تبلیغ

دانلود بازی کامپیوتر

.

دانلود انیمیشن دوبله فارسی

.



لینک های خراب را در قسمت نظرات گزارش دهید. (در کمترین زمان ممکن اصلاح میشود.)
بارداری و نوزاد

وسایل ضروری و مهم برای زایمان + در راه بیمارستان یا تاکسی

امتیاز یادت نره

وسایل ضروری و مهم برای زایمان فهرست وسایل مورد نیاز برای زایمان زایمان اولی ها بخوانید وسایلی که برای زایمان لازم است؟ همه وسایلی که برای زایمان لازم دارید وسایل ضروری و مهم برای زایمان

وسایل ضروری و مهم برای زایمان + در راه بیمارستان یا تاکسی

وسایل ضروری و مهم برای زایمان + در راه بیمارستان یا تاکسی

 

وسایل ضروری و مهم برای زایمان

ممکن است داستان‌هایی مانند زایمان در راه بیمارستان یا در تاکسی یا اورژانس شنیده باشید و با خودتان گفته باشید امکان ندارد برای من اتفاق بیفتد! اما اگر درست لحظه‌ای که انتظارش را ندارید زمان زایمانتان سر رسید چه؟ آمادگی‌اش را دارید؟

اگر در هفته‌های پایانی انتظار به سر می‌برید، احتمالاً درباره اینکه چه وسایلی داخل ساک بیمارستانتان بگذارید، حسابی فکر کرده‌اید. بهتر است ساکی نیز برای موقعیت اضطراری ببندید تا اگر به هر دلیلی زودتر از موعد مقرر مجبور به زایمان شدید، آماده باشید.

netpaak.ir telegram وسایل ضروری و مهم برای زایمان + در راه بیمارستان یا تاکسی

این ساک شامل ضروریاتی است که اگر نوزاد زودتر از انتظارتان به دنیا آمد و جایی بودید که به بیمارستان یا پزشکتان دسترسی نداشتید، خیالتان از بعضی جهات راحت باشد. دکتر «نیتا لاندری» می‌گوید: «خوشبختانه تنها کمتر از یک درصد از بارداری‌ها در مکان‌های غیرقابل‌انتظار اتفاق می‌افتد.» شرایطی مانند زایمان زودرس، بلایای طبیعی مانند زلزله یا طوفان یا گیرکردن در ترافیک ممکن است باعث به دنیا آمدن بچه در خانه یا جاده شود.

بهتر است حتی وقتی‌که موعد زایمانتان رسیده و زمان زیادی برای رسیدن به بیمارستان دارید نیز کیف ضروری را به همراه خود داشته باشید. بنا بر گفته دکتر لاندری: «بعضی از بچه‌ها در ماشین به دنیا می‌آیند و ساک ضروری در این شرایط به کار می‌آید.» مواردی که در ادامه می‌گوییم وسایلی است که باید در این ساک به همراه داشته باشید.

چه وسایلی در کیف بگذاریم؟

    یک پاور بانک همراه داشته باشید
در این شرایط که نوزاد در شرف به دنیا آمدن است، ممکن است نیاز باشد خودتان یا همراهتان با اورژانس یا دکتر تماس بگیرید و نیازمند راهنمایی برای پشت سر گذاشتن این موقعیت باشید. پس بهتر است یک پاور بانک با شارژ کامل در ساکتان باشد.

  پرده حمام و ملحفه تمیز

در شرایطی که مجبور به زایمان در منزل هستید. بهتر است یک پرده حمام بر روی تشکتان بیندازید و روی آن یک ملحفه تمیز پهن کنید. اگر می‌خواهید روی زمین بخوابید نیز از همراهتان کمک بخواهید تا زیر شما پرده حمام و ملحفه را پهن کند.

صابون و دستکش لاتکس یا نایلونی

فردی که در هنگام زایمان درکنارتان است باید دست‌های تمیزی داشته باشد. درصورتی‌که دسترسی به آب نباشد، احتمال دارد از یک ضدعفونی‌کننده الکلی و دستکش استفاده کند.

چندین حوله خشک

بعدازاینکه فرزندتان به دنیا آمد و روی سینه‌تان قرار گرفت و این حس خوب را که پوست تنتان با یکدیگر تماس پیدا می‌کند تجربه کردید؛ با استفاده از یک حوله تمیز بدنش را پاک کنید و او را در حوله تمیز دیگری بپیچید تا گرم شود.

    پوآر

اگر نوزادتان به تمیز شدن مجاری تنفسی‌اش نیاز داشته باشد، همراهتان می‌تواند این کار را با پوآر انجام دهد. بنا بر نظر دکتر لاندری: «متخصصی که در حین زایمان در حال صحبت کردن با شماست بعدازاینکه فهمید فرزندتان به‌درستی نفس می‌کشد، تشخیص می‌دهد او به استفاده از پوآر نیاز دارید یا خیر.»

بند کفش و قیچی

اگر فردی در حال کمک به شماست یا در راه رسیدن است، مجبور به بریدن بند ناف نیستید؛ اما اگر به‌جایی دسترسی ندارید، می‌توانید خودتان این کار را انجام دهید. بند کفش و قیچی را به مدت ۲۰ دقیقه در آب بجوشانید و اگر نمی‌توانید آن‌ها با آب و صابون بشویید و در داخل الکل قرار دهید. تا زمانی که نبض بند ناف می‌تپد وقت دارید و عجله‌ای نیست. دکتر لاندری می‌گوید: «دو بند کفش بردارید و یکی را تقریباً ۷ سانتی‌متر بالاتر از شکم نوزاد و دیگری را حدود پنج سانتی‌متر بالاتر از اولین گره- حدود ۱۲ سانتی‌متر بالاتر از شکم نوزاد_ ببندید. سپس بین این دو بند را با قیچی ببرید.»

پنبه و الکل

استفاده از الکل در مواردی که آب جوش برای ضدعفونی کردن لوازم در دسترستان نیست، مناسب است. همچنین بند ناف نوزاد را با ریختن الکل بر روی پنبه می‌توانید تمیز کنید.

 کیسه‌زباله

اجازه دهید تا جفت خودش از بدنتان خارج شود. دکتر لاندری می‌گوید: «جفت را داخل کیسه‌زباله گذاشته و با خود به بیمارستان ببرید. هرگاه شخص کمک‌کننده‌‌تان آماده بود تا مکان زایمان را تمیز کند، بدون اینکه دستکش را دربیاورد، پرده حمام، ملحفه کثیف شده و حوله‌ها را داخل کیسه‌زباله دیگری بیندازید.»

وسایل مربوط به مادر

نوار بهداشتی، لباس‌زیر، پک خنک‌کننده و داروهای مسکن. بعد از خارج شدن جفت از همراهتان بخواهید تا زیر شکمتان را به‌آرامی ماساژ دهد تا جریان خونریزی کند شود. در این مرحله به پد بهداشتی نیاز دارید. همچنین استفاده از پک خنک‌کننده دردهای ناحیه واژن را کاهش می‌دهد. استفاده از تیلنول (نوعی استامینوفن) نیز در کاهش درد مؤثر است.

وسایل مربوط به نوزاد

پتوی نوزادی، کلاه و پوشک. نوزادتان را با کلاه و پتو گرم نگه‌دارید و پوشک را فراموش نکنید. دکتر لاندری معتقد است: «مادرها باید نوزاد را نزدیک خودشان نگه دارند. تماس پوستی با مادر نه‌تنها او را گرم نگه ‌می‌دارد بلکه موجب تنظیم ضربان قلب، اکسیژن و میزان اشباع اکسیژن تنفسی‌شان می‌شود. به‌علاوه نوزادان در این حالت آرام‌ترند و کمتر گریه می‌کنند.»

شیر دادن به نوزاد

حتی اگر تصمیم دارید که شیر مادر به نوزادتان ندهید، باید بدانید این کار برای مادر و نوزاد در شرایط اضطراری مفید است. دکتر لاندری دراین‌باره می‌گوید: «شیر دادن مادر به نوزاد باعث تولید هورمون اکسی‌توسین می‌شود که به انقباضات رحمی کمک کرده و در کاهش خونریزی مادر و درنتیجه از خونریزی بعد از بارداری جلوگیری می‌کند. این یک اتفاق بزرگ است که علاوه بر اینکه غذای موردنظر کودک را به او می‌رساند، باعث استحکام رابطه بین مادر و فرزند نیز می‌شود.»

منبع: نی نی بان

%D8%A8%D8%A7%D8%B1%D8%AF%D8%A7%D8%B1%DB%8C %D9%88 %D9%86%D9%88%D8%B2%D8%A7%D8%AF baby وسایل ضروری و مهم برای زایمان + در راه بیمارستان یا تاکسی

وسایل ضروری و مهم برای زایمان

وسایل ضروری و مهم برای زایمان


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا