تبلیغ

دانلود بازی کامپیوتر

.

دانلود انیمیشن دوبله فارسی

.



لینک های خراب را در قسمت نظرات گزارش دهید. (در کمترین زمان ممکن اصلاح میشود.)
طب اسلامی سنتی

ویژگیهای افراد دارای مزاج سرد و خشک (افراد سوداوی)دکتر روازاده

امتیاز یادت نره

گرم مزاجان بخوانند  ویژگیهای افراد دارای مزاج گرم و خشک گرم مزاجها چه بخورند و چه نخورند ویژگی های مزاج ها از نظر ظاهری و حالات روحی_مزاج صفراوي ویژگیهای افراد دارای مزاج گرم و خشک (افراد صفراوی) ارتباط مزاج افراد با خصوصیات اخلاقی آنها مزاج گرم و خشک چه بخورند چاق شدن مزاج گرم و خشک طبع گرم و خشک با غلبه سودا مزاج گرم و مرطوب خصوصیات مزاج گرم و خشک مزاج گرم و معتدل رژیم غذایی مزاج گرم وتر مزاج سرد و خشک دکتر روازاده و ویژگی افراد مزاج سرد و خشک

ویژگیهای افراد دارای مزاج سرد و خشک (افراد سوداوی)دکتر روازاده

مزاج سرد و خشک

مزاج سرشتی یا جبلی، مزاجی است که از طریق ارث از پدر و مادر به فرد منتقل می شود و از زمان تولد در فرد وجود دارد و یک حالت طبیعی برای آن فرد به حساب می آید.
هر مزاج دارای علایم و خصوصیات خاص خود می باشد که با علایم بیماری ناشی از غلبه اخلاط که در ادامه به آن می پردازیم، تفاوت دارد.
ویژگیهای ذیل مربوط به مزاج سرشتی افراد سوداوی می باشد.

ویژگی های افراد مزاج سرد و خشک

اغلب افرادی هستند لاغر با استخوانهای نازک و کشیده، پوست سوداوی ها خشک و رنگ آن از حالت سفید تا سبزه و تیره متغیر است، موی بدن سوداوئی ها کم است و موی سرشان به علت سردی و خشکی زودتر دچار سفیدی یا حالت گندمگون می شود، نبض آن ها تقریباً کند اما سفت و باریک است.

در لمس بدنشان سرد و خشک و پوستشان سفت است. بینی آنان خشک است. خواب کم دارند. تحمل هوای سرد را ندارند و در هوای گرم و فصل بهار راحت ترند. در فصل پاییز خیلی اذیت می شوند. تمایل به خوردن شیرینی و گرمی ها دارد. اینها افراد دقیق و منظم، دور اندیش و محاسبه گر هستند و محتاط می باشند.

بیشتر اوقات دچار نگرانی و دو دلی و وسواس در تصمیم گیریها می شوند، افراد لجباز هستند و در تصمیمات خود بسیار پایدار و ثابت قدم هستند. خیلی اهل فکر وخیال هستند. خود خور و درون گرا وکم انرژی هستند. مستعد افسردگی و وسواس اند.

netpaak.ir telegram ویژگیهای افراد دارای مزاج سرد و خشک (افراد سوداوی)دکتر روازاده

حرکاتشان از حالات آرام و کند تا معمولی متغیر است با احتیاط و دقت صحبت می کنند در نتیجه کلامشان سریع و بلند نیست، زود سیر شده اما سریعاً گرسنه می شوند، قدرت هاضمه بالایی ندارند. از نظر  قدرت و میل جنسی ضعیفند و تمایلشان به رفتار محبت آمیز بیش از آمیزش جنسی است.
افراد سوداوی مزاج افرادی خشک، کم معاشرت، تابع مقررات، فنی، دقیق، حسابگر، دور اندیش و اغلب سمج هستند، اگر نسبت به کسی کینه داشته باشند از دل بیرون نخواهند کرد. اصرار دارند که هر کاری را به انجام برسانند و جنبه عقلانی امور را بیشتر مد نظر دارند . دوستی با سوداوی ها کار ساده ای نیست .

توصیه و تدابیر:

سودا چون سرد و خشک است افراد سوداوی باید از غذاهای گرم و تر بیشتر مصرف نمایند.
در میان فصل ها، پاییز فصل سوداست و بهترین فصل برای حجامت افراد سوداوی نیز فصل پاییز است.
ضمناً توصیه بهداشتی درج شده در سایت با عنوان ذیل نیز سفارش می گردد:
توصیه بهداشتی : منع سودازاها و توصیه هایی برای سودایی ها

علائم غلبه سودا:

اگر تعادل میان اخلاط و مقدار آنها یا کیفیت هر یک از اخلاط بهم بخورد، موجب بیماری در بدن می شود یا به عبارتی موجب غلبه یک خلط بر اخلاط دیگر در بدن می شود که می بایست مورد درمان قرار گیرد که در ذیل علایم غلبه خلط سودا ذکر شده است.

•    لاغری وخشکی وسفتی پوست
•    دو نیم شدن انتهای موهای سر (موخوره)
•    سوزش سر دل
•    اشتهای کاذب(گرسنگی زودرس)
•    سیاه وتیره شدن رنگ پوست بخصوص تیرگی زیر چشم
•    فکر وخیال زیاد (وسواس)
•    خواب سبک و پریدن مکرر از خواب
•    اضطراب و تشویش خاطر (افسردگی)
•    سیری زود رس

برای ویژگیهای افراد مزاج گرم و خشک در طب اسلامی روازاده اینجا کلیک کنید

منبع:http://ravazadeh.com

ویدئو:


طب اسلامی - طب سنتی - نت پاک


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا