تبلیغ

دانلود بازی کامپیوتر

.

دانلود انیمیشن دوبله فارسی

.



لینک های خراب را در قسمت نظرات گزارش دهید. (در کمترین زمان ممکن اصلاح میشود.)
تلویزیون و سینما📚 مجله نت پاک

۱۵ حقیقت جالب در مورد لرد ولدمورت در هری پاتر

امتیاز یادت نره

 ۱۵ حقیقت جالب در مورد لرد ولدمورت در هری پاتر

۱۵ حقیقت جالب در مورد لرد ولدمورت در هری پاتر
۱۵ حقیقت جالب در مورد لرد ولدمورت در هری پات

هری پاتر

لرد ولدمورت یکی از محبوب‌ترین شخصیت‌های منفی تاریخ به شمار می‌رود و در این مطلب به بیان ۱۵ حقیقت جالب در مورد وی خواهیم پرداخت.

water netpaak999 e1496362010441 ۱۵ حقیقت جالب در مورد لرد ولدمورت در هری پاتر

سری هری پاتر مجموعه‌ای از کاراکتر‌های مثبت و منفی است که در دو جناح به نبرد با یکدیگر مشغول هستند. اما در راس تمامی آنتاگونیست‌های این مجموعه، شخصیت لرد ولدمورت قرار دارد. فردی که توانسته چنان ترسی بر جامعه جادوگران حاکم کند که خیلی‌ها حتی از گفتن اسم وی هم ترس دارند. اما با اینکه ولدمورت یک شخصیت منفی در مجموعه هری پاتر به حساب می‌آید، خیلی از طرفداران این مجموعه او را به چشم یکی از بهترین کاراکتر‌های منفی تاریخ می‌بینند. دقیقا مانند جوکر در سری بتمن یا دارت ویدر در سری جنگ ستارگان که بدون آن‌ها، جایی از کار می‌لنگد، لرد ولدمورت هم با تمام شرارت‌هایش یکی از ارکان اصلی مجموعه هری پاتر بوده و حتی می‌توان گفت که شخصیت هری هم بدون وجود او، شبیه به فردی ناقص است که زندگی بدون هدفی دارد.

پیش از این مقالات مختلفی در ارتباط با سری هری پاتر در زومجی منتشر شده که از جمله آن‌ها می‌توان به قوی‌ترین و ضعیف‌ترین جادوگران این مجموعه اشاره کرد. اما در این مطلب سراغ شخص لرد ولدمورت رفته‌ایم و قصد داریم ۱۵ حقیقت جالب را در مورد وی بیان کنیم. با نت پاک همراه باشید همراه باشید:

3f4eaeaf 41a0 4a8d 94dd ce1a02fa44fa ۱۵ حقیقت جالب در مورد لرد ولدمورت در هری پاتر

netpaak.ir telegram ۱۵ حقیقت جالب در مورد لرد ولدمورت در هری پاتر

۱- نقش وی در فیلم‌ها توسط هفت بازیگر مختلف ایفا شده است

هفت عدد مقدسی برای شخص لرد ولدمورت به حساب می‌آید و وی آن را قوی‌ترینِ اعداد می‌داند. حال دست بر قضا نقش وی را در سری فیلم‌های هری پاتر، هفت بازیگر مختلف ایفا کرده‌اند. مطرح‌ترین این افراد و فردی که برای بیش‌ترین مدت نقش وی را در فیلم‌ها ایفا کرده، رالف فینس است اما علاوه بر او، هیرو فینس تیفین، فرانک دیلان، کریستین کولسن (در نقش تام ریدل جوان)، میشل برندت، ریچارد برمر و یان هارت نیز در قسمت‌های مختلفی نقش لرد ولدمورت را برعهده داشته‌اند.

d67385c4 0aea 4baf 861f 8c57278eae3f ۱۵ حقیقت جالب در مورد لرد ولدمورت در هری پاتر

۲- در برخی ترجمه‌های کتاب نام وی تغییر یافته است

سری کتاب‌های هری پاتر به بیش از ۳۰ زبان مختلف ترجمه شده‌اند و یکی از مواردی که همواره در راه ترجمه کتاب‌ها مشکل‌ساز بوده، مربوط به کتاب دوم و جایی است که هری و تام ریدل در تالار اسرار هستند و تام اسم کاملش یعنی «تام مارولو ریدل» را روی دیوار می‌نویسد و سپس این اسم با تغییر جای حروف، به عبارت «من لرد ولدمورت هستم» تبدیل می‌شود. از آنجایی که عبارت «من لرد ولدمورت هستم» در زبان‌های مختلف به شیوه‌های مختلفی نوشته می‌شود، پس مترجمین به ناچار مجبور شده‌اند نام اصلی ولدمورت را تغییر دهند تا حروف آن بتوانند این عبارت را تشکیل دهند.

برای مثال در زبان فرانسوی، ترجمه «من لرد ولدمورت هستیم» عبارت «Je suis Voldemort» می‌شود و به همین دلیل هم مترجمین فرانسوی کتاب دوم، نام تام ریدل را به Tom Elvis Jedusor تبدیل کرده‌اند تا حروف آن عبارت مذکور را تشکیل دهند. این قضیه فقط هم در مورد زبان فرانسوی صادق نبوده و برای مثال نام میانی (مارولو) در زبان آلمانی به Vorlost، در زبان ایتالیایی به Orvoloson و در زبان هلندی به Asmodom تغییر یافته است.

3cded752 fbd3 497c ad41 822161293a51 ۱۵ حقیقت جالب در مورد لرد ولدمورت در هری پاتر

۳- ولدمورت تنها دو مرگ‌خوار زن دارد

ولدمورت تعدادی از جادوگران بی‌رحم را در قالب مرگ‌خوار‌ها کنار خود جمع کرده و با استفاده از آن‌ها به ایجاد رعب و وحشت پرداخته و کار‌های شرورانه خودش را انجام می‌دهد. اما نکته جالب در مورد مرگ‌خوار‌های ولدمورت این است که تنها دو نفر از آن‌ها زن هستند. البته به احتمال زیاد این موضوع ربطی به دست کم گرفتن زن‌ها توسط ولدمورت ندارد چرا که در سری هری پاتر شاهد هستیم یک سری از بهترین جادوگر‌ها زن هستند و این در مورد مرگ‌خوار‌ها نیز صدق می‌کند.

با اینکه شاید خیلی‌ها نارسیسا مالفوی را نیز یک مرگ‌خوار بدانند، ولی در واقع وی با وجود بودن در جناح تاریکی (احتمالا به دلیل اصرار همسرش) هرگز یک مرگ‌خوار نبوده و نشان مخصوص روی مچ دستش حک نشده است. پس تنها مرگ‌خوار‌های زن ولدمورت بلاتریکس لسترنج و آلکتو کارو هستند که مخصوصا اولی جزو بهترین و قابل اعتماد‌ترین افراد ولدمورت به شمار می‌رود.

ffa7dbbb 67cf 4b33 81ba 6002b5d97829 ۱۵ حقیقت جالب در مورد لرد ولدمورت در هری پاتر

۴- ولدمورت هنگام مرگ ۷۱ سال سن داشت

ولدمورت در سال ۱۹۲۶ متولد و در سال ۱۹۹۸ هم در هاگوارتز کشته شد. با اینکه او بیش‌تر زمان خود را صرف پیدا کردن راهی برای جاودانگی صرف کرده بود و همچنین بیش‌تر از هر جادوگر دیگری در تاریخ اقدام به ساختن جان‌پیچ کرده و روحش را تقسیم کرده بود، اما در نهایت عمری مانند یک انسان معمولی داشت و تنها ۷۱ سال زندگی کرد.

با اینکه سن بالای ولدمورت هرگز در فیلم‌ها به چشم نمی‌آید و ظاهری به مراتب جوان‌تر از سنش دارد، می‌توان این مورد را به نوعی توجیح کرد. به این صورت که ولدمورت نزدیک به ۱۳ سال از عمرش را بدون بدن سپری کرده و به همین دلیل هم در هنگام مرگ، بدن یک فرد ۵۸ ساله را داشت.

038d3973 592b 45c2 bd1f 17378feeee39 ۱۵ حقیقت جالب در مورد لرد ولدمورت در هری پاتر

۵- عبارت «اسمشو نبر» از داستان دوقلو‌های کری الهام گرفته شده است

همان‌طور که در ابتدای متن هم اشاره کردیم، رعب و وحشتی که ولدمورت در جامعه جادوگری ایجاد کرده بود به حدی زیاد بود که خیلی‌ها حتی از گفتن اسم وی نیز وحشت داشتند و او را اسمشو نبر خطاب می‌کردند. اما جی.کی.رولینگ در این مورد از داستان دوقلو‌های کِرِی الهام گرفته است. با اینکه شاید خیلی‌ها دوقلو‌های کِرِی را با فیلمی که در سال ۲۰۱۵ و با بازی تام هاردی از آن‌ها ساخته شد به یاد بیاورند، اما این دو برادر در اصل گنگستر‌هایی بودند که در دهه ۶۰ میلادی ترس و وحشت خاصی در لندن ایجاد کرده بودند.

رولینگ در مصاحبه‌ای که در این مورد داشته رسما الهام گرفتن از دوقلو‌های کری را تایید کرده و در این مورد گفت:

در لندن دو برادر گنگستر به نام دوقلو‌های کِرِی بودند که مردم حتی از گفتن اسم آن‌ها نیز به دلیل خشونت بالا و کار‌هایی که انجام داده بودند، وحشت داشتند. به نظر من این نشانگر قدرت بسیار بالای آن‌ها بود. وقتی شما بتوانید کاری کنید که مردم حتی از استفاده از اسم‌تان هم وحشت داشته باشند، این نشان می‌دهد که شما قدرت زیادی دارید. حال ولدمورت نیز چنین شرایطی در جامعه جادوگری داشت و مردم از گفتن اسمش هم وحشت داشتند.
البته در کتاب آخر هری پاتر ولدمورت حتی پا را از این هم فراتر گذاشته و نفرینی ایجاد کرده بود که مکان هر فردی را که اسمش را می‌برد، فاش می‌کرد.

5a0fc992 fabd 402c bdf1 41508704ec6f ۱۵ حقیقت جالب در مورد لرد ولدمورت در هری پاتر

۶- هری و ولدمورت به نوعی باهم ارتباط فامیلی دارند

در جایی از کتاب محفل ققنوس، سیریوس می‌گوید که تمامی جادوگرانی که خون خالص جادوگری دارند، به نوعی با هم فامیل هستند. درست است که هری و ولدمورت هیچ‌یک جادوگری با خون خالص نیستند و یکی از والدین آن‌ها غیرجادوگر است، اما به هر حال یکی از والدین آن‌ها جادوگری با خون خالص است. هری عضو خانواده پاتر‌ها است و ولدمورت هم عضو خانواده گانت‌ها که هر دو این‌ها، از جمله نوادگان برادران پِوِرِل هستند.

به طور دقیق‌تر، پاتر‌ها نوادگان سومین برادر از پِوِرِل‌ها یعنی ایگنوتوس پورل هستند که شنل نامرئی‌کننده هری هم از وی به ارث رسیده است. حال گانت‌ها هم از نوادگان دومین برادر این خانواده یعنی کادموس پورل هستند. این بدین معنی است که هری و ولدمورت فامیل دور یکدیگر به حساب می‌آیند. همچنین هم ولدمورت و هم مارولو گانت ادعا می‌کنند که از نوادگان سالازار اسلیتیرین هستند و در نتیجه هری هم از نوادگان اسلیتیرین به حساب می‌آید.

810096c2 0c59 475b a207 6a9cc759dd36 ۱۵ حقیقت جالب در مورد لرد ولدمورت در هری پاتر

۷- معنی اسم ولدمورت در فرانسوی «پروازِ مرگ» است

رولینگ هرگز به صورت مستقیم به معنی نام ولدمورت اشاره نکرده است. با این حال وی گفته که حرف «t» پایانی این اسم نباید تلفظ شود. حال اگر کمی دقیق‌تر شویم و البته این را هم بدانیم که رولینگ کاملا به زبان فرانسوی مسلط است، ممکن است بتوانیم معنی واژه ولدمورت را پیدا کنیم. واژه «مورت» (بدون تلفظ ت پایانی) در زبان فرانسوی به معنی مرگ است. در این حالت عبارت vol de mort در فرانسوی معنی «پروازِ مرگ» یا «دزدِ مرگ» را می‌دهد. هر دو این معانی برای واژه ولدمورت منطقی به نظر می‌رسند.

معنی اول از آنجایی منطقی است که ولدمورت پیام‌آور مرگ است و علاوه بر آن بدون نیاز به وسیله جانبی‌ای، قادر به پرواز کردن است. معنی دوم هم از این حیث منطقی است که ولدمورت سعی می‌کند با رسیدن به جادوانگی به نوعی از مرگ دزدی کند.

همچنین واژه ولدمورت تا حدودی در یک سری زبان‌های دیگر هم معنی دارد. مثلا واژه «vuldimortdek» در زبان روسی قدیمی به معنی جادوگر سیاه است یا ترجمه کلمه «vol de mort» در زبان کاتالانی «آرزوی مرگ» می‌شود.

0ab75b9a f0c8 43cc a197 3375559655af ۱۵ حقیقت جالب در مورد لرد ولدمورت در هری پاتر

۸- توانایی هری در صحبت کردن با مارها به دلیل نفرین ولدمورت بود

اولین بار در کتاب اول هری پاتر متوجه می‌شویم که هری قادر به صحبت کردن با مار‌ها است و وی در باغ‌وحش با یک مار ارتباط برقرار می‌کند. همچنین در کتاب دوم نیز وی با استفاده از این زبان، تالار اسرار را باز می‌کند. در اصل صحبت کردن به زبان مار‌ها توانایی است که در بین نوادگان سالازار اسلیتیرین به ارث می‌رسد و ولدمورت هم به همین دلیل چنین توانایی‌ای دارد. اما در مورد هری، وی صحبت کردن به این زبان را به صورت مستقیم به ارث نبرده است. بلکه زمانی که ولدمورت در کودکی قصد جان هری را کرده و وی را به یک جان‌پیچ تبدیل کرد، بخشی از وجودش را به هری اعطا کرد که صحبت کردن به زبان مار‌ها نیز به این صورت به هری منتقل شده است.

به همین دلیل هم پس از اینکه در نبرد نهایی ولدمورت هری را در جنگل کشته و در اصل جان‌پیچ خودش را از بین می‌برد، هری توانایی صحبت کردن به زبان مار‌ها را نیز از دست می‌دهد.

c5c70b7a dbed 4334 938b 6da02a119bd3 ۱۵ حقیقت جالب در مورد لرد ولدمورت در هری پاتر

۹- ولدمورت در Harry Potter and the Cursed Child نیز نقش دارد

در صورتی که هنوز وقایع Harry Potter and the Cursed Child را نمی‌دانید، بهتر است این مورد را نخوانید.

با اینکه خیلی‌ها هنوز Harry Potter and the Cursed Child را به عنوان بخشی از داستان هری پاتر قبول نمی‌کنند، اما به هر حال هر چیزی که توسط رولینگ نوشته شده باشد به نوعی با جهان هری پاتر مرتبط است. در Harry Potter and the Cursed Child شاهد هستیم که ولدمورت و بلاتریکس لسترنج اندکی قبل از کشته شدن‌شان صاحب یک فرزند دختر با نام دلفینی شده‌اند. وی دقیقا مانند پدرش بدون سرپرست بزرگ شد و زمانی فهمید فرزند ولدمورت است که رادلفوس، همسر بلاتریکس، توانست از آزکابان فرار کرده و این راز را با او در میان بگذارد.

دلفینی پس از اینکه هری قدرت صحبت کردن به زبان مار‌ها را از دست می‌دهد، تنها فرد زنده‌ای است که قادر به این کار است. وی همچنین توانایی‌های عالی‌ای در زمینه استفاده از جادوی سیاه دارد و مشکلاتی را هم برای هری و آلبوس پاتر ایجاد می‌کند. اما در نهایت دستگیر شده و به آزکابان فرستاده می‌شود.

52c4db12 459c 4a85 b492 f1ab66355383 1 ۱۵ حقیقت جالب در مورد لرد ولدمورت در هری پاتر

۱۰- افرادی که اسم او را به صورت کامل می‌گویند در فیلم‌ها درست نشان داده نشده‌اند

یکی از دلایلی موفقیت و محبوبیت کتاب‌های هری پاتر، دقت بسیار بالای رولینگ به جزییات ریز و درشت است. اما فیلم‌های این مجموعه فاقد چنین ویژگی هستند و تفاوت‌هایی با کتاب‌ها دارند. برای مثال رنگ چشمان هری یا عصبانی شدن دامبلدوری که در کتاب‌ها به عنوان فردی کاملا خونسرد توصیف شده، نمونه‌ای از این تفاوت‌ها است. با این حال یکی دیگر از تفاوت‌های بین کتاب و فیلم‌ها که به ولدمورت مربوط است، نشان دادن افرادی است که اسم ولدمورت را به صورت کامل و نه به شکل «اسمشو نبر» به کار می‌برند.

در کتاب‌ها هری، دامبلدور، لوپین و سیریوس تنها افرادی هستند که از واژه ولدمورت استفاده می‌کنند و البته دیگر اعضای محفل نیز به مرور زمان سعی در انجام این کار دارند. اما مثلا در فیلم ششم شاهد هستیم که آرتور ویزلی از این اسم استفاده می‌کند یا پیتر پتی‌گرو و بارتی کراوچ جونیور نیز از کلمه ولدمورت استفاده می‌کنند که کاملا اشتباه است؛ چرا که مرگ‌خوار‌ها معمولا ولدمورت را چیزی جز «دارک لرد» خطاب نمی‌کنند.

44878968 e3f0 4e06 bc08 8268d013517c ۱۵ حقیقت جالب در مورد لرد ولدمورت در هری پاتر

۱۱- ولدمورت بیش‌تر از هر چیزی از جسد خودش می‌ترسد

اگر به یاد داشته باشید، در کتاب سوم پروفسور لوپین در کلاس دفاع در برابر جادوی سیاه از Boggart رونمایی کرد که برای هر فردی، به شکل چیزی که بیش‌ترین ترس را از آن داشت درمی‌آمد. برای مثال در مورد نویل لانگ‌باتم این موجود به شکل پرفسور اسنیپ بود یا در مورد ران ویزلی شاهد یک عنکبوت بودیم. حال جالب است بدانید که Boggart ولدمورت جسد خودش است. این قضیه کاملا طبیعی و منطقی است چرا که ولدمورت همواره از مرگ و فناپذیری ترس داشت و به همین دلیل هم تمام عمرش را صرف ساخت جان پیچ‌ها و رسیدن به جاودانگی کرد. البته این موضوع در سری بازی‌های لگو هری پاتر تحریف شد و Boggart ولدمورت به شکل هری پاتر نشان داده شد.

همچنین یک حقیقیت جالب دیگر در مورد ولدمورت اینکه وی قادر به استفاده از جادوی پاترونوس که برای مقابله با دمنتور‌ها استفاده می‌شود، نیست. جی.کی.رولینگ در کتاب‌ها اشاره کرده که پاترونوس یک نیروی مثبت است که ولدمورت یا هیچ‌یک از مرگ‌خوار‌ها قادر به استفاده از آن نیستند و دلیلی هم برای این کار ندارند چرا که دمنتور‌ها از جمله موجوداتی هستند که بیش‌تر در جناح تاریکی قرار می‌گیرند. از بین مرگ‌خوار‌ها تنها اسنیپ قادر به استفاده از این جادو است که دلیل آن هم داشتن خاطراتی خوب از لیلی پاتر است.

3c72deb8 ae65 481a 8d02 34b0a88329db ۱۵ حقیقت جالب در مورد لرد ولدمورت در هری پاتر

۱۲- نشان مخصوص مرگ‌خوار‌ها در اصل یک جادوی Protean است

ما اولین بار در کتاب پنجم با جادوی Protean آشنا می‌شویم. جایی که هرماینی از این جادو برای سکه‌های اعضای ارتش دامبلدور استفاده می‌کند و بدین ترتیب زمان یا مکان ملاقات اعضا را با تغییر دادن سکه خودش، مشخص می‌کند. حال جالب است بدانید که نشان مخصوص مرگ‌خوار‌ها که روی مچ دست‌شان حک شده، دقیقا همین جادو است.

با اینکه شاید خیلی‌ها به دلیل ظاهر ترسناک این نشان فکر می‌کردند که در خلق آن از یک جادوی سیاه استفاده شده، اما در اصل نشان چیزی فراتر از یک جادوی Protean نیست. هر موقع که ولدمورت یا دیگر اعضا نشان خودشان را لمس کنند، دیگر اعضا مطلع خواهند شد. در کتاب‌های رولینگ ذکر شده که نشان مرگ‌خوار‌هایی که پس از مرگ ولدمورت زنده مانده بودند، به مرور زمان محو شد.

064d6986 370a 4978 a069 19e60d796a70 ۱۵ حقیقت جالب در مورد لرد ولدمورت در هری پاتر
wallup.net

۱۳- ولدمورت شغل دفاع در برابر جادوی سیاه را طلسم کرده است

یکی از آرزو‌های ولدموت این بود که بتواند در نقش استاد دفاع در برابر جادوی سیاه در هاگوارتز حضور داشته باشد. اما وی برای این کار پذیرفته نشد و بعد‌ها شاهد هستیم که دامبلدور می‌گوید وی پس از اینکه در این پست پذیرفته نشد، استادی این درس را طلسم کرد. به همین دلیل هیچ استادی نتوانسته بیش از یک سال در مقام تدریس این درس دوام بیاورد و همه آن‌ها پس از یک سال به شکلی کنار رفته‌اند.

با اینکه قدرت بالای ولدمورت در استفاده از جادو‌ها موضوعی کاملا واضح و مشخص است، اما معلوم نیست که وی به چه شکلی این شغل را طلسم کرده است. همچنین باید در این مورد نیز شفاف‌سازی کرد که درست است پروفسور کوییرل پیش از وقایع کتاب هم در هاگوارتز حضور داشت، اما شغل وی تدریس درس آشنایی با غیرجادوگر‌ها بود و در سال اولی که هری و دوستانش وارد هاگوارتز شدند، شغل تدریس دفاع در برابر جادوی سیاه را برعهده گرفت.

56f02d22 a539 4249 b448 45f1d0864efb ۱۵ حقیقت جالب در مورد لرد ولدمورت در هری پاتر

۱۴- تفاوت‌هایی بین مرگ وی در کتاب و فیلم وجود دارد

در اینکه نبرد نهایی بین هری و ولدمورت در فیلم‌ها به شکلی حماسی و عالی به تصویر کشیده شده شکی نیست. اما در این صحنه تفاوت‌هایی بین کتاب و فیلم وجود دارد. در فیلم شاهد هستیم که ولدمورت پس از مرگ به شکل خاصی پودر شده و از بین می‌رود. اما در کتاب‌ها اینچنین نیست و ولدمورت پس از مرگ دقیقا مانند یک انسان روی زمین می‌افتد و جسم بی‌جانش باقی می‌ماند. به این صورت نشان دادن مرگ ولدمورت دلیل منطقی‌ای در کتاب‌ها داشته و رولینگ سعی کرده به این شکل نشان دهد که ولدمورت چیزی بیش‌تر از یک «انسان» نیست و مانند انسان هم خواهد مرد.

البته این تنها تفاوت صحنه مرگ ولدمورت در کتاب و فیلم‌ها نیست. در کتاب هنگام مرگ ولدمورت، جادوگران زیاد دیگری نیز در صحنه حضور داشته و مرگ وی را به چشم می‌بینند و به همین دلیل هم دیگر کسی در آینده به مرگ وی شک نمی‌کند. اما در فیلم ولدمورت در حالی از بین می‌رود که جز هری فرد دیگری در صحنه نیست. جالب است بدانید که قرار بود مرگ ولدمورت در فیلم دقیقا مانند کتاب به تصویر کشیده شود اما به دلیل کشته شدن اسامه بن لادن در آن سال، سازندگان فیلم تصمیم گرفته‌اند این مرگ را به شکل دیگری نشان دهند. حال که چه نسبت و ارتباطی بین این دو موضوع وجود دارد، نمی‌دانم!

b1366208 ff52 4c0b a924 cab0ad03d291 ۱۵ حقیقت جالب در مورد لرد ولدمورت در هری پاتر

۱۵- سری فیلم‌های جانوران شگفت‌انگیز و زیستگاه آن‌ها احتمالا با ولدمورت به پایان خواهند رسید

۱۹۴۵ سال بسیار مهمی در تاریخ دنیای جادوگری است. چرا که اولا در این سال دامبلدور موفق می‌شود گریندلوالد را شکست دهد و در طرفی دیگر در این سال ولدمورت فارغ‌التحصیل شده و بلافاصله با رفتن به جنگل‌های آلبانی، اولین جان‌پیچ را ایجاد می‌کند.

اولین قسمت از فیلم جانوران شگفت‌انگیز و زیستگاه آن‌ها در سال ۱۹۲۶ جریان دارد؛ دقیقا همان سالی که ولدمورت به دنیا آمد. رولینگ تایید کرده که این فیلم‌ها قرار است پنج قسمت داشته و داستانی را در طی ۱۹ سال روایت کنند. در نتیجه فیلم پایانی دقیقا مربوط به زمان فارغ‌التحصیلی و قدرت گرفتن ولدمورت می‌شود. پیش از این اعلام شده که دامبلدور قرار است در این فیلم‌ها حضور داشته باشد و احتمالا نبرد وی با گریندلوالد بخش بسیار مهمی از مجموعه خواهد بود. با این حال با توجه به بازه زمانی که اشاره کردیم، احتمالا حداقل در فیلم آخر شاهد حضور ولدمورت نیز خواهیم بود و وی نیز تاثیر خود را روی این فیلم‌ها خواهد گذاشت

 


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا