تبلیغ

دانلود بازی کامپیوتر

.

دانلود انیمیشن دوبله فارسی

.



لینک های خراب را در قسمت نظرات گزارش دهید. (در کمترین زمان ممکن اصلاح میشود.)
خودرو

عصر جدید لامبورگینی، در راه است

امتیاز یادت نره

عصر جدید لامبورگینی

999 عصر جدید لامبورگینی، در راه است

مجله نت پاک

لامبورگینی اوروس اواخر امسال به عنوان پویاترین شاسی‌بلند لوکس بازار عرضه خواهد شد. این رویداد از جهات مختلف برای لامبورگینی و صنعت خودروی جهان اهمیت دارد.

در زمان عرضه جهانی مدل جدید هوراکان پرفورمانته، لامبورگینی درباره شاسی‌بلند آینده خود آزادانه‌تر صحبت کرد؛ چرا که این خودرو برای لامبورگینی آغازگر فصل تازه ای است. این شاسی‌بلند (که اولین بار در نمایشگاه خودروی بیجینگ ۲۰۱۲ رونمایی شد)؛ نه تنها امیدی برای دوبرابر کردن فروش سالانه و رساندن آن به حداقل ۶۰۰۰ واحد است، بلکه به عنوان مدل سوم پس از ابرخودروهای هوراکان و اونتادور که موتور وسط هستند، شکل می‌گیرد. همچنین در دسامبر؛ تاریخ معرفی رسمی این خودرو در سنت آگاتا،‌ امکانات لامبورگینی در این ناحیه دوبرابر می‌شود. در ادامه‌ی بررسی برنامه‌های مدیران اجرایی هر بخش از لامبورگینی، با زومیت همراه باشید.

جنبه تجاری

تصمیم لامبورگینی برای ساخت شاسی‌بلند به این خاطر نیست که تا به حال چنین خودرویی طراحی نکرده است. پلی بزنیم به دهه ۱۹۸۰، خودروی LM002 برای مقاصد نظامی طراحی شده بود ولی پس از مدتی برای فروش به بازار عرضه شد؛ اگر چه در آن زمان حتی واژه شاسی‌بلند وجود نداشت! استفانو دومینیکالی، مدیر عامل لامبورگینی توضیح می دهد که سرمایه گزاری بر روی شاسی بلند جدید نه تنها فروش این برند تجاری را افزایش می دهد بلکه باعث جذب مشتری های جدید می شود. یکی از سران سابق فرمول یک فراری می گوید: دنیا تغییر کرده است و امروزه نسل جدیدی از افراد ثروتمند را در خوی جای داده است؛  ما قصد داریم این مشتریان جدید را جذب برند خود کنیم.

استفانو دومینیکالی

netpaak.ir telegram عصر جدید لامبورگینی، در راه است

دومینیکالی تصدیق می کند که بسیاری از مشتری های هوراکان و اونتادور افراد جوان هستند و هیجان انگیز بودن این خودروها آنها را جذب کرده است. برخلاف طرفداران فراری، اکثر این مشتری‌ها لزوما خبری از سابقه‌ی درخشان لامبورگینی ندارند، خصوصا مشتری‌های جدید ما که در چین زندگی می‌کنند. چون که لامبورگینی عضو گروه فولکس‌واگن است؛ در هر بخش تا حد امکان باید همکاری مشترک صورت گیرد؛ به همین دلیل اوروس با پلتفرم مشترک خودروهای آئودی Q7 و Q8، بنتلی بنتایگا و پورشه کاین ساخته شده است.

مهندسی

مائوریزیو رجیانی، مدیر تحقیق و توسعه می‌گوید:

دو پیشرانه روی این خودرو نصب خواهند شد؛ موتور توربوشارژ  V8 و پلاگین هیبرید (بنزینی الکتریکی) که با وجود عدم حضور گزینه هیبرید، در مدل‌های همتای آن، مهر تاییدی بر ورود لامبورگینی به فصلی تازه است.

 

ef0e07c7 d01f 415d a4cd 3c4699e653af عصر جدید لامبورگینی، در راه است

رجیانی با تاکید بر ضرورت کاهش کربن دی اکسید تولیدی خودروها و رساندن آن به درجه عادی در مدل‌های اسپرت، استفاده از پیشرانه‌های هیبریدی را مغایر با اصل وجودی اسپورت لامبورگینی نمی‌داند و معتقد است، این موضوع در آینده هم باید در دستور کار باشند. اگرچه رجیانی وارد جزئیات نشده است؛ اما می‌دانیم دو پیشرانه‌ی توربوی V8 در اکثر مدل‌های گروه فولکس‌واگن کار می‌شود؛ نسخه ۴ لیتری در تعدادی از مدل‌های آئودی، بنتلی و پورشه که همگی پلتفرم موتور جلوی MSB دارند،‌ استفاده می‌شود. پیشرانه پلاگین هیبریدی ممکن است سیستم V8 که در آخرین پورشه پانامرا استفاده شده است باشد؛ هر چند یک پیشرانه جایگزین V6 با حجم کمتر از ۳ لیتر برای بازار چین و تایلند بنا به دلایل مالیاتی مفید‌تر است. ترکیب آیرودینامیک فعال ALA (که اولین بار در هوراکان پرفومانته دیده شد و در مسیر مخصوص هندلینگ ناردو در جنوب ایتالیا اصلاح شده است) به دینامیک حرکتی اوروس کمک شایانی می‌کند؛‌ اگرچه رجیانی در این مورد نظری نداده است. او می‌گوید اوروس توانایی حرکت خارج جاده ای بسیار خوبی هم دارد، با این حال اسپورت‌ترین شاسی‌بلند جاده‌ای در کلاس خودش محسوب می‌شود:

ما می‌توانیم سواری پرفومانته را مثل نسخه عادی هوراکان در دنیای واقعی بسازیم ولی این خودرو در جاده خیلی بهتر عمل می‌کند.

طراحی

از آنجا که اوروس پنج سال پیش معرفی شد؛‌ هر چند نمونه مفهومی قابل تحسینی داشته است ولی اعمال یک سری به روزرسانی در ظاهر آن ضرورت دارد.

05dae699 b80f 4f25 8752 470854b07058 عصر جدید لامبورگینی، در راه است

میتجا بورکرت،‌ مدیر طراحی می‌گوید که اوروس شکل اصلی نمونه مفهومی را حفظ خواهد کرد؛ اگرچه سقف خودرو باید به دلیل افزایش کارایی بالاتر بیاید. او تاکید می‌کند که اوروس باید ویژگی های اصلی یک لابورگینی را در خود جای دهد. این شاسی‌بلند اسپورت‌تر  و پرشتاب‌تر از مدل های هم‌رده‌ی خود مثل بیام‌و X6، مرسدس بنز GLE کوپه و رنج روور ولار خواهد بود. ( البته هر سه خودرو در رده قیمتی پایین‌تری رقابت می‌کنند)

water netpaak999 e1496362010441 عصر جدید لامبورگینی، در راه است


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا