تبلیغ

دانلود بازی کامپیوتر

.

دانلود انیمیشن دوبله فارسی

.



لینک های خراب را در قسمت نظرات گزارش دهید. (در کمترین زمان ممکن اصلاح میشود.)
تناسب اندام

عضله سازی شگفت انگیز با تخم مرغ + بمب پروتئین

امتیاز یادت نره

عضله سازی – تخم مرغ – پروتئین – بدنسازی – گلوتامین – کراتین – فواید تخم مرغ در بدنسازی – تخم مرغ و بدنسازی – همه چیز در مورد بدنسازی – نقش پروتئین تخم مرغ در بدنسازی – ساخت عضله با تخم مرغ – ماده غذایی شگفت انگیز

عضله سازی شگفت انگیز با تخم مرغ + بمب پروتئین

تخم مرغ و بدنسازی

عضله سازی شگفت انگیز با تخم مرغ + بمب پروتئین

شاید شما هم به دنبال راهکارهایی برای عضله‌سازی باشید؛ پیشنهاد می‌کنیم که به مواد غذایی اعتماد کنید (اصول اولیه عضله‌سازی برای داشتن اندامی جذاب). اینکه تخم‌مرغ به‌عنوان یک ماده غذاییِ شگفت‌انگیز شناخته شده، تنها یک دلیل دارد.

تخم‌مرغ یکی از مغذی‌ترین و مرغوب‌ترین پروتئین‌های حیوانی است که می‌توانید در دنیای خوراکی‌ها بیابید؛ همچنین یکی از محبوب‌ترین خوراکی‌ها برای بدنسازان به شمار می‌رود، زیرا سرشار از پروتئین است.

جالب اینجاست که این ماده غذایی شگفت‌انگیز، دارای میزان جذب پروتئین ۱۰۰ درصدی در مقایسه با دیگر مواد غذایی حاوی پروتئین است؛ به‌عنوان مثال تنها ۸۰ درصد از پروتئین گوشت گاو، قابل جذب است.

بنابراین بدون‌شک تخم‌مرغ در صدر مواد غذایی پروتئینی قرار دارد و کانون توجه همه بدنسازان و ورزشکاران است.

netpaak.ir telegram عضله سازی شگفت انگیز با تخم مرغ + بمب پروتئین

عضله‌سازی با پروتئین

بحث بسیار مهمِ سنتز پروتئین، کاملاً مرتبط با عضله‌سازی است. اگر می‌خواهید بعد از ورزش هم عضله‌سازی داشته باشید، باید پروتئین مصرف کنید؛ از همین‌رو تخم‌مرغ دارای اهمیت بسیار زیادی است (عضله‌سازی با تخم‌مرغ) .

به بیان ساده‌تر، زمانی‌که بدنساز شروع به تمرین بر روی یک قسمت از بدن می‌کند، سنتز پروتئین در آن قسمت از بدن افزایش یافته و بنابراین نیازمند دریافت پروتئین برای عضله‌سازی است؛ در نتیجه ماهیچه‌های یک فرد در مدتی که سنتز پروتئین افزایش می‌یابد، رشد می‌کند.

—–

چرا ورزشکاران فقط سفیده تخم‌مرغ می‌خورند؟

ورزشکاران بسیاری، تنها به سراغ سفیده تخم‌مرغ می‌روند؛ علت این انتخاب چیست؟ علت اصلی این است که سفیده تخم‌مرغ حاوی بیشترین میزان پروتئین بوده و در عین حال دارای کمترین کالری است.

برطبق تحقیقی که به‌تازگی توسط یکی از مجله‌های مطرح آمریکایی به منظور بررسی تأثیر سفیده تخم‌مرغ نسبت به تخم‌مرغ کامل صورت گرفت، از افراد شرکت‌کننده در تحقیق بعد از انجام تمرینات قدرتی، نمونه خون دریافت شد و از بافت عضلانیِ آنها نمونه‌برداری صورت گرفت تا تفاوت مصرف تخم‌مرغ کامل با سفیده را بتوانیم مورد مقایسه قرار دهیم.

برطبق این تحقیق، اسید آمینه (لوسین) موجود در تخم‌مرغ که یکی از مهمترین آمینواسیدها برای سنتز پروتئین در عضلات به شمار می‌رود، در افرادی که تنها سفیده تخم‌مرغم صرف کرده بودند، زودتر از گروه دیگر جذب خون شده بود؛ اما میزان جذب اسید آمینه در هر دو مورد کاملاً یکسان و یک‌اندازه بود.

نتیجه دیگری که با نمونه‌برداری از بافت عضلانی به دست آمد این بود که سنتز پروتئین در افرادی که تخم‌مرغ کامل (همراه با زرده) خورده بودند، نسبت به سایرین بیشتر بود؛ این در حالی اتفاق افتاد که میزان پروتئین موجود در وعده‌های میل شده در هر دو گروه کاملاً یکسان بود.

بنابراین طبق این آزمایش صورت گرفته، میزان سنتز پروتئینی تخم‌مرغ کامل، در مقایسه با سفیده تخم‌مرغ بیشتر است؛ البته لوسین موجود در سفیده تخم‌مرغ نسبت به تخم‌مرغ کامل زودتر جذب خواهد شد؛ اما چه چیزی باعث جذب سریعتر لوسین شده است؟ سفیده تخم‌مرغ تنها حاوی پروتئین است، در حالی‌که تخم‌مرغ کامل دارای چربی موجود در زرده تخم‌مرغ نیز هست.

چرا تخم‌مرغ کامل درصد سنتز پروتئین بالاتری داشت؟

ابتدا تصور این بود که علت این درصد سنتزِ پایین‌تر، وجود چربی در تخم‌مرغ است که هضم پروتئین و در نتیجه سنتز پروتئین عضلانی را تحت تأثیر قرار می‌دهد؛ اما دلیل اصلی این نبوده و هنوز در حال بررسی است.

علت اینکه می‌گوییم مصرف تخم‌مرغ کامل بهتر از سفیده تنها است، فقط به این دلایل محدود نبوده و به ویتامین‌ها و مواد معدنی موجود در آن نیز بستگی دارد؛ برخلاف اینکه سفیده تخم‌مرغ حاوی مقداری از ویتامین‌ها و مواد معدنی است.

با این حال ویتامین ب ۲ (ریبوفلاوین)، ویتامین ب ۱۲، آهن و ویتامین د، داخل سفیده یافت نشده و فقط در تخم‌مرغ کامل وجود دارد.

—–

نکته پایانی

تخم‌مرغ کامل و سفیده تخم‌مرغ هر دو منبع غنی از پروتئین هستند، اما با مصرف تخم‌مرغ کامل (زرده و سفیده باهم) چیزی بیش از پروتئین تنها جذب بدنتان خواهید کرد؛ البته بهتر است تخم‌مرغ را همراه با سبزیجات میل کنید؛ بنابراین بهترین پیشنهاد، درست‌کردن املت همراه با سبزیجات است؛ چرا از همین امروز صبح شروع نمی‌کنید؟


برای خواندن مطالب بیشتر در مورد تناسب اندام و بدنسازی اینجا را کلیک کنید.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا