تبلیغ

دانلود بازی کامپیوتر

.

دانلود انیمیشن دوبله فارسی

.



لینک های خراب را در قسمت نظرات گزارش دهید. (در کمترین زمان ممکن اصلاح میشود.)
طب اسلامی سنتیتغذیه و اشپزیعمومی

نوشیدنی های فوق العاده برای ماه رمضان

امتیاز یادت نره

نوشیدنی های فوق العاده برای ماه رمضان نوشیدنی فوق العاده برای تشنه نشدن در ماه رمضان ترفندهای فوق العاده برای رفع عطش در ماه رمضان

نوشیدنی های فوق العاده برای ماه رمضان

 

نوشیدنی های فوق العاده برای ماه رمضان

یکی از موارد تغذیه ای که در ماه مبارک رمضان بیشتر به آن توجه می شود، نوشیدنی هاست؛ مخصوصا اگر این ماه در فصول گرم سال قرار گرفته باشد. در این اینفوگرافی بهترین نوشیدنی ها برای پیشگیری و رفع عطش آورده شده است، با ما همراه باشید…

ترفندهای فوق العاده برای رفع عطش در ماه رمضان

توصیه های طب سنتی برای رفع عطش در ماه رمضان را در این مطلب بخوانید. نوشیدنی های سنتی مانند شربت آبلیمو، خاکشیر، تخم شربتی،کاسنی ،سکنجبین و بید مشک می تواند به کاهش تشنگی و عطش در ماه مبارک رمضان کمک کند. برخی نوشیدنی ها مثل شربت آبلیمو باعث ترشح بزاق شده و احساس تشنگی را برطرف می کند اما این به آن معنا نیست که نیاز بدن به آب تامین شده است.

دانه های خاکشیر می توانند آب را درون خود نگه دارند و به تدریج آن را به بدن تحویل دهد در نتیجه نیاز بدن را به مدت طولانی تر نسبت به آب تامین می کند. تخم شربتی نیز مانند خاکشیر با نگه داشتن آب درون خود باعث می شود، فرد دیرتر احساس تشنگی کند. اما بهتر است آن را بدون شکر یا با شکر کم مصرف کرد. در بین عرقیات سنتی، تنها کاسنی خاصیت خنک کنندگی بدن را دارد، از این رو پیشنهاد می شود نوشیدنی هایی مانند خاکشیر را با کمی کاسنی و گلاب مخلوط و سپس استفاده کرد.

netpaak.ir telegram نوشیدنی های فوق العاده برای ماه رمضان

***

همچنین اضافه کردن سکنجبین به خاکشیر نیز می تواند به رفع عطش کمک کند. دم کرده لیمو عمانی با گل گاو زبان و نبات نیز می تواند علاوه بر رفع تشنگی، باعث آرامش و خواب مناسب در شب شود. تهیه و مصرف شربت نعناع نیز در رفع تشنگیبسیار مفید است.

برای تهیه آن باید از شربت پایه استفاده کرد. جوشاندن شکر و آب به نسبت دو به یک و افزودن مقداری عرق نعناع و آب لیمو ترش که باید به صورت خنک مصرف شود. این شربت نیز به میزان زیادی ازعطشجلوگیری می کند. برای رفع عطش در ماه رمضان خیس کردن تمبر هندی و صاف کردن آن و سپس مخلوط آن با عسل و تهیه به صورت شربت، نوشیدنی مفیدی برای رفع یبوست در ماه رمضان محسوب می شود و همچنین از مخلوط زردآلوی تازه همراه عسل نیز به عنوان مواد غذایی مناسب جهت رفع عطش و سنگینی معده می توان استفاده کرد.

یک نوشیدنی فوق العاده برای رفع عطش بعد از افطار

مواد لازم برای چای ترش

چای ترش خشک: نصف فنجان
برگ نعنا: یک مشت
آب:‌ ۴ فنجان
شربت نعنا: یک سوم تا سه چهارم فنجان

مواد لازم برای لیموناد

آب لیمو ترش تازه: یک فنجان
آب: ۴ و نیم فنجان
شربت نعنا: سه چهارم تا ۱ فنجان

مواد لازم برای سیروپ نعنا

شکر: یک و نیم فنجان
آب: یک و نیم فنجان
برگ نعنا: یک چهارم فنجان

طرز تهیه

۱. چای ترش و برگ‌های خرد شده نعنا را در قابلمه‌ای بزرگ ریخته و ۴ فنجان آب اضافه کرده و در قابلمه را گذاشته ۲۴ ساعت در یخچال بگذارید بماند.

۲. چای را از صافی رد کنید و به اندازه‌ی دلخواه شربت نعنا بزنید . با یک سوم فنجان سیروپ شروع کنید و سپس متناسب با ذائقه‌ی خودتان شربت بیشتری اضافه کنید.

برای تهیه لیموناد

آب لیمو ، آب و شربت نعنا را اضافه کرده و در صورت تمایل برای شیرین‌تر شدن می‌توانید شربت بیشتری اضافه کنید. لیموناد را در یخچال بگذارید خنک شود.

برای تهیه شربت نعنا

۱. در قابلمه‌ای متوسط شکر، آب و برگ‌های خرد شده نعنا را مخلوط کرده به جوش بیاورید تا شکر حل شود. سپس از روی حرارت برداشته و در قابلمه را ۱۵- ۱۰ دقیقه بگذارید سپس بچشید اگر طعم نعنای شربت به اندازه ی کافی بود صافش کنید وگرنه ۱۰ دقیقه دیگر یا بیشتر بگذارید بماند و مزه بدهد . شربت را کناری بگذارید تا به دمای اتاق برسد سپس در یخچال بگذارید خنک شود.

۲. لیوان‌ها را یخ بریزید و به مقدار مساوی از لیموناد و چای ترش اضافه کنید و روی لیوان‌ها را با برگ‌های تازه نعنا و برش‌های لیمو تزئین کنید‌.

تدابیر ماه مبارک رمضان + ویدئو کلیپ

هرگز افطار را با آب یخ شروع نکنید

تغذیه ویژه ماه رمضان از دیدگاه طب سنتی

_____________________________________________________

 

طب اسلامی - طب سنتی - نت پاک


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا