تبلیغ

دانلود بازی کامپیوتر

.

دانلود انیمیشن دوبله فارسی

.



لینک های خراب را در قسمت نظرات گزارش دهید. (در کمترین زمان ممکن اصلاح میشود.)
مطالب " مهدویت "

نیاز بشر به حکومت جهانی

امتیاز یادت نره

نیاز بشر به حکومت جهانی

نیاز بشر به حکومت جهانی

نیاز بشر به حکومت جهانی

نیاز بشر به حکومت جهانی

زمانی که به تاریخ می نگریم، زندگی پر ماجرای انسان نشان دهنده این است که در هر عصری عقاید و افکار موهوم و بی پایه ، همیشه گروهی از افراد بشر و ملت ها را از هم جدا نموده و خودخواهی ها  باعث اختلاف شده و کینه ها را دامن زده است.

با نگاهی سطحی می توان پی برد که این امر بیش از هر امر دیگری برای بشریت زیان بار بوده است. برتری های نژادی، یا به نوع دیگر نژاد پرستی و در عصر حاضر ملیت پرستی های افراطی (ناسیونالیسم) بیش از هر چیز آتش جنگ را بر سر انسان ها ریخته است. اسلام به عنوان کامل ترین آئین آسمانی به ایجاد تحول فکری عظیم دست زده و ایدئولوژی را ارائه کرده است که با اعتقاد و عمل به آن تمام اختلافات از ریشه و بن برکنده خواهد شد و یگانگی و وحدت و در پی آن حکومت جهانی به وجود خواهد آمد.

امنیت

سختی های زندگی امروزه بشر، به خصوص نابرابری های اجتماعی، افزایش فقر و بردگی نوین انسان ها، انواع بدبختی های دست ساخته خود بشر باعث شده تا همگان به نبود امنیت و وجود آن تنها با ظهور یگانه منجی بیش از پیش معطوف شوند. ادیان الهی این تحول عظیم را تنها در گرو ظهور منجی می داند چنانچه اسلام حاکمیت را از آن مومنان می داند. «وَعَدَ اللَّهُ الَّذِینَ ءَامَنُواْ مِنکم وَ عَمِلُواْ الصَّلِحَتِ لَیَسْتَخْلِفَنَّهُمْ فىِ الْأَرْضِ كَمَا اسْتَخْلَفَ الَّذِینَ مِن قَبْلِهِمْ وَ لَیُمَكِّنَنَّ لهُمْ دِینهمُ الَّذِى ارْتَضىَ‏ لهمْ وَ لَیُبَدِّلَنهُم مِّن بَعْدِ خَوْفِهِمْ أَمْنًا یَعْبُدُونَنىِ لَا یُشْرِكُونَ بىِ شَیا وَ مَن كَفَرَ بَعْدَ ذَالِكَ فَأُوْلَئكَ هُمُ الْفَاسِقُون‏» (نور/۵۵) این حاکمیت وعده داده شده جز با حکومت جهانی و حاکمیت دین در سراسر جهان انطباق پذیر نیست.

netpaak.ir telegram نیاز بشر به حکومت جهانی

امنیت از ویژگی های مهم حکومت مطلق است برخی افراد آن را منحصر در زمان پیامبر دانسته و مصداق آیه را نیز همان زمان ذکر می کنند. اما امام صادق علیه السلام در نقد آنان می فرماید: کجا در زمان پیامبر و بعد از ان چنین امنیتی برای مومنان به وجود آمده است؟ ( کمال الدین تمام النعمه، ج۲، ص ۳۷) این امری است که خداوند به انسان وعده داده، لیبدلنّهم من بعد خوفهم امنا که با ظهور حضرت حجت عجل الله تعالی فرجه الشریف محقق خواهد شد.
چرا که یکی از ویژگی های تمکین دین، تسلط و اختیارات مطلق و ضمانت اجرایی دستورات است. (الکشاف عن حقایق غوامض التنزیل و عیون الاتاویل، ج۳، ۱۶۵) و این امر تنها در ظهور حضرت حجت امکان پذیر است. امنیت از ویژگی های مهم حکومت مطلق است برخی افراد آن را منحصر در زمان پیامبر دانسته و مصداق آیه را نیز همان زمان ذکر می کنند. اما امام صادق علیه السلام در نقد آنان می فرماید: کجا در زمان پیامبر و بعد از ان چنین امنیتی برای مومنان به وجود آمده است؟ ( کمال الدین تمام النعمه، ج۲، ص ۳۷) این امری است که خداوند به انسان وعده داده، لیبدلنّهم من بعد خوفهم امنا که با ظهور حضرت حجت عجل الله تعالی فرجه الشریف محقق خواهد شد.

اختلاط حق و باطل

اینکه جهان آمیخته ای از حق و باطل است از نظر هیچ صاحب اندیشه ای دور نیست. خداوند با بیان  حق و باطل   انسان را به پیروی از هر یک مختار نموده است. «وَ قُلِ الْحَقُّ مِنْ رَبِّکُمْ فَمَنْ شاءَ فَلْیُؤْمِنْ وَ مَنْ شاءَ فَلْیَکْفُرْ إِنَّا أَعْتَدْنا لِلظَّالِمینَ ناراً أَحاطَ بِهِمْ سُرادِقُها وَ إِنْ یَسْتَغیثُوا یُغاثُوا بِماءٍ کَالْمُهْلِ یَشْوِی الْوُجُوهَ بِئْسَ الشَّرابُ وَ ساءَتْ مُرْتَفَقا» و بگو حق از پروردگارتان [رسیده] است پس هر كه بخواهد بگرود و هر كه بخواهد انكار كند كه ما براى ستمگران آتشى آماده كرده‏ ایم كه سراپرده ‏هایش آنان را در بر مى‏ گیرد و اگر فریادرسى جویند به آبى چون مس گداخته كه چهره ‏ها را بریان مى ‏كند یارى مى ‏شوند وه چه بد شرابى و چه زشت جایگاهى است (کهف/ ۲۹) قران کریم این اختلافات را تاریخی می داند « الَّذینَ آمَنُوا یُقاتِلُونَ فی‏ سَبیلِ اللَّهِ وَ الَّذینَ کَفَرُوا یُقاتِلُونَ فی‏ سَبیلِ الطَّاغُوتِ فَقاتِلُوا أَوْلِیاءَ الشَّیْطانِ إِنَّ کَیْدَ الشَّیْطانِ کانَ ضَعیفاً» کسانی که ایمان دارند، در راه خدا پیکار می‌کنند؛ و آنها که کافرند، در راه طاغوت [= بت و افراد طغیانگر]. پس شما با یاران شیطان، پیکار کنید! (و از آنها نهراسید!) زیرا که نقشه شیطان، (همانند قدرتش) ضعیف است. (نسا/ ۷۶) کاملا مبرهن است که در این درگیری ها گاه حق پیروز می شود گاه باطل اما فرایند کلی پیروزی با حق است که این امر جز با علنی شدن رهبری جامعه توسط دوازدهمین پیشوا و برتر از آن جز با گستردگی و جهانی شدن حکومتش مشاهده نخواهد شد.

مدینه فاضله 

یکی از خواسته های بشر از ابتدا تا کنون سعادت و زندگی در جایی است که همه گزینه ها برای زندگی مطلوب را دارا باشد. این نیاز فطری، همزیستی، صلح و همدلی را می طلبد. امکان تحقق آرمان شهر زمینی تنها با وجود موعود منتطر امکان پذیر است.

خلاصه سخن: 

با نگاهی به تاریخ مشاهده می کنیم مدینه فاضله ای که اندیشمندان از آن سخن گفته اند پر کردن خلاء هایی است که آنها داشته اند. غافل از اینکه انسان با زمینه سازی مورد نیاز به فرد الهی احتیاج دارد تا بتواند در امری گسترده آن را پیاده کند. دستیابی به تمام امور فطری و آسایش و سعادتی که بشر در پی آن است جز در سایه حکومت جهانی حضرت ولی عصر عجل الله تعالی فرجه امکان پذیر نخواهد بود.

نیاز بشر به حکومت جهانی

منبع: تبیان


مقاله مهدویت + تسلیم و جامعه مهدوی


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا