تبلیغ

دانلود بازی کامپیوتر

.

دانلود انیمیشن دوبله فارسی

.



لینک های خراب را در قسمت نظرات گزارش دهید. (در کمترین زمان ممکن اصلاح میشود.)
طب اسلامی سنتیبارداری و نوزاد

درمان بیماری های کودکان و طب سنتی + ویدئو

1/5 - (1 امتیاز)

درمان بیماری های کودکان درمان با طب سنتی، معجزه گیاه برای کودک طب سنتی برای بیماری کودکان بیماریها و تدابیر اطفال درمان سرماخوردگی کودکان با طب سنتی انواع بیماری کودکان، علائم و درمان درمان بیماری های کودکان

درمان بیماری های کودکان

درمان بیماری های کودکان و طب سنتی + ویدئو

درمان بیماری های کودکان

استفاده از گياهان دارويي به دليل نداشتن عوارض جانبي براي درمان بيماري‌هاي شايع براي كودكان از سوي درمانگران و متخصصان طب سنتي توصيه مي‌شود.

راهکارهای طب‌سنتی برای درمان بی‌اشتهایی کودک
گياه درماني از رايج‌ترين شيوه‌هاي درماني طب سنتي ايران است كه بخش مهمي را در مكاتب درماني طبيعي همچون طب سنتي چين، طب سنتي هند و طب سنتي تبت برعهده دارد.

در اين شيوه درماني درمانگران با كمك گياهان دارويي يا داروهايي كه از تركيب چند نوع گياه دارويي يا معدني تهيه مي‌شوند به درمان بيماري‌هاي جسمي و روحي بيماران‌شان مي‌پردازند.

netpaak.ir telegram درمان بیماری های کودکان و طب سنتی + ویدئو

خوشبختانه درمانگران مصرف اين داروها كه با منشأ طبيعي و گياهي توليد مي‌شوند را از جمله كم‌عارضه‌ترين و غيرتهاجمي‌ترين شيوه‌هاي درماني در جهان مي‌دانند. از اين‌روست كه از اين شيوه درماني به راحتي براي درمان نوزادان، كودكان و حتي افراد كهنسال نيز استفاده مي‌شود.

 چگونه تب كودك را كاهش دهيم؟

سرماخوردگي و زكام در كودكان و نوزادان به‌ويژه آن دسته از كودكاني كه سيستم دفاعي و ايمني ضعيفي دارند، بسيار ديده مي‌شود. اين كودكان در مقايسه با ساير كودكان بيشتر به سرماخوردگي و زكام مبتلا م شد و مدت درمان آنها نيز طولاني تر است.

درمانگران طب سنتي در اين شرايط براي درمان كودكان و پايين آوردن حرارت بدن آنها از شيوه‌هاي مختلفي در طب سنتي استفاده مي‌كنند كه بسياري از ما قطعا يكي، دو مورد از آن را تجربه كرده‌ايم. پاشويه‌كردن يا قرار دادن دستمال‌هاي مرطوب و خنك روي بدن يكي از اين راه‌هاست كه به سادگي مي‌تواند ميزان تب كودك را در حد قابل ملاحظه‌اي قريب به يك درجه كاهش دهد.

براي تاثير‌پذيري بيشتر در اين مرحله مي‌توانيم به آب مقداري سركه اضافه كرده و با كمك اين مخلوط بدن كودك را شست و شو داده و او را بخوابانيم. بهتر است اين كار را ۲ تا ۳ بار در طول روز انجام دهيم تا حرارت بدن به‌خوبي كاهش يابد.

  درمان نفخ كودكان با رازيانه

متاسفانه بعضي از نوزادان از نعمت تغذيه با شير مادر محرومند. اين مسئله به دلايل مختلفي ممكن است بروز كند كه يكي از آن‌ها ‌توانايي‌نداشتن مادر در شيردادن به نوزاد يا ‌قبول‌نكردن شير توسط نوزاد است.

 به هر حال در صورتي كه نوزاد از شير مادر محروم باشد و به وسيله شيرخشك تغذيه شود، حتما با مشكل نفخ و درد شكم روبه‌رو مي‌شود. اين درد به‌دليل واردشدن هوا هنگام مصرف شيرخشك به معده نوزاد به‌وجود مي‌آيد.

 در طب سنتي ايران شيوه‌هاي درماني مختلفي براي اين مسئله وجود دارد كه يكي از ساده‌ترين آنها استفاده از عسل تهيه شده از گل گياه رازيانه است. يا تهيه كردن دم نوش رازيانه و خوراندن آن به كودك البته بايد دقت داشته باشيد بنا به توصيه متخصصان طب سنتي تجويز هر گونه عسل براي كودكان كمتر از يك سال توصيه نمي‌شود.

ba4534 1 درمان بیماری های کودکان و طب سنتی + ویدئو

رازيانه يكي از مفيدترين گياهان دارويي است كه براي درمان نفخ معده در نوزادان و كودكان مفید است

 رفع سوختگي پاي نوزاد با گل هميشه بهار 

سوختگي پاي نوزادان يكي از شايع‌ترين موضوعاتي است كه خانواده‌ها با آن دست و پنجه نرم مي‌كنند. بروز كوچك‌ترين ادرار سوختگي در پاي نوزادان موجب بي‌قراري و بي‌تابي نوزاد شده و سلامت وي را تحت‌تاثير خود قرار مي‌دهد. بسياري از نوزادان با ابتلا به ادرارسوختگي و شروع بي‌تابي‌شان كم غذا و بي‌اشتها مي‌شوند و اين مسئله موجب كاهش وزن آنها نيز مي‌شود.

خوشبختانه امروزه كرم‌ها و داروهاي مناسبي در جهان براي درمان ادرار سوختگي وجود دارد كه برخي از آنها شيميايي و برخي از آنها توليد شده از گياهان دارويي هستند. يكي از بهترين اين داروها كرم‌هاي ضدسوختگي نوزاد تهيه شده از گل هميشه بهار است. اين پماد كه در حال حاضر به‌صورت صنعتي با نام تجاري «كالاندولا» در داروخانه‌ها موجود است يكي از بهترين داروها براي درمان ادرار سوختگي محسوب مي‌شود.

چاي و عسل رازيانه ويژه كودكان 

همانطور كه گفتيم گياه رازيانه يكي از مفيدترين گياهان دارويي است كه براي درمان نفخ معده در نوزادان و كودكان توسط درمانگران طب سنتي توصيه شده است. براي تهيه اين چاي كافي است يك قاشق چاي‌خوري از گياه رازيانه را كه به‌صورت پودر در‌آمده در يك استكان آب جوش دم كنيد.

اين چاي پس از ۱۰دقيقه آماده مي‌شود. مي‌توانيد اين چاي را به‌صورت مستقل و با كمك قاشق چاي خوري آرام‌آرام به كودك بخورانيد يا در صورتي كه كودك شما از شيرخشك تغذيه مي‌كند آن را با شير مخلوط كرده و به او بخورانيد. براي استفاده از عسل تهيه شده از گل رازيانه نيز كافي است يك قاشق چاي خوري از آن را با شير كودك مخلوط كرده و به او بدهيد. اين مخلوط تاثير زيادي در از بين رفتن نفخ كودك و تسكين دردهاي شكمي او دارد.

چگونه اشتهاي كودك را تحريك كنيم؟ 

بي اشتهايي كودكان از جمله معضلاتي است كه امروزه بسياري از خانواده‌ها را نگران سلامت و تندرستي فرزندان‌شان مي‌كند. از آنجا كه تغذيه مناسب، مغذي و مفيد براي رشد و تقويت سيستم ايمني كودكان شرط اصلي محسوب مي‌شود، بسياري از خانواده‌ها با كاهش اشتهاي كودك‌شان دچار پريشاني شده و نسبت به ‌رشد نكردن او نگران مي‌شوند.

بسياري از درمانگران طب مكمل استفاده از انواع مرباها و مارمالادهاي ترش و شيرين را براي بهبود اشتهاي كودكان موثر مي‌دانند. اين درمانگران براي كودكاني كه دچار كم‌اشتهايي شده‌اند مصرف مرباي زغال اخته، آلبالو، گوجه سبز و آلوچه را در وعده غذايي صبحانه و پيش از وعده‌هاي غذايي ناهار و شام بهترين دارو براي درمان بي‌اشتهايي مي‌دانند. به اعتقاد اين درمانگران مداومت در مصرف مرباهاي ترش و شيرين به‌مدت يك تا يك‌ماه‌و‌نيم تاثير زيادي در بهبود اشتهاي كودك خواهد داشت.

 راهي براي درمان اسهال كودك

حتما به ياد داريد كه در دوران كودكي هنگام ابتلا به اسهال پدر، مادر يا مادربزرگ‌تان شما را به خوردن سيب تشويق كرده يا خوردن رنده شده سيب را براي بهبود اسهال توصيه مي‌كردند.

 اين شيوه يكي از مفيدترين و كاربردي‌ترين شيوه‌هاي درماني در ميان درمان‌هاي خانگي اسهال براي كودكان است. در اين حالت بايد دقت شود رژيم غذايي كودك نيز در طول روزهايي كه به اسهال مبتلاست تغيير كند؛ به اين ترتيب كه در اين روزها از دادن غذاهاي آبكي مثل سوپ، خوراك يا انواع خورش‌ها به كودك پرهيز شود. خوردن كته يكي از بهترين غذاها براي كودك در اين ايام است.

جوشانده آويشن، ضد‌سرفه

از ديدگاه درمانگران طب سنتي نوشيدن جوشانده يا دم‌نوش گياه آويشن تاثير زيادي در درمان سرفه‌هاي پيوسته كودكان دارد. براي تهيه اين چاي در هر وعده كافي است يك قاشق غذاخوري از برگ‌هاي خشك آويشن را در يك ليوان آب جوش ريخته و روي حرارت ملايم قرار دهيد تا بجوشد. پس از آن اين مخلوط را صاف كرده و به كودك بدهيد.

اين جوشانده ممكن است طعم تلخي داشته باشد و كودك به راحتي آن را نخورد بنابراين مي‌توانيد با اضافه كردن يك قاشق عسل به اين چاي طعم آن را شيرين كرده و كودك را براي خوردنش تشويق كنيد. مراقب باشيد در كودكان مبتلا به بيماري ديابت بايد به‌شدت از اضافه‌كردن عسل به اين دم‌نوش پرهيز كرد؛ نوشيدن دم‌نوش آويشن ۳ بار در روز تاثير زيادي در كاهش سرفه‌هاي كودك خواهد داشت.

ba4534 2 درمان بیماری های کودکان و طب سنتی + ویدئو

جوشانده يا دم‌نوش گياه آويشن تاثير زيادي در درمان سرفه‌هاي پيوسته كودكان دارد

تسكين دل درد با كيسه آب

در دوران كودكي دلايل مختلفي وجود دارد كه ممكن است موجب بروز درد در ناحيه شكم كودك شود؛ دلايلي از قبيل پرخوري، تندخوردن خوراكي‌ها و مصرف خوراكي‌هاي سرد از جمله اين دلايل است كه موجب تحريك دستگاه گوارش به‌ويژه معده مي‌شود. براي درمان اين مشكل راه‌كارهاي ساده‌اي از قبيل نوشيدن چاي گياهي و گرم نگاه داشتن محيط شكم كودك توصيه شده است.

در اين حالت درمانگران با ماساژ شكم كودك با روغن كرچك يا با استفاده از كيسه آب گرم به گرم شدن و انبساط ماهيچه‌هاي شكم كودك كمك كرده و دردهاي او را تسكين مي‌دهند. در اين شرايط نوشيدن چاي بابونه نيز كه با يك قاشق چاي خوري عسل شيرين شده باشد براي كودك مناسب است.

منبع: بیتوته /فیلم کودک

توصیه های بهداشتی اطفال و نوزادان + طب سنتی دکتر روازاده

ویدئو 

______________________________________________________________

طب اسلامی - طب سنتی - نت پاک

%D8%A8%D8%A7%D8%B1%D8%AF%D8%A7%D8%B1%DB%8C %D9%88 %D9%86%D9%88%D8%B2%D8%A7%D8%AF baby درمان بیماری های کودکان و طب سنتی + ویدئو


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا