تبلیغ

دانلود بازی کامپیوتر

.

دانلود انیمیشن دوبله فارسی

.



لینک های خراب را در قسمت نظرات گزارش دهید. (در کمترین زمان ممکن اصلاح میشود.)
بارداری و نوزاد

چند راهکار مهم برای کاهش درد زایمان

امتیاز یادت نره

چند راهکار مهم برای کاهش درد زایمان هنگام شروع درد زایمان، این اقدامات را انجام دهید انجام این کارها، زایمان را آسان می‌کند راه های کاهش درد زایمان طبیعی کاهش درد زایمان چند راهکار مهم برای کاهش درد زایمان

چند راهکار مهم برای کاهش درد زایمان

چند راهکار مهم برای کاهش درد زایمان

چند راهکار مهم برای کاهش درد زایمان

حتی اگر شما تاکنون زایمان نکرده باشید، برایتان عجیب نخواهد بود که بشنوید زایمان همراه با درد است! البته که این فرآیند دردناک است. زایمان بزرگ‌ترین شاهکار فیزیکی‌ای خواهد بود که بدن شما می‌تواند به آن دست یابد ؛ اتفاقی که باعث می‌شود تا شما با وجود همه‌ی اضطراب‌ها و نگرانی‌ها در نهایت به خود ببالید و افتخار کنید. روش‌های زیادی وجود دارد که به شما برای کاهش درد زایمان کمک خواهد کرد:

۱. ورزش‌های هوازی

بررسی‌های محققان نشان داده است که اگر مادران در طی دوران بارداری ورزش‌های هوازی داشته باشند، بدون شک در زمان زایمان درد کمتری را تحمل خواهند نمود و خروج جنین از واژن آسان‌تر می‌شود. ورزش‌های هوازی از قبیل پیاده‌روی، دوچرخه‌سواری و دویدن موجب حفظ ضربان قلب، افزایش گردش خون و همچنین موجب انتشار اندورفین در بدن می‌شود. اندورفین در بدن موجب بالا رفتن اعتماد به نفس و انرژی مثبت می‌شود.

۲. انجام تمرین‌های کگل

کگل یک تمرین بسیار ساده ولی دارای تأثیرات بسیار بر سلامت مادران می‌باشد. انجام این فعالیت باعث منقبض شدن عضلات کف لگن و قوی‌تر شدن این عضلات می‌شود. بنابراین انجام این فعالیت تا قبل از زایمان، باعث زایمان راحت‌تر و کاهش احساس درد می‌شود.

netpaak.ir telegram چند راهکار مهم برای کاهش درد زایمان
دانلود فیلم و سریال در upko آپکو

۳. تمرینات کششی

تمریناتی از قبیل یوگا و پیلاتس که دارای تمرینات کششی می‌باشند، موجب افزایش سلامت و آمادگی عضلات برای انجام زایمان می‌شود. انجام این تمرینات موجب افزایش تمرکز ذهنی شده و در کنترل درد زایمان مؤثر است.

۴. روغن‌درمانی

استفاده از روغن‌های گیاهی برای کاهش درد سابقه‌ی بسیار طولانی دارد. نتایج بررسی‌ها نشان داده است که ترکیبات بعضی از روغن‌های گیاهی بر روی تولید هورمون سرتونین، دوپامین و نوراپی‌نفرین تأثیر‌گذار می‌باشند. این روغن‌ها را می‌توان با استفاده از ماساژ دادن و یا بخور مورد استفاده قرار داد. ترکیبات این روغن‌ها دارای خواص بسیار زیادی می‌باشند، به طور مثال می‌توانند باعث افزایش تمرکز و همچنین موجب افزایش شادی با تأثیر بر دستگاه عصبی و هورمونی شوند.
بررسی‌ها نشان داده است ترکیبات موجود در روغن فلفل سیاه از طریق کاهش اسپاسم، روغن اسطخودوس از طریق کاهش التهاب و ترکیبات گیاه بلادونا و بابونه به عنوان آرام‌بخش موجب از بین رفتن درد و استرس در زمان زایمان می‌شوند.

۵. طب هومیوپاتی

طبق قانونی در طبیعت، در صورت تحریک، بدن می‌تواند مشکلات جسمی و ذهنی فرد را حل کند. به این رفتار طب هومیوپاتی گفته می‌شود. این طب متکی بر تجویز دارو نبوده و بسیاری از مشکلات روانی مانند افسردگی، وسواس، اضطراب و مشکلات جسمی مانند آلرژی، سینوزیت، سردردهای مزمن و دیسک کمر از طریق آن درمان می‌شوند. بررسی‌های جدید نشان داده است که این طب می تواند موجب کاهش استرس و درد زمان زایمان شود.

۶. طب سوزنی

طب سوزنی از دیرباز به عنوان یکی از روش‌های کمک‌درمانی برای کاهش درد و استرس مورد قبول بوده است. نتایج مطالعات بالینی نشان داده است که استفاده‌ی صحیح از طب سوزنی یکی از روش‌های کمک‌درمانی مفید برای کاهش درد و استرس قبل از زایمان و زمان زایمان در زنان باردار می‌باشد. اثرات مثبت طب سوزنی، به علت آزاد شدن اندورفین و سرتونین در بدن می‌باشد که موجب احساس آرامش شده و همچنین به دنبال تخلیه‌ی تنش‌های عصبی و جلوگیری از انتقال پیام درد به مغز باعث کاهش درد می‌شود.

۷. رابطه‌ی جنسی

محققان به این نتیجه رسیده‌اند که داشتن رابطه‌ی جنسی موجب تولید ترکیباتی در بدن می‌شود که موجب مهار درد و ایجاد آرامش می‌شود. در دوران بارداری به‌ دلیل تجمع خون بیشتر در واژن، داشتن رابطه‌ی جنسی موجب افزایش ارگاسم و رضایت جنسی در زنان می‌شود. از این رو بررسی‌ها نشان داده است رسیدن به ارگاسم موجب انقباضات رحمی می‌شود. بنابراین داشتن رابطه‌ی جنسی نه تنها در دوران بارداری موجب ارگاسم جنسی می‌شود بلکه موجب افزایش انقباضات رحمی و آماده شدنِ رحم برای یک زایمان کم‌درد می‌شود. از این رو داشتن رابطه‌ی جنسی صحیح در دوران بارداری توصیه می‌شود.

۸. هیپنوتیزم

روان‌شناسان و متخصصین حوزه‌ی پزشکی در ایالات متحده‌ی آمریکا معتقد هستند انجام هیپنوتیزم یکی مهم‌ترین ضد دردها برای کاهش دردهای زایمان در زنان باردار می‌باشد. یکی از مهم‌ترین دلایل اثرات مثبت هیپنوتیزم، آگاهی دادن به ذهن برای کاهش درد و عدم احساس درد می‌باشد.

۹. آب‌درمانی

بی‌شک می‌توان گفت که زایمان در آب‌ گرم، یکی از لذت‌بخش‌ترین لحظات دوران بارداری در زنان باردار می‌باشد. زمانی که فرد در آب قرار می‌گیرد وزن خود را در آب رها کرده و موجب تحمل کم‌ترین درد می‌شود و این امر موجب کاهش درد و آسان خارج شدن جنین می‌شود. محققان آکادمی اطفال آمریکا معتقد می‌باشند آب‌درمانی یکی از روش های مؤثر در کاهش درد در طول مرحله‌ی اول زایمان می‌باشد.

۱۰. اپیدورال

از سه دهه‌ی پیش زایمان اپیدورال در دنیا رواج پیدا کرده است. به‌دلیل اینکه دردهای زایمان طبیعی جزء سه درد مهم پزشکی محسوب می‌شوند، پزشکان زیادی تلاش کردند تا زایمان طبیعی را به روشی انجام بدهند که درد به شدت کاهش پیدا کند. در این روش از یک‌سری مسکن‌ها برای بی‌حس نمودن استفاده می‌شود. این مسکن‌ها عصب‌های کمر به پایین بدن را مهار می‌کنند و اجازه نمی‌دهند درد از آن ناحیه به مغز انتقال پیدا کند که در نهایت موجب عدم احساس درد در زمان زایمان می‌شود.

منبع: نی نی بان

%D8%A8%D8%A7%D8%B1%D8%AF%D8%A7%D8%B1%DB%8C %D9%88 %D9%86%D9%88%D8%B2%D8%A7%D8%AF baby چند راهکار مهم برای کاهش درد زایمان


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا