تبلیغاتطب اسلامی سنتیعمومی

فواید ۱۰ گیاه شفابخش برای سلامتی

امتیاز یادت نره

فواید ۱۰ گیاه شفابخش برای سلامتی

یک گیاه شفابخش – که در غیر این صورت به عنوان یک گیاه دارویی شناخته می شود – گیاهی است که یا از طبیعت جمع آوری می شود یا به عمد برای ارزش دارویی یا درمانی آن رشد می کند. انسان ها هزاران سال است که از گیاهان برای درمان بیماری ها، دردها و بیماری ها استفاده کرده اند. از جمله قویترین داروی گیاهی برای زود انزالی به شمار می روند.

از اجزای این گیاهان دارویی – برگ، پوست، ساقه، ریشه، دانه و گل – برای ایجاد داروهای گیاهی استفاده می شود. گیاهان شفابخش همچنان محبوب هستند. امروزه، بیش از یک سوم آمریکایی ها گزارش می دهند که برای کمک به درمان بیماری ها و بیماری های مختلف به داروهای گیاهی روی می آورند.

۱۰ گیاه شفابخش

گیاهان دارویی زمانی که به عنوان یک درمان مکمل استفاده می‌شوند می‌توانند مفید باشند، اما آن‌ها درمان برای همه چیزهایی نیستند که شما را آزار می‌دهند. بسیاری از آنها دارای خطرات و عوارض جانبی هستند و داروهای گیاهی در حال حاضر توسط سازمان غذا و دارو (FDA) برای تعیین ایمنی یا اثربخشی آنها تنظیم نشده است.

این ۱۰ درمان گیاهی شواهدی از کمک به تسکین علائم یا درمان شرایط سلامتی دارند.

گیلاس زمستانی – پنیر باد

آشواگاندا از گیاه Withania somnifera که به نام های جینسنگ هندی و گیلاس زمستانی هندی نیز شناخته می شود، می آید. درختچه همیشه سبز بومی آفریقا و آسیا است و در برخی از مناطق خاورمیانه و هند رشد می کند.

کاربردهای سنتی

آشواگاندا برای هزاران سال به دلیل خواص دارویی آن مورد استفاده قرار گرفته است. این گیاه همه کاره در طب آیورودا (سیستم طب سنتی در هند) برای افزایش سطح انرژی، کاهش اضطراب و استرس و کاهش درد و التهاب رایج است.

تحقیقات نشان می دهد که این گیاه قدرتمند به طور قابل توجهی سطوح کورتیزول (هورمون استرس اولیه) را کاهش می دهد و به کاهش استرس و اضطراب کمک می کند.

آشواگاندا همچنین برای بهبود سلامت جنسی مردان استفاده می شود، زیرا این گیاه می تواند سطح تستوسترون را در مردان افزایش دهد. گفته می شود که ریشه گیاه چوبی از اختلال نعوظ حمایت می کند، میل جنسی (میل جنسی) را افزایش می دهد و لذت جنسی را افزایش می دهد.

اکثر مردم بلافاصله اثرات آشواگاندا را احساس نمی کنند. ممکن است هفته ها طول بکشد تا مزایای آشواگاندا قابل توجه باشد.

بابونه

بابونه گلی است بومی اروپای غربی، هند و آسیای غربی. اکنون آزادانه در سراسر ایالات متحده رشد می کند. دو نوع بابونه وجود دارد: آلمانی (در غرب میانه رشد می کند) و رومی (گیاهی چند ساله که بوی سیب می دهد).

کاربردهای سنتی

بابونه یک داروی گیاهی محبوب در ایالات متحده است که معمولاً برای کاهش اضطراب و ایجاد آرامش استفاده می شود. به گفته مرکز ملی سلامت مکمل و یکپارچه، بخشی از مؤسسه ملی سلامت، بابونه زمانی که به عنوان چای استفاده شود “احتمالا بی خطر” است. و ممکن است برای استفاده کوتاه مدت خوراکی بی خطر باشد. اطلاعات کافی در مورد ایمنی طولانی مدت استفاده از بابونه برای اهداف دارویی وجود ندارد.

images 1657692249 فواید ۱۰ گیاه شفابخش برای سلامتی

در اروپا از بابونه برای کمک به بهبود زخم و کاهش التهاب و تورم استفاده می شود. اثربخشی ثابت شده آن از محبوبیت این داروی گیاهی حمایت می کند.

یک بررسی در سال ۲۰۱۶ نشان داد که بابونه یک گیاه همه کاره است. معمولاً برای اثرات آنتی اکسیدانی، ضد میکروبی، ضد افسردگی، ضد التهابی، ضد دیابتی و ضد اسهال استفاده می شود. همچنین برای مدیریت استئوآرتریت زانو، کولیت اولسراتیو، سندرم پیش از قاعدگی، و اختلالات گوارشی مفید است.

 بابونه رومی چیست؟

اکیناسه گیاهی گلدار از خانواده دیزی است. گلبرگ های بزرگ و سرخابی گل در اوایل تا اواخر تابستان باز می شوند. در شرق و مرکز آمریکای شمالی رشد می کند و برگ، ساقه و ریشه اکیناسه معمولاً برای اهداف دارویی استفاده می شود.

کاربردهای سنتی

اکیناسه به طور سنتی به عنوان درمانی برای دندان درد، درد روده، نیش مار، تشنج، تحریک پوست، آرتریت و سرطان استفاده می شود. امروزه، اکیناسه یک درمان خانگی است که معمولاً برای کوتاه کردن مدت یا جلوگیری از سرماخوردگی و آنفولانزا استفاده می شود. همچنین به طور گسترده ای برای ترویج بهبود زخم استفاده می شود

اکیناسه سرشار از موادی است که اعتقاد بر این است که درد را تسکین می دهد، التهاب را کاهش می دهد و اثرات ضد ویروسی و آنتی اکسیدانی دارد.

برخی از مطالعات نشان می‌دهند که استفاده از اکیناسه برای جلوگیری از عفونت‌های تنفسی فوقانی فواید جزئی دارد. اما مطالعات بیشتری برای تعیین اثربخشی آن در پیشگیری یا کوتاه کردن مدت سرماخوردگی مورد نیاز است

سیر

سیر گیاهی چند ساله بومی آسیای مرکزی است که به خاطر پیازهای خوش طعمش پرورش داده می شود. در حال حاضر در سراسر جهان توسط بسیاری از فرهنگ ها رشد کرده است. سیر هم برای اهداف پخت و پز و هم از نظر خواص دارویی ارزش دارد.

کاربردهای سنتی

انسان ها هزاران سال است که از سیر استفاده می کنند. مصارف طب سنتی شامل پیشگیری از عفونت، کاهش فشار خون، درمان سل، قولنج، بیماری کبد، کرم روده و کاهش تب است.

ترکیبات موجود در سیر دارای خواص ضد میکروبی، ضد سرطانی و ضد التهابی هستند. تحقیقات نشان می دهد که سیر می تواند فشار خون را کاهش دهد و خطر حمله قلبی و سکته را کاهش دهد.

images 1657692273 فواید ۱۰ گیاه شفابخش برای سلامتی

سیر ممکن است در پیشگیری از انواع خاصی از سرطان موثر باشد. تحقیقات نشان می دهد که مصرف منظم سیر پخته یا خام ممکن است خطر ابتلا به سرطان روده بزرگ را کاهش دهد.

زنجبیل

زنجبیل (Zingiber officinale) گیاهی است با ساقه برگ‌دار و گل‌های سبز مایل به زرد. زنجبیل بومی آسیا و هند است و از خانواده Zingiberaceae است. این ادویه همه کاره از ساقه زیرزمینی گیاه زنجبیل به دست می آید و به غذاها و نوشیدنی ها در سراسر جهان اضافه می شود.

images 1657692298 فواید ۱۰ گیاه شفابخش برای سلامتی

در طب سنتی چینی از ریزوم تازه (ساقه زیرزمینی) Zingiber officinale Roscoe استفاده می شود که به آن Zingiberis Rhizoma Recens می گویند.

جینکو

جینکو بیلوبا (که به طور گسترده با نام جینکو شناخته می شود) یکی از قدیمی ترین گونه های درختی است که باقی مانده است. جینکو که بومی آسیا است، یکی از پرفروش ترین داروهای گیاهی در ایالات متحده است. از برگ های جینکو برای تولید عصاره ها، کپسول ها و قرص ها استفاده می شود. در ادامه با طرز تهیه شربت زنجبیل آشنا شوید.

برگ های جینکو را می توان به عنوان چای نیز مصرف کرد. آجیل همچنین در طب سنتی چینی برای خس خس سینه استفاده می شود.

کاربردهای سنتی
هزاران سال است که از برگ های جینکو برای فواید دارویی استفاده می شود. اینها شامل درمان برونشیت، آسم، خستگی مزمن و وزوز گوش (زنگ در گوش) است. برخی از مردم بر این باورند که جینکو دارای خواص قوی تقویت کننده مغز است، اگرچه مطالعات بیشتری برای تعیین اینکه آیا این درست است مورد نیاز است.

جینسینگ

جینسینگ یک گیاه شناخته شده با تعدادی از فواید سلامتی است که به آن نسبت داده می شود. گاهی اوقات از آن به عنوان “ریشه انسان” یاد می شود زیرا به شکل یک شخص است، انواع مختلفی از جینسنگ وجود دارد.

جینسینگ آمریکایی (Panax quinquefolius) یک گیاه علفی چند ساله بومی جنگل های برگریز ایالات متحده است. جینسنگ آسیایی (Panax ginseng) بومی چین، کره و سیبری شرقی است. نام گیاه شناسی Panax از کلمه “panacea” گرفته شده است که نشان دهنده کاربرد همه کاره جینسنگ برای اهداف دارویی است.

جینسینگ سیبری (Eleutherococcus senticosus) در طب سنتی چینی eleuthero یا ci wu jia نیز نامیده می شود.۲۳ نسبت به انواع دیگر تونیک کمتری دارد و بیشتر به عنوان یک آداپتوژن عمل می کند. Panax notoginseng، همچنین به نام رادیکس notoginseng یا سانچی، به طور سنتی برای کنترل خونریزی استفاده می شود.

اسطوخودوس

یکی از محبوب ترین گیاهان در جهان، اسطوخودوس (Lavandula) درختچه ای همیشه سبز با بوی مطبوع است که در تپه های کم ارتفاع رشد می کند و بومی مدیترانه است. اسطوخودوس از خانواده نعناع است و در بسیاری از نقاط جهان رشد می کند.

این گیاه همه کاره در محصولات مراقبت شخصی، پخت و پز، روغن‌های ضروری استفاده می‌شود و به دلیل مزایای بالقوه برای سلامتی، به یکی از گیاهانی که به خوبی مورد مطالعه قرار گرفته‌اند، تبدیل شده است.

images 1657692322 فواید ۱۰ گیاه شفابخش برای سلامتی

کاربردهای سنتی
اسطوخودوس قرن هاست که توسط انسان ها برای همه چیز از عطر گرفته تا رایحه درمانی و اهداف دارویی استفاده می شود. خواص درمانی این گیاه به طور سنتی برای درمان نیش حشرات و سوختگی ها، تمیز کردن زخم ها و محافظت در برابر بیماری های خاص مورد استفاده قرار می گرفت.

دوز مناسب از خار مریم

به عواملی مانند سن، جنس و سابقه پزشکی شما بستگی دارد. بهتر است با متخصص مراقبت های بهداشتی، داروساز، و/یا یک پزشک جایگزین کار کنید. آنها می توانند دوز شما را برای اطمینان از اثربخشی و ایمنی شخصی سازی کنند.

ملاحظات
هنگامی که در دوزهای زیاد مصرف شود، خار مریم ممکن است باعث حساسیت به نور خورشید شود. قبل از استفاده از این داروی گیاهی با متخصص مراقبت های بهداشتی خود صحبت کنید. این می تواند تداخلات جدی با برخی داروها داشته باشد. اگر از داروهای ضدافسردگی استفاده می کنید، از مصرف خارمریم خودداری کنید، زیرا ممکن است باعث افزایش تهدید کننده زندگی در سروتونین شود.

زردچوبه

زردچوبه که بومی جنوب آسیا است، گیاهی علفی و چند ساله از خانواده زنجبیل است. بیش از ۴۰۰۰ سال است که از آن برای خواص دارویی استفاده می شود. همچنین درمان زخم بستر با زردچوبه امکان پذیر است.

کاربردهای سنتی
زردچوبه یکی از گیاهانی است که به طور گسترده مورد مطالعه قرار گرفته است. خواص آنتی اکسیدانی، ضد التهابی، ضد باکتریایی و ضد سرطانی دارد. در آیورودا و سایر سیستم‌های طب سنتی، برای عفونت‌های دستگاه تنفسی فوقانی، دستگاه گوارش و مشکلات پوستی استفاده می‌شود. از زردچوبه برای تغییر رنگ پوست پیازی استفاده می شود.

images 1657692340 فواید ۱۰ گیاه شفابخش برای سلامتی

طب آیورودا

گیاهان آیورودا جزء اصلی آیورودا هستند، یک روش طب سنتی که در هند سرچشمه گرفته است. تمرین‌کنندگان از گیاهان برای حفظ تعادل ذهن، بدن و روح استفاده می‌کنند.

زردچوبه هنوز هم یک داروی گیاهی محبوب است. به عنوان کمک کننده در شرایطی مانند آلرژی، آرتریت، اختلالات گوارشی، عفونت های تنفسی، افسردگی و بیماری های کبدی تبلیغ می شود.

تحقیقات نشان می دهد که زردچوبه ممکن است به عنوان یک مکمل خوراکی یا استفاده موضعی (روی پوست) فواید درمانی برای سلامت پوست داشته باشد. زردچوبه همچنین در کاهش درد مفاصل ناشی از آرتریت موثر است. یک مطالعه نشان داد که شرکت کنندگانی که ۱۰۰ میلی گرم در روز عصاره زردچوبه مصرف می کردند، کاهش درد مفاصل را تجربه کردند.

منبع : فارسی کلاب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا