تبلیغاتعمومی📚 مجله نت پاک

همه چیز در مورد میگو آب شور

امتیاز یادت نره

555 همه چیز در مورد میگو آب شور

همه چیز در مورد میگو آب شور

آیا دوست دارید که کمی بیشتر در مورد قلمرو حیوانات دریایی بدانید؟ پس بهتر است تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید تا شما را با میگوهای شگفت انگیزی آشنا کنیم که به آن میگو آب شور می گویند.

مردم آسیا اولین افرادی بودند که تصمیم گرفتند که به پرورش میگو بپردازند. در آن زمان امکان تولید لارو میگو وجود نداشته بنابراین تصمیم میگیرند که در دریا اقدام به پرورش میگو کنند. پرورش میگو در منطقه خلیج فارس ودریای عمان توسط کشورهای مانند کویت وبحرین صورت گرفت.

فعالیت های پرورشی در ایران از سال ۱۳۶۳ شروع شد و امروزه روند رو به رشدی را شاهد هستیم.

معرفی انواع میگوهای آب شور

میگوها جز سخت پوستان دریایی به حساب می آیند. و جز مفیدترین موجودات آب شور هستند. این نوع میگوها وظایف مفیدی در آب شور ایفا می کنند. یکی از وظایفی که دارند پاکسازی آب از جلبک ها و سایر ماهی ها است، که به عبارتی به آنها میگو نظافتچی هم می گویند.

آنها دارای انواع مختلفی هستند و از نظر ظاهری شبیه خرچنگ ها هستند. در نتیجه اگر علاقه دارید که اکواریوم زیباتری داشته باشید تهیه این میگوها میتواند گزینه بسیار مناسبی باشد. این سخت پوستان به دلیل رنگ و شکل های زیبا جلوه زیبایی را در آکواریوم و محیط  به وجود آورند.

در ادامه چند نمونه از این موجود زیبا را به شما معرفی می کنیم.

میگو کمل

نام های دیگر میگو کمل، میگوی لولا، میگوی رقصنده یا میگوی آب نباتی نیز شناخته شده هستند. که در اقیانوس هند و آرام در بخش های صخره ای مرجانی دریا و در سوراخ ها و غارها میتوان آنها را یافت. راه تشخیص اینگونه از میگوها نسبت به میگوهای دیگر نظافتچی منقار متحرکی که معمولاً به سمت بالا زاویه دارد.

با وجود اینکه میگو کمل در خانواده میگوهای نظافتچی قرار دارد اما در اکثر مواقع به عنوان یک پاک کننده انگل شناخته می شوند اما انگل ماهی ها را پاک نمی کنند. میگو کمل معمولاً سازگاری زیادی دارند با سایر میگوها، اما امکان نیش زدن شقایق های استعماری، شقایق های دیسکی و مرجان های چرمی نرم را دارند.

میگو اسکارلت یا آتشین

رنگ این نوع از میگوها قرمز درخشان است. که به نام میگو قرمز آتشین هم شناخته می شوند. رفتار آنها بسیار متغیر است گاهی ایستگاه های نظافت در آکواریوم ایجاد می کنند و بدن ماهیان را از وجود انگل و پوست های کهنه تمیز می کنند و گاهی تمایل دارند در تنهایی در غار به سر ببرند.

به همین دلیل جز گروه نظافتچی به حساب می آیند. این نوع میگوها یکی از پر طرفدارترین و معروفترین میگوها به شمار میروند و وجود آنها خدمت بزرگی در دفع آفات ماهی های دیگر می کند. برای تغذیه این میگو می توان از گوشت تازه یا یخ زده مانند گوشت میگو و آرتمیای منجمد استفاده کرد، و حتی میتوانید از غذاهای گوشتی خشک هم استفاده کنید.

666 همه چیز در مورد میگو آب شور

میگو هارلکین

شکل ظاهری میگو هارلکین سفید رنگ و لکه‌های قهوه‌ای تا بنفش با خطوط آبی است. یکی دیگر از میگوهای آب شور به حساب می آیند. آنها در سراسر مناظق هند و اقیانوس آرام یافت می شوند.

این میگو جایی برای مخفی شدن نیاز دارند بنابراین بهتر است بستر آن در آکواریوم فراهم شود. این میگو یکی از پر زرق و برق ترین میگوهایی است که میتوانید تهیه کنید تا به آکواریوم زیبایی دو چندانی ببخشد. این گونه از میگوها با مرجانها سازگاری بالایی دارند و تغذیه آنها خیار دریایی، توتیا و ستاره ها هستند.

میگو تایگر

رنگ بدن تایگرها ترکیبی از زرد و سبز با خال های مشکی است که از لحاظ زیبایی دست کمی از میگوهای هارلکین ندارند و بهتر است از آن برای آکواریوم خود تهیه کنید. رفتار آنها کاملا صلح طلبانه و با همه نوع میگو دیگر بجز ماهی های گوشت خوار و لوچ ها سازگاری دارند.

به دلیل زیبایی خاصی که در این گونه از میگوها وجود دارد بسیار پر طرفدار هستند. تغذیه آنها جلبک و مواد گیاهی پوسیده است به همین دلیل به عنوان پاکسازی کننده اکواریوم میتوان آن را مورد استفاده قرار داد.

 

تغذیه میگوهای آب شور

در مورد نوزاد این میگو در ساعات اولیه تولد نیاز به نگرانی نیست و زیرا هنوز منبع تغذیه آنها شکل نگرفته است اما به طور کلی برای بزرگسالان هم تقریبا میتوان از هر نوع موادغذایی برای تغذیه آنها استفاده کرد. این مواد غذایی شامل:

  • آب پنیر خوراکی
  • مخمرها
  • مواد غذایی که سرخ شده اند
  • پودر سویا
  • آرد گندم
  • مواد غذایی ماهی های دیگر
  • زرده تخم مرغ

6454545 همه چیز در مورد میگو آب شور

آکوارویال راهنمای خرید شما

جا دارد قسمتی از این مقاله را به معرفی یکی از بهترین فروشگاه های آنلاین فروش تمامی ملزومات آکواریوم، انواع ماهی، مرجان آب شور و میگوهای مخصوص آکواریوم آب شور بپردازیم. آکوارویال اینجاست تا برای تمامی مراحل راه اندازی یک آکواریوم به شما کمک کند و تمامی مشاوره های لازم را برای نیازهای شما در اختیارتان قرار دهند.

شما از دو طریق میتوانید با آکوا رویال در ارتباط باشید. یک از طریق خود سایت اصلی که با توجه به نیازتان از خرید، با دسترسی راحت به دسته بندی ها اقدام به خرید کنید، و دو از طریق شماره های موجود در صفحه با واتس اپ و یا به صورت تلفنی با کارشناسان فروش ارتباط بگیرید.

جمع بندی

در انتهای می خواهم شما را با حس و حالی که یک آکواریوم در محیط شما به ارمغان می آورد صبحت کنیم. وجود آکواریوم و صدای دلنشین آب درون تانک و حرکت آرام و پیوسته ماهی ها و میگوهای موجود در آن حس آرامشی را به شما القا می کند که در روحیه تک تک افراد تاثیر زیادی دارد.

اگر قصد دارید که به حال روحی خود سروسامانی بدهید بهتر است از طریق پت درمانی اقدام کنید و با تهیه آکواریومی پر از ماهی های رنگارنگ حس خوب و دلنشین را به خود هدیه و اطرافیانتان دهید. پس در نتیجه با انتخاب فروشگاه آکوارویال این اقدام را به ثمر برسانید و روحی تازه به محیط منزلتان ببخشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا