فارسی

.



لینک های خراب را در قسمت نظرات گزارش دهید. (در کمترین زمان ممکن اصلاح میشود.)
تغذیه و اشپزی

طرز تهیه بستنی زغالی + آشنایی با بستنی زغالی

امتیاز یادت نره

طرز تهیه بستنی زغالی – طرز تهیه بستنی زغالی

طرز تهیه بستنی زغالی + آشنایی با بستنی زغالی

طرز تهیه بستنی زغالی + آشنایی با بستنی زغالی

بستنی زغالی چیست و چگونه تهیه می شود

این روزها شاهد ورود بستنی سیاه رنگ با تزئین دراژه های رنگی در شهرها هستیم که به بستنی زغالی شهره است.

با ورود خود به بازار و سوژه شدن توسط شبکه های اجتماعی با اقبال قابل توجهی روبرو شد.

بستنی از دیرباز در ایران وجود داشته است. طعم و مزه بستنی های اصیل هنوز از ذهن ما فاصله نگرفته اند اما به هر حال صنعت رو به پیشرفت است و ذائقه ها،سلیقه ها و تنوع طلبی انسان ها سیر تکاملی خود را طی میکند

netpaak.ir telegram طرز تهیه بستنی زغالی + آشنایی با بستنی زغالی

راه گشا صنعت به عنوان مرجع تخصصی صنعت غذا در کشور سعی دارد شما را از رازهای مگو این بستنی خاص آگاه سازد.

نظر کارشناسان تغذیه

کارشناسان تغذیه در جدیدترین تحقیقات خود دریافتند مصرف بستنی زغالی که با زغال چوب تهیه می شود و این روزها در دنیا مدرن طرفداران فراوان پیدا کرده است می تواند باعث جذب داروها در معده و بی اثر کردن خواص آنها شود.

عموما از زغال چوب برای ضدعفونی کردن میوه ها و سبزیجات استفاده می شود، همچنین در سالهای قبل از این ماده برای ضدعفونی کردن محیط های بیمارستانی و بیماران استفاده می شده است.

خاصیت زغال چوب در از بین بردن سموم از معده و دستگاه گوارش است، این ماده نوعی جاذب است و اکثر مواد شیمیایی را جذب و در خود حل می کند به همین دلیل خوردن آن به همراه بستنی می تواند اثر داروهای شیمیایی به ویژه داروهای پیشگیری از بارداری را مختل و از بین ببرد.

بستنی زغالی نسل جدیدی از بستنی است که از طعم دهنده زغال چوب گیاهی استفاده می شود و بستنی طعم و مزه خاصی پیدا می کند.

این بستنی این روزها در دنیا بسیارمحبوب شده و در بسیاری از بستنی فروشی ها فروخته می شود اما زغال چوب موجود درآن مانند یک سم زدا تمامی مواد شیمیایی موجود در معده و دستگاه گوارش را جذب کرده و از بین می برد و به همین دلیل افراد مبتلا به بیماری های مزمن نباید از این بستنی استفاده کنند.

خطر برای دوران حاملگی

این بستنی همچنین باعث بی اثرشدن داروهای هورمونی تنظیم کننده بارداری می شود واگر در یک ماه چندین نوبت از این بستنی استفاده شود امکان بارداری خانم ها حتی با وجود مصرف منظم قرص های ضد بارداری وجود دارد.

کارشناسان عنوان کرده اند که این جنبه خاص از بستنی زغالی باید درسطح جهان اطلاع رسانی شود و اگر مبتلا به بیماری هستید و فعلاً شرایط فرزند آوری را ندارید باید از سایر روش های پیشگیری استفاده کنید.

چوب بستنی، ملاک ضرر و فایده

رئیس انجمن صنایع غذایی ایران بیان می کند که بستنی های زغالی که در برخی از بستنی فروشی ها به فروش می‎‌رسد ضرری برای سلامتی افراد ندارد، چرا که این زغال ها از چوب های مرغوب و استاندارد تهیه شده و حتما ضدعفونی می شوند بنابراین هر چند که مصرف آن سودی ندارد اما ضرری هم ندارد.

به اعتقاد وی، تحقیقاتی روی مضرات این دسته از بستنی ها صورت نگرفته است و می توان گفت در آینده ضررهای زغال موجود در بستنی مشخص خواهد شد اما به احتمال زیاد مشکل خاصی را در پی مصرف به دنبال ندارد زیرا زغال چوب خنثی است، اما برای دادن جوابی قطعی در صحت سلامتی این بستنی ها نیازمند تحقیقات بیشتری در این زمینه هستیم.

این متخصص متذکر شده است که البته اگر چوبی که در این خصوص استفاه شده چوب مناسبی نباشد و علاوه بر آن از چوب رنگ شده و دارای مواد شیمیایی استفاده شود آن زمان می توان گفت این بستنی ها دارای مضرات فراوانی از جمله سرطان هستند.

****

رئیس انجمن صنایع غذایی ایران مصرف تمامی بستنی ها را منع کرد و افزود: بستنی ها سرشار از چربی و شکر هستند و مصرف هیچ نوع از بستنی ها به افراد توصیه نمی شود چرا که چاق کننده بوده و به عبارتی ضررهای آن بیشتر از فایده اش است.

اما اگر به دنبال درست کردن بستنی های خاص در منزل خود هستید به شما این آموزش را خواهیم داد.

مقدار: ۷ تا ۸ فنجان

مواد لازم بستنی زغالی :

 خامه زده شده  ۴۰۰ میلی لیتر
زغال خوراکی فعال ۲ قاشق غذاخوری
 تخم مرغ ۴ عدد
 شکر ۱۴۰ گرم
عصاره وانیل ۱ قاشق چایخوری

مراحل انجام و ساخت بستنی زغالی :

خامه زده شده و زغال فعال را با همزن برقی خوب هم بزنید. در یک کاسه جداگانه، تخم مرغ ها را بشکنید و شکر و وانیل را به آن اضافه کنید. آنها را با همزن برقی تا زمانیکه خوب کش بیاید هم بزنید.

مخلوط به دست آمده تخم مرغ، شکر و وانیل در مرحله سوم را با مخلوط خامه زده شده و زغال فعال مرحله اول در طی چند مرحله با همزن برقی ترکیب کنید.

مخلوط مرحله چهارم را در یک ظرف دردار بریزید و به مدت ۸ ساعت در یخچال بگذارید. بعد از ۸ ساعت بستنی شما آماده است.

توصیه راه گشا صنعت به شما

از خوردن این نوع بستنی ها پرهیز کنید. از مصرف این نوع بستنی در سنین کم و کهن سالان همچنین خانم های باردار جدا خوداری نمایید. توصیه ما به شما مصرف بستنی های پاستوریزه است، حتمی می توانید خودتان در منزل با کمک فرزندانتان بستنی های مورد علاقه خود را درست کنید. به جای این نوع بستنی زغالی می توانید از بستنی های رولی که در حضور شما با میوه دلخواه چرا تهیه می شود استفاده کنید.

منبع: بیتوته

طرز تهیه دسر خربزه برای تقویت از کلیه ها


طرز تهیه بستنی زغالی

طرز تهیه بستنی زغالی

طرز تهیه بستنی زغالی


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا