📚 مجله نت پاکبارداری و نوزادبانوان مجلهبهداشت بانوانپزشکی و سلامت مجلهتبلیغات

هر آنچه باید در مورد اسپری تاخیری بدانید

امتیاز یادت نره

روابط جنسی تأثیر زیادی در زندگی افراد دارد، به این ترتیب می توان اصول زندگی را تا حد زیادی تقویت کرد، از یک طرف وقتی فرد با مشکلی مواجه می شود که سلامت او را تحت تأثیر قرار می دهد، تمایل جنسی او را کم می کند. یکی از مشکلاتی که این بخش از زندگی مشترک را تحت تاثیر قرار می دهد؛ انزال زودرس است، این مشکل می تواند منجر به رابطه جنسی بد شود. در زود انزالی، مرد جلوتر از همسرش ارضا می شود، بنابراین نمی تواند رابطه را ادامه دهد.

images 1674719416 bzzt هر آنچه باید در مورد اسپری تاخیری بدانید

آمار این اختلال در مردان تقریباً بیشتر است، بنابراین از هر ۵ مرد یک نفر به این اختلال مبتلا است. یکی از راه های مقابله با انزال زودرس خرید اسپری تاخیری است، این اسپری می تواند از انزال زودرس جلوگیری کند تا زوج ها با هم به ارگاسم برسند.

بله، این دارو اثر موقتی دارد و برای درمان خاص، فرد باید به متخصص اورولوژی مراجعه کند تا منشا آن را پیدا کند و درمان اختصاصی را انجام دهد. این مشکل گاهی منجر به روان پریشی می شود، بنابراین فرد به متخصص جنسی یا روانشناس ارجاع داده می شود.

اسپری تاخیری چیست؟

همانطور که گفته شد انزال زودرس باعث نارضایتی زوجین از رابطه جنسی می شود و بر اعتماد به نفس آنها تاثیر منفی می گذارد. در این فرآیند، فرد پس از ۱ تا ۳ دقیقه انزال می کند و دیگر نمی تواند به فعالیت جنسی خود ادامه دهد. بهترین راه استفاده از اسپری های تاخیری حاوی مواد بی حس کننده هستند، بنابراین می توانند نعوظ را طولانی تر کنند.

مکانیسم اثر اسپری‌های تاخیری با کاهش سرعت و تعداد پیام‌های عصبی ارسالی به مغز ایجاد می‌شود که در نتیجه رابطه طولانی‌تر و تاخیر در انزال ایجاد می‌شود.

images 1674719297 bzzt هر آنچه باید در مورد اسپری تاخیری بدانید

مواد مورد استفاده در اسپری تاخیری:

خواص هر ماده به اجزای آن بستگی دارد، بنابراین با دانستن ترکیبات آن می توان به خواص و اثربخشی این ماده پی برد. ساختار اسپری تاخیری به شرح زیر است:

– الکل

– الکل بنزیل

– بنزوکائین

– پروپیلن گلیکول

– لیدوکائین

– اب

انواع اسپری تاخیری:

علاوه بر تاثیر انزال، می توان گفت که انواع مختلفی از اسپری های تاخیری وجود دارد، زیرا اسپری های تاخیری می توانند سایز آلت تناسلی را افزایش دهند.

– برخی از اسپری های تاخیری بر پایه لیدوکائین هستند. این اسپری اسپرم یا ترشحات را غلیظ می کند و در نتیجه از انزال زودرس جلوگیری کرده و آن را به تاخیر می اندازد.

– برخی از آنها بر اساس اتانول ساخته شده اند. این نوع اسپری مشابه لیدوکائین نیست و واکنش آلرژیک ایجاد نمی کند، این ماده همان ترکیبی است که در عطرها و اسپری ها وجود دارد.

– اسپری های تاخیری زیادی وجود دارند که حاوی پروپیلن گلیکول، بنزوکائین و بنزیل الکل به عنوان بی حس کننده هستند.

images 1674718869 bzzt هر آنچه باید در مورد اسپری تاخیری بدانید

چه افرادی از اسپری تاخیری استفاده می کنند؟

بر اساس تحقیقات، سه گروه وجود دارد که از اسپری تاخیری استفاده می کنند:

– افرادی که بعد از بلوغ با مشکل زود انزالی مواجه می شوند و برای رفع آن از این اسپری استفاده می کنند.

-افرادی که مدت هاست با این مشکل جنسی مواجه هستند و در نهایت برای رفع این مشکل به سراغ اسپری می روند.

– دسته سوم افرادی هستند که در این مورد مشکلی ندارند اما برای افزایش لذت در حین رابطه از اسپری تاخیری استفاده می کنند.

اسپری تاخیری، اسپری تاخیری لیدوکائین، اسپری تاخیری برای طولانی شدن مقاربت

چگونه باید از اسپری تاخیری استفاده کنم؟

قبل از رابطه جنسی، اندام تناسلی خود را به خوبی بشویید. این موضوع برای همه افراد قبل از رابطه جنسی توصیه می شود.

میزان جذب پوستی مواد بی حسی در افراد متخلف با یکدیگر متفاوت است، بنابراین تأثیر آن در افراد متخلف یکسان نیست و پس از استفاده های متعدد، فرد بهترین روش را برای خود می شناسد. برای اینکه بدانید اسپری تاخیری را کجا بزنید؟ می توانید این مطلب را بخوانید.

به طور کلی بر اساس آنچه توصیه می شود; اسپری را به اندازه ۴ تا ۶ اسپری روی ساقه آلت تناسلی اسپری کنید (در زیر آلت تناسلی اسپری کنید).

اثر بی حسی بعد از ۵ دقیقه روی آلت تناسلی احساس می شود و بی حسی کامل معمولاً بعد از ۲۰ دقیقه اتفاق می افتد. همانطور که گفته شد، این زمان برای افراد مختلف یکسان نیست.

استفاده از کاندوم بلافاصله پس از استفاده از اسپری امکان پذیر است.

مزایای استفاده از اسپری تاخیری چیست؟

images 1674719035 bzzt هر آنچه باید در مورد اسپری تاخیری بدانید

استفاده از اسپری تاخیری با توجه به اینکه یک وسیله خارجی است و مشکل زمینه ای را حل نمی کند، تاثیر موقت و کوتاه مدتی بر مشکل زود انزالی خواهد داشت، اما راه حل درمانی موقت خوبی محسوب می شود و می تواند اعتماد به نفس را افزایش دهد. به طور کلی اسپری تاخیری دارای مزایای زیر است:

– همانطور که گفته شد انزال زودرس یکی از شایع ترین مشکلات جنسی در بین مردان است که می تواند شریک جنسی آنها را ناراحت کند، اسپری های حاوی بنزوکائین و لیدوکائین می تواند سرعت ارسال پیام های حسی برای انزال کم کرده، در نتیجه رابطه جنسی را به تاخیر بیندازد.

افرادی که از اسپری های تاخیری استفاده می کنند، شادی زیادی را برای یک رابطه موفق برای خود و شریک زندگی خود به ارمغان می آورند.

– اعتماد به نفس در هنگام رابطه جنسی بسیار مهم و مؤثر خواهد بود، افرادی که نمی توانند در حین رابطه جنسی با شریک زندگی خود لذت ببرند، از کمبود اعتماد به نفس رنج می برند. یکی از دلایل اصلی عدم اعتماد به نفس مردان در حین رابطه جنسی مربوط به انزال زودرس است که به تعویق انداختن کار می تواند تاثیر مثبتی در این موضوع داشته باشد.

– همانطور که قبلا ذکر شد، تاخیر در انزال نیز می تواند طول مدت رابطه جنسی را طولانی کند. استفاده از اسپری بعد از آن زمان رابطه جنسی را ۳۰ تا ۴۰ دقیقه افزایش می دهد.

– یکی از مزایای اسپری های تاخیری این است که می توان آنها را بدون نسخه خریداری کرد. این محصولات مانند کاندوم را می توان از داروخانه های آنلاین مانند داروبیار، داروکده و یا از فروشگاه های معتبر خریداری کرد.

– نحوه استفاده از اسپری تاخیری آسان و ساده است، برای استفاده از آن نیازی به صرف زمان زیادی نیست، کافی است ۵ دقیقه قبل از رابطه جنسی آن را روی ناحیه تناسلی اسپری کنید.

خطرات و عوارض اسپری تاخیری:

images 1674718802 bzzt هر آنچه باید در مورد اسپری تاخیری بدانید

– اسپری تاخیری می تواند آلت تناسلی را بی حس کند، بنابراین مرد در نعوظ دچار مشکل می شود و در حین مقاربت نعوظ را از دست می دهد.

– اسپری تاخیری یک محصول موضعی است، بنابراین استفاده از آن روی پوست می تواند باعث تحریک و مشکلاتی مانند خارش، سوزش، قرمزی و تورم شود.

– ممکن است آلت تناسلی پس از استفاده از اسپری های تاخیری متورم شود.

اقدامات احتیاطی در مورد استفاده از اسپری تاخیری:

هنگام برنامه ریزی برای استفاده از اسپری های تاخیری باید به نکات زیر توجه کنید:

– اطراف بیضه و مجرای ادرار اسپری نکنید.

– اگر بیماری هایی مانند مشکلات قلبی، کلیوی، کبدی یا صرع دارید، قبل از استفاده از اسپری تاخیری با پزشک یا داروساز خود مشورت کنید.

– اگر پس از مصرف دچار واکنش های آلرژیک مانند خشکی و تورم پوست شدید، مصرف این محصول را قطع کنید.

آیا استفاده از اسپری تاخیری در بارداری به جنین آسیب می رساند؟

در پاسخ به این سوال سریع ترین پاسخ مثبت است، جنین موجودی بسیار حساس است که می تواند در معرض آسیب های مختلف قرار گیرد. کیسه آب حاوی جنین توانایی محافظت از جنین را دارد اما مواد موجود در اسپری تاخیری ممکن است بر سلامت جنین تأثیر منفی بگذارد بنابراین به زوجین توصیه می شود در دوران بارداری از اسپری تاخیری استفاده نکنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا