تبلیغ

دانلود بازی کامپیوتر

.

دانلود انیمیشن دوبله فارسی

.



لینک های خراب را در قسمت نظرات گزارش دهید. (در کمترین زمان ممکن اصلاح میشود.)
پزشکی و سلامت مجلهطب اسلامی سنتیعمومی

مبارزه با خستگی مزمن با ویتامین‌ها

امتیاز یادت نره

مبارزه با خستگی مزمن – ویتامین‌های مفید برای مبارزه با خستگی مزمن کمبود ویتامینهایی که سبب خستگی تان می شوند بهترین ویتامین ها و خوراکی ها برای رفع خستگی تغذیه در سندرم خستگی مزمن

مبارزه با خستگی مزمن

مبارزه با خستگی مزمن با ویتامین‌ها

مبارزه با خستگی مزمن

خستگی مزمن که اغلب سندروم خستگی مزمن نیز نامیده می‌شود، اختلالی پیچیده است. ثابت شده است که استفاده از مکمل‌های تغذیه‌ای ویتامین در درمان این بیماری مؤثر هستند. سندروم خستگی مزمن اختلالی پیچیده است زیرا، چند علت زمینه‌ای و اصلی دارد. خستگی می‌تواند ذهنی یا فیزیکی باشد.ویتامین‌های لازم برای درمان سندرم خستگی مزمن را می‌توان از طریق رژیم غذایی متعادل تأمین کرد. مکمل‌های ویتامین نیز مقدار کافی این مواد مغذی را تأمین می‌کنند ولی، قبل از مصرف با پزشک مشورت کنید.بیمارانی که از این سندروم رنج می‌برند حتی علیرغم خواب و استراحت کافی احساس آرامش نمی‌کنند.

سندروم خستگی مزمن می‌تواند چند علت داشته باشد .

برخی از علل شایع آن عبارتند از:

• عفونت‌های ویروسی و عفونت‌های ناشی از نقصان دستگاه ایمنی
• کم خونی یا فقر آهن که معمولاً ناشی از خونریزی زیاد است
• افسردگی و عوامل روانی دیگر
• تغییرات هورمونی
• فشار خون مزمن، خفیف یا پایین
• سابقه پزشکی آلرژی و عفونت‌های کاندیدا
• عوامل ژنتیکیبیشتر بخوانید:۷ دلیل خستگی های مزمن

netpaak.ir telegram مبارزه با خستگی مزمن با ویتامین‌ها
دانلود فیلم و سریال در upko آپکو

علل اولیه این سندروم هنوز تعیین نشده‌اند. ولی، محققان اخیراً اثبات کرده‌اند که این سندروم را می‌توان با استفاده از مکمل‌های تغذیه‌ای به طور مؤثر درمان کرد. استفاده از رژیم غذایی متعادل و سالم برای مبارزه با سندروم خستگی اهمیت زیادی دارد. نتایج امیدوار کننده‌تری در بیمارانی که از مکمل‌های تغذیه‌ای در کنار رژیم غذایی سالم استفاده می‌کنند مشاهده شده است. البته قبل از مصرف این مکمل‌ها با پزشک مشورت کنید.

ویتامین‌های مختلف موجود در مکمل‌ها را می‌توان به صورت زیر تشریح کرد:

ویتامین A ویتامینی محلول در چربی است و ماده مغذی ضد استرس مهمی محسوب می‌شود. ویتامین A به حفظ سلامت پوست و غشاهای مخاطی کمک می‌کند. محافظت ویتامین A از پوست و غشاهای مخاطی از ورود ویروس‌ها و عفونت جلوگیری می‌کند. ویتامین A همچنین فعالیت سلول‌های T را تسهیل می‌کند. سلول‌های T به تقویت دستگاه ایمنی و مبارزه با بیماری‌ها کمک می‌کنند.

تولید نرمال گلبول‌های قرمز خون با ویتامین A تضمین می‌شود و بدین ترتیب به درمان کم خونی کمک می‌کند. عملکرد سالم دستگاه ایمنی توسط غده تیموس حفظ می‌شود. کارکرد تیموس با استفاده از ویتامین A تنظیم می‌شود. بتا کاروتن یک پروویتامین و پیش ساز ویتامین A است. در سندروم خستگی مزمن، پروویتامین‌هایی مانند بتا کاروتن تنها در مراحل مقدماتی عمل می‌کنند. ولی، این پروویتامین‌ها آنتی اکسیدانی قوی هستند و به مبارزه با رادیکال‌های آزاد و تقویت دستگاه ایمنی بدن کمک می‌کنند.

ویتامین B

ویتامین ب کمپلکس شامل ۱۲ ویتامین B است که عملکرد متابولیک مناسب در بدن انسان را به عهده دارند. ویتامین B ویتامینی محلول در آب است. ویتامین B فعالیت‌هایی مانند متابولیسم گلوکز و فعالیت هورمون استروژن را تنظیم می‌کند. اسید فولیک، ویتامین B6 و B12 سه کمپلکس ضروری ویتامین B هستند. ماهی، گوشت و محصولات لبنی منابع غنی از ویتامین B12 هستند. ویتامین B6 برای عملکرد دستگاه ایمنی ضروری است که می‌تواند به مبارزه با قارچ‌ها، باکتری‌ها و ویروس‌ها کمک کند. خستگی، تغییرات خلق و خو، احتباس آب و علائم دیگر سندروم پیش از قاعدگی در زنان را می‌توان با مصرف ویتامین B6 کاهش داد. سبزیجات و روغن‌های ماهی غنی از ویتامین B6 هستند.

غلات کامل

برای تأمین نیاز‌ ویتامین B باید در رژیم غذایی روزانه گنجانده شوند.

ویتامین C

ویتامین C ویتامینی محلول در آب است و نقش مهمی در حفظ سلامت دستگاه ایمنی ایفا می‌کند. ویتامین C به مبارزه با ویروس‌ها و عفونت‌های مختلف کمک می‌کند و تولید پادتن‌های لازم توسط گلبول‌های سفید خون را حفظ می‌کند. افرادی که کمبود ویتامین C دارند با افزایش سطح هیستامین مواجه می‌شوند و بیشتر در معرض حملات آلرژیک قرار دارند. این ویتامین به درمان کم خونی کمک می‌کند زیرا، به جذب آهن از مواد غذایی در دستگاه گوارش کمک می‌کند.

بیوفلاوونویدها به همراه ویتامین C به کاهش بیماری‌های کم خونی در زنانی که از خونریزی شدید در دوران قاعدگی رنج می‌برند کمک می‌کند. بیوفلاوونویدها مواد شیمیایی هستند که رنگدانه‌های گیاهان و میوه‌ها را تشکیل می‌دهند. انگور، توت سیاه و گیلاس حاوی مقادیر زیادی بیوفلاوونوید هستند.

 ویتامین E

ویتامین E یک آنتی اکسیدان است و دارای خاصیت ضد هیستامینی می‌باشد. دستگاه ایمنی سالام می‌تواند با بیماری‌های مختلف ناشی از عفونت‌ها، ویروس‌ها و باکتری‌ها مقابله کند. خاصیت ضد هیستامینی ویتامین E ویژگی غربالگری در برابر حملات آلرژیک ایجاد می‌کند. سندرم خستگی مزمن در زنان با کمک مکمل‌های ویتامین E درمان می‌شود. به زنانی که استروژن مصرف می‌کنند و نمی‌توانند آن را تحمل کنند، توصیه می‌شود مکمل‌های ویتامین E استفاده کنند. جوانه گندم، میوه‌‌ها، سبزیجات، دانه‌های روغنی و آجیل منابع غنی از ویتامین E هستند.

ویتامین‌های لازم برای درمان سندرم خستگی مزمن را می‌توان از طریق رژیم غذایی متعادل تأمین کرد. مکمل‌های ویتامین نیز مقدار کافی این مواد مغذی را تأمین می‌کنند ولی، قبل از مصرف با پزشک مشورت کنید. ورزش کردن منظم، خالی کردن ذهن از استرس، استفاده از رژیم غذایی سالم و متعادل و خواب و استراحت کافی در کنار استفاده از این ویتامین‌ها برای حفظ سلامت بدن لازم است.

منبع راسخون

___________________________________________________________


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا