تبلیغ

دانلود بازی کامپیوتر

.

دانلود انیمیشن دوبله فارسی

.



لینک های خراب را در قسمت نظرات گزارش دهید. (در کمترین زمان ممکن اصلاح میشود.)
عمومیپزشکی و سلامت مجله

چند نکته مهم درباره اتاق خواب

امتیاز یادت نره

چند نکته کمياب درباره اتاق خواب زوجین نكاتي در مورد اتاق خواب اتاق خواب زوجین و برخی نکات مهم

1519206370 important tips bedroom decoration چند نکته مهم درباره اتاق خواب

اتاق خواب، جايي است براي آسودن، كسب آرامش و انرژي مجدد براي يك روز كاري ديگر. براي زن و شوهر اما افزون بر اين موارد، اين فضا، فضايي است خصوصي براي در کنار هم بودن و از هم لذت بردن. از اين رو، توجه به اجزاي آن، ازجمله رنگ، نور، مبلمان، تابلو، کمد، تختخواب و ساير لوازم اتاق‌خواب و همچنين نوع چيدمان آن بسيار مهم است.

***

اتاق خواب زن و شوهر بايد به گونه‌اي آراسته و مهيا شده باشد که همواره حس رمانتيک و آرامش‌بخشي را به زوجين القا کند. افزون بر فضاي فيزيكي داخل اتاق، فضاي عاطفي- رواني داخل اتاق خواب زوجين نيز از اهميت ويژه‌اي برخوردار است. زن و شوهر محيط داخل اتاق را بايد به گونه‌اي براي هم بسازند كه با ورود به آن آرامش، امنيت، صميميت و عشق را احساس كنند. اما اينکه چگونه زوجين مي‌توانند چنين فضايي را در خانه به وجود آورند موضوعي است که به صورت خلاصه، در قالب ۱۰ نکته مهم، در اين نوشته، به آن پرداخته مي‌شود.

۱٫ تختخواب، تشك، بالش، روتختي، كوسن، تزيينات، تابلوها، نور، دما و بوي محيط اتاق، پرده‌ها، ميز لوازم‌آرايش، آينه، کمد، گل‌آرايي و نظم و آراستگي داخل اتاق همگي از جمله مواردي هستند که توجه به آنها حايز اهميت است. انتخاب مناسب، راحت و استاندارد وسايل همراه ايجاد تنوع در چينش آنها، از جمله موارد مهمي است که در اتاق‌خواب بايد به آن توجه شود.

***

۲٫ رنگ اتاق خواب و وسايل و لوازم داخل آن نيز بر حالات روحي و احساسي افراد تاثير مي‌گذارند. بنابراين در انتخاب رنگ براي اتاق خواب‌تان حساس باشيد. در ميان انواع رنگ‌ها معمولا سفيد، خاکستري، صورتي و زرد رنگ‌هاي مناسبي براي اتاق خواب نيستند و البته استفاده از آنها در بعضي وسايل موردي ندارد اما بهتر است به عنوان رنگ اصلي استفاده نشوند.

netpaak.ir telegram چند نکته مهم درباره اتاق خواب
دانلود فیلم و سریال در upko آپکو

***

۳٫ قراردادن هرگونه وسيله صوتي، تصويري و ارتباطي در اتاق خواب ممنوع است. اين، اصلي است که همه زوج‌ها بايد آن را بدانند و به آن عمل کنند. همان‌طور که در ابتداي اين نوشتار اشاره شد، اتاق خواب زن‌وشوهر فضاي خصوصي است که هيچ غريبه‌اي نبايد به آن راه يابد؛ حتي اگر اين غريبه، کامپيوتر، لپ‌تاپ شخصي، تلفن همراه يا راديو و تلويزيون باشد. اتاق خواب، فضايي است براي اينکه زن و شوهر لحظاتي را به دور از هرگونه سروصدا در کنار هم بياسايند و به هم توجه کنند و بنابراين هرچيزي که موجب انحراف توجه زن‌وشوهر از يکديگر شود يا آن را از بين ببرد بايد از اتاق‌خواب خارج شود.

***

۴٫ اهميت دادن به داشتن يك اتاق مرتب و تميز براي القاي آرامش در خودتان و همسرتان ضروري است. براي ايجاد نظم در اتاق خواب بايد علاوه بر مرتب كردن وسايل اتاق خواب، وسايل اضافي را هم از آن خارج کنيم. يادمان باشد هرگز از اتاق خواب براي نگهداري لوازم اضافي منزل استفاده نکنيم. به عبارت ديگر، اتاق‌خواب نبايد حالت انباري به خود بگيرد.

***

۵٫ يکي از علل مهم بروز مشکلات جنسي در زوجين، ترس و اضطراب آنها از برهم خوردن فضاي خصوصي داخل اتاق است. به همين منظور ضروري است که از سالم بودن قفل در اتاق خواب اطمينان حاصل شود و زوجين پس از رفتن به اتاق در آن را قفل کنند. همچنين پرده‌هاي اتاق را کاملا بکشند. فضاي داخل اتاق هم بايد به گونه‌اي باشد که هيچ صدايي به خارج اتاق نرود.

***

۶٫ اتاق خواب زن و شوهر، اتاقي است مخصوص آنها و از اين رو زوجين نبايد آن را حتي به صورت موقتي در اختيار ميهمانان يا ديگر اعضاي خانواده خود قرار دهند. همچنين بايد مکان خواب فرزندان از اتاق خواب والدين جدا باشد.

***

۷٫ کاربري اتاق خواب زن و شوهر فقط براي درکنار هم بودن زوجين، خوابيدن و رابطه زناشويي آنهاست. بنابراين کارهايي از قبيل رسيدگي به برنامه‌هاي کاري، مناقشات و اختلافات زناشويي، مطالعه و درس خواندن، مکالمه با ديگران و خلاصه هر کار ديگري که موجب سلب آرامش و توجه زوجين به يکديگر شود يا خاطرات منفي را در ذهن تداعي كند ممنوع است.

***

۸٫ اتاق خواب بايد آرام‌بخش‌ترين فضاي خانه براي زن‌وشوهر باشد. بنابراين بايد همه عواملي که اين آرامش را برهم مي‌زنند شناسايي و از محيط اتاق دور شوند. اين عوامل ممکن است عوامل فيزيکي مانند سروصداي کوچه و خيابان، نور اضافي يا عوامل ديگر مانند انواع تنش‌هاي ناشي از ارتباط زن‌وشوهر باشد. به‌عنوان يک قانون کلي زوجين بايد با هم توافق کنند که قهر و دعوا و مسايل و مشکلات خود را بيرون اتاق خواب حل کنند.

تجربه نشان مي‌دهد بسياري از بگومگوهاي کش‌دار که گويي برون رفتي هم براي آن پيدا نمي‌شود گاه با يک کلام محبت‌آميز زن‌وشوهر به يکديگر تا مدت‌ها فروکش مي‌کند. گاهي اوقات نيز منشأ تنش بين زوجين برخي ناهماهنگي‌ها و مشکلات جنسي زوجين است. در اين موارد نيز توصيه مي‌شود اولا: زوجين هرگز هنگام روابط جنسي از هم انتقاد جنسي نکنند و آن را به زمان و مکان مناسب ديگري موکول کنند و ثانيا: در صورت رفع نشدن مسايل و مشکلات جنسي بدون فوت وقت بري حل آن به درمانگران اختلالات جنسي مراجعه کنند تا به موقع برطرف شود. گاهي نيز اختلالات خواب مانند خروپف همسر مانع آرامش و آسايش مي‌شود که امروزه اين‌گونه مشکلات را نيز مي‌توان با مراجعه به پزشک درمان کرد.

***

۹٫ هرگز در اتاق خواب سيگار نکشيد. هرگز با قهر و دعوا وارد اتاق خواب نشويد و در آن با هم مشاجره و بگومگو نکنيد. از نصب هر تابلو يا تصويري که يادآور خاطرات تلخ گذشته يا عزيزان در گذشته است بپرهيزيد. همان‌طور که تاکيد شد اتاق خواب فضايي براي ايجاد حس صميميت و آرامش و خاطرات دوست‌داشتني است بنابراين هر عامل ريز و درشتي که اين حس را از بين ببرد يا کم‌رنگ کند بايد حذف شود.

***

۱۰٫ مناسب بودن يك اتاق به عنوان اتاق خواب زن و شوهر، بيشتر با ميزان صميميت و آرامشي که در زوجين ايجاد مي‌کند، مرتبط است و نه با ميزان لوازم آرايش و اشياي مجلل و گران‌قيمت داخل آن. فرش و اسباب و اثاثيه و تابلوهاي گران‌قيمت و پرهزينه به تنهايي نه تنها عاملي براي ايجاد آرامش، صميميت و مهرباني بين زوجين به‌شمار نمي‌روند؛ بلکه گاهي خود به عاملي براي ايجاد تنش‌ها و بگوو‌مگو وقهر و دعوا بين زوجين تبديل مي‌شود. از اين رو ضروري است هر زوج به دور از هرگونه مقايسه‌اي متناسب با وضع اقتصادي خود اتاق خوابي ساده و آراسته اما صميمي و راحت داشته باشند. زيرا ساختن اتاق خواب زيبا و گران‌قيمت بدون روح سازگاري و صفا و صميميت هيچ ثمره‌اي ندارد.
منبع:www.salamat.com/راسخون

فواید خواب مناسب +سلامتی بدن

چرت بعد از ظهر مفید است یا مضر؟

_______________________________________________

طب اسلامی - طب سنتی - نت پاک


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا