تبلیغ

دانلود بازی کامپیوتر

.

دانلود انیمیشن دوبله فارسی

.



لینک های خراب را در قسمت نظرات گزارش دهید. (در کمترین زمان ممکن اصلاح میشود.)
📚 مجله نت پاکپزشکی و سلامت مجلهطب اسلامی سنتی

۷ خاصیت فوق العاده سیب برای سلامتی

امتیاز یادت نره

با بیش از ۷۰۰۰ رقم سیب مختلف موجود در سراسر جهان جای تعجب نیست که سیب پرمصرف‌ترین میوه در سطح جهان باشد. سیب‌ها با بیش از ۷۰۰۰ رقم مختلف موجود در سراسر جهان پرمصرف‌ترین میوه در سطح جهان می‌باشند. سیب علاوه بر تطبیق‌پذیری آشپزی و رنگ‌ها و طعم‌های متعدد مزایای زیادی برای سلامتی دارد. در ادامه هشت مزیت سلامتی چشمگیر سیب آورده شده است.

حاوی مواد مغذی:

سیب به عنوان میوه‌ای با مواد مغذی در نظر گرفته می‌شود و به این معنی است که در هر وعده مواد مغذی زیادی را فراهم می‌کند. دستورالعمل‌های غذایی فعلی روزانه ۲فنجان میوه برای یک رژیم غذایی ۲۰۰۰ کالری بوده است. همین وعده غذایی همچنین ۲ تا ۵ درصد از DV را برای ویتأمین‌های E، B1 و B6 فراهم می‌کند. سیب همچنین منبع غنی پلی فنول‌ها، گروه مهمی از آنتی اکسیدان‌ها است. آنتی اکسیدان‌ها ترکیباتی هستند که از سلول‌های شما در برابر رادیکال‌های آزاد محافظت می‌کنند. هنگام خوردن سیب پوست آن را نکنید زیرا حاوی نیمی از فیبر و بیشتر پلی فنول‌ها است.

ce676d37 cdb9 4953 92ca 053eee42ca6a bzzt ۷ خاصیت فوق العاده سیب برای سلامتی

کاهش وزن:

افزایش احساس سیری به عنوان یک استراتژی کاهش وزن عمل می‌کند زیرا به مدیریت اشتهای شما کمک می‌کند. خوردن سیب کامل احساس سیری را تا ۴ ساعت بیشتر از مصرف مقدار مساوی پوره یا آب سیب افزایش می‌دهد. تحقیقات همچنین نشان می‌دهد که مصرف سیب ممکن است به طور قابل توجهی شاخص توده بدن را کاهش دهد که یک عامل خطر مرتبط با وزن برای بیماری قلبی است.

کاهش دیابت:

خوردن سیب همچنین ممکن است خطر ابتلا به دیابت نوع ۲ را کاهش دهد. مجموعه‌ای از مطالعات نشان داد که خوردن سیب و گلابی با کاهش ۱۸ درصدی خطر دیابت نوع ۲ مرتبط است. در واقع تنها یک وعده در هفته ممکن است خطر را تا ۳ درصد کاهش دهد. اثرات ضد التهابی کوئرستین ممکن است مقاومت به انسولین را کاهش دهد که یک عامل خطر بزرگ برای شروع دیابت است. در همین حال اعتقاد بر این است که فلوریدزین جذب قند را در روده‌ها کاهش می‌دهد به کاهش بار قند خون و در نتیجه کاهش خطر دیابت کمک می‌کند.

netpaak.ir telegram ۷ خاصیت فوق العاده سیب برای سلامتی

تقویت روده:

سیب حاوی پکتین است نوعی فیبر که به عنوان یک پری بیوتیک عمل می‌کند. این بدان معنی است که میکروبیوتای روده شما را تغذیه می‌کند که باکتری خوب در روده شما است. از آنجایی که فیبر غذایی قابل هضم نیست پکتین دست نخورده به روده بزرگ شما می‌رسد و باعث رشد باکتری‌های خوب می‌شود. به ویژه نسبت باکتریودیت‌ها به فیرمیکوت‌ها که دو نوع اصلی باکتری در روده شما را بهبود می‌بخشد. تحقیقات جدید نشان می‌دهد که سیب با تغییر مفید میکروبیوتای روده می‌تواند به محافظت در برابر بیماری‌های مزمن مانند چاقی، دیابت نوع ۲، بیماری قلبی و سرطان کمک کند.

پیشگیری از سرطان:

آنتی اکسیدان‌های موجود در سیب ممکن است اثرات مفیدی در برابر انواع خاصی از سرطان‌ها از جمله سرطان‌های ریه، سینه و دستگاه گوارش داشته باشند. مطالعات لوله آزمایش نشان می‌دهد که این اثرات ممکن است به پلی فنل‌های سیب نسبت داده شود که از تکثیر سلول‌های سرطانی جلوگیری می‌کند. محتوای فیبر سیب همچنین ممکن است به خواص مبارزه با سرطان آن کمک کند.

fe16ffef c14d 4369 88d5 dfbd6079d900 bzzt ۷ خاصیت فوق العاده سیب برای سلامتی

مبارزه با آسم:

سیب‌های غنی از آنتی اکسیدان ممکن است به محافظت از ریه‌های شما در برابر آسیب اکسیداتیو کمک کنند. پوست سیب سرشار از آنتی اکسیدان کوئرستین است که می‌تواند به تنظیم سیستم ایمنی بدن و کاهش التهاب کمک کند. از نظر تئوری این می‌تواند سیب‌ها را در برابر مراحل پایانی پاسخ‌های آسم برونش مؤثر کند. سایر ترکیبات موجود در سیب از جمله موادی به نام پروآنتوسیانیدین ممکن است التهاب راه هوایی آسم آلرژیک را کاهش داده یا از آن جلوگیری کند.

محافظت از مغز:

کورستین موجود در سیب ممکن است از مغز شما در برابر آسیب ناشی از استرس اکسیداتیو محافظت کند. تحقیقات روی موش‌ها نشان می‌دهد که اثرات آنتی‌اکسیدانی کورستین ممکن است از مغز و اعصاب در برابر آسیب اکسیداتیو محافظت کند و از آسیب‌هایی که می‌تواند منجر به بیماری‌های مغزی دژنراتیو مانند بیماری آلزایمر یا زوال عقل شود جلوگیری می‌کند. علاوه بر این کورستین ممکن است با تنظیم نشانگر‌های استرس اکسیداتیو و التهابی از آسیب عصبی مرتبط با استرس جلوگیری کند.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا