تبلیغ

دانلود بازی کامپیوتر

.

دانلود انیمیشن دوبله فارسی

.



لینک های خراب را در قسمت نظرات گزارش دهید. (در کمترین زمان ممکن اصلاح میشود.)
پزشکی و سلامت مجله

نشانه های مهم سوزش معده و سر دل

امتیاز یادت نره

نشانه های مهم سوزش معده و سر دل علل سوزش سردل چيست؟ چه وقت سوزش معده خطرناک است؟ سوزش سر دل و ۱۰ درمان خانگی برای آن

نشانه های مهم سوزش معده و سر دل

نشانه های مهم سوزش معده و سر دل

نشانه های مهم سوزش معده و سر دل

سوزش خفیف هر از چند گاه برای بسیاری از افراد، به ویژه کسانی که سن بیشتری دارند، مشکل بزرگی به شمار نمی آید. سوزش سردل نسبتا رایج است. در واقع، طی دوره ای هفتگی، یک نفر از هر ده نفر، علائم سوزش سردل دارد و به طور معمول این مشکل با غذاهای خاص، داروها و استرس مرتبط است.

اما گاهی اوقات، سوزش سر دل ممکن است نشان دهنده مشکلات جدی تر، مانند بیماری ریفلاکس دستگاه گوارش (که همچنین به عنوان GERD یا ریفلاکس اسید شناخته می شود) و یا حتی حملات قلبی باشد. و اگر شما به طور مکرر از سوزش معده رنج می برید، اسید معده که این مشکل را به وجود می آورد، ممکن است منجر به وخامت مری شود. اگر هر کدام از پنج علامت ذکر شده در این مقاله از راستینه را دارید، ممکن است وقت آن باشد که پزشک خود را از این موضوع مطلع کنید.

 ***

درد شدید قفسه سینه دارید.

سوزش سر دل که با درد قفسه سینه، تنگی نفس، ضعف، ضربان قلب نامنظم و درد در بازو، شانه یا صورت همراه است، ممکن است سوزش سر دل نباشد. ممکن است حمله ای قلبی یا رویداد قلبی شدید دیگری باشد.

netpaak.ir telegram نشانه های مهم سوزش معده و سر دل

در صورت بروز این علائم، بلافاصله با اورژانس تماس بگیرید.

 ***

داروهای ضد اسید یا بدون نسخه کمکی به این مشکل نمی کنند.

اگر داروهای ضد اسید دیگر تاثیری در تسکین سوزش سر دل شما ندارند، یا اگر در اولین نوبت مصرف تاثیر نداشتند، ممکن است سوزش سر دل شما به بیماری GERD یا بیماری ریفلاکس معده پیشرفت کرده باشد. با GERD، اسید معده به مری بر می گردد که باعث می شود احساس سوزش سر دل اساسا از کنترل خارج شود و GERD درمان نشده می تواند منجر به مشکلات بیشتر مانند سوء هاضمه و التهاب مری (ازوفاژیت) شود.

 ***

کاهش وزن ناخواسته یا علائم مشکلات معده دارید.

سوزش معده ممکن است نشانه ای از مسائل جدی تر گوارش یا ریفلاکس اسید درمان نشده باشد که ممکن است به عواقبی بیانجامد که نیاز به مداخله فوری داشته باشد. اگر بدون این که تلاشی برای کاهش وزن کرده باشید به سرعتوزن خود را از دست می دهید، تهوع مکرر و / یا اسهال دارید، خون بالا می آورید، یا مدفوع خون آلود دارید، سریعا به پزشک مراجعه کنید و یا با اورژانس تماس بگیرید. علائم دستگاه گوارش می توانند نشانه طیف کاملی از بیماری ها از سرطان تا مسمومیت غذایی باشند، بنابراین آن ها را جدی بگیرید و در صورت بروز به دکتر خود مراجعه کنید.

 ***

سرفه مزمن دارید.

سرفه ممکن است به هر علتی از یک سرماخوردگی ساده گرفته تا آسم باشد، بنابراین تشخیص ارتباط سرفه با سوزش سر دل، ممکن است دشوار باشد. اما اگر علاوه بر سوزش سر دل سرفه ای مداوم دارید که متوقف نمی شود، این دو ممکن است باعث بدترشدن یکدیگر شوند. از آنجا که سوزش معده درمان نشده می تواند به بافت مری آسیب برساند، اغلب می تواند منجر به سوزش معده شود. به همین ترتیب، سرفه درمان نشده ممکن است به مری شما آسیب برساند و منجر بهسوزش سر دل شود.

این مشکل در زندگی شما اختلال ایجاد می کند.

اگر هر یک از این علائم، تاثیر منفی در زندگی شما می گذارند، ایده خوبی است که با پزشک خود ارتباط برقرار کنید. اگر سوزش سردل شما مداوم است و داروها کمکی به رفع آن نمی کنند، در حال ایجاد تغییر سبک زندگی شما برای مقابله با درد است، یا باعث اختلال در خواب، کار و یا آرامش شما می شود، زمان آن است علت اصلی این مشکل را کشف کنید. این کار نه تنها در بلند مدت سلامتی شما را حفظ خواهد کرد، بلکه احساس خوبی نیز خواهید داشت.

منبع: راستینه

________________________________________________________

pezeshki نشانه های مهم سوزش معده و سر دل


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا